Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2010, 17:43   #661
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik heb onlangs mijn briefje in de brievenbus van de parochie waar ik ooit gedoopt werd, gedumpt.
Het was al heel lang dat ik niet meer geloofde (van mijn 12e ongeveer), ontdopen leek mij nu echter ook niet zo hoogdringend.
Na de schandalen van pedofiele priesters en de schandalige uitspraken van Léonard connard vond ik de tijd wel gekomen om duidelijk te maken dat ik met dat schorremorrie niets meer te maken wil hebben.

Vermits anderen misschien niet goed weten wat je in zo'n brief moet schrijven, hier mijn voorbeeld :

Moge dit een bron van inspiratie zijn voor diegenen die niet goed weten hoe precies de zaken te verwoorden.
De doop is nochtans zeer belangrijk in het christendom. Of de apostelen ook kinderen doopten, is twijfelachtig.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 23:09   #662
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De doop is nochtans zeer belangrijk in het christendom. Of de apostelen ook kinderen doopten, is twijfelachtig.
Of de apostelen bestaan hebben is zelfs al twijfelachtig. Ze waren in elk geval noodzakelijk als literaire figuren om de prediking van Paulus een imaginaire basis te geven. Paulus had verder geen behoefte aan hun prestaties, hij wist het zelf allemaal veel beter en hij keuvelde af en toe met de herrezen messias.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 23:46   #663
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Of de apostelen bestaan hebben is zelfs al twijfelachtig. Ze waren in elk geval noodzakelijk als literaire figuren om de prediking van Paulus een imaginaire basis te geven. Paulus had verder geen behoefte aan hun prestaties, hij wist het zelf allemaal veel beter en hij keuvelde af en toe met de herrezen messias.
na dit allemaal gelezen te hebben, moet ik toch spontaan aan iemand denken..........

http://forum.politics.be/member.php?u=3853

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 09:01   #664
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever die ontdoping, een christen kan zich niet ontdopen, door zo een brief krijg je enkel de status van 'verloren schaap' de doop zelf is onomkeerbaar...dus waarom al die moeite? Aanstellers!
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 09:50   #665
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Wat een zever die ontdoping, een christen kan zich niet ontdopen, door zo een brief krijg je enkel de status van 'verloren schaap' de doop zelf is onomkeerbaar...dus waarom al die moeite? Aanstellers!
Inderdaad, ik stipte het al eerder aan: een soort puberaal gedrag, een vorm van onvolwassenheid net zoals een kind richtingloos soms tegen ouders en opvoeders ingaat. Er zit eigenlijk geen doel achter, het is eerder rebelleren om te rebelleren, met tegelijkertijd een grote portie aandachttrekkerij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 09:53   #666
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, ik stipte het al eerder aan: een soort puberaal gedrag, een vorm van onvolwassenheid net zoals een kind richtingloos soms tegen ouders en opvoeders ingaat. Er zit eigenlijk geen doel achter, het is eerder rebelleren om te rebelleren, met tegelijkertijd een grote portie aandachttrekkerij.
En toch zit het u dwars...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 09:59   #667
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom zou het me dwars zitten?

Ik ben nu echt wel benieuwd naar uw toelichting.
Oud 8 december 2010, 10:00   #668
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk omdat voor de zoveelste maal duidelijk wordt hoe belachelijk mensen achter de kudde aanlopen....Sorry hoor maar als je voor de schandalen niet wist wat er allemaal gebeurde ben je een dikke oen. Er zijn talloze moppen die dat thema al jaren behandeld en nu zijn de mensen zogenaamd 'geschokt'...Bende hypocrieten!

http://wn.com/debilles (kies het nummer 'pedofiele paster') en da lieken is al behoorlijk oud.

Laatst gewijzigd door Loki : 8 december 2010 om 10:05.
Oud 8 december 2010, 10:03   #669
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk omdat voor de zoveelste maal duidelijk wordt hoe belachelijk mensen achter de kudde aanlopen....Sorry hoor maar als je voor de schandalen niet wist wat er allemaal gebeurde ben je een dikke oen. Er zijn talloze moppen die dat thema al jaren behandeld en nu zijn de mensen zogenaamd 'geschokt'...Bende hypocrieten!
Is Danneels een oen?
Oud 8 december 2010, 10:03   #670
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is Danneels een oen?
neen, nen hypocriet.
Oud 8 december 2010, 10:04   #671
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch bedoeld om mensen die zich laten schrappen uit het doopregister te ridiculariseren?
Oud 8 december 2010, 10:06   #672
Another Jack
Banneling

Standaard

Jan, jij zou dit toch moeten toejuichen dat al die "onvolwassen rebelse puberale aandachtstrekker zonder waar geloof" uit de club treden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 december 2010 om 10:06.
Oud 8 december 2010, 10:15   #673
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch bedoeld om mensen die zich laten schrappen uit het doopregister te ridiculariseren?
Neen, om gewoon aan te stippen hoe weinig zeggend hun protest eigenlijk is, ook al omdat het geen betekenis noch gevolg heeft. Kortom, rebelleren om te rebelleren.

En nog iets voor alle duidelijkheid: je wordt helemaal niet geschrapt uit het doopregister. Hoe zou dat immers kunnen? Als jij lid was van een vereniging in 1999, maar je hebt de vereniging verlaten in 2006, dan staat je naam ook in de ledenboeken van 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 en 2005. Bij het verlaten van de vereniging wordt je naam ook er niet uit "geschrapt".
Oud 8 december 2010, 10:15   #674
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, jij zou dit toch moeten toejuichen dat al die "onvolwassen rebelse puberale aandachtstrekker zonder waar geloof" uit de club treden?
Die mensen zijn al lang uit de club getreden. Die zogezegde "ontdoping" betekent nu eenmaal niets, heeft geen gevolgen voor Kerk of overheid.
Oud 8 december 2010, 10:17   #675
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, om gewoon aan te stippen hoe weinig zeggend hun protest eigenlijk is, ook al omdat het geen betekenis noch gevolg heeft. Kortom, rebelleren om te rebelleren.

En nog iets voor alle duidelijkheid: je wordt helemaal niet geschrapt uit het doopregister. Hoe zou dat immers kunnen? Als jij lid was van een vereniging in 1999, maar je hebt de vereniging verlaten in 2006, dan staat je naam ook in de ledenboeken van 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 en 2005. Bij het verlaten van de vereniging wordt je naam ook er niet uit "geschrapt".
Ik vind het nuttig omdat het leidt tot een correcter aantal clubleden.
Nuttig voor als we binnenkort de geldstromen eens onder handen gaan nemen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 8 december 2010 om 10:17.
Oud 8 december 2010, 10:22   #676
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

God heeft begrip voor diegenen die hun geloof verliezen, in het licht van de eeuwigheid moeten ze volgens hem altijd de kans hebben om terug te keren (parabel van de verloren zoon), in die zin is het aldus onmogelijk om je te laten ontdopen of je dat nu wilt of niet. God staat altijd klaar om je met open armen te ontvangen.

In de hemel is er geen vakbond.... Geef toe....de rooms katholieke kerk zit behoorlijk ingenieus in elkaar.

Laatst gewijzigd door Loki : 8 december 2010 om 10:24.
Oud 8 december 2010, 10:25   #677
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het nuttig omdat het leidt tot een correcter aantal clubleden.
Nuttig voor als we binnenkort de geldstromen eens onder handen gaan nemen.
De geldstromen zijn niet gebaseerd op de doopregisters. Daarenboven is het doopregister een intern kerkelijk document waarover de overheid niet zomaar kan beschikken.
Oud 8 december 2010, 10:25   #678
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
God heeft begrip voor diegenen die hun geloof verliezen, in het licht van de eeuwigheid moeten ze volgens hem altijd de kans hebben om terug te keren (parabel van de verloren zoon), in die zin is het aldus onmogelijk om je te laten ontdopen of je dat nu wilt of niet. God staat altijd klaar om je met open armen te ontvangen.

In de hemel is er geen vakbond....
Zou God zich dagelijks bezighouden met de Belgische doopregisters na te kijken?
Oud 8 december 2010, 10:26   #679
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De geldstromen zijn niet gebaseerd op de doopregisters. Daarenboven is het doopregister een intern kerkelijk document waarover de overheid niet zomaar kan beschikken.
Wel, volgens mij zou dat nu juist moeten veranderen.
Oud 8 december 2010, 10:26   #680
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In de hemel is er geen vakbond.... Geef toe....de rooms katholieke kerk zit behoorlijk ingenieus in elkaar.
Juist. In die zin is de Kerk heel barmhartigheid: eigenlijk wil ze mensen nooit definitief uitsluiten: altijd, hoe zwaar de zonde ook is, is terugkeer mogelijk als berouw en boete aan de orde zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be