Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 00:47   #61
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
In België moet er maar 1 idioot per rijvak zijn die per sé 20 wil rijden en alles zit strop.
Dat ga je evengoed hebben met winterbanden.
Of denkt er iemand soms dat eens iedereen met winterbandjes rijdt er geen idioten meer gaan zijn die denken dat je 20 moet rijden om veilig "vooruit" te gaan? Maar nee, dat gaat evengoed allemaal dichtslaan.
Wat je winterbanden extra gaan opleveren aan veiligheid als je 20/u rijdt is me een mysterie.
Zei ik dat dan ?
Ik dacht dat ik eerder Eigenzinnig bijtrad ivm die winterbanden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 03:07   #62
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zout is slecht voor de bodem, voor de planten, de dieren – die het al zo moeilijk hebben - worden er strontziek van, de baan gaat er kapot van , het is slecht voor uw auto …

Wordt het eens niet tijd dat men de mensen ( en vooral ook de politici en beleidsverantwoordelijken ) daarover inlicht en eens een deftig beleid gaat voeren omtrent het gebruik van zout, welke alternatieven men kan gebruiken enz i.p.v. dat men paniekerig op ieder weggetje zout begint te strooien zodra er een sneeuwvlokje valt?
Enerzijds heb je gelijk dat er vaak te kwistig omgesprongen wordt met resources zoals deze. Maar dat is een kwaal waar we allemaal aan lijden, mezelf soms incluis.
Anderzijds is het vaak maar goed dat ze strooien want gezien de rijstijl van de vele cowboys op de weg (eerst en vooral automobilisten gevolgd door de licht vrachten en het zwaar wegvervoer) zouden er anders veel doden of zwaar gewonden vallen dan nu het geval is.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 09:44   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
500 € voor de banden en hoeveel voor velgen? D�*t en heel 't jaar door plaats hebben om 4 "seizoenwielen" te bergen en twee keer per jaar er 4 af te gooien en 4 op te zetten...
Ik begin er niet aan: voorzichtiger rijden is ook een optie. (voor mij toch, voor anderen precies niet)
Op mijn SUV maakt het eigenlijk niet veel verschil hoor of ik met winterbanden rij of niet. Ik steek ze er op omdat ik ze erbij gekregen heb maar anders zou ik dit nooit gekocht hebben.

gewoon in 4x4 zetten, en hij trekt er zich overal door. Ook met gewone banden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 09:45   #64
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Enerzijds heb je gelijk dat er vaak te kwistig omgesprongen wordt met resources zoals deze. Maar dat is een kwaal waar we allemaal aan lijden, mezelf soms incluis.
Anderzijds is het vaak maar goed dat ze strooien want gezien de rijstijl van de vele cowboys op de weg (eerst en vooral automobilisten gevolgd door de licht vrachten en het zwaar wegvervoer) zouden er anders veel doden of zwaar gewonden vallen dan nu het geval is.
Dat denk ik nu dus niet hé.
Dat strooien geeft vooral een gevoel van valse veiligheid.
Mensen denken te snel dat de weg er goed bij ligt, zodat ze sneller rap gaan rijden.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:01   #65
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Rij rond met zomerbanden, heb geen enkel ongeluk gehad, en rij niet overdreven snel of traag.

Ik kan het me gewoon niet veroorloven om 4 nieuwe banden + velgen + het plaatsen + het bijhouden van mijn andere banden te betalen.

En ik moet wel een stevige afstand afleggen. Elke dag Van Puurs naar Leuven en terug.
Oud 9 december 2010, 10:39   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
In België is zout het toverwoord zodra het begint te winteren. Mensen ruimen zelfs geen sneeuw meer, nee, ze kopen een zak zout om die vervolgens uit te strooien op de sneeuw.

Waar andere landen hun uiterste best doen om het zoutgebruik te beperken en alternatieven te gebruiken zoals sneeuw ruimen, zand en grind enz, begint men in België bij het minste sneeuwvlokje als kippen zonder kop met zout in het rond te strooien – zonder ook maar even stil te staan bij mogelijk negatieve gevolgen. Opwijk stelt zelfs 10 kg zout ter beschikking en Crevits kondigt met veel poeha aan dat er voor deze winter 32 000 ton zout in voorraad is.

Na een eerste winterprik blijken nu al verschillende gemeentes door hun zoutvoorraad heen te zitten. Dat zegt veel in feite veel over hoe spilziek en onbehoedzaam zij met het zout omspringen.

Zout is slecht voor de bodem, voor de planten, de dieren – die het al zo moeilijk hebben - worden er strontziek van, de baan gaat er kapot van , het is slecht voor uw auto …

Wordt het eens niet tijd dat men de mensen ( en vooral ook de politici en beleidsverantwoordelijken ) daarover inlicht en eens een deftig beleid gaat voeren omtrent het gebruik van zout, welke alternatieven men kan gebruiken enz i.p.v. dat men paniekerig op ieder weggetje zout begint te strooien zodra er een sneeuwvlokje valt?

Eigenlijk zouden ze alleen mogen strooien bij ijzel, of kans op ijzel, als het sneeuwt moet er eigenlijk niet gestrooid worden, gewoon aangepast rijgedrag en sneeuw ruimen zoals ze dat in alle normale landen doen, waar dan enkel op de autostrades een beetje gestrooid wordt.

Wij scheppen hem gewoon weg, en voor de ramp naar de garage is er altijd grind beschikbaar, is trouwens het enige wat helpt als ge geen 4x4 op uw auto hebt.

Maar ik zie ze in den belgiek al vertrekken, he,... geen kloten voorbereid, schrik om te rijden, veel te kort op mekaar, ... soms gewoon ook veel te traag, sommige nog met een half of volledig bevroren ruit, muts over hun oren , en handschoenen aan, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 10:44   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Rij rond met zomerbanden, heb geen enkel ongeluk gehad, en rij niet overdreven snel of traag.

Ik kan het me gewoon niet veroorloven om 4 nieuwe banden + velgen + het plaatsen + het bijhouden van mijn andere banden te betalen.

En ik moet wel een stevige afstand afleggen. Elke dag Van Puurs naar Leuven en terug.
Als uw banden versleten zijn, hoor eens achter M+S dat zijn all weather, alle terrein banden, zullen wel iets duurder zijn, hebben een geweldig profiel ...

Ik heb ze ondanks op mijn machien laten leggen en massa`s tractie, t enige wat ge zou kunnen hebben is iets meer geluid, vanwege het diepere profiel.

Ik moet ook niet weten van 4 extra banden en velgen , ben vorig jaar ook met mijn zomer banden de godhard in de sneeuw overgereden. Viteske hoger he, als ge voelt dat ze gaan doorslaan.
Oud 9 december 2010, 10:49   #68
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Op mijn SUV maakt het eigenlijk niet veel verschil hoor of ik met winterbanden rij of niet. Ik steek ze er op omdat ik ze erbij gekregen heb maar anders zou ik dit nooit gekocht hebben.

gewoon in 4x4 zetten, en hij trekt er zich overal door. Ook met gewone banden.
En bij remmen en door de bocht gaan is je SUV met gewone banden eerder een grande catatastrofe (hoger zwaartepunt),

Ik heb er al vele in grachten zien liggen die dachten dat ze zoals ze konden vertrekken ook konden rijden...

Ik heb nog een hilarisch fiilmpje over SUV´s die een gladde steile oprit willen nemen met de drie bandensoorten in 4x4 modus:
http://www.youtube.com/watch?v=pXuhfwY74b8
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:01   #69
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat je winterbanden extra gaan opleveren aan veiligheid als je 20/u rijdt is me een mysterie.
Omdat je bvb. enkel met winterbanden nog een ijzelige bocht kunt nemen aan 15 kmh terwijl de andere bandensoorten de gracht in vliegen... (zie 3. in test onderaan)
Omdat uw remweg met winterbanden...
Omdat uw stuurcontrole met winterbanden
Omdat uw acceleratie met winterbanden...

Omdat ge met zomerbanden geen gladde molshoop opgeraakt ?

http://www.youtube.com/watch?v=GlYEM...eature=related
test vanaf 40 sec op ijs:
-acceleratie
-remmen
- 90 ° bocht

of even past/copy:
Test op ijs: ... een BMW 328i (enkel achtertractie, met alle nodige electronische snufjes) een tractietest, een remtest doet en een bocht 90°(cornering) neemt, respectievelijk met een Bridgestone Zomer/Gansjaar/Winter.
Resultaten:
video : http://www.youtube.com/watch?v=GlYEM...eature=related test op ijspiste vanaf 39 seconden

rapport: http://www.tirerack.com/tires/tests/...y.jsp?ttid=116

1. Tractietest 60 ft of ~ 18,3 m uit stilstand: (Dynamische Tractie Controle DTC of ASR direct in werking)
- 7,4 sec voor de zomerband (rode auto)
- 6,5 sec voor de all-seasons (zilvere auto)
- 4,5 sec voor de winterband (donkerblauwe auto)

2. Remmen uit 10 mph of 16 kmh: (ABS direct in werking)
- 47 ft of 14,3 m zomerband
- 39 ft 1" of 12 m all-season
- 21 ft 2" of 6,4 m winterband

3. Cornering of 90° bocht aan 10 mph of 16 kmh: (Electr. Stabilisatie Control of ESP in werking)
- zomerband brak bijna onmiddellijk uit en schoof nog ca. 20 m verder over het ijs.
- all season brak na ~ 1/6-bocht uit en schoof nog ca. 10 m verder over het ijs.
- winterband nam de bocht heel normaal.

De winterband (studless) heeft een enorme evolutie doorgemaakt en is op ijs zelfs overal beter dan een normale winterband met spikes (studded):
(moeilijk te geloven maar waar )
video: (spikesbanden zijn goed te zien)
http://www.tirerack.com/tires/tests/...ay.jsp?ttid=94
test rapport:

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2010 om 11:04.
Oud 9 december 2010, 11:07   #70
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En bij remmen en door de bocht gaan is je SUV met gewone banden eerder een grande catatastrofe (hoger zwaartepunt),

Ik heb er al vele in grachten zien liggen die dachten dat ze zoals ze konden vertrekken ook konden rijden...

Ik heb nog een hilarisch fiilmpje over SUV´s die een gladde steile oprit willen nemen met de drie bandensoorten in 4x4 modus:
http://www.youtube.com/watch?v=pXuhfwY74b8
Ge voelt dat aan hoe ver ge kunt gaan, he, ... allee ja, ge moet niet gestoord gaan doen, Ik reed door Zwitserland, t had goed gesneeuwd , ... Met de LR met M+S Pirrelli`s op ik voelde dat 70 net te snel was en dus 65 door de sneeuw aan het cruisen , een aantal auto`s achter mij in mijn spoor, komt er zo ene met ne Porsche proberen van mij voorbij te gaan...

Ik heb eens goed gelachen ... had m nog iets meer gepushed was hij gewoon den decor ingegaan, ge moet weten wat ge kunt en wat de limieten zijn, als ge niet voelt waar ge tractie hebt, en waar ge ze gaat verliezen, dan is dat heel gevaarlijk of ge nu in ne 4x4 rijd of een gewone personenwagen.
Oud 9 december 2010, 11:17   #71
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge voelt dat aan hoe ver ge kunt gaan, he, ... allee ja, ge moet niet gestoord gaan doen, Ik reed door Zwitserland, t had goed gesneeuwd , ... Met de LR met M+S Pirrelli`s op ik voelde dat 70 net te snel was en dus 65 door de sneeuw aan het cruisen , een aantal auto`s achter mij in mijn spoor, komt er zo ene met ne Porsche proberen van mij voorbij te gaan...

Ik heb eens goed gelachen ... had m nog iets meer gepushed was hij gewoon den decor ingegaan, ge moet weten wat ge kunt en wat de limieten zijn, als ge niet voelt waar ge tractie hebt, en waar ge ze gaat verliezen, dan is dat heel gevaarlijk of ge nu in ne 4x4 rijd of een gewone personenwagen.
Inderdaad. Ik volg je.

En winterbanden verliezen elke winter wat aan kwaliteit op "winterse wegen".
Maar een ervaren bestuurder weet dat en doet regelmatig die aftast-feedback om daar dan telkens rekening mee te houden.

Na 3 winters en x-mm minder profiel, en navenant meer uitgehard rubber, kan dat redelijk significant verschillen, daarom nooit laten beïnvloeden door andere auto´s want men kent onder andere de kwaliteit van hun banden niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2010 om 11:28.
Oud 9 december 2010, 11:23   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2010 om 11:24.
Oud 9 december 2010, 11:34   #73
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw banden versleten zijn, hoor eens achter M+S dat zijn all weather, alle terrein banden, zullen wel iets duurder zijn, hebben een geweldig profiel ...

Ik heb ze ondanks op mijn machien laten leggen en massa`s tractie, t enige wat ge zou kunnen hebben is iets meer geluid, vanwege het diepere profiel.

Ik moet ook niet weten van 4 extra banden en velgen , ben vorig jaar ook met mijn zomer banden de godhard in de sneeuw overgereden. Viteske hoger he, als ge voelt dat ze gaan doorslaan.
Zal ik zeker doen. Merci voor de tip!
Oud 9 december 2010, 12:06   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Omdat je bvb. enkel met winterbanden nog een ijzelige bocht kunt nemen aan 15 kmh terwijl de andere bandensoorten de gracht in vliegen... (zie 3. in test onderaan)
Omdat uw remweg met winterbanden...
Omdat uw stuurcontrole met winterbanden
Omdat uw acceleratie met winterbanden...

Omdat ge met zomerbanden geen gladde molshoop opgeraakt ?

http://www.youtube.com/watch?v=GlYEM...eature=related
test vanaf 40 sec op ijs:
-acceleratie
-remmen
- 90 ° bocht

of even past/copy:
Test op ijs: ... een BMW 328i (enkel achtertractie, met alle nodige electronische snufjes) een tractietest, een remtest doet en een bocht 90°(cornering) neemt, respectievelijk met een Bridgestone Zomer/Gansjaar/Winter.
Resultaten:
video : http://www.youtube.com/watch?v=GlYEM...eature=related test op ijspiste vanaf 39 seconden

rapport: http://www.tirerack.com/tires/tests/...y.jsp?ttid=116

1. Tractietest 60 ft of ~ 18,3 m uit stilstand: (Dynamische Tractie Controle DTC of ASR direct in werking)
- 7,4 sec voor de zomerband (rode auto)
- 6,5 sec voor de all-seasons (zilvere auto)
- 4,5 sec voor de winterband (donkerblauwe auto)

2. Remmen uit 10 mph of 16 kmh: (ABS direct in werking)
- 47 ft of 14,3 m zomerband
- 39 ft 1" of 12 m all-season
- 21 ft 2" of 6,4 m winterband

3. Cornering of 90° bocht aan 10 mph of 16 kmh: (Electr. Stabilisatie Control of ESP in werking)
- zomerband brak bijna onmiddellijk uit en schoof nog ca. 20 m verder over het ijs.
- all season brak na ~ 1/6-bocht uit en schoof nog ca. 10 m verder over het ijs.
- winterband nam de bocht heel normaal.

De winterband (studless) heeft een enorme evolutie doorgemaakt en is op ijs zelfs overal beter dan een normale winterband met spikes (studded):
(moeilijk te geloven maar waar )
video: (spikesbanden zijn goed te zien)
test rapport:
Da's geen test eh, da's gewoon een reclamefilmke. Tire Rack verkoopt banden.

Tijdens de laatste sneeuwval hier reed men geen 20/u omdat men anders ging slippen, of niet op tijd ging kunnen remmen.
Als het eventjes wat sneller vooruit ging reed de linkerrijstrook makkelijk 60-70. Op de lege secundaire wegen heb ik een beetje zitten testen wat m'n auto met die zomerbanden precies kan op een besneeuwde baan, en ik moest toch flink m'n best doen om te slippen. Enkel op twee plaatsen ging het 'mis': een ijspiste op een rotonde (beetje te snel genomen), en een ijsvlakte onderaan een brug (wellicht had ik iets zachter moeten remmen lol).
Conclusie: 't is niet omdat er wat sneeuw is gevallen dat het per definitie glad en onberijdbaar is, ook al rijdt iedereen op een autostrade 20/uur. Dat men dan 20/u rijdt ligt niet aan het feit dat dat nu de enige gepaste snelheid is, maar aan het feit dat als er op onze B. wegen iéts voorvalt, meteen alles vast zit. Je hebt daarom geen winterbanden nodig om daardoor te komen. Geef iedereen winterbanden en 't gaat nog steeds niet vooruit, en dan zit je daar met je winterbanden. 't is niet alsof je ze nodig hebt.

Op de weg naar huis toen heb ik trouwens bijna een ferm sneeuw-gerelateerd accident gezien. 't was heel hard aan 't sneeuwen, zicht was dus beperkt. Allez, iedereen rijdt toch 50/u daar (in de zomer gaat het daar ook niet sneller vooruit, meestal is het op die plek zelfs file). Maar den dienen voor mij had precies niet door waar de rijstrook lag. Je zag die dan ook niet liggen. Man die heeft moeten uitwijken voor een paal die opeens voor hem opdoemde . Maar helpen winterbanden daartegen? Nee eh.
Oud 9 december 2010, 12:20   #75
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Zei ik dat dan ?
Ik dacht dat ik eerder Eigenzinnig bijtrad ivm die winterbanden
waarom denkt iedereen op dit forum altijd dat als ge iets zegt tegen iemand, het tégen die persoon moet zijn?
Oud 9 december 2010, 12:40   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik ook zeker

Hoe hebben die dat dan gedaan in die filmpjes, hangt er col onder ofzo ?

Wil je andere filmpjes ?
Zoek op www het staat er vol van,
bvb de grootste automobielclub van Europa , de ADAC.
maar die verkopen zeker ook banden...

Test het maar zelf uit, zoals iedereen doet (en de hele media, psst maar die zijn allemaal omgekocht door bandenfirma´s, want als bandenfirma´s minder winterbanden verkopen dan verkopen ze euhmm tijdens de winter euhm zomerbanden euhm even goed ...
Maar iedereen verkoopt zeker banden, sure

[En al die overheden die winterbanden vast of situatief verplichten in de winter die doen dat allemaal voor het geld, en willen ook meer verkeersdoden op hun wegen... ] [ grzmbwl-modus ]

Laat maar zitten, het is te zien dat ge nooit op winterbanden gereden hebt.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2010 om 12:56.
Oud 9 december 2010, 13:01   #77
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tijdens de laatste sneeuwval hier reed men geen 20/u omdat men anders ging slippen, of niet op tijd ging kunnen remmen.
Als het eventjes wat sneller vooruit ging reed de linkerrijstrook makkelijk 60-70. Op de lege secundaire wegen heb ik een beetje zitten testen wat m'n auto met die zomerbanden precies kan op een besneeuwde baan, en ik moest toch flink m'n best doen om te slippen. Enkel op twee plaatsen ging het 'mis': een ijspiste op een rotonde (beetje te snel genomen), en een ijsvlakte onderaan een brug (wellicht had ik iets zachter moeten remmen lol).
Conclusie: 't is niet omdat er wat sneeuw is gevallen dat het per definitie glad en onberijdbaar is, ook al rijdt iedereen op een autostrade 20/uur. Dat men dan 20/u rijdt ligt niet aan het feit dat dat nu de enige gepaste snelheid is, maar aan het feit dat als er op onze B. wegen iéts voorvalt, meteen alles vast zit. Je hebt daarom geen winterbanden nodig om daardoor te komen. Geef iedereen winterbanden en 't gaat nog steeds niet vooruit, en dan zit je daar met je winterbanden. 't is niet alsof je ze nodig hebt.

Op de weg naar huis toen heb ik trouwens bijna een ferm sneeuw-gerelateerd accident gezien. 't was heel hard aan 't sneeuwen, zicht was dus beperkt. Allez, iedereen rijdt toch 50/u daar (in de zomer gaat het daar ook niet sneller vooruit, meestal is het op die plek zelfs file). Maar den dienen voor mij had precies niet door waar de rijstrook lag. Je zag die dan ook niet liggen. Man die heeft moeten uitwijken voor een paal die opeens voor hem opdoemde . Maar helpen winterbanden daartegen? Nee eh.
Het hangt sterk van uw voertuig af ook, ... een voorwiel aangedreven , manueel geschakelde auto vol technologische shit als tractiecontrole, ABS enz in een slip trekken, moet ge al smerig doen... den handrem optrekken bvb,... Of echt een snelheid gaan halen, waarbij je voelt dat uwe grip totaal weg is en dan aan uw stuur gaan snokken gelijk ne zot.

Een tiental jaar geleden nog met ne Meganne geprobeerd, in een bochtje waar het niet gestrooid lag uw rem finaal intrappen, en den ABS kickte in, en er gebeurde niks. Ja mijn lief was verschoten, ... maar dat was het dan, overigens voelde ik perfect, waar de grip weg was, en waar die er terug was De meeste accidenten die in zo een situaties gebeuren hebben meer met onoplettendheid, onervarenheid en eventueel technische problemen met het voertuig te maken. En banden zijn nu eenmaal belangrijk , maar schokdempers en remmen zijn dat ook.
Oud 9 december 2010, 13:10   #78
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hangt sterk van uw voertuig af ook, ... een voorwiel aangedreven , manueel geschakelde auto vol technologische shit als tractiecontrole, ABS enz in een slip trekken, moet ge al smerig doen... den handrem optrekken bvb,... Of echt een snelheid gaan halen, waarbij je voelt dat uwe grip totaal weg is en dan aan uw stuur gaan snokken gelijk ne zot.

Een tiental jaar geleden nog met ne Meganne geprobeerd, in een bochtje waar het niet gestrooid lag uw rem finaal intrappen, en den ABS kickte in, en er gebeurde niks. Ja mijn lief was verschoten, ... maar dat was het dan, overigens voelde ik perfect, waar de grip weg was, en waar die er terug was De meeste accidenten die in zo een situaties gebeuren hebben meer met onoplettendheid, onervarenheid en eventueel technische problemen met het voertuig te maken. En banden zijn nu eenmaal belangrijk , maar schokdempers en remmen zijn dat ook.
dat heb ik allemaal niet, ik rijd met een ouw wrakske
winterbanden lijken me leuk zenne. als ik die besneeuwde landweggetjes zie dan jeuken mijn pollenhandjes, maar daar ga'k mij met mijn zomerbandjes nu ook nie aan wagen. ik woonde vroeger aan zo'n landweggetje, waar het écht een hele ijsbaan was, en HO man, da was toch een uitdaging . Ook voor de buren. Zo af en toe werd Boer G. of Boer P. opgetrommeld om een auto uit de gracht te komen trekken.

Maar ik kan nie eens winterbanden betalen . Dus: als het te glad ligt, ga ik wel met de trein. En ga ik te voet om m'n boodschapkes.
Waarom ik dan winterbanden zou moéten kopen is me een raadsel.
Oud 9 december 2010, 13:11   #79
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

mijn pa is overigens wel ergens tegengeslipt.
70 euro kosten.
Nog veel goeikoper dan winterbanden!
Oud 9 december 2010, 13:18   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mijn pa is overigens wel ergens tegengeslipt.
70 euro kosten.
Nog veel goeikoper dan winterbanden!
Dat zal dan toch maar nekeer kietelen geweest zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be