Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2009, 13:05   #241
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

zelfhaat

suggestie:

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 17:14   #242
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb000 Bekijk bericht
Inderdaad, ik offer graag mijn leven op voor het goed van deze planeet en het leven er op maar enkel als ik mijn gans ras kan meepakken, anders haalt het toch niets uit. Ik ben doorheen de jaren de mens, en dus mijn eigen ook, beginnen haten met al onze arrogantie, kortzichtigheid en egoïsme. We voelen ons altijd zo superieur t.o.v. dieren en de natuur ondertussen we het enigste levende wezen hier op aarde zijn zonder enig nut.
Een wereld zonder wb000-ers zou geen slecht begin zijn.
Citaat:
En de orkanen in Amerika en de Tsunami in't oosten is dagelijks weer bij u ofzo? En de laatste keer een super-vulkaan is uitgebarsten is 75.000 jaar geleden. Dus ik denk wel dat we van slapende super-krachten kunnen spreken.
Wat hebben Tsunami's met het weer te maken?
Hoe schudden wij die super-vulkaan wakker?
Oud 11 mei 2009, 22:08   #243
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

misschien als we eens heel heel hard roepen?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 22:17   #244
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
misschien als we eens heel heel hard roepen?
Of allemaal tegelijkertijd bonen eten.
Oud 7 december 2010, 10:18   #245
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Patrick Ve:
Met andere woorden, "hete lucht" is op geen enkele manier een serieus milieuprobleem.
Jawel, want hete lucht draagt bij tot opwarming, net zolas alle warmte.

Maar ik bedoel eigenlijk de hete lucht veroorzaakt door de opwarmingsnegationisten. Die vormt een cruciaal en zelfs een potentieel terminaal milieuprobleem.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 00:53   #246
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou je jezelf, je eigen ras nu haten, zelfs al vernietigen we de planeet, so what. Er zal niemand zijn om erover te treuren.

Laatst gewijzigd door Pieter B : 9 december 2010 om 00:54.
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 03:17   #247
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
kan ik het niet mee eens zijn. Zonder achtergrondkennis valt georchestreerde denial niet te doorzien, dus het absoluut wél nuttig om de leken te tonen wat er allemaal meespeelt.
HET HAALT NIETS UIT! Men WIL niet inzien en zijn levensstijl aanpassen want we zijn te arrogant daarvoor. MEN ERKENT PAS HET PROBLEEM ALS HET TE LAAT IS!! Dat moet men nu toch al wel doorhebben dacht ik.

In de jaren 60 gingen de hippies toch ook de wereld veranderen? Wat blijkt, niet die generatie van activisten draait mee in de molen en veroorzaken net mee de problemen door accumulatie.
De huidige trend van milieu bewustzijn is toch even grote farce dan toen?!
Buiten een paar honderdduizend of miljoen mensen interesseert er zich toch niemand echt aan hoe onze impact op het milieu werkelijk is of wat gevolgen er aan bepaald gedragspatronen er op lange termijn zijn?
Wie plaatst er nu zonnepanelen als er geen subsidies voor waren? Die er trouwens niet zijn voor het milieu te helpen, nee voor de verkoop van de zogenaamde milieuvriendelijke producten en diegene die er aan verdienen.

Die "denial" heeft als voornaamste motivaties dan ook niet onwetendheid (dat bestaat vandaag de dag eigenlijk niet meer) maar puur de ontkenning uit arrogantie of persoonlijk financieel en materialistisch belang.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 07:32   #248
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
HET HAALT NIETS UIT! Men WIL niet inzien en zijn levensstijl aanpassen want we zijn te arrogant daarvoor. MEN ERKENT PAS HET PROBLEEM ALS HET TE LAAT IS!! Dat moet men nu toch al wel doorhebben dacht ik.

In de jaren 60 gingen de hippies toch ook de wereld veranderen? Wat blijkt, niet die generatie van activisten draait mee in de molen en veroorzaken net mee de problemen door accumulatie.
De huidige trend van milieu bewustzijn is toch even grote farce dan toen?!
Buiten een paar honderdduizend of miljoen mensen interesseert er zich toch niemand echt aan hoe onze impact op het milieu werkelijk is of wat gevolgen er aan bepaald gedragspatronen er op lange termijn zijn?
Wie plaatst er nu zonnepanelen als er geen subsidies voor waren? Die er trouwens niet zijn voor het milieu te helpen, nee voor de verkoop van de zogenaamde milieuvriendelijke producten en diegene die er aan verdienen.

Die "denial" heeft als voornaamste motivaties dan ook niet onwetendheid (dat bestaat vandaag de dag eigenlijk niet meer) maar puur de ontkenning uit arrogantie of persoonlijk financieel en materialistisch belang.
Er is geen "denial". Alleen sceptisism omdat de "believers" hun beweringen niet hard kunnen maken.
Oud 12 december 2010, 15:43   #249
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Er is geen "denial". Alleen sceptisism omdat de "believers" hun beweringen niet hard kunnen maken.
Echt? Neen beste; het is zoals in alles steeds een kat en muis spelletje tussen de 2 grootste kampen die men opzet en zichzelf quasi onafhankelijk in stand houdt. en dreigt het overgewicht naar een bedreigende kant uit te slaan dan gooit men snel wat meer verwarring om weer de discussie levende te houden.
En zowel de "sceptici" als de "believers" doen daar aan mee. Ondertussen draait het door en komt er geen verandering in de zaak of welke eens en voor altijd alle twijfel wegneemt. Argumenten worden telkens neergesabelt met tegen argumenten en non-argumenten.

Daarom dat ik mij het eigenlijk al lang niet meer aantrek;
Dat iedereen maar idioot blijft verder doen zoals hij wil he.. ik weet het mijne en ik heb mijn objectieve en kritische conclusies gemaakt en kan enkel met lede ogen zien hoe het allemaal de vernieling indraait.
En ja ik kan er neits aan veranderen want niemand wil mee, en met een paar miljoenen komen we blijkbaar tekort om de rest van de miljarden bewust te krijgen: programmeren van mensen is veel makkelijker dan deprogrammeren.

Zo zie je dus ribke en anderen; het is maar hoe je het WIL bekijken die je realiteit maakt en niet omgekeerd!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 10:41   #250
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Echt? Neen beste; het is zoals in alles steeds een kat en muis spelletje tussen de 2 grootste kampen die men opzet en zichzelf quasi onafhankelijk in stand houdt. en dreigt het overgewicht naar een bedreigende kant uit te slaan dan gooit men snel wat meer verwarring om weer de discussie levende te houden.
En zowel de "sceptici" als de "believers" doen daar aan mee. Ondertussen draait het door en komt er geen verandering in de zaak of welke eens en voor altijd alle twijfel wegneemt. Argumenten worden telkens neergesabelt met tegen argumenten en non-argumenten.

Daarom dat ik mij het eigenlijk al lang niet meer aantrek;
Dat iedereen maar idioot blijft verder doen zoals hij wil he.. ik weet het mijne en ik heb mijn objectieve en kritische conclusies gemaakt en kan enkel met lede ogen zien hoe het allemaal de vernieling indraait.
En ja ik kan er neits aan veranderen want niemand wil mee, en met een paar miljoenen komen we blijkbaar tekort om de rest van de miljarden bewust te krijgen: programmeren van mensen is veel makkelijker dan deprogrammeren.

Zo zie je dus ribke en anderen; het is maar hoe je het WIL bekijken die je realiteit maakt en niet omgekeerd!
Zolang er geen harde bewijzen zijn is het zuiver theorie. En mensen die theorieen aannemen als dogma"s zijn gelovigen.
ALs je iets van de natuur en de ecologie zou snappen, zou je weten dat er niets de vernieling wordt ingedraaid.
Oud 14 december 2010, 09:57   #251
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zolang er geen harde bewijzen zijn is het zuiver theorie. En mensen die theorieen aannemen als dogma"s zijn gelovigen.
ALs je iets van de natuur en de ecologie zou snappen, zou je weten dat er niets de vernieling wordt ingedraaid.
Misschien eens een beetje (methodologie van) de wetenschap bestuderen, ipv de ineptie ten top te drijven.
Oud 14 december 2010, 11:02   #252
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Misschien eens een beetje (methodologie van) de wetenschap bestuderen, ipv de ineptie ten top te drijven.
Misschien een beetje wetenschap studeren ipv het geloof ten top te drijven.
Oud 15 december 2010, 09:48   #253
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien een beetje wetenschap studeren ipv het geloof ten top te drijven.
Uw genie zou wel in vroegere eeuwen gewaardeerd worden. Ik denk aan de achtste eeuw voor Christus. Te laat geboren...
Oud 15 december 2010, 18:23   #254
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw genie zou wel in vroegere eeuwen gewaardeerd worden. Ik denk aan de achtste eeuw voor Christus. Te laat geboren...
Vleier. Maar er is niets geniaal in het gebruiken van je gezond verstand. Je zou het ook eens moeten proberen.
Oud 18 december 2010, 11:49   #255
eno2
Banneling

Standaard

Mijnn gezond verstand zegt dat we zelf de grootste bedreiging zijn voor onze eigen levenswijze, en niet de terroristen, wel de ecoterroristen.
Oud 18 december 2010, 18:16   #256
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijnn gezond verstand zegt dat we zelf de grootste bedreiging zijn voor onze eigen levenswijze, en niet de terroristen, wel de ecoterroristen.
Mijn gezond vestand zegt me dat we niet genoeg CO2 produceren om de komende ijstijd tegen te houden.

http://vejret.tv2.dk/artikel/id-3402...r-på-vej.html
Oud 18 december 2010, 19:42   #257
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn gezond vestand zegt me dat we niet genoeg CO2 produceren om de komende ijstijd tegen te houden.

http://vejret.tv2.dk/artikel/id-3402...r-på-vej.html
Euh is er toch een verband met die xxx miljoenen olie in de Golf van Mexico ?

Golfstroom zodanig vertraagd ? (zie tekening in D-link)

Citaat:
De har i hvert fald spået den kommende vinter til at blive ekstrem kold, ja faktisk så kold, at den vil skrive sig ind i de ekstreme vinters rekordbog.

Det er Golfstrømmen, som de polske meteorologer har kigget på. De mener, at den vil gå ned i styrke eller måske vil den del af Golfstrømmen, der kommer op i den nordlige del af Atlanterhavet endda lukke helt ned og sker det, forudsiger man altså at vinteren kan blive ekstrem kold og blive en af de koldeste i 1000 år.

Den polske meteorolog Mikhail Kovalevski mener, at en af årsagerne til, at Golfstrømmen kan lukke ned, er BP's olielækage i den Mexikanske Golf. Det er her, Golfstrømmen udspringer, og hans påstand er, at olieudslippet kan få så stor betydning for strømmens styrke, at det kan påvirke Golfstrømmen i hele Atlanterhavet og dermed også vores vinter.

"Det lyder altid spændende, når nogen kommer med forudsigelser for vinteren, og især når man spår, at det kan blive den koldeste vinter i 1000 år. Der er ingen tvivl om, at Golfstrømmen har stor betydning for vores vintervejr", siger Peter Tanev fra TV 2 Vejrcenter.
Citaat:
http://www.politikglobal.net/compone...golfstrom.html

Die Bemerkung als Rumpelstilz kann ich mir nicht verkneifen: während das Merkel noch immer von einer Klimaerwärmung plappert und die Bevölkerung dümmlich belügt, kommen ganz brutale Veränderungen auf uns zu – eine EISZEIT, denn der Golfstrom, der uns gemäßigtes Klima bescherte, ist zum Erliegen gekommen.

Wir werden ab diesem Winter ganz ordentlich Probleme bekommen. Es wird nicht nur kalt - es wird EISKALT ! Menschen werden erfrieren und durch Mißernten verhungern. Wer noch mit Heizoel heizt, täte gut daran, seine Tanks randvoll zu haben, falls der Strom durch brechende Strom-Überlandleitungen überhaupt noch geliefert wird - denn ohne Strom funktioniert auch keine Heizung, kein Herd und kein Licht !

Vielleicht erinnern sich noch einige an ihre Schulzeit im Gymnasium und erinnern sich an die Bedeutung des Golfstroms für uns. Dank des Golfstroms hat auch Deutschland ein sogenannt gemäßigtes Klima.

Jetzt aber ist Schluß mit dem gemäßigten Klima. Der Golfstrom wird uns kein gemäßigtes Klima mehr bescheren ! Der Golfstrom ist zum Erliegen gekommen. Aus ! Schluß ! Feierabend !

Bild des Golfstroms vom 29. September 2010:

Der Golfstrom befindet sich in Auflösung, erkennbar an den Unterbrechungen und der verringerten Geschwindigkeit. (Die Aufnahme zeigt die Küste vor Nordamerika am 29. September 2010). Reste des Golfstroms existieren noch vor Nordamerika, aber sie erreichen bereits nicht mehr Europa. Verfrühte Schneefälle in Norwegen und der Schweiz zeigen die ersten Auswirkungen.

Alle Angaben sind seitens der Klimawissenschaftler eindeutig belegt, wie hier nachstehend aufgeführt.

Und wer noch zweifelt, mag sich gerne die Satellitenaufnahmen mit der Zeitangabe in bewegten Aufnahmen ansehen. Es ist absolut ERNST ! Es geht um das reine Überleben.
Deze voorspelling "schijnt" toch "voorlopig" uit te komen.

Citaat:
De Golfstroom of Noord-Atlantische Drift is een snelle, krachtige warme stroming in de oceaan. De Golfstroom vindt zijn oorsprong in de Golf van Mexico, waarvan de naam van de stroom afgeleid is. De Golfstroom volgt de oostelijke kusten van de Verenigde Staten en Newfoundland. Vervolgens steekt hij ter hoogte van Kaap Hatteras de noordelijke Atlantische Oceaan over en bereikt Europa ter hoogte van de Golf van Biskaje. Daarna stroomt hij verder naar het noorden via onder meer de Noordzee tot aan de Noordelijke IJszee. De Golfstroom maakt deel uit van de thermohaliene circulatie.

In de Golfstroom kunnen stroomsnelheden van 3 meter per seconde voorkomen, waardoor de scheepvaart en dan vooral de zeilvaart er enige hinder van kan ondervinden. De Golfstroom vervoert per seconde tot 1,5 x 108 kubieke meter water, dat is meer dan 100 keer zo veel als alle rivieren in de wereld. De stroom vertegenwoordigt 5 petawatt (5 1015W) vermogen, wat overeenkomt met ongeveer drie miljoen moderne grote kerncentrales.

Door de Golfstroom is het klimaat op 50 graden noorderbreedte in Europa (de regio van België en Nederland) veel warmer dan op vergelijkbare andere plaatsen op aarde: het steeds nieuw aangevoerde warme zeewater functioneert als buffer. Vooral aan de Atlantische kust van Scandinavië is de invloed ervan van groot belang. De havens van Noorwegen tot en met Moermansk zijn 's winters ijsvrij. Grote delen van Europa zijn hierdoor dan ook een stuk warmer dan andere gebieden op vergelijkbare breedtegraad. New York ligt bijvoorbeeld op dezelfde geografische breedte als Rome maar is 's winters veel kouder dan Amsterdam.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Golfstroom

Deze Terra Modis afbeelding toont de Golfstroom vanaf het noordoosten van de Verenigde Staten. De warme Golfstroom is oranje en geel in deze weergave van watertemperaturen in de Atlantische Oceaan. De temperatuurweergave wordt in afnemende temperatuur door volgende kleuren weergegeven: rood,oranje, groen geel, turkois, blauw en purper. Zwart geeft het ontbreken van data aan en is meestal land. Bron: NASA

Zijn er aktuele NASA-beelden ?

Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2010 om 19:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 19:48   #258
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

Zijn er aktuele NASA-beelden ?
Dit misschien? Fermi?
Oud 18 december 2010, 20:00   #259
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Dit misschien? Fermi?
Thx

15 december 2009 vóór de olieramp: (3 dagen compositie)

één jaar later: (laatste beelden)

Kan iemand dit verschil "analyseren" ?

7 dagen compositie: tot 13 dec 2009

tot 13 dec 2010

Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2010 om 20:09.
Oud 19 december 2010, 11:45   #260
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schijnt niemand te interesseren, raar

ik zal ook een een nieuwe topic openen, want de oude ga ik niet meer zoeken

Is dit dan een hoax of "BS" ?
http://shootback.wordpress.com/2010/...exico-is-dead/
[ ...
Over the next few weeks to July 28th, with numerous interviews on The NutriMedical Report and LiveStream.com/TheNutriMedicalReportShow updates, final proof was provided that the Gulf Stream had been stopped cold at the 47th longitudinal parallel with a 10 degree Celsius ocean temperature drop, and loss of velocity and energy, so that the Gulf Stream was only able to be measured by satellite to less than one-third the way across the Atlantic ocean. As Dr Zangari stated, this is not the butterfly effect but the ‘elephant effect’, and with the amount of oil released, the natural system linked as the pacemaker to world climate for millions of years, this was now gone, replaced by an artificial system with a Gulf of Mexico by late July seven degrees Celsius above normals, and totally disconnected Loop Current from the Florida current that becomes the Gulf Stream. In his reported on June 12th 2010 in a journal article, the CCAR Colorado data agreed with the NOAA and US Naval Satellites data. This live satellite data map later altered on the CCAR servers, and he emailed that this was “to falsify” and he could not explain this fact logically. He returned to NOAA and US Naval data on the same and later dates and stated by early August that the CCAR data was no longer reliable and his conclusions was not changed in quality or quantity of the serious consequences. His conclusion that ‘glaciation’ at an unknown pace was inevitable from this disaster.

Almost a month ago, we broke the story that the Loop Current in the Gulf of Mexico had effectively died. We quoted Dr. Gianluizi Zangari, who first discovered the damage to the Thermohaline Circulation System:

“As displayed by both by the sea surface maps and the sea surface height maps, the Loop Current broke down for the first time around May 18th and generated a clock wise eddy, which is still active. As of today the situation has deteriorated up to the point in which the eddy has detached itself completely from the main stream therefore destroying completely the Loop Current. ..”
“It is reasonable to foresee the threat that the breaking of [such] a crucial warm stream as the Loop Current may generate a chain reaction of unpredictable critical phenomena and instabilities due to strong non-linearities which may have serious consequences on the dynamics of the Gulf Stream thermoregulation activity of the Global Climate.” —Dr. Gianluigi Zangari,

The massive amount of crude oil, ever expanding in volume and covering such an enormous area, has seriously affected the entire thermoregulation system of the planet, by breaking up the boundary layers of the warm water flow. The Loop Current in the Gulf of Mexico ceased to exist a month ago, the latest satellite data clearly shows that the North Atlantic Current is now GONE and the Gulf Stream begins to break apart approximately 250 miles from the Outer Banks of North Carolina. The Thermohaline Circulatory System, where the warm water current flows through a much cooler, much larger, ocean, effects the upper atmosphere above the current as much as seven miles high. The lack of this normal effect in the eastern North Atlantic has disrupted the normal flow of the atmospheric Jet Stream this summer, causing unheard of high temperatures in Moscow (104F) and drought, and flooding in Central Europe, with high temperatures in much of Asia and massive flooding in China, Pakistan, and elsewhere in Asia.
| Grafisch T°-verloop in stappen van de Gofstroom |
...]

Kunnen jullie dit ergens tegenspreken ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be