Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In 2011 wordt prins Filip koning.
ja 10 19,23%
nee 42 80,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2010, 16:29   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Naar mijn weten heeft de kroonprins nooit in de bak gezeten.
In den bak krijgt onze kroonprins eerst te horen "Kij zij't Vrouwke", en later heeft die dan de bijnaam "de chocoprince".
Oud 7 december 2010, 16:36   #122
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In den bak krijgt onze kroonprins eerst te horen "Kij zij't Vrouwke", en later heeft die dan de bijnaam "de chocoprince".
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 16:46   #123
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik zou het positief vinden.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 01:51   #124
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Een simpel bewijs - iemand die niet weet hoeveel 2 x 2 is zal zeker geen piloot kunnen worden en vliegtuig besturen .

Ik ga hier geen namen noemen , maar ik heb een persoonlijk gesprek gehad met een bedrijfsleider ( een vlaming ) die een bedrijf van wereldformaat leid met 7000 mensen terwerk gesteld in zijn afdeling in Azië , en Filip is daar op bezoek geweest , en die man was onder de indruk van zijn technisch kennis en interesse , en bevestigde dat hij met Filip een zeer interessant gesprek heeft gehad .

Hoe laag bij de grond is het beschimpen van iemand die je nooit persoonlijk heb ontmoet ?
Ik heb de gelegenheid gehad om met Filip van Saksen-Coburg-Gotha te spreken tijdens een bezoek dat hij bracht aan de hogeschool waar ik toen student was en hij maakte een wereldvreemde en onverstandige indruk. Zijn kennis over het onderwerp (Belgisch familierecht) was ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ik had toen ook niet de indruk dat hij iets wou (kon?) bij leren op dat vlak.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 01:54   #125
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gij kunt daar geen gesprek mee hebben aangezien dat ge enkel en alleen moogt antwoorden op de door hem gestelde vragen en wanneer ge zelf iets wenst te vragen moet ge die vragen voordien aan iemand van zijn entourage voorleggen en dan wordt er uit geselecteerd wat ge wel en wat ge niet moogt vragen. Het zou kunnen plaatsvinden dat hij anders op een van de gestelde vragen met zijn muil vol tanden staat en dat mag niet plaatsvinden natuurlijk.
Bij het eerder vermelde bezoek van Filip aan onze school heb ik me niets aan getrokken van dat protocol en hij stond inderdaad met zijn mond vol tanden.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 08:41   #126
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, te zien aan uw avatar...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 12:25   #127
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Is het tengevolge van mijn avatar dat onze flup wereldvreemd en eigenlijk ongeschikt bevonden wordt om als staatshoofd te fungeren? Want er zijn nog heel wat andere forumleden die er idem zo over denken en die allen een andere avatar hebben hoor!
Mijn avatar geeft enkel de relatie Vlamingen/Walen weer zoals die van oudsher is. De Vlamingen als gatkruipers zoals ook wel eens gezegd wordt," bazenpoepers".
Nu voor ÉÉN KEER lijkt het er op dat een deel van hen eens voet bij stuk houden, min of meer dan toch, en het is al grote paniek bij de poepers delegatie.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2010 om 12:36.
Oud 8 december 2010, 15:53   #128
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlij zou ik best graag een andere avatar nemen, alleen is op dit ogenblik deze nog steeds de meest geschikte.

Iets in deze zin echter zou veel beter bij mij passen. Het durven er alleen voor gaan.

Het ietsje avontuurlijke. Het durven een min of meer veilige haven, die eigenlijk toch op geen klote trekt ,te verlaten, op weg naar hopelijk beter. Wie niet durft heeft niets.
Om het met de woorden van Roger te zeggen,” wat we zelf doen doen we beter”.
http://www.youtube.com/watch?v=NKusg...eature=related
Oud 8 december 2010, 15:58   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijf zou ik best graag een andere avatar nemen, alleen is op dit ogenblik deze nog steeds de meest toepasselijke.

Iets in deze zin echter zou veel beter bij mij passen. Het durven er alleen voor gaan.

Het ietsje avontuurlijke. Het durven een min of meer veilige haven, die eigenlijk toch op geen klote trekt ,te verlaten, op weg naar hopelijk beter. Wie niet durft heeft niets.
Om het met de woorden van Roger te zeggen,” wat we zelf doen doen we beter”.
http://www.youtube.com/watch?v=NKusg...eature=related

Laatst gewijzigd door Garry : 8 december 2010 om 16:00.
Oud 9 december 2010, 01:30   #130
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik ben zo'n Belgische republikein. Het idee dat je staatshoofd wordt omdat je uit de juiste kut komt gerold is bijzonder middeleeuws.
Dus..........? Wat betreft Belgie ? Presidentsverkiezingen, mag dat dan ? WIe mag er zich bijvoorbeeld kandidaat stellen? Laten we daar eens mee beginnen ! Ik zal het u gemakkelijk maken, welke talen moet de kandidaat kunnen spreken om het ambt van president , te kunnen opnemen?
Gelieve een vinkje te plaatsen bij : Nederlans, Frans, Duits

U weet dat "Belgische" republikeinen de kogel krijgen (Julien Lahaut), ik vind u heel moedig
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:30   #131
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die excuustruus kunnen alle misdadigers tegen de mensheid boven halen maar dat maakt hen er niet minder schuldig door.
Klopt maar in dat kader ga je welk bijna elke kolonist die deze wereld ooit heeft gekend mogen afdoen als misdadiger.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:33   #132
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik heb de gelegenheid gehad om met Filip van Saksen-Coburg-Gotha te spreken tijdens een bezoek dat hij bracht aan de hogeschool waar ik toen student was en hij maakte een wereldvreemde en onverstandige indruk. Zijn kennis over het onderwerp (Belgisch familierecht) was ook niet echt om over naar huis te schrijven. En ik had toen ook niet de indruk dat hij iets wou (kon?) bij leren op dat vlak.
Ik heb hem ooit bijna omver gelopen, ... op een of andere beurs, ... ineens liep die daar, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:36   #133
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar en waarom loopt de vergelijking dan wel mank?
Euhm... in het feit dat er geen vergelijk is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Voor België is dat duidelijk. Maar wat heeft Leopold II voor Congo gedaan dat zijn misdaden zou kunnen goedpraten?
Lijkt me nogal gek dat die man indien hij zo "niks heeft gedaan voor Congo" daar nog steeds zou worden aanzien als een held. Het gaat dus wel om een heel andere periode hé... toen had je zelf arabieren die zich kwamen "bedienen" in Congo (in de vorm van "slaafjes halen"). Nog geen 50 jaar eerder zaten ze daar in Amerika, het land van melk en honing, nog te werken met geïmporteerde zwartjes.

Hij bracht overigens heel wat meer in het land zoals infrastructuur, moderniteit,... Congo was toen een doorn in het oog van de Engelse kolonies die er een pak minder goed aan toe waren. Daarom ook dat de wreedheden zo verspreid zijn.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 9 december 2010, 11:36   #134
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Na Albert II komt er geen koning meer.
Er zullen nog veel konigen komen na Albert II. In Nederland, Spanje, Zweden etc. zal dat nog wel efkes duren, dat middeleeuws theater. Koning door afstamming... hoe belachelijk.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:38   #135
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb hem ooit bijna omver gelopen, ... op een of andere beurs, ... ineens liep die daar, ...
BIJna...jammer zeg.

Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:38   #136
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een vraagje:

denkt u dat die Filip aan een mooie vrouw en een goeie hoop vrienden zou geraakt zijn als hij als pakweg 'Filip van Zatte Jef van achter 't hoekske' bekend had gestaan, en dat dan enkel en alleen in de achterbuurt van Bommerskonten?
Uiteraard!
Twijfel jij daar aan? Ben jij Filip van Zatte Jef en heb jij moeite om een gepaste vrouw te vinden misschien?

Ik ken heel wat mensen die hem goed kennen de man is echt niet zo ongewild als wat jij wil laten uitschijnen.
Citaat:
Oud 9 december 2010, 11:41   #137
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euhm... in het feit dat er geen vergelijk is.
Toch wel, hoor. Ik heb het je een pagina geleden al eens proberen uit te leggen, maar blijkbaar kan of wil je het niet begrijpen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:47   #138
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier kan je vast stellen hoe intelligent die klaploper wel is.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw
Dat is een goeie !!!!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 11:49   #139
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Leuke poging. Maar laat ons even Stalin nemen. Wat is het verschil tussen Stalin die allerlei groteske bouwprojecten (transsiberische spoorweg, kanalen, mijnbouw ...) liet uitvoeren met miljoenen doden tot gevolg of Leopold II die de rubberproductie liet opvoeren met miljoenen doden tot gevolg? Ik zal je helpen: er is geen verschil. "De man" heeft Congo alleen ellende en miserie gebracht, om er zelf rijker van te worden.
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.
Citaat:
Oud 9 december 2010, 11:52   #140
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.
Gelukkig, want niemand zit te wachten op dat soort negationistische praat. Het is ronduit beschamend wat jij hier allemaal zit te bazelen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be