Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2010, 13:25   #781
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha. Ik heb op dit moment behoefte aan een zeiljachtvan 15m. Aangezien er volgens jou nergens schaarste aan is kan ik die dus deze namiddag bij jou komen ophalen?
Inderdaad, tenzij je er ook op wilt wonen, kan je die even lenen. We hoeven er niet voor iedereen eentje te maken natuurlijk, dat zou uiteraard schaarste induceren. Gewoon het gezonde verstand even gebruiken, veel makkelijker.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:26   #782
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Een economische crisis zorgt voor een daling van de geldhoeveelheid. Financiële instellingen verhogen de geldhoeveelheid via leningen. Maar met de crisis kwamen verschillende banken in de problemen waardoor ze meer geld oppotten en minder geld kunnen uitlenen. Dit zorgt ervoor dat de geldhoeveelheid daalt. Centrale banken compenseren deze daling in de geldhoeveelheid door nieuw geld bij te maken. Vanwege dit compenserend effect zal er dan ook geen inflatie zijn. Maar er is wel een groot inflatiepotentieel. Wanneer banken terug geld beginnen uitlenen dan zal de geldhoeveelheid zeer snel stijgen wat inflatie kan veroorzaken. Centrale banken moeten er dan voor zorgen dat ze dan geld snel genoeg uit de economie halen.
Inflatie en deflatie zijn geen scheldwoorden maar nu net de middelen om een mondiaal evenwicht te realiseren en/of te onderhouden. Gezien het globalisatieproces zijn we op weg daarnaar toe maar we maken het onszelf gigantisch moeilijk door deze economische tools niet te gebruiken zoals ze zouden kunnen gebruikt worden.
Oud 9 december 2010, 13:54   #783
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, dat zou ik ook eens willen horen. Een verandering, dat wel. Maar hoe moeten we die "positief" noemen ? A la Robbespierre ?
Dan gaat de revolutie eindelijk plaatsvinden. En deze revolutie gaat niet eindigen in bloedvergieten en dictatuur. Maar dan zullen mensen plots om elkaar gaan geven en alles delen en niet meer hebzuchtig zijn en het gaat een magisch land zijn waar alles in overvloed is. Want het enige wat je moet doen om overvloed te creëren is alles afgeven. Het zijn de kapitalisten die ons wijsmaakten dat we moeten werken om goederen te creëren. Eens we stoppen met goederen te willen zal er genoeg zijn voor iedereen.
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 13:54   #784
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Moeilijker is het niet, vergeet daarbij ook niet dat de staatschuld zelf ook in getal vermindert aangezien deze in verhouding staat tot de goederen die op dat moment verlaagd werden van prijs. Naargelang de variabelen die gekozen worden verdwijnt dan de staatsschuld, wanneer deze tot 0 herleid werd, begint de staat vervolgens geld te genereren, net zoals dat voor iedereen zo is.
Voila, en daarmee is terug alles gezegd.
Oud 9 december 2010, 14:04   #785
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
een magisch land zijn waar alles in overvloed is
En hoeveel zullen die andere landen - die men onmogelijk kan raken met dergelijke initiatieven - betalen voor die overvloed ? Binnen de drie dagen zijn we uitverkocht.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 14:11   #786
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila, en daarmee is terug alles gezegd.
Inderdaad, het aflossen van de staatsschuld is dus een louter technische kwestie. Welke reden kan je dan geven waarom men de bevolking anders bericht ? Heeft politiek dan geen economie gestudeerd of maken ze ons gewoon wijs dat ze er iets van kennen, waarom zijn we zo goedgelovig en praten we ze vervolgens gewoon na ?
Oud 9 december 2010, 14:13   #787
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, tenzij je er ook op wilt wonen, kan je die even lenen.
Maar ik wil er nu net wel op wonen... En ik wil natuurlijk mijn huidige woning behouden om er mijn huisraad in op te slaan...

Citaat:
We hoeven er niet voor iedereen eentje te maken natuurlijk, dat zou uiteraard schaarste induceren. Gewoon het gezonde verstand even gebruiken, veel makkelijker.
Kan je mij even uitleggen hoe "niet voor iedereen eentje maken" geen schaarste "induceert" en "wel voor iedereen eentje maken" dat wel zou doen...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 14:19   #788
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik wil er nu net wel op wonen... En ik wil natuurlijk mijn huidige woning behouden om er mijn huisraad in op te slaan...
OK, weet niet wat de rest allemaal nog wil doen, ik wil er niet op wonen en leen dan gewoon die jacht even tijdens de vakantie.

Citaat:
Kan je mij even uitleggen hoe "niet voor iedereen eentje maken" geen schaarste "induceert" en "wel voor iedereen eentje maken" dat wel zou doen...
Omdat er niet genoeg water is om ze te dragen, de zeespiegel zou dan stijgen, net zoals je in bad zit. Hallo ? Als je er voor iedereen eentje maakt, heb je meer grondstoffen nodig, zo eenvoudig is dat.

Laatst gewijzigd door MIS : 9 december 2010 om 14:19.
Oud 9 december 2010, 14:39   #789
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Eens we stoppen met goederen te willen zal er genoeg zijn voor iedereen.
Dat is exact dezelfde aanpak als ik heb voor mijn wereldbeeld zie
Oud 9 december 2010, 14:43   #790
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Het zal zoiets zijn van......"we hebben gezien dat we nog een paar dagen congé moesten oppakken voor het einde van het jaar" en daarom sluiten we een paar dagen.
Het werd dus zelfs niet d�*t.
In Ierland werden de ATM's enkele uren geblokkeerd, las ik. Nutteloos dus.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 14:45   #791
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is de eerste zaterdag van december, vandaag is het uwen toer om de gemeenschappelijke badkuip te gebruiken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 december 2010 om 14:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 15:09   #792
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is de eerste zaterdag van december, vandaag is het uwen toer om de gemeenschappelijke badkuip te gebruiken
Zo eenvoudig kan het zijn, de zon schijnt toch voor iedereen, niet dan ?
Oud 9 december 2010, 15:55   #793
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is de eerste zaterdag van december, vandaag is het uwen toer om de gemeenschappelijke badkuip te gebruiken.
De Patrick speelt te veel met zijn piemeltje in dat bad, zonder uit te kuisen, zijn vrouw wil zijn bad niet meer uitkuisen, hij probeert dat bad iedere keer in sperma wit te kleuren, ba… vieze vent, we zullen wel een proper bad delen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2010, 15:56   #794
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
De Patrick speelt te veel met zijn piemeltje in dat bad, zonder uit te kuisen, zijn vrouw wil zijn bad niet meer uitkuisen, hij probeert dat bad iedere keer in sperma wit te kleuren, ba… vieze vent, we zullen wel een proper bad delen.
Voila se, ge hebt het begrepen
Oud 9 december 2010, 16:05   #795
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila se, ge hebt het begrepen
Klopt, als mensen een beetje respect zouden kunnen opbrengen voor het leven en de goederen die daaruit voortvloeien, dan zou progressie een normaliteit zijn, in tegenstelling tot het regressieve beleid van vandaag. Iedereen begrijpt dat wel Patrick, ook niet zo moeilijk, zelfs makkelijk. Nu, als niemand geen vuil meer op straat gooit, dan creëer je werkloosheid.

Laatst gewijzigd door MIS : 9 december 2010 om 16:06.
Oud 9 december 2010, 20:15   #796
corse
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, als mensen een beetje respect zouden kunnen opbrengen voor het leven en de goederen die daaruit voortvloeien, dan zou progressie een normaliteit zijn, in tegenstelling tot het regressieve beleid van vandaag. Iedereen begrijpt dat wel Patrick, ook niet zo moeilijk, zelfs makkelijk. Nu, als niemand geen vuil meer op straat gooit, dan creëer je werkloosheid.
Collectief baden:

Thermen-kuren- wellness:

Al genietend gezondheid tanken.

Voorkomen is beter en goedkoper dan genezen.
De meeste mensen bewegen te weinig, zowel fysisch als psychés.

Water: bron van alle leven en tevens het blauwe goud van onze planeet.

Waarom wellness?

Een paar weken kuren kost minder dan een werkverlet van een paar maanden.

Volgens de medische wetenschap moet een kuur minstens drie weken duren wil ze resultaat opleveren.
Kuren verhelpt niet enkel uiteenlopende lichamelijke aandoeningen, maar beogen tegelijkertijd een geestelijke genezing het zogenaamde stresskillende effect, het ondersteunt lichaam en geest in het proces zichzelf te helen en te herstellen, de zogenoemde zelfheling is in ons DNA ingebouwd.
Kuren, de ontspanningstechniek met de bedoeling innerlijke spanningen af te bouwen en nieuwe energie op te doen.
Dit kuren garandeert u dat na enkele weken alle stress is verdwenen, emotioneel en lichamelijk evenwicht wordt hersteld en uw gezonde levensingesteldheid is herwonnen.

Wellness, de nieuwe manier van thermaal of thalasso kuren.

De traditionele kuur moet er plaats maken voor wetenschappelijk onderbouwde verwennerij in zoveel mogelijk toepassingen.
De nieuwe trend heeft ook al een naam “wellness” dat zoveel wil zeggen als genietend gezondheid tanken.
Bestaande kuurcentra en kuurhotels hebben hun infrastructuur ingrijpend gemoderniseerd en hun aanbod uitgebreid en afgestemd op de veranderende vraag.
Nieuwe centra zijn in voorbereiding of al in opbouw, dit met de financiële steun van gemeentelijke en provinciale overheden en ook de Europese gemeenschap toont zich bijzonder gul.
Oud 9 december 2010, 20:20   #797
corse
Banneling

Standaard

Thermen-kuren- wellness:

Niets voor Patrick, hij durft niet in zijn bloot piemeltje rondlopen, verlegen, preuts en schijnzedig tja……….. tsssssssssss.
Oud 10 december 2010, 18:37   #798
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gebrek aan abstractievermogen dus. Van zodra de verkochte dienst het onmiddellijk fysiek tastbare voorbij gaat zijn het bedriegers ? De financiele sector verhandelt risico, zoals de bakker brood verhandelt en de kapper mode verhandelt. Je gaat naar de bakker als je dat gunstig vindt om een brood te kopen ; anders bak je het zelf. Je gaat naar de kapper als je wil gekapt worden, anders knip je je haar zelf. Met de financiele sector is dat hetzelfde. Je gaat naar een financiele instelling als je ergens iets wil doen met geld en/of risico. Als je een lening wil aangaan voor een huis, of een belegging aangaan, of een verzekering afsluiten. Anders stop je je geld in een kluis he. Of onder je matras.
Risico verhandelen:

Citaat:
(en kom niet zeveren met "ik moet nu eenmaal een bankrekening hebben" ; je kan een bankrekening hebben waar de 1ste van de maand je loon op gestort is, en je haalt alles eraf de 5de of zo).
Conclusie: je bent verplicht om een bankrekening te hebben.
Als de baas je cash uitbetaald wordt dat aanzien als zwart geld.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 20:58   #799
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Conclusie: je bent verplicht om een bankrekening te hebben.
Als de baas je cash uitbetaald wordt dat aanzien als zwart geld.
Juist, maar het risico kapitaal op die rekening is dus vrij klein: je loopt maar het risico op 1 enkel loon, en dan nog maar 1/6de van de tijd. Da's doenbaar, he
Oud 10 december 2010, 23:36   #800
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het komt me over dat er nog heel wat werk is
Dank je.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be