![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 |
Minister-President
|
![]() Neen hoor, ik heb helaas al genoeg met vooroordelen van anderen te maken gekregen tegenover mijn relationele geaardheid dat ik ondertussen bijna een ervaringsdeskundige ben
![]() But here it goes: een verkeerd beeld hebben over iets of iemand vanuit onwetenheid of veralgemeningen (soms ook angst of afkeer). Dat kan positief zijn (vb.: van een knappe persoon ook er van uit gaan dat die ook een goed karakter heeft) of negatief (homoseksualiteit is louter gebaseerd op lust en homo's weten niet wat liefde is).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Minister-President
|
![]() Zaken te vertellen over holebi's die niet kloppen, die holebi's stigmatiseren of zelfs aan zetten tot discriminatie en erger.
* "homoseksualiteit is een (psychische) ziekte": dit wordt tegengesproken door de Wereld Gezondsheids Organisatie (bestaande uit dokters, psychologen en andere wetenschappers, die dus veel beter geplaatst zijn dan geestelijken om te bepalen wat een zieket is en wat niet. * in de Bijbel wordt opgeroepen om holebi's te doden (Leviticus, dacht ik) * "homoseksualiteit is een grotere bedreiging voor de mensheid dan milieuverontreiniging en moet bestreden worden" (dixit de paus): hiermee maakt hij mensen bang voor holebi's en zet aan tot discriminatie * zich tegen de VN-resolutie kanten die de vervolging, marteling en moord op holebi's veroordeelt. * "het homohuwelijk is een onderdeel van de weg van het Kwade" (dixit de paus)... insinuerend dat holebi's die huwen Satanaanbidders zijn of zo... * zeggen dat de liefde tussen 2 mannen of vrouwen geen echte liefde is (dat heeft u zelf ook gezegd, echter zonder te zeggen wat u begrijpt onder liefde, of zonder te weten wat ik eigenlijk voel voor mijn partner). * zich kanten tegen elke vorm van gelijkberechtiging van holebi's (dus ook tegen samenlevingscontract of partnerregeling) * bij de openstelling van het burgerlijk huwelijk kondigde de Guinardstraat ("baas" van katholiek onderwijs) aan dat personeel in het katholiek onderwijs die het waagde te huwen met iemand van hetzelfde geslacht "in de problemen zouden komen". * In Afrika zijn het onder andere geestelijken die ijveren voor de vervolging van holebi's en zelfs het in stellen van de doodstraf voor homoseksuele relaties. En dat zijn slechts de voorbeelden uit het hoofd. Google anders zelf maar eens op "katholieke kerk" & "homoseksualiteit", verzamel al uw inlevingsvermogen en lees de uitspraken en daden van de RKK naar holebi's toe vanuit de visie van een holebi (als u daartoe in staat bent). Uw naaste beminnen als uzelf veronderstelt immers ook een groot inlevingsvermogen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#825 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Ik denk in een of andere kersttoespraak of op het einde van een bisschoppenvergadering over het gezin 3) Tja, het zijn wel de woordvoerders van de RKK op wereldvlak. Misschien tijd om andere basen / woordvoerders te kiezen? 4) Hoe moet ik het anders interpreteren? Echt positief kan die uitspraak toch niet bedoeld zijn. 5) Voila, nu doet u het weer. U behandelt mijn liefde voor mijn partner opnieuw zeer onrespectvol. 6) Holebi's verschillen in niets van andere mensen buiten hun geaardheid, dus is er niets die een minder goede behandeling rechtvaardigd, op alle vlak (dus ook familierecht) 7) U heeft dus toe dat de katholieke kerk / onderwijs holebi's zou discrimineren als ze de kans zouden krijgen? Horen holebi's niet thuis in de RKK? 8) Ik weet niet van elke strekking ze waren, het waren alleszins katholiek aandoende soutanes (al dragen anglicanen gelijkaardige gewaden als ik mij niet vergis). Anyway, een reactie van de katholieke kerk als "holebi's vermoorden is niet volgens de leer van Jezus" zou toch wel niet misstaan hebben. Nu ja, gezien het standpunt van het Vatikaan over het vermoorden van holebi's (zie 3) is het ook niet te verwonderen dat ze er niet op reageren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#826 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#827 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Tot de jaren 1960 was seksualiteit enkel toegelaten voor de voortplanting. De toenmalige paus liet toen ook "vatikaanse roulette" toe, wat betekende dat seksualiteit - binnen het huwelijk - ook voor niet-voorplantingsgerichte doeleinden mocht beleefd worden. Dat was ook een serieuze ommekeer ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | ||||||||
Banneling
|
![]() [quote=Fozzie;5156270]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een duidelijke veroordeling door het Vaticaan van deze uitspraken zou goed zijn. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#829 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Albrecht;5156307]
Citaat:
2) Graag, al vrees ik dat we beiden een ander streefdoel voor ogen hebben. 3) Mja, zal wel, waarom dan specifiek het homohuwelijk aan duiden als deel van het Kwade en niet het burgerlijk huwelijk? Of zijn holebi's voor de paus gewoon easy victims? 4) Selectieve respect (enkel voor de zaken die je leuk vindt) is geen oprecht en volwaardig respect. Waarvan akte. Aangezien u dat deel van mijn persoonlijkheid verwerpt kan en wil ik ook geen begrip op brengen voor het deel van uw persoonlijkheid waarmee u onze relatie verwerpt. Nu ja, u hoeft onze relatie niet te erkennen, we kennen elkaar toch niet, maar het zegt meer over u dan over mij. 5) In België en nog een aantal andere landen op wettelijk vlak nu wel, in de meeste worden ze nog heel vaak gediscrimineerd of zelfs vervolgd. 6) Die uitspraak zou ik de paus en Léonard wel eens willen laten doen en plein public! ![]() ![]() 7) Ik ben inderdaad niet zo thuis in al die verschillende kerken. IK ben blij dat we toch op 1 punt enigzins overeen komen. There is hope after all ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 10 december 2010 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Albrecht : 10 december 2010 om 18:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt toch nergens betwist dat mensen de Kerk de rug kunnen toekeren en hun eigen weg kunnen gaan? Als u uit een club stapt waarvan u een tijdje lid bent geweest, dan wordt u toch ook niet geschrapt uit de verschillende jaarboeken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#833 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#834 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar als het burgerlijk huwelijk sowieso al het Kwade is, waar zit het kwaad dan om homo's toe te staan tot datzelfde burgerlijke huwelijk. Als jij gelooft dat God het burgelijk huwelijk als iets kwaads beschouwt, zou je juist homo's ertoe moeten willen laten, zodat het des te verder af komt te staan van het ''geestelijk huwelijk''.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Homo's mogen ook trouwen, hetzij niet met hun partner van eigen keus 2) Het huwelijk zou bedoeld zijn om kinderen te kweken Beide argumenten overigens, die mijns inziens een karikatuur maken van het door u geroemde ''gewone huwelijk''. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#837 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#838 | |