Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: In 2011 wordt prins Filip koning.
ja 10 19,23%
nee 42 80,77%
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2010, 14:06   #161
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Oh, enlighten us, please... Wat is de meerwaarde van een erfelijke Franstalige inteeltmonarchie in een land waar de meerderheid Nederlands spreekt?

En is die meerswaarde van die aard dat ze de kosten waard zijn?
En als je de afstammelingen ziet... daar zijn serieuze "kosten aan"
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:18   #162
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?
Ik zie niet in waarom ik daar zou moeten aan twijfelen... Uw blijkbaar wel. Je moet niet wedden op zaken waar je geen weet van hebt... kan je veel kosten.

Wel grappig dat U op deze manier probeert te spreken over mensen... Erg "entertaining" natuurlijk maar daar maak je alleen jouw diepe frustratie mee duidelijk aan de buitenwereld. Mij niet gelaten uiteraard... U doet maar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:20   #163
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Héhé... ik ken er nog een pak hoor.
Schrijf maar neer, dat vrolijkt de boel hier wat op.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:22   #164
largo_w

Standaard

Citaat:
Oh, enlighten us, please... Wat is de meerwaarde van een erfelijke Franstalige inteeltmonarchie in een land waar de meerderheid Nederlands spreekt?

En is die meerswaarde van die aard dat ze de kosten waard zijn?
Al eens geprobeerd om een ezel die naar links wil naar rechts te doen gaan? Deze situatie lijkt daar sterk op... alleen niet fysiek.

Franstalige monarchie zegt U? Volgens mij zijn ze oorspronkelijk Duitstalig... poef daar gaat ook dat fabeltje als zouden ze een soort "Franstalige gen" hebben.

De meerwaarde van een monarchie is grotendeels niet in geld uit te drukken... Maar als je die kosten vergelijking wil maken tegenover bijvoorbeeld een republiek (met een president dus) dan zal ook de monarchie er winnend uitkomen.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 10 december 2010, 14:27   #165
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Goed, hé?

2. Toch, toch, héél ver van zelfs.

3. Neen, en neen, niet bepaald.

4. Laat hem dan eens totaal incognito en zonder portefeuille aan een mooie vrouw geraken, en een hoop vrienden. Wedden dat het 'm niet lukt?
Lukt hem wel hoor. Ge moet nu niet gaan overdrijven ook niet hé.

Toen Albert nog prins was en Filip uit ging, stuurde Paola speciaal de chauffeur van Albert mee als surveillant om hem weg te houden van de gewone meisjes ( het plebs met andere woorden ). Allemaal op kosten van de staat, aangezien we hier spreken over een militair natuurlijk, waarvan de echtgenote, die ook militair was, in dienst stond van Paola. De belastingbetaler stuikt wel.
Oud 10 december 2010, 14:32   #166
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al eens geprobeerd om een ezel die naar links wil naar rechts te doen gaan? Deze situatie lijkt daar sterk op... alleen niet fysiek.

Franstalige monarchie zegt U? Volgens mij zijn ze oorspronkelijk Duitstalig... poef daar gaat ook dat fabeltje als zouden ze een soort "Franstalige gen" hebben.

De meerwaarde van een monarchie is grotendeels niet in geld uit te drukken... Maar als je die kosten vergelijking wil maken tegenover bijvoorbeeld een republiek (met een president dus) dan zal ook de monarchie er winnend uitkomen.
Vergeet het. Droom maar verder. Misschien wel als ge het kostenplaatje verkeerdelijk bekijkt en dan nog enkel en alleen rekening houd met de officiële opgegeven kost. Als ge alle daar naast verdoken kosten en verdoken dotaties er bij gaat tellen zal zelfs een largo raar staan te kijken.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 december 2010 om 14:32.
Oud 10 december 2010, 15:09   #167
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die rol kan evengoed door een verkozen staatshoofd, of desnoods Miss België op zich genomen worden.

Ik ken mijn "vaderlandsche" geschiedenis ook wel. Leo I was een Duitse prins de weduwnaar was van een Britse prinses en hij liep een beetje in de weg in de UK, dus waren ze blij dat ze van hem af waren zodat hij stropopje kon spelen om een gewelddadige afscheuringsoorlog te legitimeren.

Oorspronkelijk Duits(talig), maar Frans was toen de internationale diplomatieke taal + de taal van adel. Het koningshuis is nu dus franstalig.

Een republiek kan heel goedkoop, zelfs in een land met verschillende gemeenschappen. Gewoon doen zoals in Zwitserland: elke minister is daar om beurt voorzitter van de ministerraad ("premier") en ceremonieel staatshoofd. Aangezien het "premierschap" roteert komt elke minister en elke taalgemeenschap aan beurt, dus geen discussies over de gemeenschap waartoe de premier behoort. Geen extra verkiezingen en niet teveel macht voor de "minister-president".
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 15:48   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alé onze forum-crimineel gaat nog eens een ethisch oordeel vellen zie .
Ontken anders nog wat misdaden van uw lieverdje Leopold.

Ik ben maar een klein garnaaltje vergeleken bij uw Belgische massamoordenaar.
Oud 10 december 2010, 21:53   #169
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.
Dit is je antwoord ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 01:14   #170
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommigen wel ja... voor anderen niet. Ik maak deel uit van die laatste groep; ik zie de meerwaarde in van een monarchie.
als je die discussie natuurlijk aangaat met oermensen bij wie de cultuur niet verder rijkt dat een tripel karmeliet in café Jeanne dan snap je natuurlijk wel dat ik met andere wapens vecht. Daarom... beter niet te veel over "discussiëren" hier.
Noem jij die poppenkast cultuur? Dat heeft zo veel met cultuur te maken als gaat daar liggen man. Veel kul zonder tuur. Gij behoort alleen tot de kudde die die kloioos verafgoden. Meer niet.

En telkens wil je andere doen geloven dat een president zou duurder zijn. Vliegt die zijn schoonmoeder ook misschien gratis om de haverklap met het presidentieel vliegtuig van her naar der zoals het hier het geval is, op kosten van de staat.

Heeft die ook een jacht dat bemant is door militairen om er mee te varen en onder de militaire vlag ergens in het buitenland vertoeft om de btw te ontduiken.
http://www.vandaag.be/binnenland/129...6-miljoen.html
http://janice-laureyssens-visie.skyn...in-italie.html
http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty...Provence.dhtml Zeker betaald van zijn klusjes bijverdienste.

Bovendien, aangezien het een vaartuig betreft dat onder de militaire vlag vaart wordt de brandstof ongetwijfeld ook door het leger betaald.

De bemanning welke instaat, zogezegd voor de bewaking, bestaat mede uit een commandant van de zeevaart.

Voor bewaking?

Nee dat is weer een van de vele blazen die we op de mouw gespeten krijgen door partijen zoals SP.a-CD&V- O.VLD-GROEN. Van deze worden we belogen en bedrogen a volente, juist zoals ze ons beliegen dat ons oren er van lopen op gebied van de personeelskosten voor dat speeltje.

Allemaal verdoken dotaties.

Voor met dat hoog technologisch geval te varen ja, of dacht ge dat onze ex motorfanaat daar zelf kaas van gegeten heeft?

Waarom zou een president duurder zijn? Leg jij dat eens uit als je dat telkens wil beweren. Kom dan maar eens met harde cijfers voor de dag.

Laatst gewijzigd door Garry : 11 december 2010 om 01:23.
Oud 11 december 2010, 01:19   #171
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gebruik geen grote woorden die je niet verstaat dat komt zo zielig over...
Stop met je negationistische praat, dat komt nog veel zieliger over. Zoek anders even op de Van Dale wat "negationisme" betekent, voor je jezelf nog belachelijker maakt.

EDIT: de meeste van je argumenten die je in de post gebruikte worden ook gebruikt door negationisten die de holocaust ontkennen of minimaliseren. Lees misschien eens het boek van Adam Rothschild voor je hier de pretentieuze aap komt uithangen. Bovendien heeft het gerechtelijke verleden van Xenophon geen zak te maken met zijn eventueel oordeel over de opvoeding van anderen. Misschien zelfs integendeel.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 11 december 2010 om 01:23.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 01:21   #172
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De neerbuigende houding die bij een Koning-lover past. Randje af meerderwaardigheidscomplex...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 09:40   #173
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Stop met je negationistische praat, dat komt nog veel zieliger over. Zoek anders even op de Van Dale wat "negationisme" betekent, voor je jezelf nog belachelijker maakt.

EDIT: de meeste van je argumenten die je in de post gebruikte worden ook gebruikt door negationisten die de holocaust ontkennen of minimaliseren. Lees misschien eens het boek van Adam Rothschild voor je hier de pretentieuze aap komt uithangen. Bovendien heeft het gerechtelijke verleden van Xenophon geen zak te maken met zijn eventueel oordeel over de opvoeding van anderen. Misschien zelfs integendeel.
Ok alé om U te plezieren een paar vragen; over hoeveel doden gaat het exact? Hoe zijn die mensen gestorven? En WAAR ergens ontken ik (of minimaliseer ik) de wreedheden in Kongo-vrijsaat? Indien U een voldoende accuraat antwoord kan geven op deze drie vragen zal deze "pretentieuze aap" zijn positie als "negationist" nog eens herzien... tot dan mag je de vuile woorden voor U zelf houden!

Citaat:
Bon dit is het laatste wat ik over leopold ga schrijven want daar gaat het hier niet om...
Eerst en vooral moet je dat eens leren kaderen. Het ging om een kolonie... en die kolonies daar haalde men gewoon rijkdommen. Dat het er daar weinig ethisch aan toe ging is een gegeven. Vooral in zwart Afrika maar ook in andere kolonies was dat zo denk maar wat men heeft gedaan met de indiaantjes (in termen van vandaag "een etnische zuivering"). Het zelfde is trouwens gebeurd met de mayas, de aboriginals,...
Maar waar gaat het eigenlijk om? Die "miljoenen doden" zijn eerst en vooral nooit bewezen (kan meer zijn kan minder zijn) en vooral de waarom (toch wel vrij belangrijk natuurlijk) er zoveel doden waren is zeker niet gekend. Wat wel gekend is zijn die beelden van afgehakte ledematen en folteringen, gruwelijk allemaal maar allemaal technieken van de Afrikanen voor de Afrikanen (niet geïmporteerd dus). En hiermee zeg ik niet dat dat allemaal gruwelijk is maar zo maar wijzen met de vinger naar Leopold II die eigenaar was van de kolonie maar er nooit is geweest is volgens mij wat kort door de bocht. De kans bestaat dat de man zelf niet afwist van die praktijken...
Maar zoals zo vaak gaat deze discussie niet over of men al dan niet dit historisch feit wil helpen verstaan maar het gaat hier weer puur om het bashen van de koninklijke familie... En dan zeker de meest succesvolle van alle koningen. De man die ons land op de wereldkaart heeft geplaatst. Spijtig maar niet verbazend op dit forum... en daarmee heb ik mijn laatste woorden over dit onderwerp geplaatst.
Citaat:
Oud 11 december 2010, 09:41   #174
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ontken anders nog wat misdaden van uw lieverdje Leopold.

Ik ben maar een klein garnaaltje vergeleken bij uw Belgische massamoordenaar.
Dat moest Dutroux ook gedacht hebben... "tegenover die andere ben ik toch maar ne soften...". Bwak
Citaat:
Oud 11 december 2010, 09:46   #175
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vergeet het. Droom maar verder. Misschien wel als ge het kostenplaatje verkeerdelijk bekijkt en dan nog enkel en alleen rekening houd met de officiële opgegeven kost. Als ge alle daar naast verdoken kosten en verdoken dotaties er bij gaat tellen zal zelfs een largo raar staan te kijken.
Verkeerdelijk bekijkt ... Er is weinig verbeelding nodig om de kosten van een president op papier te krijgen hoor.

Ons koningshuis is nog erg goedkoop vergeleken met andere landen... Een land zoals het onze zou nog meer mogen uitgeven aan haar koninklijke familie. Ze blijven het wereldwijde symbool voor onze natie. Of wat dacht jij?

Nu zoals ik al zei het is natuurlijk erg "tof" om te discussiëren over het nut van een koningshuis maar jij ben dan ook dat type mens dat liefst in zijn eigen Vlaamsche natie zou leven, het liefst geïsoleerd van de rest van de wereld. Dus waarom zou ik nu met U in een zinnige discussie rond het koningshuis willen stappen? Je zou niet eens de culturele meerwaarde van dat instituut kunnen zien als je ERG je best zou doen.
Citaat:
Oud 11 december 2010, 09:48   #176
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dit is je antwoord ?
Ja zo gaat dat op een forum... iemand post iets en dan post de andere daarop een antwoord door de vraag of de vorige statement nog eens over te nemen.
Citaat:
Oud 11 december 2010, 09:56   #177
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik ken mijn "vaderlandsche" geschiedenis ook wel. Leo I was een Duitse prins de weduwnaar was van een Britse prinses en hij liep een beetje in de weg in de UK, dus waren ze blij dat ze van hem af waren zodat hij stropopje kon spelen om een gewelddadige afscheuringsoorlog te legitimeren.
Gewelddadige afscheuringsoorlog? We hebben den 'Ollander toen met de voeten eerst buiten gesmeten; maak jij deel uit van dat soort die die beslissing ook nog eens spijtig vindt?
Citaat:
Oorspronkelijk Duits(talig), maar Frans was toen de internationale diplomatieke taal + de taal van adel. Het koningshuis is nu dus franstalig.
Het =Koningshuis is dus van Duitstalige origine dat ze het Frans gebruikten en gebruiken in hun omgangstaal is vanzelfsprekend zoals U het mooi uitlegt.

Dat maakt de bemerking niet minder pertinent; de gebruikstaal van iemand heeft niks te maken met "de aard van het beestje". De laatste tijd doet men alsof "Franstalig" zijn zoiets is in de genen terwijl eigenlijk de gebruikstaal ondergeschikt zou moeten zijn aan de mens zelf (je wordt niet "Franstalig" geboren). en dan hebben we het nog niet aan de kenmerken die zo een "Franstalige" sowieso "moet" hebben... Maar "hey" we leven dan ook niet in de meest normale situatie ooit... (dit was gewoon even terzijde)
Citaat:
Oud 11 december 2010, 09:57   #178
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De neerbuigende houding die bij een Koning-lover past. Randje af meerderwaardigheidscomplex...
Voel je je daardoor aangesproken?
Citaat:
Oud 11 december 2010, 09:57   #179
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien kunnen we ter ere van dat feit aan de Hollanders vragen of we hun "Gouden Koets" kunnen lenen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 10:19   #180
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verkeerdelijk bekijkt ... Er is weinig verbeelding nodig om de kosten van een president op papier te krijgen hoor.

Ons koningshuis is nog erg goedkoop vergeleken met andere landen... Een land zoals het onze zou nog meer mogen uitgeven aan haar koninklijke familie. Ze blijven het wereldwijde symbool voor onze natie. Of wat dacht jij?

Nu zoals ik al zei het is natuurlijk erg "tof" om te discussiëren over het nut van een koningshuis maar jij ben dan ook dat type mens dat liefst in zijn eigen Vlaamsche natie zou leven, het liefst geïsoleerd van de rest van de wereld. Dus waarom zou ik nu met U in een zinnige discussie rond het koningshuis willen stappen? Je zou niet eens de culturele meerwaarde van dat instituut kunnen zien als je ERG je best zou doen.
Nu, deze discussie is dan ook overbodig.

In België is het houden van presidentsverkiezingen namelijk totaal onmogelijk gemaakt door de politici.
Daarnaast word Filip gewoon koning eens zijn vader overlijd.
En de opvolger van Filip is volledig Nederlandstalig onderwezen.
Wat betekend dat de Franstaligen wel eens het koningshuis zouden weg willen na Filip.
Het koningshuis bestaat trouwens enkel nog dankzij de Vlamingen, die in de jaar 50 van vorige eeuw voor behoud van dit instituut kozen, tegen de wil van de Franstaligen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be