Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2010, 16:21   #341
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
er zijn andere zaken die meespelen.

- de ligging : waarom moeten ze die moskees steeds midden in woonwijken neerpoten? Of op de hoofdwegen als je een stad binnenrijdt? Waarom niet op braakliggende gronden waar het niemand stoort?

- parking: als er geen parkeerplaats was voor een winkel, waar gaan al de islamgelovigen dan hun kameel parkeren? Mogen de mensen in die buurt hun auto ook nog buiten laten staan, of zal die verplicht in de garage moeten als de straat wordt ingepalmd door de kolonisatoren?

- overlast en lawaai van de wredelievenden: we weten allen dat ze geen vandalenstreken uithalen aan de auto's van ongelovigen of zeker niet in de portalen van de ongelovigen hun gevoeg willen doen zoals maar al te dikwijls (verkeerdelijk! natuurlijk) wordt aangegeven. Zulke dingen worden enkel gedaan door werklozen heb ik me laten vertellen.

- mogen mensen die toevallig in de buurt van de moskee wonen nog hun gras afrijden? Liedjes zingen en lopen te jodelen? muziek maken als de allahdienst aan de gang is?

- en o ja: moskees worden weldegelijk mee betaald met belastinggeld.
- pastoors en priesters dragen bij mijn weten al een halve eeuw geen jurken meer. Imams doen dat wel. bij de les blijven aub.
Maskes praat eens met de NVA in Lier. Het gaat niet over de zoveelste moskee. De hakenkruisen willen je dat alleen doen geloven.

Het gaat over een islam cultureel centrum. Dat van Lier zelf met veel parking is ni goed genoeg voor de moslims. Ze willen een moskeetje met CENTRUM voor extra koranlessen zodat onze autochone vrouwen nog meer op hun tellen moeten passen. Ze willen er de verminking van kinderen bejubelen. Aparte lessen voor vrouwen. Joost mag weten wat ze daar mee bedoelen. Kortom het is niet zomaar een moskeetje. Het is een groot islamitisch bastiljon. De plaats waar men geen integratie maar apartheid wenst. Net dat mogen we niet aanmoedigen. De hakenkruisen verwijten de puntmutsen van alles en nog wat. Terwijl de puntmutsen graag integeratie hebben. Geen apartheid onder het excuus van bidplaats zoals de hakenkruisen zeggen.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 11 december 2010 om 16:23.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 16:47   #342
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Midden in een woonwijk dus.
http://maps.google.be/maps?f=q&sourc...h&z=16&iwloc=A

Midden in?
De ene woonwijk ligt aan de andere kant van de ring; de andere een stuk verder richten Antwerpse steenweg.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 16:51   #343
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
http://maps.google.be/maps?f=q&sourc...h&z=16&iwloc=A

Midden in?
De ene woonwijk ligt aan de andere kant van de ring; de andere een stuk verder richten Antwerpse steenweg.
ik zie huizekes staan aan Donk 45 te Lier. maar ik druk dan ook op het + tekentje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2010 om 16:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 16:53   #344
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zie huizekes staan. maar ik druk dan ook op het + tekentje.
Ja, er staan huizekes.
"Er staan huizekes" is nog iets anders dan "middenin een woonwijk".
Oud 11 december 2010, 16:54   #345
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Maskes praat eens met de NVA in Lier. Het gaat niet over de zoveelste moskee. De hakenkruisen willen je dat alleen doen geloven.

Het gaat over een islam cultureel centrum. Dat van Lier zelf met veel parking is ni goed genoeg voor de moslims. Ze willen een moskeetje met CENTRUM voor extra koranlessen zodat onze autochone vrouwen nog meer op hun tellen moeten passen. Ze willen er de verminking van kinderen bejubelen. Aparte lessen voor vrouwen. Joost mag weten wat ze daar mee bedoelen. Kortom het is niet zomaar een moskeetje. Het is een groot islamitisch bastiljon. De plaats waar men geen integratie maar apartheid wenst. Net dat mogen we niet aanmoedigen. De hakenkruisen verwijten de puntmutsen van alles en nog wat. Terwijl de puntmutsen graag integeratie hebben. Geen apartheid onder het excuus van bidplaats zoals de hakenkruisen zeggen.
elke moskee krijgt toch zijn bouwvergunning dankzij een aanvraag voor een "cultureel centrum". over welke CULTUUR heeft men het dan toch telkens? de islamitische CULTUUR best�*�*t toch niet volgens de ingewijde besnedenen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 december 2010, 17:02   #346
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Duidelijk midden in een woonwijk. Even op het plusje klikken, laat dat ook duidelijk zien.

Tenzij iemand hier het begrip 'woonwijk' van een nieuwe definitie wenst te voorzien natuurlijk.

Maar voor mij is een aaneengesloten geheel van huizen met tuinen, garages, zwembaden enzovoorts toch heel duidelijk een woonwijk.

Volgens het woordenboek ook trouwens: Woonwijk - stadsdeel dat hoofdzakelijk uit woonhuizen bestaat

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 11 december 2010 om 17:04.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 17:09   #347
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Duidelijk midden in een woonwijk. Even op het plusje klikken, laat dat ook duidelijk zien.

Tenzij iemand hier het begrip 'woonwijk' van een nieuwe definitie wenst te voorzien natuurlijk.

Maar voor mij is een aaneengesloten geheel van huizen met tuinen, garages, zwembaden enzovoorts toch heel duidelijk een woonwijk.

Volgens het woordenboek ook trouwens: Woonwijk - stadsdeel dat hoofdzakelijk uit woonhuizen bestaat

ik dacht ook zoiets ja. huizekes, tuintjes, garages... blijkbaar is dat geen woonwijk meer als er daar op één kilometer afstand een snelweg ligt?
of zou een woonwijk enkel een sociale appartementsblok zijn? zo waar je de vuilnis van het 17de naar beneden ziet kieperen door verrijkende kunstenaars?

Oud 11 december 2010, 17:16   #348
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
ik dacht ook zoiets ja. huizekes, tuintjes, garages... blijkbaar is dat geen woonwijk meer als er daar op één kilometer afstand een snelweg ligt?
of zou een woonwijk enkel een sociale appartementsblok zijn? zo waar je de vuilnis van het 17de naar beneden ziet kieperen door verrijkende kunstenaars?
Ik dacht nagenoeg hetzelfde toen ik de averechtse zag verklaren dat het geen woonwijk was en even op het linkje klikte om dat te verifiëren.

Misschien bedoelt zij wel dat enkel dit een woonwijk is:

Of dit:

Oud 11 december 2010, 17:28   #349
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zie huizekes staan aan Donk 45 te Lier. maar ik druk dan ook op het + tekentje.
1 Van die huizekes is al voor de islamjeugd. Met al die aircos op. Ook hier niet integreren maar apartheid. Voor de rest is dat een grote woonwijk.

Ook hier hebben ze geprobeerd een minatetteke op te trekken maar dat is toen niet gelukt.
Oud 11 december 2010, 17:29   #350
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ligt gene snelweg op 1km. Hoe komen jullie erbij? Praat eens met de mensen van het Lierse NVA. Ik heb alle gegevens gekregen.
Oud 11 december 2010, 17:29   #351
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik dacht nagenoeg hetzelfde toen ik de averechtse zag verklaren dat het geen woonwijk was en even op het linkje klikte om dat te verifiëren.

Misschien bedoelt zij wel dat enkel dit een woonwijk is:

Of dit:

Dat zijn sociale woningen. Dat is nog iets anders.
Oud 11 december 2010, 18:00   #352
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, er staan huizekes.

Is het nu al geweten in hoeverre die buren zelf tegen de bouw van de moskee zijn; en wat hun bezwaren zijn?
Oud 11 december 2010, 18:23   #353
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Speciaal voor artisjok wier leesbril kapot schijnt te zijn, dus in extra opvallende rode letters:

Woonwijk - stadsdeel dat hoofdzakelijk uit woonhuizen bestaat
Oud 11 december 2010, 22:52   #354
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, er staan huizekes.
Zijde gij nu ook al expert in ruimtelijke ordening???? Een huis is reeds voldoende om die haatkapel met brultoren te weigeren
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 03:46   #355
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, er staan huizekes.

Citaat:
Is het nu al geweten in hoeverre die buren zelf tegen de bouw van de moskee zijn; en wat hun bezwaren zijn?
Onder de betogers ook Wendy Daems die op de Donk woont. Ze is geen aanhanger van het Vlaams Belang maar vond het nodig om mee te betogen. 'Zo goed als alle bewoners hier zijn tegen de moskee. Dat zou ons leven nogal eens veranderen, maar dan negatief', zegt ze

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=C233GSBO
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 08:42   #356
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht

Onder de betogers ook Wendy Daems die op de Donk woont. Ze is geen aanhanger van het Vlaams Belang maar vond het nodig om mee te betogen. 'Zo goed als alle bewoners hier zijn tegen de moskee. Dat zou ons leven nogal eens veranderen, maar dan negatief', zegt ze

Je plakt in je bericht een kaart met de woonwijk die aan de andere kant van de ring ligt.

Ja, ik had gelezen dat het VB 1 buur gevonden had om mee te stappen.
Zij is aan alle buren gaan vragen wat ze van de moskee vinden?
Hoe zal de moskee hun leven veranderen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 december 2010 om 08:42.
Oud 12 december 2010, 09:23   #357
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je plakt in je bericht een kaart met de woonwijk die aan de andere kant van de ring ligt.

Ja, ik had gelezen dat het VB 1 buur gevonden had om mee te stappen.
Zij is aan alle buren gaan vragen wat ze van de moskee vinden?
Hoe zal de moskee hun leven veranderen?
Citaat:
Onder de betogers ook Wendy Daems die op de Donk woont. Ze is geen aanhanger van het Vlaams Belang maar vond het nodig om mee te betogen. 'Zo goed als alle bewoners hier zijn tegen de moskee. Dat zou ons leven nogal eens veranderen, maar dan negatief', zegt ze.

als die naaste buren niet mee protesteren komt dat misschien omdat ze schrik hebben van represailles? jeweetwel.... ruiten inslaan, kinderen lastigvallen, in de portieken plassen, de gewone troep.

Oud 12 december 2010, 09:40   #358
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

als die naaste buren niet mee protesteren komt dat misschien omdat ze schrik hebben van represailles? jeweetwel.... ruiten inslaan, kinderen lastigvallen, in de portieken plassen, de gewone troep.
Of misschien protesteren ze niet mee, omdat ze er niets op tegen hebben.
We weten nu nog altijd niet wat de buren er zelf van vinden.

Als het vergelijkbaar is met Desselgem
Buurt verwonderd over protest tegen Moskee.

Vanuit verschillende kanten in Desselgem wordt verwonderd gereageerd op de actie die het Vlaams Belang binnenkort organiseert in de Nieuwstraat. De onlangs erkende Moskee waar de bijeenkomst om draait, is al jaren bijna onmerkbaar aanwezig in de Nieuwstraat, en overlast heeft deze nooit veroorzaakt.

"Wat betreft overlast wordt dan ook meer de betoging van het Vlaams Belang zelf afgewacht. Deze organisatie probeert onze rustige Desselgemse gemeenschap te verstoren en er politiek gewin uit te halen," zo klinkt het bij de buren.

Plannen voor een tegenactie op de dag van de manifestatie zelf zijn er bij ons weten niet, en ook de verantwoordelijken van de Moskee zelf roepen op tot kalmte en rust. In de buurt verschijnen aan de ramen ondertussen steeds meer 'zonder haat straat' bordjes aan de ramen. "Een teken aan het Vlaams Belang dat hun actie geen enkele reden heeft om georganiseerd te worden, en hun partij alleen maar in een slecht daglicht stelt in onze gemeente," klinkt het bij de mensen die de affiches uithangen.
http://nieuwsblad.typepad.com/warege...moskee-in.html

Of Kortrijk (waar het VB ook 1 buur gevonden had om mee te stappen in de betoging)
Ik woon in de Stasegemsestraat, schuin tegenover de Moskee. Nog nooit in de 15 jaren dat ik hier woon, heb ik ooit onenigheid of last gehad van mijn allochtone buren of van de Moskee. Natuurlijk, tijdens de vrijdagdienst of de Ramadan is hier meer verkeer dan anders, maar dan zet ik mijn eigen auto gewoon een beetje verderop, bij de Sint-Janskerk bv, waar op zondag dan weer geen parkeerplaats is. Niet erg toch? Men heeft mij al meer dan eens de vraag gesteld of ik het niet eng vind om in deze buurt te leven. Die vraag wordt enkel gesteld door "buitenstaanders", want wie hier woont kan volgens mij enkel beamen: dit is een gewone straat met gewone mensen. Ik ben op voet van groeten en een weerpraatje met velen en voel mij hier absoluut niet onveilig. Ik zou het van de daken willen schreeuwen: haal die oogkleppen weg en besef dat "anders" niet gelijk is aan "eng". Of dat "anders" veel gewoner wordt als je de moeite neemt iemand wat beter te leren kennen.
reactie op artikel van 16.03.2009
http://www.bloggen.be/achturencultuu...tum=1238536800
Oud 12 december 2010, 10:04   #359
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of misschien protesteren ze niet mee, omdat ze er niets op tegen hebben.
Het gaat niet over Desselgem of Kortrijk.

In het aangehaalde artikel over LIER staat dat zo goed als de GANSE BUURT ertegen is. Wat heb je nog nodig om dit te begrijpen? Een hamer?

Citaat:
'Zo goed als alle bewoners hier zijn tegen de moskee'

Laatst gewijzigd door circe : 12 december 2010 om 10:05.
Oud 12 december 2010, 10:29   #360
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over Desselgem of Kortrijk.

In het aangehaalde artikel over LIER staat dat zo goed als de GANSE BUURT ertegen is. Wat heb je nog nodig om dit te begrijpen? Een hamer?
Wie beweert dit? Het nieuwsblad? Of Wendy Daems?
Hoe weet die dat? Is ze het zelf gaan vragen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be