Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2010, 20:19   #41
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De Amerikanen en Engelsen hebben de Joden, toen de zesdaagse uitbrak, op allerlei manieren gechanteerd. De Engelsen met het blokkeren van de havens en de Amerikanen met het onttrekken van steun. De Gazastrook hoorde aanvankelijk bij Egypte. Toen Nasser was verslagen konden de Joden de troepen van Nasser die in de Gaza waren samengeklonterd over de kling jagen of laten gaan en de Gaza ontruimen. Het laatste hebben ze nagelaten. Moshe Dayan zei toen tegen Ben Gurion dat Israël dat tot in lengte der dagen zou betreuren dat ze de Gaza (toen) niet ontruimd hebben.
Oud 11 december 2010, 20:35   #42
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
20 mensen, Sidharta. Een clubje marginalen dat zichzelf voor gek zet, in plaats van Wilders. Wilders is juist razend populair in Israël, tot spijt van wie het benijdt. Kennelijk u, anders zou u nu niet zo'n storm in een glas water veroorzaken.
deze post:

*kots*
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 20:54   #43
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vrije Westen
Het misplaatste superioriteitscomplex waaraan veel westerlingen lijden en hen tot dit soort lachwekkende waanbeelden drijft is evenzeer een factor die, als het de huidige problemen al niet mee veroorzaakt heeft, dan wel verergerd.
Oud 11 december 2010, 21:01   #44
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Het misplaatste superioriteitscomplex waaraan veel westerlingen lijden en hen tot dit soort lachwekkende waanbeelden drijft is evenzeer een factor die, als het de huidige problemen al niet mee veroorzaakt heeft, dan wel verergerd.
Het misplaatste minderwaardigheidscomplex waaraan veel westerlingen lijden en hen tot dit soort lachwekkende waanbeelden drijft is evenzeer een factor die, als het de huidige integratieproblematiek al niet mee veroorzaakt heeft, dan wel zeker verergerd.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 21:03   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
deze post:

*kots*
Van constante morele verontwaardiging krijg je rimpels.
Oud 11 december 2010, 21:08   #46
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het misplaatste minderwaardigheidscomplex waaraan veel westerlingen lijden en hen tot dit soort lachwekkende waanbeelden drijft is evenzeer een factor die, als het de huidige integratieproblematiek al niet mee veroorzaakt heeft, dan wel zeker verergerd.
Oud 11 december 2010, 21:27   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Daarenboven moet men beseffen dat het Westen niet langer het centrum van de wereld is, binnen enkele decennia denk ik zal het centrum van de wereld in Beijing liggen.
De Arabische landen zullen ook niet arm en onderontwikkeld blijven, zeker niet als de VS haar machtspositie in het midden-oosten verliest. En hopelijk heeft Israel tegen dan vrede gesloten met de palestijnen en de bezette gebieden ontruimt, zoniet gaat het een ruwe toekomst tegemoet...

Laatst gewijzigd door tomm : 11 december 2010 om 21:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 19:21   #48
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Dit soort antisemitische praat is de reden dat veel Nederlandse Joden naar Israël vertrekken. En ondanks dat alles zijn veel Israëlische Joden nog positief over Europa. Die snap ik echt niet.
Het heeft niets met antisemitisme te maken.
Voor mij zijn joden gelijk aan alle andere mensen.
Mijn probleem is met de politiek van de staat Israel,die arabieren discrimeert.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 19:56   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Arabische burgers in Israël zijn gelijk voor de wet aan Joden, hoor.
Oud 12 december 2010, 20:03   #50
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De Arabieren in Israel worden niet meer of minder gediscrimineerd dan bijvoorbeeld Marokkanen in Nederland en Belgie.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 20:52   #51
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat België Wilders niet nodig heeft om voor löl te staan de laatste maand(en). Zo heeft België al maanden geen regering, wil een groot deel dat dit land verdwijnt, is het op de vingers getikt door de VN wegens falend asiel- en immigratiebeleid, en was er verleden week een man met 2 scharen in zijn buik (foutje van een Wilrijkse kliniek).

Bovendien heeft de hoofdstad van Europa honderden daklozen die op straat slapen, ook nu hartje winter.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 21:00   #52
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die slaan Joden en homo's in elkaar, dat klopt. In Israël neemt men een duidelijk verdedigende houding in. Men probeert de Palestijnen op afstand te houden, vandaar roadblocks en muren. Ze hadden ze ook gewoon gelijk weg kunnen zenden naar Jordanië.
Ik heb nog nooit een jood of homo tegen de grond geslagen.

Je lult weer uit je nek zoals gewoonlijk. Een verdedigende houding? Lachwekkend.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 21:18   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik heb nog nooit een jood of homo tegen de grond geslagen.

Je lult weer uit je nek zoals gewoonlijk.
It know that most of them don't believe that, but that's no defence... it doesn't take most of them in order for horrible things (suicide bombings etc...) to happen. You only need a minority to say; I really believe this stuff.
Citaat:
Een verdedigende houding? Lachwekkend.
Tja, lachen is makkelijker dan discussiëren.
Oud 12 december 2010, 21:30   #54
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
It know that most of them don't believe that, but that's no defence... it doesn't take most of them in order for horrible things (suicide bombings etc...) to happen. You only need a minority to say; I really believe this stuff.

Tja, lachen is makkelijker dan discussiëren.
Uw schrijfsels zijn wel degelijk lachwekkend. Ik ga mezelf niet 10 keer herhalen omdat u het niet begrijpt. Wie zei nu al weer "het gaat niet om begrijpen?" Zal wel een zionistische kontenlikker geweest zijn die zichzelf liberalist waant maar in feite een kleinburger is die slechts meehuppelt met de grote groep.. Zelf denken lukt precies niet zo goed. Als u dat had gedaan dan kwam u niet aandraven met die video. Ik sprak over Marokkanen en niet over moslims. Leer jij maar nekeer wat het verschil is tussen een moslim en een Marokkaan of zijn alle liberale Hollanders katholiek?

Nou goed, u denkt dus dat alle Noord-Afrikanen homo's tegen de grond kwakken. Nochtans ik als Noord-Afrikaanse mep nog liever een autochtone hetero tegen de grond dan een holebi
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 21:44   #55
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans ik als Noord-Afrikaanse mep nog liever een autochtone hetero tegen de grond dan een holebi
En deze hier kwakt liever een autochtone hetero tegen de grond dan een mohammedaan. Zelfs nog iets meer.
Oud 12 december 2010, 21:45   #56
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En hopelijk heeft Israel tegen dan vrede gesloten met de palestijnen en de bezette gebieden ontruimt, zoniet gaat het een ruwe toekomst tegemoet...
De koran verbiedt dat soort vrede. Anders was Israël nooit een probleem geweest.
Oud 12 december 2010, 21:51   #57
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw schrijfsels zijn wel degelijk lachwekkend. Ik ga mezelf niet 10 keer herhalen omdat u het niet begrijpt. Wie zei nu al weer "het gaat niet om begrijpen?"
Dat was door Kallikles uit de context gerukt. Hij zat te zagen over dat ik niet wilde leren begrijpen waarom zijn geloof goed is. Toen zei ik: ''het gaat niet om begrijpen, maar omdat wat er in de Koran staat en wat er in die naam wordt gedaan''. Dat de moderatie nog steeds niet mijn verzoek om die quotevervalsing te beëindigen heeft ingewilligd, is ronduit schandelijk.
Citaat:
Zal wel een zionistische kontenlikker geweest zijn
Meisje, niet de hele wereld draait om Israël. In jouw belevingswereld misschien, maar niet hier.
Citaat:
die zichzelf liberalist waant maar in feite een kleinburger is die slechts meehuppelt met de grote groep.. Zelf denken lukt precies niet zo goed. Als u dat had gedaan dan kwam u niet aandraven met die video. Ik sprak over Marokkanen en niet over moslims. Leer jij maar nekeer wat het verschil is tussen een moslim en een Marokkaan of zijn alle liberale Hollanders katholiek?
Wat dat filmpje zegt gaat net zo goed op voor moslims als voor Marokkanen, en vele andere groepen trouwens. Of heb je de clue - weeral - gemist?
Citaat:
Nou goed, u denkt dus dat alle Noord-Afrikanen homo's tegen de grond kwakken. Nochtans ik als Noord-Afrikaanse mep nog liever een autochtone hetero tegen de grond dan een holebi
Wie zei ''alle''? Volgens mij probeer jij je tegenstanders gewoon in een kwaad daglicht te stellen door hun uitspraken te vervalsen. Net zoals die slang, vernoemd naar een Griekse sofist.
Oud 15 december 2010, 00:11   #58
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die slaan Joden en homo's in elkaar, dat klopt. In Israël neemt men een duidelijk verdedigende houding in. Men probeert de Palestijnen op afstand te houden, vandaar roadblocks en muren. Ze hadden ze ook gewoon gelijk weg kunnen zenden naar Jordanië.
Dat konden ze niet, dan zou Israel voor het Internationaal Strafhof gedaagd worden, zou het land z'n laatste bondgenoten verliezen (de VS zouden dan in dat geval hun huidige spreidstand tussen de Arabische regimes waar ze hun olie van betrekken en de Joodse lobby niet kunnen volhouden) en zou de Arabische wereld waarschijnlijk zich verenigen tegen Israel wat nu niet geval is. Bovendien zouden miljoenen ontheemde palestijnen onmiddellijk gerecruteerd worden door anti Israelische organisaties als Hezbollah, maar natuurlijk ook door Hamas, Iran en zelfs Al Quaida. In de praktijk is zoiets volstrekt onmogelijk.
Israel neemt helemaal geen verdedigende houding aan. De bezetting van Westbank en Oost Jerusalem is door alle andere landen veroordeeld, inclusief de VS, net als de kolonisatie van die gebieden. Dit heeft helemaal niets met zelfverdediging te zien, bezetting is een oorlogsdaad.
Oud 15 december 2010, 00:12   #59
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De koran verbiedt dat soort vrede. Anders was Israël nooit een probleem geweest.
De Koran heeft daar niets mee te zien. De meeste Arabische landen willen vrede met Israel, op voorwaarde dat het de palestijnen ook hun land teruggeeft.
Oud 15 december 2010, 00:23   #60
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De Koran heeft daar niets mee te zien. De meeste Arabische landen willen vrede met Israel, op voorwaarde dat het de palestijnen ook hun land teruggeeft.
Ja! Evident, ze willen dat Israël zich terugtrekt achter onverdedigbare grenzen, dat is net hetzelfde als jezelf opheffen.

Bovendien is de islamitische 'vrede' iets helemaal anders dan wat wij onder 'vrede' verstaan!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be