Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2010, 22:21   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
dat is ook niet vetbetaald.
maar toch beter dan thuis werkloos zitten wezen en mekkeren dat je geen jobkansen hebt?
Je hebt daar toch ook één of ander diploma voor nodig.

Citaat:
Ik denk toch dat dat een iets andere intensiteit en vorm heeft dan sociaal en psychologisch werk.
Ja, ik denk ook dat dat een heel andere intensiteit en vorm heeft.
Maar het is ook iets anders dan "Maar ik denk dat je in de IT-sector niet zoveel persoonlijk in contact komt met andersdenkenden. "

Citaat:
dat, en als student.
daar zijn in het verleden al een aantal conflicten rond geweest met moslims. met niet-moslims ook, daar niet van.
Als leerkracht moet je misschien duidelijk onderschrijven dat je het principe van pluralisme genegen bent. Maar ik zag dat toch niet staan in het schoolreglement als plicht van de leerling.
Er is wel het pedagogisch project waarin o.a. staat :
Neutraliteit naar actief pluralisme

Het GO! is gehouden tot neutraliteit. Dat houdt in: de eerbiediging van de filosofische, ideologische en godsdienstige opvattingen van de leerlingen en hun ouders. ‘Neutraal’ wordt door de grondwetgever niet opgevat als ‘waardevrij’ of ‘vrijblijvend’. Het GO! is niet gebonden aan een levensbeschouwelijke ‘richting’. Het is evenmin verbonden met een ideologische groep.

Mensen van alle overtuigingen zijn welkom in het GO! en hun eigenheid wordt er gerespecteerd.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 22:22   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
IT-sector.
bedoel jij met allochtonen dus "indiers"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2010, 22:25   #23
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestaat er in Nederland een "aanrechtsubsidie"?
alleenstaande mama's met een trits kinderen zijn blijkbaar niet in staat om meer te verdienen dan de oppas-kosten.

als je dan tweede, derde of vierde vrouw bent, gehuwd door de imam... wat let je dan om dankzij de uitkering toch nog een leuk inkomen te hebben? zolang je zonen maar Mohammed heten weet allah toch dat hij "zijn volk" is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2010 om 22:26.
Oud 11 december 2010, 22:29   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bedoel jij met allochtonen dus "indiers"?
Neen, geen enkele Indiër.
Van mensen uit Turkije, Marokko, Rwanda, Congo, Chili, Brazilië, Vietnam, en enkele EU-landen ken ik hun nationaliteit, omdat ik met hen samen werkte.
Oud 11 december 2010, 22:44   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, geen enkele Indiër.
Van mensen uit Turkije, Marokko, Rwanda, Congo, Chili, Brazilië, Vietnam, en enkele EU-landen ken ik hun nationaliteit, omdat ik met hen samen werkte.
ok!
ik was nogal vroeg, ik zag dat nadien slimme mensen het onderscheid maakten.
je hebt het blijkbaar over het "desk personeel"

Dat hoeven geen Indiers te zijn nee;

Oud 11 december 2010, 23:12   #26
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ok!
ik was nogal vroeg, ik zag dat nadien slimme mensen het onderscheid maakten.
je hebt het blijkbaar over het "desk personeel"

Dat hoeven geen Indiers te zijn nee;
Desk personeel?

Voor degenen die het niet goed begrijpen :
Met IT-sector bedoel ik een software-bedrijf. Een bedrijf dat software-toepassingen ontwikkelt en beheert.
Oud 11 december 2010, 23:17   #27
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
IT-sector.
IT? Staat dat voor (I)k lig de hele dag voot den (T)v of (I)k (T)reiter graag mensen met een oprechte mening?
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 00:07   #28
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Watvoor kansen?

Zo denk ik nu even aan al die vrouwen die belemmert worden om een job te doen die ze zelf willen. Je hebt genoeg vrouwen die willen werken en studeren maar de kans niet krijgen. Altijd dat gezeik 'hoofddoek af', 'liever een blanke'.. Even serieus, mensen die u willen kleden en zelf willen bepalen wat gij doet en wat niet, vragen om problemen. In zulke gevallen zeg ik: profiteren van die blanke handel!!
Kortom; wij moeten hoofddoeken accepteren steeds en overal omdat Allah dat zegt!
En anders schendt u wel dat andere gebod, want het is voor u haram geld te ontvangen zonder arbeid, want van niet moslims moet je profiteren?
Vreemde opvattingen heeft u als "gelovige".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 00:18   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt daar toch ook één of ander diploma voor nodig.
het hoger onderwijs staat wijdopen hoor.
bovendien zijn er ook wel jobs te vangen met kortere opleidingen.

Citaat:
Ja, ik denk ook dat dat een heel andere intensiteit en vorm heeft.
Maar het is ook iets anders dan "Maar ik denk dat je in de IT-sector niet zoveel persoonlijk in contact komt met andersdenkenden. "
Die 'persoonlijk' had een betekenis eh. Anders had ik gewoon gezet 'in contact', maar ik bedoelde echt dat persoonlijke contact. Hoe begeleid je mensen vanuit een pluralistische dienst die naar jou komen omdat ze depressief zijn omdat hun homoseksualiteit thuis niet aanvaard wordt als je zélf tegen homoseksualiteit bent? Om maar een voorbeeld te geven.
Een contact met een homoseksuele collega of homoseksuele klant is wel een beetje anders dan dat, en is uiteindelijk een zakelijk contact, geen persoonlijk contact.
Citaat:
Als leerkracht moet je misschien duidelijk onderschrijven dat je het principe van pluralisme genegen bent. Maar ik zag dat toch niet staan in het schoolreglement als plicht van de leerling.
Er is wel het pedagogisch project waarin o.a. staat :
Waarom sleur je je er het GO bij?
Denk je nu echt dat ik het contract dat afgesloten wordt met de studenten van m'n eigen school niet ken? Pluralisme staat in onze eindcompetenties. Die kennen ze op voorhand.
Wil je het weer beter weten?
Leer verdomme eens praten met anderen
Oud 12 december 2010, 01:05   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Watvoor kansen?

Zo denk ik nu even aan al die vrouwen die belemmert worden om een job te doen die ze zelf willen. Je hebt genoeg vrouwen die willen werken en studeren maar de kans niet krijgen. Altijd dat gezeik 'hoofddoek af', 'liever een blanke'.. Even serieus, mensen die u willen kleden en zelf willen bepalen wat gij doet en wat niet, vragen om problemen. In zulke gevallen zeg ik: profiteren van die blanke handel!!
Je kan het de baas toch niet kwalijk nemen dat hij een normaal aangeklede jonge vrouw van eigen volk verkiest boven een magrebijnse of turkse gehoofddoekte ? Wat ga je de mensen nog allemaal verwijten ?!!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 01:09   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In mijn dienst is zo'n 80% vrouw. Momenteel is een kleine 15-20% daarban in zwangerschapsverlof of "komende".

Fijn. Als man kan ik mij zo'n vakantietjes (no pun intended) niet veroorloven. Ik vraag me af of dat de maatschappij minder kost dan een Marokkaanse die altijd thuis zit aan €700 per maand.
Oud 12 december 2010, 01:09   #32
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De kans om zelf keuzes te maken hebben ze. Of denkt u van niet? De topic gaat over vrouwen die vanuit Marokko en Turkije naar hier emigreren. Gillen dat deze vrouwen weigeren te werken/integreren kunnen we allemaal. Kom liever af met een oplossing voor deze dames. Ik ben ervan overtuigd dat vele vrouwen wel willen werken en studeren maar de kans gewoon niet krijgen.

Het is maar hoe u het beziet. Als atheïst zou ik uw mening volgen. Als gelovige doe ik dat niet.

Men kan zich als gelovige perfect houden aan de wetten van het land. Maar eisen dat er gewerkt wordt maar ondertussen deze dames afbreken en hun 'kopvod' willen bannen is geen oplossing.

Maar wat dat betreft, staan onze noorderburen iets verder dan de Vlamingen.

Oh pas op, kwam een neger aandraven met zulke praktijken dan had ik ook getypt: profiteren van die zwarte handel!

U mag concluderen wat u wilt. Het gaat slechts om een mening. Een mening die weliswaar niet berust op de waarheid.

Ik vind dat een vrouw perfect kan werken met een hoofddoek of een kruisje. U bent niet-gelovig dus u weet half niet hoe belangrijk de religie is voor een gelovige. Ik ben geen racist en ik snap niet waarom u vindt dat ik zou discrimineren. Ik zou gerust een Vlaming, Turk, Neger aannemen. Ik heul namelijk niet met de bekrompen zielen van deze tijd.

Nog iets, ik vind dat een Marokkaan of Turk die hier leeft beter met iemand kan trouwen van hier. Iemand uit het land van herkomst naar hier halen, brengt niet anders dan miserie met zich mee. Om nog maar te zwijgen van het mentaliteitsverschil. Ben zelf Marokkaanse en geen haartje op mijn hoofd dat er aan zou denken om iemand uit het buitenland naar hier te halen.
Waar ga je dan mee trouwen ? Een ( échte ) autochtoon ? Of een allochtoon 2de of 3 de generatie, zoals jijzelf ? En moet het een moslim zijn ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 01:23   #33
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Watvoor kansen?

Hoofddoek af weg met dat apartheidssymbool. Willen ze daarom niet werken die halal vleesbergen profiteurs dan moeten ze het maar stellen zonder centen. Net zoals alle autochtone vrouwen die niet willen werken. Weg van den dop die islamitische profiteurs ! Klederdracht dat is voor de vrije tijd en niet op onze straten. Die halal vleesbergen met hun apartheidssymbolen zijn een gevaar voor de autochtone maskes.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 12 december 2010 om 01:26.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 01:25   #34
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach toe. Op iedere vacature die vanuit m'n werk verschijnt (en dat zijn er een hoop op een jaar) staat uitdrukkelijk vermeld dat er geen onderscheid gemaakt wordt naar afkomst, religie, geslacht, seksuele oriëntatie,...
In al die jaren is er veel personeel gekomen en gewisseld, maar bitter weinig allochtonen.
Hoofddoeken zijn welkom bij ons. Er wordt extra moeite gedaan voor mensen met taalproblemen.
Het is zelfs frustrerend. Je wil je opstellen als pluralistische instelling maar je slaagt er niet eens in om een pluralistisch personeelsbestand te hebben.
Ze moeten wel KOMEN eh, of moeten we die vrouwen uit hun kot sleuren? Nee toch eh.
Schandalig dat uw bedrijf apartheidssymbolen aanneemt. Dat is een mokerslag voor alle autochtone maskes die niet meer veilig op straat durven komen. Schandalig !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 07:31   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kortom; wij moeten hoofddoeken accepteren steeds en overal omdat Allah dat zegt!
En anders schendt u wel dat andere gebod, want het is voor u haram geld te ontvangen zonder arbeid, want van niet moslims moet je profiteren?
Vreemde opvattingen heeft u als "gelovige".
Neen, omdat er mensen zijn die dit willen dragen uit religieuze overwegingen; en omdat we willen dat die mensen "meedraaien" in onze maatschappij en ook studeren en uit werken gaan.
Oud 12 december 2010, 07:48   #36
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar er is toch nog altijd een zekere drempel. Ook voor de autochtone bevolking. Niet alle socio-economisch klassen zijn even sterk vertegenwoordigd.
Uit het laatste PISA-onderzoek bleek alweer dat we het slechter doen dan de andere EU-landen wat socio-economische ongelijkheid betreft.

Citaat:
Die 'persoonlijk' had een betekenis eh. Anders had ik gewoon gezet 'in contact', maar ik bedoelde echt dat persoonlijke contact. Hoe begeleid je mensen vanuit een pluralistische dienst die naar jou komen omdat ze depressief zijn omdat hun homoseksualiteit thuis niet aanvaard wordt als je zélf tegen homoseksualiteit bent? Om maar een voorbeeld te geven.
Een contact met een homoseksuele collega of homoseksuele klant is wel een beetje anders dan dat, en is uiteindelijk een zakelijk contact, geen persoonlijk contact.
Het contact is ongetwijfeld anders; maar ik vind het toch een beetje erover om te stellen dat ik niet "zoveel persoonlijk in contact komt met andersdenkenden." Zowel binnen als buiten de werkuren heb ik wel persoonlijke contacten, zowel met gelijkdenkenden als met andersdenkenden.

Citaat:
Waarom sleur je je er het GO bij?
Denk je nu echt dat ik het contract dat afgesloten wordt met de studenten van m'n eigen school niet ken? Pluralisme staat in onze eindcompetenties. Die kennen ze op voorhand.
Wil je het weer beter weten?
Leer verdomme eens praten met anderen
Je had het toch over "een zich duidelijk als pluralistisch profilerende school".
Dan denk ik automatisch aan het GO-onderwijs.
Sorry, maar ik weet wat er in het schoolreglement van het GO-onderwijs staat. Ik onderteken dit jaarlijks.
Oud 12 december 2010, 08:07   #37
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vandaag in de Nederlandse krant Het Parool:

Het zal wel een kwestie van prioriteiten zijn zeker? Liever kindertjes baren ter meerdere eer en glorie van ene allah, dan actief deelnemen en bijdragen aan de samenleving die hen zo liefdevol heeft opgenomen en alle kansen heeft geboden.
Tzijn die wel die onze pensioenen gaan betalen
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 08:38   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Vandaag in de Nederlandse krant Het Parool:

Het zal wel een kwestie van prioriteiten zijn zeker? Liever kindertjes baren ter meerdere eer en glorie van ene allah, dan actief deelnemen en bijdragen aan de samenleving die hen zo liefdevol heeft opgenomen en alle kansen heeft geboden.
Ik heb zelf een zeer grote familie, binnen mijn familie is er slechts 25% van de gehuwde vrouwen die werken.

De rest blijft thuis en zorgd voor man en kind.
Dit wil echter niet zeggen dat zijn geen inkomsten genereren.
Het komt voor de meeste gezinnen binnen mijn familie namelijk goedkoper uit om slecht 1 kostwinner te hebben en de andere voor de kinderen te laten zorgen.

Kost van het met 2 gaan werken ligt namelijk zeer hoog.
Onthaalmoeder, extra voertuig, minder belastingafrek, verlies van studiebeurzen, verlies van hypotheek voor grote en jonge gezinnen, enz...

Dan heb je nog de maatschappelijke problemen, zoals verlof moeten nemen bij ziekte van één van de kinderen, verlof voor oudercontacten, schoolvakanties, enz...

Je kan dus bijna stellen dat als je met twee gaat werken, je of beide meer dan 3500€ bruto per maand moet hebben, om er iets aan over te houden en je dan nog werk om je kinderen door derde te laten opvoeden, waarbij die derde dan wel thuis kan blijven om eigen kinderen op te voeden.

Er zit dus iets grondig fout binnen onze maatschappij als wij het gaan werken van moeder de vrouw belangrijker vinden, dan het opvoeden van onze kinderen.

Wie kiest voor kinderen, moet zichzelf eerst 2 belangrijke vragen stellen en zich aan deze beloftes houden.
1) ben ik bereid om de rest van mijn leven slechts op de derde plaats te komen?
2) ben ik bereid in dienst van mijn kinderen te leven en het grootste deel van mijn tijd aan hen te spenderen?

Bij het minste twijfel over de antwoorden, ben je het niet waard om ouder te worden, want niet de luxe, maar de liefde die je aan je kinderen geeft bepalen of je een goede ouder bent.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 08:43   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In mijn dienst is zo'n 80% vrouw. Momenteel is een kleine 15-20% daarban in zwangerschapsverlof of "komende".

Fijn. Als man kan ik mij zo'n vakantietjes (no pun intended) niet veroorloven. Ik vraag me af of dat de maatschappij minder kost dan een Marokkaanse die altijd thuis zit aan €700 per maand.
De meeste Marokkaanse en Turkse gehuwde vrouwen doppen niet en hebben geen leefloon. Ze hebben geen eigen inkomen.
Die huisvrouwen kosten de maatschappij dus niets.
Daarbij komen er dan nog voor de werkende moeders de kosten die de maatschappij moet betalen om hun kinderen te laten opvangen.
Hun extra verlofdagen wegens ziekte van een kind.
Oud 12 december 2010, 08:53   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het hoger onderwijs zit dan ook overvol.

Binnen de knelpuntberoepen zit dan ook geen enkele hogere opleiding.

En ja, zelfs met een diploma van het korte type onderwijs, vind men snel werk.

Het probleem zit echter ergens anders, waarom er zoveel werklozen zijn en waarom steeds meer vrouwen ervoor kiezen om NIET te werken als moeder.

En het is onze maatschappij die er problemen mee heeft dat moeders kiezen voor hun kinderen te zorgen boven het verdienen van geld voor een werkgever.

Ik ken zelfs moeders met een docteraat die ervoor gekozen hebben om hun kinderen op de eerste plaats te laten komen en niet werken.

Wie iemand mij nu eens uitleggen wat er fout is aan de keuze van deze moeders?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be