Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2010, 09:05   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kost van het met 2 gaan werken ligt namelijk zeer hoog.
Onthaalmoeder, extra voertuig, minder belastingafrek, verlies van studiebeurzen, verlies van hypotheek voor grote en jonge gezinnen, enz...

Dan heb je nog de maatschappelijke problemen, zoals verlof moeten nemen bij ziekte van één van de kinderen, verlof voor oudercontacten, schoolvakanties, enz...

Je kan dus bijna stellen dat als je met twee gaat werken, je of beide meer dan 3500€ bruto per maand moet hebben, om er iets aan over te houden en je dan nog werk om je kinderen door derde te laten opvoeden, waarbij die derde dan wel thuis kan blijven om eigen kinderen op te voeden.
Ik begrijp dit niet helemaal.
Bij ons gaan de kinderen vanaf drie jaar naar school en zitten de thuisblijvende moeders thuis alleen te blijven. De "derde" is in dit geval de leerkracht die helemaal niet thuis zit, maar op school.

Meestal hebben die thuisblijvende moeders ook hun eigen auto om naar de winkel te rijden en de kinderen van school te halen en/of ze naar de verschillende na-schoolse activiteiten te vervoeren. De huistaxi zeg maar.

Welke "verliespost" zit er in het opnemen van verlof? Of bedoelt U het opnemen van familiaal verlof dat onbetaald is... net zoals de thuisblijvende ouder 365 dagen onbetaald is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 09:11   #42
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het hoger onderwijs zit dan ook overvol.

Binnen de knelpuntberoepen zit dan ook geen enkele hogere opleiding.

En ja, zelfs met een diploma van het korte type onderwijs, vind men snel werk.

Het probleem zit echter ergens anders, waarom er zoveel werklozen zijn en waarom steeds meer vrouwen ervoor kiezen om NIET te werken als moeder.

En het is onze maatschappij die er problemen mee heeft dat moeders kiezen voor hun kinderen te zorgen boven het verdienen van geld voor een werkgever.

Ik ken zelfs moeders met een docteraat die ervoor gekozen hebben om hun kinderen op de eerste plaats te laten komen en niet werken.

Wie iemand mij nu eens uitleggen wat er fout is aan de keuze van deze moeders?
Eerst de maatschappij laten opdraaien voor de kosten van een doctoraatsstudie om dan thuis de poetsvrouw en strijkster te gaan spelen? Me dunkt dat men dan beter vanaf 18 kan thuisblijven.

Ik maak een onderscheid voor de eerste drie levensjaren van een kind. Hier is het aanvaardbaar dat de moeder thuis blijft.

nadien is het een luxe enerzijds maar een totale afbouw van de geestelijke ontwikkeling anderzijds. Thuisblijvende ouders missen nu eenmaal een hele hoop prikkels die men op de werkvloer wel heeft. Ik zie die vrouwen dan ook als luxepaardjes lid worden van de plaatselijke roddel-bridgeclub, de tennisclub, de leesclub... de alles wat hun verveling maar tegenhoudclub. O ja, de "academie" is ook zo'n paradepaardje. Zolang het maar geen geld opbrengt, want dat is voor het plebs. En de kinderen? wel, die zitten dus op school.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 december 2010, 09:21   #43
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Eerst de maatschappij laten opdraaien voor de kosten van een doctoraatsstudie om dan thuis de poetsvrouw en strijkster te gaan spelen? Me dunkt dat men dan beter vanaf 18 kan thuisblijven.

Ik maak een onderscheid voor de eerste drie levensjaren van een kind. Hier is het aanvaardbaar dat de moeder thuis blijft.

nadien is het een luxe enerzijds maar een totale afbouw van de geestelijke ontwikkeling anderzijds. Thuisblijvende ouders missen nu eenmaal een hele hoop prikkels die men op de werkvloer wel heeft. Ik zie die vrouwen dan ook als luxepaardjes lid worden van de plaatselijke roddel-bridgeclub, de tennisclub, de leesclub... de alles wat hun verveling maar tegenhoudclub. O ja, de "academie" is ook zo'n paradepaardje. Zolang het maar geen geld opbrengt, want dat is voor het plebs. En de kinderen? wel, die zitten dus op school.
Die kinderen zitten dan inderdaad op school, maar niet zoveel uren als de ouders gaan werken (+ verplaatsingstijd). En op woensdagnamiddag en tijdens de schoolvakantie zitten ze ook al niet op school.
Kinderen van 3 jaar op school dumpen van 7u30 tot 17u30 vind ik geen ideale situatie.
Thuisblijvende ouders missen vooral het sociaal contact, dat je op de werkvloer hebt.
Daarom pleit ik opnieuw om deeltijds werken voor beide ouders aan te moedigen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 09:36   #44
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die kinderen zitten dan inderdaad op school, maar niet zoveel uren als de ouders gaan werken (+ verplaatsingstijd). En op woensdagnamiddag en tijdens de schoolvakantie zitten ze ook al niet op school.
Kinderen van 3 jaar op school dumpen van 7u30 tot 17u30 vind ik geen ideale situatie.
Thuisblijvende ouders missen vooral het sociaal contact, dat je op de werkvloer hebt.
Daarom pleit ik opnieuw om deeltijds werken voor beide ouders aan te moedigen.

Mijn maag draait rond,als ik deze zever lees
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 09:41   #45
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Mijn maag draait rond,als ik deze zever lees
Waarom is dat zever?

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 december 2010 om 09:42.
Oud 12 december 2010, 09:43   #46
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is dat zever?
Tekst in het vet aangeduid zegt veel hé
Oud 12 december 2010, 09:46   #47
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij ons gaan de kinderen vanaf drie jaar naar school en zitten de thuisblijvende moeders thuis alleen te blijven. De "derde" is in dit geval de leerkracht die helemaal niet thuis zit, maar op school.

Meestal hebben die thuisblijvende moeders ook hun eigen auto om naar de winkel te rijden en de kinderen van school te halen en/of ze naar de verschillende na-schoolse activiteiten te vervoeren. De huistaxi zeg maar.

Welke "verliespost" zit er in het opnemen van verlof? Of bedoelt U het opnemen van familiaal verlof dat onbetaald is... net zoals de thuisblijvende ouder 365 dagen onbetaald is?
Hier op het forum zitten verschillende ouders waarvan de kinderen zelfs niet naar school gaan.
Neem godverdomme eens niet steeds enkel de finaciele kant van de zaken, die kan mij geen bal schelen.

De maatschappelijke last binnen een bedrijf van ouders die 's morgens bellen dat ze niet komen werken omdat er een kind ziek is, is enorm.
De maarschappelijke last binnen een bedrijf van een vrouw die na 8 maanden zwangerschap even 16 weken thuis blijft betaald en daarna nog eens 6 maanden borstvoedingsverlof neemt is gewoon niet in te schatten.

Een moeder van 3 kinderen die op een normale manier op elkaar volgend, is dus minsten 7 jaar bezig met haar Baby's.

Trouwens bij mij gingen de kinderen pas vanaf hun 1ste leerjaar naar school en ze stonden allemaal voor op hun leeftijdgenootjes in de klas, die er al 3 en 4 jaar kleuterklas hadden opzitten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 09:56   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kost van het met 2 gaan werken ligt namelijk zeer hoog.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jantje
Neem godverdomme eens niet steeds enkel de finaciele kant van de zaken, die kan mij geen bal schelen.
wat is het nu?

Oud 12 december 2010, 10:24   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Arme Circe!!!!!

Zo onwetend en zo wereldvreemd.

Een vrouw op het platte land doet echt wel wat meer dan enkel kuisen en strijken of gaan socializen.

Zij hebben daar vaak zelfs geen tijd voor en verdienen vaak meer met hun moestuin en bloementuin en kleine voedseldieren ( zij het niet in baar geld) dan hun werkende echtgenoten.

Vaak doen zij ook vrijwilligerswerk en he, ze verdienen daar vaak meer mee per uur dan ze ooit in een bedrijf bruto kunnen verdienen.

En jou even wakker schudden. Leerkrachten uit het secundaire onderwijs werken slechts 16 uur per week aan een beginloon van 3000€/maand.
Komt op 16uren per week X 4weken per maand = 72uur werken per maand om 3000Euro binnen te halen, trek er dan de 4 maanden verlof af en je komt op een jaar loon van 36000Euro om 72 uur te werken gedurende 8 maanden.
of 72X8= 576uur "arbeid" leveren om meer dan 36000€/jaar binnen te halen.

Een vrouw in een fabriek verdient 10 €/u en moet daarvoor 40 uur/week werken gedurende 11 maanden per jaar.
40 u/week X 4 weken/ maand = 160 u/maand X 10€u = 1600€/maand bruto

of 1600€/maand X 12 = 19200€/jaar voor 160u/maand X 11 = 1760 uur werken per jaar.

even vergelijken hoeveel de onderwijzende kinderoppas onze maatschappij kost. 36000€/jaar delen door 576 geleverde arbeidsuren komt op een kostprijs van 62.5€/u voor deze oppas. Een oppas die dan geen shiften moet lopen, begint nadat de kinderen op school zijn en terug gedaan heeft voor de kinderen hun school uit is. Een oppas die samen met de kinderen betaalde vakantie heeft en die zelfs thuis is als de leerkrachten vinden dat ze moeten staken om nog beter betaald te worden.

Een kleuterleidster en onderwijzer basisonderwijs hebben hetzelfde begin wedde, maar werken wel 32u/week en komen dus maar op 31.25€ als uurloon.

Denk dus dat we nog steeds goedkoper afzijn met vrouwen hun docteraatstudies te betalen en hen daarna zelf hun kinderen te laten opvoeden, dan kleuterleidsters op te leiden en tegen het drievoudige van een werkende in de prive verdient op hun kinderen te laten passen.

Citaat:
Ik hoop dat je nu begrijpt wat het opvangen van de kinderen van werkende moeders aan onze maatschappij kost.

We hebben dan nog niet eens de kosten van directie, schoolgebouw en schoolgerief in rekening gebracht.
Oud 12 december 2010, 10:25   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat is het nu?
Jullie willen cijfers zien, wel je krijgt ze bij hopen rond de oren gesmeten.
Oud 12 december 2010, 10:28   #51
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is dat zever?
Omdat dit niet haalbaar is voor de maatschappij en de bedrijven.

Deeltijdswerken vraagt namelijk alles tweemaal betalen aan opleidingen en opleidend personeel. Een lesgever kost ons slechts 62.5€/u of het zesvoudige van wat een arbeidster kan verdienen.
Oud 12 december 2010, 10:30   #52
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tekst in het vet aangeduid zegt veel hé
Ja, maar het zegt niet waarom het zever is.
Vertel, waarom is het zever?
Oud 12 december 2010, 10:33   #53
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar het zegt niet waarom het zever is.
Vertel, waarom is het zever?
Ga Uw Marokkanen ondervragen gast,maar mij niet zenne
Oud 12 december 2010, 10:35   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arme Circe!!!!!

Zo onwetend en zo wereldvreemd.

Een vrouw op het platte land doet echt wel wat meer dan enkel kuisen en strijken of gaan socializen.

Zij hebben daar vaak zelfs geen tijd voor en verdienen vaak meer met hun moestuin en bloementuin en kleine voedseldieren ( zij het niet in baar geld) dan hun werkende echtgenoten.

Vaak doen zij ook vrijwilligerswerk en he, ze verdienen daar vaak meer mee per uur dan ze ooit in een bedrijf bruto kunnen verdienen.
betaald "vrijwilligerswerk" noem ik zwartwerk. zo kan je natuurlijk alle kanten op.

en je uitleg over te duur betaalde leerkrachten: volgens mij geven die ook nog eens les aan TWINTIG kinderen of meer, me dunkt was je vergeten het aantal kinderen in je uurloonkost mee te nemen.

Wat ben je trouwens allemaal aan het vergelijken? een keuterboerin met de extra kost voor een auto en een leerkracht die twintig kinderen lesgeeft met een doctor in de wetenschappen die één kind van een luier voorziet... nog iets?

Oud 12 december 2010, 10:40   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat dit niet haalbaar is voor de maatschappij en de bedrijven.

Deeltijdswerken vraagt namelijk alles tweemaal betalen aan opleidingen en opleidend personeel. Een lesgever kost ons slechts 62.5€/u of het zesvoudige van wat een arbeidster kan verdienen.
Maak me niet wijs dat opleiding de grote kost is voor bedrijven.
Deeltijds hoeft niet altijd halftime zijn. Dat kan variëren van halftime tot 4/5 afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.

Toen de kinderen geboren werden, is mijn man thuisgebleven tot ze 3 en 5 jaar waren.
Daarna heeft hij een hele tijd half-time gewerkt en ik 4/5. Nu werken we alle twee 4/5.

We hebben geen tweede auto nodig. we hebben nooit opvang of huishoudhulp moeten inroepen en betalen.
Ik begrijp wel dat de laagste lonen zich dit niet kunnen permiteren, en die mogen gerust "gesubsidieerd" worden.
Oud 12 december 2010, 10:57   #56
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

In het heroriënteringsonderwijs hier in Brussel voor werklozen en mensen die OCMW geld krijgen, zitten 99.9% allochtonen, vooral uit Marokko, maar ook Algerije, Kazachstan, Turkije,.. en vooral vrouwen.

Sommigen moeten die cursussen bijna verplicht volgen om recht op uitkering te behouden, en ze krijgen er een extra vergoeding voor. Voor veel vrouwen betekent het bovendien dat ze 'eens buiten komen', nieuwe vriendinnen maken, en af en toe ook eens iets bijleren. Ze hebben meestal veel plezier van die (gratis, en zelfs betaalde) cursussen.

Een groot deel van de gehoofddoekte vrouwen echter heeft openelijk geen enkele motivatie om daarna ook werkelijk iets met die opleiding te gaan doen. Velen hoppen ook van één cursusje naar de volgende opleiding. De hoofddoek dragen, moslim zijn, eten maken en voor de kinderen zorgen/kinderen krijgen zijn duidelijk hun prioriteiten. Dat zijn namelijk de énige onderwerpen die voortdurend bovenkomen in de pauzes. Soms krijg ik de indruk dat die hoofddoek dan ook een vorm van 'bescherming' is tegen het vinden van werk, en een garantie voor het bewaren van de slachtofferrol.

Zo ga ik vaak boodschappen doen in een lokaal supermarktje dat beheerd wordt door Marokkanen. Een paar mannen zijn de bazen, en er zitten 2 Marokkaanse jonge vrouwen achter de kassa, die voor hun werk hun hoofddoek afdoen. Buiten doen ze hem weer op. Ik complimenteer hen vaak met hun leuke haar, en vind het een teken van respect voor het gevarieerde cliënteel dat ze de winkel NIET als moslim-winkel willen laten profileren. Het is een winkel voor iedereen, met halal en spek en wijn, en iedereen voelt zich er welkom. Dit is voor mij niét het geval in winkels met alleen maar sluiers - ik voel me daar bekeken als een zondige hoer en daar heb ik totaal geen zin in.

Ik wou dat die vrouwen in die overheidscursussen ook die hypocrisie een beetje lieten varen en accepteerden dat de Belgische maatschappij nog steeds als één van de basisprincipes de Scheiding tussen Kerk en Staat heeft, en dat enkel de verdediging van dit idee een garantie kan zijn voor godsdienstvrijheid voor IEDEREEN.

Godsdienst, geloof, waanvoorstellingen, ongeloof, twijfel... moeten een privézaak blijven.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 11:10   #57
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
betaald "vrijwilligerswerk" noem ik zwartwerk. zo kan je natuurlijk alle kanten op.

en je uitleg over te duur betaalde leerkrachten: volgens mij geven die ook nog eens les aan TWINTIG kinderen of meer, me dunkt was je vergeten het aantal kinderen in je uurloonkost mee te nemen.

Wat ben je trouwens allemaal aan het vergelijken? een keuterboerin met de extra kost voor een auto en een leerkracht die twintig kinderen lesgeeft met een doctor in de wetenschappen die één kind van een luier voorziet... nog iets?
Vrijwilligerswerk is geen zwartwerk.

Vrijwillige brandweer is namelijk betaald.
Vrijwillige ziekenvervoer is betaald.
Vrijwillige hulpverlening is betaald.
Allemaal zelfs door de overheid.

Circe, wat je daar zegt over het aantal kinderen dat ze opvangen, laat het gewoon zitten.

Een arbeidster in een pralinefabriek maakt namelijk meer dan 1000 praline per uur.
Het maakt dus geen bal uit of een kleuterleidster nu 1 of 100 kinderen opvangt, ze kost de belastingbetaler nog steeds meer dan 30€/u aanwezigheid.

Die keutelboerin is trouwens vaak een hooggeschoolde en draagt bij tot de maatschappij, zowel finacieel of structureel, je kleuterleidster kost enkel aan de maatschappij en brengt structureel geen bal op, maar eist steeds meer en meer. Je kleuterleidsters willen trouwens in staking gaan omdat ze meer dan 10 kleuters in hun klassen hebben.

Als deze overbetaald kinderoppas hun staking ook uitvoeren, zitten de bedrijven opnieuw met enorme problemen.

Er zijn zelfs al studies geweest waaruit is gebleken dat het ons een pak makkelijker zou zijn en een pak goedkoper om alle moeders met kinderen onder de 6 jaar een moedervergoeding te geven van 1000€/maand, dan onze kleuterscholen open te houden.
Je haalt namelijk slechts een kleine 50.000 vrouwen uit de arbeidsmarkt en bespaart meer dan 10.000 lonen van kleuterleidsters uit, plus alle bijkomende kosten, zoals directie, gebouwen, verwarming, lesmateriaal, transport, enz...
Je zet bij de overheid dan dus zo'n 15000 mensen op straat, om even 50.000 andere werkplaatsen vrij te maken.
Oud 12 december 2010, 11:18   #58
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maak me niet wijs dat opleiding de grote kost is voor bedrijven.
Deeltijds hoeft niet altijd halftime zijn. Dat kan variëren van halftime tot 4/5 afhankelijk van de leeftijd van de kinderen.

Toen de kinderen geboren werden, is mijn man thuisgebleven tot ze 3 en 5 jaar waren.
Daarna heeft hij een hele tijd half-time gewerkt en ik 4/5. Nu werken we alle twee 4/5.

We hebben geen tweede auto nodig. we hebben nooit opvang of huishoudhulp moeten inroepen en betalen.
Ik begrijp wel dat de laagste lonen zich dit niet kunnen permiteren, en die mogen gerust "gesubsidieerd" worden.
Opleiding tot hefttruckbestuurder duurt 2 weken en kost een bedrijf aan Opleiding zo'n 2000€ plus het loon van de opleidingvolger. en moet om de 10 jaar opnieuw gedaan worden.
Rolbrug kost evenveel en moet om de 5 jaar herdaan worden.
Technici hebben meer dan 5 jaar nodig om zich als ervaren technicus te kunnen bestempelen. Hun basisopleiding word in schoolgegeven, de ervaring moeten ze binnen bedrijven opdoen. Dit kost bedrijven in veel gevallen zelfs productiedagen binnen het bedrijf.

Zo is er laatste een bedrijf geweest dan meer dan 4 dagen niets kon produceren, omdat haar technici geen ervaring hadden met de techniek van hun nieuwe installatie. Kostprijs van het opleiden van hun personeel loopt dit jaar dus in de miljoenen.
Oud 12 december 2010, 11:48   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het maakt dus geen bal uit of een kleuterleidster nu 1 of 100 kinderen opvangt, ze kost de belastingbetaler nog steeds meer dan 30€/u aanwezigheid.
OK ik begrijp het.

Eén kleuterleidster die 50 kinderen opvangt kost meer dan 50 doctoraatsstudies die ieder hun eigen kind opvangen.

't is klaar hoor, betaal ze maar ieder 1000 euro per maand om hun eigen gebroed bij te houden! goed zo! doe zo verder. Dat is dan 50.000 euro. De kleuterleidster gaat er wel bij varen als ze zo'n maandloon krijgt.

Laatst gewijzigd door circe : 12 december 2010 om 11:50.
Oud 12 december 2010, 12:10   #60
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
suqarloe,

kan je nu zelf niet zien dat er een probleem is?
ik heb de voorbije 13 jaar in het hoger onderwijs en de sociale sector rondgehangen. Ik heb er nauwelijks moslimvrouwen en andere allochtone vrouwen gezien. De toelatingsvoorwaarden voor hoger onderwijs zijn voor iedereen dezelfde. Ik heb geen weet van een hoofddoekverbod, en af en toe zie ik er dan ook eentje lopen met een hoofddoek. Maar oh zo bitter weinig. Waar zijn ze?
Op m'n job in de sociale sector waren geen allochtone vrouwen te bespeuren. Er is geen enkele reden waarom ze zouden geweigerd worden, in tegendeel. We moesten regelmatig tolken inschakelen voor gesprekken met cliënten. Personeel dat zowel NL als een andere taal spreekt zou ZEER welkom zijn. Ook in de andere voorzieningen waarmee we nauw contact hadden zag ik maar zeer zelden eens iemand van allochtone afkomst. Waar zijn ze? Ze zijn echt welkom hoor. Zeker moslims. Het zou echt wel handig zijn om advies te kunnen vragen soms aan een islamitische collega. Maar die is er niet.
Er is een duidelijke onderrepresentatie van allochtone vrouwen (en mannen) in die sectoren. Maar ze vinden hun weg blijkbaar nauwelijks naar het hoger onderwijs (en ik geloof ECHT niet dat die dommer zijn als een ander), en van degene die hun weg wel vinden gaat het soms nog 'fout' omdat ze uiteindelijk achter hun haard vastgekluisterd komen te zitten. Maar het is zever dat daar geen kansen liggen.

Wat is het probleem dan?
Wat ik soms vermoed is dat ze die 'wereld' gewoon mijden net omd�*t het te pluralistisch is.

Ik weet dat je deze berichten toch allemaal links laat liggen, maar goed, 'k heb het dan toch gezegd.
Waarom zou jij een tolk moeten zoeken ?
Dat ze zelf een tolk zoeken en betalen als ze het in de landstaal niet kunnen uitleggen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be