Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2010, 14:52   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tja. ik kan er ook niet aan doen dat jullie een beetje wereldvreemd zijn.

Ben jij ook uit de Westhoek of zo?
Circe denkt dat er in West-Vlaanderen geen Marokkanen wonen, en verwijt een ander dan dat hij wereldvreemd is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 14:53   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Circe denkt dat er in West-Vlaanderen geen Marokkanen wonen, en verwijt een ander dan dat hij wereldvreemd is.
tja, jullie verschieten er blijkbaar van dat ik die mensen persoonlijk kèn... dus is dat de enige conclusie.

Hoeveel % migranten wonen in de westhoek? 2%?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 14:56   #23
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En ik moet dat weer geloven zeker .... ... Cirk uw fantasietjes hou je maar beter voor op een flairforum .
In de ene draad beweert ze bij hoog en bij laag dat ze geen moslims wil kennen en in een andere draad kent ze dan een Senegalees (moslim) en nu weer een Marokkaan.

Die flair-forummers verdienen dat toch ook niet.
Oud 12 december 2010, 15:00   #24
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, jullie verschieten er blijkbaar van dat ik die mensen persoonlijk kèn... dus is dat de enige conclusie.

Hoeveel % migranten wonen in de westhoek? 2%?
Ik heb je al eens verteld dat Kortrijk niet in de westhoek ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westhoe...ische_regio%29
Oud 12 december 2010, 15:04   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de ene draad beweert ze bij hoog en bij laag dat ze geen moslims wil kennen en in een andere draad kent ze dan een Senegalees (moslim) en nu weer een Marokkaan.

Die flair-forummers verdienen dat toch ook niet.
natuurlijk kèn ik moslims... in een stad met 50% vreemden loop je er algauw eentje tegen het lijf nietwaar.

maar ik weet dat jij met je multiculti idealen gewoon jaloers bent op mijn uitgebreide kennissenkring.... tja, in een STAD als Kortrijk natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 december 2010 om 15:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 15:18   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De Marokaanse overheid vraagd aan zijn burgers die in het buitenland wonen om meer te investeren in hun thuisland of land van oorsprong .

Noemt men dat geen oproep om een kapitaalsvlucht te plegen op het westen en zo het westen armer te maken en te ondergraven ?

Als dat mag , dan moet het westen ook zijn eigen onderdanen die een spaarboekje hebben of iets opbouwen in het buitenland , daarop niet belasten .

Iedereen gelijk voor de wet zou ik zeggen .

Maar , een ding staat vast , Het westen is dom en naiëf en laat zijn vermogen en welvaart wegvloeien .
Waarom gaat Marokko niet bedelen bij de schatrijke Arabische buren als het geld nodig heeft? Saoedi-Arabië, Qatar, Dubai ... allen stinken ze naar de oliedollars. Ons landje daarentegen heeft niets anders dan schulden.
Ik hoop dat de Marokkanen die hier wonen de elementaire beleefdheid hebben om niet alles wat ze hier gekregen/verdiend hebben meteen cadeau te geven aan hun land van herkomst. Bij de eerste generatie zou ik het misschien kunnen begrijpen maar mensen van de tweede en derde generatie hier ... ik hoop dat ze hun verstand gebruiken! Anders zit er binnenkort niet veel anders op dan dat we met z'n allen naar Marokko immigreren, hier is niets meer te halen.
Oud 12 december 2010, 16:56   #27
den dinges
Banneling

Standaard profitariaat & bedrog

Citaat:
Dat is toch van alle tijden dat kapitaal vrij mag gaan en staan waar het wil.
Alle bedrijven die door de jaren heen wegtrokken naar lage-loon-landen. Die namen hun kapitaal mee.
De beurzen, het staat je vrij je geld te investeren in een land naar keuze
.

Waarom is hier nu plots kritiek op?
Ik heb daar altijd al kritiek op gehad. Het is niet omdat allochtonen nu ook meedoen aan deze kapitaalvlucht, dat ik het opeens tof ga vinden !
Dat is trouwens niet nieuw, vele allochtonen die ik ken sturen hun poen naar het thuisland, om daar hun villa te laten bouwen, voor later als ze op pensioen gaan, en appartementen op te kopen voor te verhuren...aan toeristen !
En dit terwijl ze hier de sociale woningen bezetten, die aanvankelijk gebouwd werden voor " eigen volk " zonder veel centen ! Die mogen nu op straat wonen, in een kartonnen doos, of in krotwoningen...

Laatst gewijzigd door den dinges : 12 december 2010 om 16:57.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 16:59   #28
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, jij kent al 1 Marokkaan. En daarop baseer jij je oordeel over een hele bevolkingsgroep.
Hoeveel ken jij er ? Géén 1 ? Of een halve ?
Oud 12 december 2010, 17:05   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in al uw wetendheid vergeten dat het overgrote deel van het geld verdwijnt in de handen van oa multinationals ?? Maar ja die zijn meestal blank en van het eigen volk eerst niveau zeker ...

Uw haat en angst is echt wel problematisch ik raad u aan om hulp te zoeken ...
Ge hebt uw eigen definitie van blank geloof ik.
Ok Mittal is dus blank.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 17:06   #30
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb je al eens verteld dat Kortrijk niet in de westhoek ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westhoe...ische_regio%29
Hier een schema :

http://www.ocmwkortrijk.be/documente...0bevolking.pdf
In 2009 waren er 5.71 % allochtonen in Kortrijk...

Laatst gewijzigd door den dinges : 12 december 2010 om 17:10.
Oud 12 december 2010, 17:23   #31
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hier een schema :

http://www.ocmwkortrijk.be/documente...0bevolking.pdf
In 2009 waren er 5.71 % allochtonen in Kortrijk...
Bedankt.
Maar het is circe die haar kennis wilde opkrikken.
Oud 12 december 2010, 17:42   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams geld in vlaamse handen .... ! ... vlaamse kapitalisten eerst !
Jij ziet liever het geld van de Vlamingen in de handen van de Marokkanen misschien? Bewijst gewoon dat het een grote vergissing is van jullie soort hier te laten rondlopen dan!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 17:49   #33
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is U waarschijnlijk onbekend dat men eens een berekening heeft gemaakt van de geldstromen (zwarte geldstromen) van Belgie naar Marokko of Turkije... ik hoop dat jijzelf oud genoeg wordt om de gevolgen ervan te ondervinden.

Mijn kinderen emigreren en ik ben dan potdood. Have fun in je "welvarende" islamitische landje. Het is reeds geweten dat de islamitische invasie als een parasiet werkt op de bestaande culturen, deze uitzuigt en dan transformeert naar één van de islamitische woestijnparadijzen waar ze uit vertrokken.
Inderdaad, "ze" staan te jubelen telkens ze de inwoners van het land dat hen opvangt (nu dik tegen hun zin) geld kunnen afluizen op gelijk wat voor manier. Maar mochten de centen hier opraken, en hun aantallen blijven toenemen in sneltreinvaart, wat zal gebeuren als er niets veranderd in de komende decennia, dan vergeten ze dat ze ook hier met de hoogstaande cultuur en gebruiken van hun eigen islam zullen geconfronteerd worden en dat het uit zal zijn met het mooie leventje...
Zoals wij nu over onze volgende generatie praten en wat er hen te wachten staat, zullen ook de volgende generaties invallers vlug opmerken dat het vet van de soep is, dat er hier niets meer te rapen zal vallen dan in hun eigen landen. En ondertussen zijn hun oliereserves wellicht op...
Oud 12 december 2010, 17:53   #34
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En in al uw wetendheid vergeten dat het overgrote deel van het geld verdwijnt in de handen van oa multinationals ?? Maar ja die zijn meestal blank en van het eigen volk eerst niveau zeker ...

Uw haat en angst is echt wel problematisch ik raad u aan om hulp te zoeken ...
Waarom begin jij steeds over "haat en angst"??? Maakte of maakt dat deel uit van jullie "islam-leven" dat jullie daar steeds over beginnen???
Gezien de manier dat ze daar omgaan met eigen burgers in die landen...
Wat is een mensenleven daar eigenlijk waard? Haat en angst: zullen jullie wel kennen.
Oud 12 december 2010, 17:54   #35
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Jij ziet liever het geld van de Vlamingen in de handen van de Marokkanen misschien? Bewijst gewoon dat het een grote vergissing is van jullie soort hier te laten rondlopen dan!
De Vlamingen geven al jaar en dag hun geld in handen van buitenlandse banken.
Ja, het is een grote vergissing om de kapitalistische soort hier te laten rondlopen.
Oud 12 december 2010, 17:57   #36
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice toch, het gaat hier toch over geld (=kapitaal) investeren (= kapitalisme)

Wat is volgens jou het onderwerp? Nogmaals een rondje Marokkanen/moslims bashen?
Mensen die lezen over dat gedoe denken misschien: amaai, we moeten die bende hier "opvangen" ze eten, onderdak, geneeskundige verzorging, onderwijs enz verschaffen... en we dan betalen dan nog mee om geld naar Marokko te laten sluizen?
Raar dat ze dat niet normaal vinden, nietwaar! Beetje "racistisch" eigenlijk...
Oud 12 december 2010, 18:10   #37
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ongelooflijk hé!
het groene jalouzie slijm druipt van het scherm.

Zie je wel dat je fantasie in overvloed hebt .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 18:11   #38
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, het is een grote vergissing om de kapitalistische soort hier te laten rondlopen.

Idd...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2010, 18:14   #39
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet er niet bij te zeggen dat het dank zij die "kapitalistische soort" is dat het leven in onze contreien stukken beter is dan in de landen van waaruit diegenen die dat soort kritiek spuien komen! In die landen is er tenslotte ook een "kapitalitische soort" véél kleiner in aantal, met onmetelijke rijkdom, omringd door een arme bevolking waarvan een deel nog in de middeleeuwen zit! En dat kan hen blijkbaar geen lor schelen: ze moeten maar naar hier komen en op onze kosten proberen te leven!
Waarmee niet gezegd is dat "onze" kapitalistische soort niets dan goede dingen presteert. Maar kijk toch meer eens naar het verschil in levensniveau tussen onze landen en bepaalde andere!

Laatst gewijzigd door andev : 12 december 2010 om 18:16.
Oud 12 december 2010, 18:17   #40
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vergeet er niet bij te zeggen dat het dank zij die "kapitalistische soort" is dat het leven in onze contreien stukken beter is dan in de landen van waaruit diegenen die dat soort kritiek spuien komen! In die landen is er tenslotte ook een "kapitalitische soort" véél kleiner in aantal, met onmetelijke rijkdom, omringd door een arme bevolking waarvan een deel nog in de middeleeuwen zit! En dat kan hen blijkbaar geen lor schelen: ze moeten maar naar hier komenen op onze kosten proberen te leven!
Waarmee niet gezegd is dat "onze" kapitalistische soort niets dan goede dingen presteert. Maar kijk toch meer eens naar het verschil in levensniveau tussen onze landen en bepaalde andere!
Als je van het soort "ikke, ikke en de rest kan stikke" bent, ben je ongetwijfeld vré content dat een groot deel van de wereldbevolking crepeert in armoede.

Hoera, hoera. Daar gaan we ene op drinken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be