Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 13:19   #1
ventje853
Vreemdeling

Standaard

met veel trots werd enige tijd geleden www.dehardecijfers.be aangekondigd. dit was een reactie op de balans (http://212.123.6.122/debalans/) van de regeringspartijen om aan te tonen dat het toch niet al te slecht gaat in dit land.

op de webstek van de harde cijfers stond en staat er nog steeds: 'Deze cijfers zijn maar een begin. U zal hier regelmatig nieuwe cijfers aantreffen.' het omgekeerde is echter waar, de link is sindskort verdwenen van de webstek van de cd&v (www.cdenv.be) en er zijn nooit nieuwe cijfers verschenen.

wanneer kunnen we er nieuwe verwachten? of vinden jullie er geen meer?

je ziet, de cdenv belooft iets maar kunnen hun belofte niet waarmaken.
ventje853 is offline  
Oud 10 juni 2004, 21:21   #2
Yves Leterme
Vreemdeling

Standaard

Er zijn al nieuwe cijfers toegevoegd sinds de lancering van de website: kijk bv naar de werkloosheidscijfers mbt mei of naar zorg (vipa cijfers)
Yves Leterme is offline  
Oud 10 juni 2004, 21:41   #3
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Er zijn inderdaad twee verontrustende gegevens die de regering steeds verdoezeld:

- De werkgelegenheid, want dat zou het echte cijfer moeten zijn. Het werkloosheidscijfer houdt geen rekening met oudere werklozen en randgevallen en zeker niet met de jobs die verdwijnen te samen met de pensionering. (Een oudere zelfstandige die zijn zaak sluit zonder overnemer of zelfs een klein bedrijf dat sluit omdat de zaakvoerder ermee op houdt.)

- Het tekort in de sociale zekerheid.
Oud 10 juni 2004, 22:59   #4
X-Shape
Vreemdeling

Standaard

Laat me toe te zeggen dat ik als lid van CD&V deze actie niet zo geslaagd vind. De cijfers in grafieken gieten is ok, maar als ik dan zie hoe de grafiek over het federaal netto tekort begint op 225, dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd niet proper.
Volgens mij is het gegooi met cijfers voor niet-geïnteresseerden ook niet interessant en kan je er alleen maar wederzijds moddergooien mee bekomen. Al goed dat de actie bijna nauwelijks de media haalt. Ik kan de commentaar van oud-vld senator De Grauwe volledig volgen: dit slaat nergens op, langs geen van de twee kanten. Maar ik vond de campagne met de postkaartjes nog erger. Bovendien wil ik u ook nog feliciteren met uw optreden in de volksjury.
X-Shape is offline  
Oud 10 juni 2004, 23:05   #5
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Er zijn inderdaad twee verontrustende gegevens die de regering steeds verdoezeld:

- De werkgelegenheid, want dat zou het echte cijfer moeten zijn. Het werkloosheidscijfer houdt geen rekening met oudere werklozen en randgevallen en zeker niet met de jobs die verdwijnen te samen met de pensionering. (Een oudere zelfstandige die zijn zaak sluit zonder overnemer of zelfs een klein bedrijf dat sluit omdat de zaakvoerder ermee op houdt.)

- Het tekort in de sociale zekerheid.
Vergeet niet de halftijdse banen en de bedrijven waar 3 dagen per week gedopt wordt.
Bobke is offline  
Oud 10 juni 2004, 23:26   #6
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
...
Vergeet niet de halftijdse banen en de bedrijven waar 3 dagen per week gedopt wordt.
In princiepe is de "werkgelegenheid" de verhouding "Equivalente full time" / "aantal mensen in actieve bevolkingsgroep"
"Equivalente full time" = Het aantal man-dagen per jaar effectieve werkgelegenheid / 225 (normaal aantal dagen werk per jaar in voltijdse job, factor hangt af van het land.)
"aantal mensen in actieve bevolkingsgroep". = geen student meer en nog geen gepensioneerde. = De werkenden + werklozen + huisvrouw + vervanginginkomen ....

In ons landje (schatting) 3,6 miljoen / 6 miljoen = 0,6
Alles onder de 0,66.. (2/3) is slecht te noemen.
Eigenlijk moeten we naar 68 % of 400000 mensen méér aan het werk dan nu.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be