![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Yves Leterme (CD&V) - 7 tot 13 juni "Huidig voorzitter van de partij en Volksvertegenwoordiger in het federale parlement. Deze man wordt, gezien de jongste peilingen, getipt als volgende minister-president van Vlaanderen. Hoe ziet hij het regeringswerk van een vernieuwde christen-democ |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() met veel trots werd enige tijd geleden www.dehardecijfers.be aangekondigd. dit was een reactie op de balans (http://212.123.6.122/debalans/) van de regeringspartijen om aan te tonen dat het toch niet al te slecht gaat in dit land.
op de webstek van de harde cijfers stond en staat er nog steeds: 'Deze cijfers zijn maar een begin. U zal hier regelmatig nieuwe cijfers aantreffen.' het omgekeerde is echter waar, de link is sindskort verdwenen van de webstek van de cd&v (www.cdenv.be) en er zijn nooit nieuwe cijfers verschenen. wanneer kunnen we er nieuwe verwachten? of vinden jullie er geen meer? je ziet, de cdenv belooft iets maar kunnen hun belofte niet waarmaken. |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Er zijn al nieuwe cijfers toegevoegd sinds de lancering van de website: kijk bv naar de werkloosheidscijfers mbt mei of naar zorg (vipa cijfers)
|
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Er zijn inderdaad twee verontrustende gegevens die de regering steeds verdoezeld:
- De werkgelegenheid, want dat zou het echte cijfer moeten zijn. Het werkloosheidscijfer houdt geen rekening met oudere werklozen en randgevallen en zeker niet met de jobs die verdwijnen te samen met de pensionering. (Een oudere zelfstandige die zijn zaak sluit zonder overnemer of zelfs een klein bedrijf dat sluit omdat de zaakvoerder ermee op houdt.) - Het tekort in de sociale zekerheid.
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Laat me toe te zeggen dat ik als lid van CD&V deze actie niet zo geslaagd vind. De cijfers in grafieken gieten is ok, maar als ik dan zie hoe de grafiek over het federaal netto tekort begint op 225, dan vind ik dat op zijn zachtst gezegd niet proper.
Volgens mij is het gegooi met cijfers voor niet-geïnteresseerden ook niet interessant en kan je er alleen maar wederzijds moddergooien mee bekomen. Al goed dat de actie bijna nauwelijks de media haalt. Ik kan de commentaar van oud-vld senator De Grauwe volledig volgen: dit slaat nergens op, langs geen van de twee kanten. Maar ik vond de campagne met de postkaartjes nog erger. Bovendien wil ik u ook nog feliciteren met uw optreden in de volksjury. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Equivalente full time" = Het aantal man-dagen per jaar effectieve werkgelegenheid / 225 (normaal aantal dagen werk per jaar in voltijdse job, factor hangt af van het land.) "aantal mensen in actieve bevolkingsgroep". = geen student meer en nog geen gepensioneerde. = De werkenden + werklozen + huisvrouw + vervanginginkomen .... In ons landje (schatting) 3,6 miljoen / 6 miljoen = 0,6 Alles onder de 0,66.. (2/3) is slecht te noemen. Eigenlijk moeten we naar 68 % of 400000 mensen méér aan het werk dan nu.