![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1161 |
|
Banneling
|
Amai….. Je bent zo vergevingsgezind en zonder de moderator te raadplegen, proficiat.
|
|
|
|
|
|
#1162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja. Ben een beetje aan het werken aan mijn goede voornemens voor volgend jaar. Empathie voelen voor alle meningen enzo. Dan pas schelden, als het moet. En het helpt. Ik lees van u al eens een zin zonder déj�* vu (lu).
Laatst gewijzigd door Rudy : 9 december 2010 om 23:05. |
|
|
|
|
|
#1163 |
|
Banneling
|
Je moet hem niet geloven hoor. Bij mij scheldt ie bij iedere posting.
Het is een scheldzielachtige. Elke mens heeft zo zijn eigen unieke ziel. |
|
|
|
|
|
#1164 |
|
Burger
|
Een discussie over ziel kan in zijn aard enkel uitmonden in een zielig verhaal.
|
|
|
|
|
|
#1165 |
|
Banneling
|
Sommigen hebben zelfs een uniek zielige ziel.
|
|
|
|
|
|
#1166 |
|
Staatssecretaris
|
Vorige maandag is mijn lieve echtgenote in mijn armen overleden bij ons thuis. We waren 30 jaar heel gelukkig samen. Ze had, net als ik, een rotsvast geloof in een beter leven hierna. Ze is heel vredig gegaan. Ik heb haar de laatste weken bijgestaan en afscheid genomen. Maar ik weet dat ik haar ooit terug zal zien.
Bestaat de ziel? JA!! Want ik heb haar reeds mogen voelen. Dit kun je niet overbrengen op anderen, dat moet je zelf ervaren. Doordat ik de laatste weken heel intens heb geleefd en beleefd, heb ik ondervonden dat uiteindelijk maar één zaak belangrijk is in het leven: houden van elkaar. Al de rest is bijkomstig. Fred. |
|
|
|
|
|
#1167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En of deze ondernemers van linkse of rechtse grondslag zijn, religieus of niet, dit is niet belangrijk, belangrijk is goede ondernemers die de samenleving voorwaarts helpen. Het liberalisme heeft de laatste 30 jaar het klein en middelgroot ondernemerschap ondermijnd en zeer veel schade aangebracht aan de basisprincipes van het ondernemen. Het neoliberalisme is de theorie van de multinationale bedrijven, geen normen en waarden voor mens en natuur, enkel eigenbelangen voor aandeelhouders en managers. Praktisch alle ondernemers op onze planeet hebben niets te maken met liberalisme, ondernemen is dus zeker niet synoniem met liberalisme. Het tegengestelde is echter waar, ondernemers zijn mensen met veel sociale voeling en zonder doorgeschoten individualisme. Een oud Chinees spreekwoord zegt: De kleur van de kat is van geen belang, zolang ze maar muizen vangt. |
|
|
|
|
|
|
#1168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1169 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#1170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De ziel bestaat, want deze is eeuwig en oneindig en alles omvattend.
Want in alles is het gevoel. Wie kent niet het gevoel van eeuwigheid en oneindigheid, van rust en vrede? Het overvalt ons niet elke dag, maar soms is het er zo maar. Dat is de ziel, die veel meer is dan alleen maar iets wat in je hersenen zou zitten. De ziel is de oneindige werkelijkheid zelf, die ook jouw hersenen omvat. |
|
|
|
|
|
#1171 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1172 |
|
Banneling
|
We hebben de ziel nodig voor hier, niet voor hiernamaals.
|
|
|
|
|
|
#1173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De eeuwigheid begint niet na de dood, maar was er altijd al. Je hebt dus al een eeuwig leven achter de rug en nog een eeuwig leven voor je. En bovendien is het eeuwig NU. En je leeft altijd in de eeuwige hemel van je ziel, want deze is eeuwig en alles omvattend. Amen........ Uit de nieuwe bijbel van harriechristus. |
|
|
|
|
|
|
#1174 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#1175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1176 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met meer kennis van zaken. |
|
|
|
|
|
|
#1177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De ziel leeft en omdat deze eeuwig is, is deze ook NU aanwezig. |
|
|
|
|
|
|
#1178 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ik geloof dat al veel mensen dit eerder geschreven hebben. |
|
|
|
|
|
|
#1179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En ook omdat de waarheid van de ziel steeds weer opnieuw beleefd en ook doordacht moet worden. En ook dat de ziel van de mens zijn innerlijke hemel is, die eeuwig en oneindig is en dat de mens aldus altijd in de hemel leeft (die overigens ook een hel kan zijn) en het onmogelijk is niet in de hemel te leven. En zo dat de hemel ook al het aardse omvat. |
|
|
|
|
|
|
#1180 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En met uw laatste zin ben ik het volledig met u eens. De rest niet, hoewel ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt.
|
|