![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burger
|
![]() Klinkt goed, maar qua continuïteit kan dat uiteindelijk vrij nefaste gevolgen hebben (gesteld dat er binnen een bepaalde partij een zekere mate van oneensheid bestaat over bepaalde zaken).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe bedoel je? En doel je op de rol van staatshoofd of regeringshoofd?
![]() |
![]() |
#43 |
Burger
|
![]() Ow ik zat nog met de 'regeringsleider' in mijn hoofd van een vorige post, ipv staatshoofd, mea culpa.
Laatst gewijzigd door Raph : 15 december 2010 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En? Democratie mag iets kosten. We kunnen altijd nog geld recupereren van de 21 miljard die de fiscale fraude ons jaarlijks kost. Dat mensen staatshoofd werden omdat ze geurden naar 's moeders edele vagijn was misschien tof in de middeleeuwen, maar daar moeten we nu niet per se mee verder doen. Bovendien is het maar zeer de vraag (zoals o.a. Anna List al aanhaalde) of een dwergstaat als België wel een president of koning nodig heeft. Als we dan toch willen besparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet het ik ben ongelooflijk middeleeuws omdat ik hier pleit voor dat Middeleeuws instituut, van de vagina en zo... maar probeer je in je antwoord daar toch even over te zetten. Dat zou helpen. Verder denk ik dat er iets bestaat als een culturele meerwaarde van een Koningshuis; ben ik dan weer "een dommerik" of "iemand die nog in de Middeleeuwen leeft" of kan je hard maken dat dit niet het geval is voor bijvoorbeeld landen als België, Nederland, Denemarken,...? Ook is de vraag of naast kosten geen opbrengsten bestaan van een Koningshuis? Kan men zich niet inbeelden dat een Elitair staatshoofd in "plaatsen" kan komen waar een democratisch verkozen President niet even gemakkelijk kan komen, en zeker niet met dezelfde ogen zal bekeken worden? Etc.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 15 december 2010 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlanders hebben daarbovenop nog gouden koetsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een paar paarden eten geven, of den tank van het koninklijk jacht volgooien, ... Ik zou wel eens willen weten wat dat ding verstookt op een uur full speed varen, ... ik vrees dak er niet met mijn maandloon ga komen, en ik mag niet klagen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: en ik merk nu pas op dat ook jij weer komt aanzetten met een president. Nogmaals: ook dat is niet nodig. Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 december 2010 om 12:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Hoeveel crew moet er op zijn boot? Welke kost brengt dat met zich mee? Gewoon eens om te weten hé...
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Je zou me dankbaar moeten zijn.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- je klinkt inderdaad middeleeuws - is de rol/functie van de koning in B. wel degelijk "in een bepaalde mate 'democratisch', want goedgekeurd door opeenvolgende parlementen vermits ze geen initiatief namen tot een grondwetswijziging. - is de koning als persoon wel degelijk niet democratisch verkozen - staat de koning in Vlaanderen ter discussie, want .. zie wat het Weverke zegt in het Duits Spiegelke. (en dan te weten welke de uitslag was in Vlaanderen respectievelijk Walenland, van het enige nationale referendum dat ooit gehouden is). Nu niet meer objectief: het is mijn politieke overtuiging dat ik republikein ben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je kan een president ook rechtstreeks door het volk verkozen laten worden (zoals in de VS bv). Dan moet je eerst kandidaat zijn om president te kunnen worden. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 15 december 2010 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2010 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kosten? Enkele haverzakjes. Laatst gewijzigd door Garry : 15 december 2010 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
|
![]() Zeker dat moest toch al blijken uit het feit dat ik hier op Uw vraag DURF te antwoorden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |