Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 16:23   #21
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Waarom altijd zo negatief denken? Voor die marketing waarover u het hebt bestaan speciale diensten. Als gij als buitenlandse firma in Europa wilt investeren, komen die mannen presentaties geven over hoe aantrekkelijk het wel niet is om naar Vlaanderen te komen (Jaja, Vlaanderen, het is geen federale aangelegenheid). Ze praten over productiviteit, talenkennis, opleiding etc.
Ze concurreren vaak met de Walen en de Hollanders, en dan komt de ene of de andere Europese ontwikkelingszone (Ierland etc.) langs met speciale voorwaarden en zowel de Vlamingen en Walen mogen inpakken omdat ze er met de grootste moeite niet aan kunnen.
Oei Tomb, klonk mijn bijdrage dan zo "negatief"?
Het enige wat ik wou aangeven was dat de voorwaarde om loonlastenverlaging écht te laten renderen erin bestaat om de hefbomen te optimaliseren. En dat zijn er nogal wat.
Je hebt gelijk, ook het lobbywerk en de promotie van Vlaanderen zijn daarin heel belangrijk.
...maar uiteindelijk telt de rekensom. Da's toch mijn ervaring.

marketingdenken heeft nog een belangrijke implicatie: het is tegelijk ook een attitude waarbij je met de armen open staat om investeerders, ondernemers, .... te verwelkomen. En als ik sommige administraties bezig zie, dan lijkt deze nogal evidente ingesteldheid zeker nog niet doorgedrongen te zijn.

Mijn vraag was ook : waarom horen we die analyse niet gemaakt worden in die 1001 praatprogramma's die we de afgelopen weken op ons af hebben zien komen ? Waarom houden alle partijen vast aan dat simplisme van de lineaire loonlastenverlaging? (die m.i. op zich veel minder effectief is dan men wel vermoedt)
Oud 11 juni 2004, 09:59   #22
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Mijn vraag was ook : waarom horen we die analyse niet gemaakt worden in die 1001 praatprogramma's die we de afgelopen weken op ons af hebben zien komen ? Waarom houden alle partijen vast aan dat simplisme van de lineaire loonlastenverlaging? (die m.i. op zich veel minder effectief is dan men wel vermoedt)
Lineaire lastenverlagingen zijn het efficiëntst. Dat lijkt me nogal wiedes Maar hét grootste probleem zijn volgens mij de administratieve lasten. Die aanpakken kost meestal niks, zal zelfs vaak geld opbrengen.
Oud 11 juni 2004, 10:01   #23
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
'eerst stortte de economie in'
Wereldoorlog III bereidt zich rustig voor...
De economie stort niet in. De economie groeit. En ze zal verder blijven groeien als de overheid er zich niet in begint te moeien zoals in de jaren 30.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be