Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 december 2010, 15:24   #101
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Neen, want dat ging daar niet over. Die uitspraak deed ik vooraleer u de stelling poneerde dat de Belgen "zo snel mogelijk" een federale regering wilden. Daar waren wij over aan het spreken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Welneen, het ging om "nooit meer" een federale regering. Herinnert u zich?
Met mijn reactie wilde ik zeggen: de meerderheid wil dat niet, die wil een federale regering, zo snel mogelijk.
drosophila is offline  
Oud 15 december 2010, 15:27   #102
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Neen. (hoewel ik je zeker volg he maar kijk

Hespje wordt elders duurder wegens het transport. Wil je extra laten betalen, dan moet je dat transport treffen door bvb duurdere brandstof. Als je echter vanuit ons landje een tax gaat opleggen, gaan onze producten te duur worden in het buitenland. En taxen opleggen op import, wordt als concurrentievervalsing gezien, dus kan je daar niet zo vrij mee omgaan als je zou willen.
Er kunnen vele goede voorstellen gemaakt worden, maar je zou wel bijna de hele wereld moeten meehebben... en als dat zo was, was het niet zo nodig...

BTW, je hesp is bij de slager 100m van de fabriek, even duur als aan de andere kant van België. Fabrikant => Grossist => leverancier... Zo kost een hesp van 1 euro, er plots 5...
En als je euro inflatie wil VOELEN, ga dan maar eens een "snoepje" kopen in de winkel op de hoek... een schande.
de oplossing is simpel hoor: die taks moet je heffen voor de belgische consument als een BTW, net zoals elk land zijn btw kan heffen. Dus de export heeft er geen last van. Dus belgie kan als een eiland dat model toepassen. natuurlijk de 'grensshopper kan zijn hespje goedkoper hebben over de grens dat is juist. Laten we zeggen europees toegepast is beter, maar daarom moet je niet wachten.

Een hesp van 1 euro zal nooit op die manier 5 euro kosten , hij zal 5 euro kosten als hij 5 keer rond de wereld gevlogen heeft en 4 jaar in diepvriezers gezeten heeft.

Bovendien beloont dat de firma's die ecologisch werken, diegene die zeilen monteren op hun schepen gaan de transport 20% goedkoper en CO2 armer kunnen doen, en gaan dit vertaald zien in goedkoper produkten die goedkoper op de markt komen. Diegene die met moderne vliegtuigen vliegen en 100% charteren zullen ook goedkoper vliegen etc..; dus ja het is de moeite om het in te voeren, het zal de efficientie in de maatschappij op een prominente manier als een onzichtbare hand verhogen.
brother paul is offline  
Oud 15 december 2010, 16:14   #103
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
is dat het enige wat jou interesseert??? ik vind de 'echte' problemen belangrijker dan uw domme dromen
Die echte problemen staan niet los van de staatkundige, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 15 december 2010, 16:54   #104
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met mijn reactie wilde ik zeggen: de meerderheid wil dat niet, die wil een federale regering, zo snel mogelijk.
En op wat baseert u dat nu? Bij mijn weten gaan de opiniepeilingen enkel over het einde van België dat een ruime meerderheid niet wil, niet over een snelle regeringsvorming.

Ik zou liever vandaag dan morgen een regering hebben, maar ik denk dat als je de keuze zou geven tussen morgen een regering en binnen 5 jaar weeral zo'n vermoeiende staatshervorming of wat langer wachten op een federale regering en dan een goede staatshervorming die België geeft waar het recht op heeft (institutionele stabiliteit), dat er heel wat mensen zouden kiezen voor die laatste optie.

Ik kan dat helaas niet in getalletjes gieten. U ook niet vermoed ik, anders had u dat al gedaan.
Vito is offline  
Oud 15 december 2010, 16:57   #105
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is em inderdaad.
Sic transit gloria mundi....
Oud 15 december 2010, 16:58   #106
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De stommiteit van uw Messias De Wever tiens.
Waar woont U dat U daar geen weet van hebt ?
Ja, in Pays Trotsky is de waarheid zeggen misschien een stommiteit (ach, we laten ons toch niet afleiden door feiten, nietwaar), maar in Vlaanderen niet hoor. Maarja, geldjunks zullen net als andere junks slechts een tengere band met de werkelijkheid hebben zeker?
Oud 15 december 2010, 17:25   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ben je met een overwinning als je het talent mist om er iets mee te doen?
Wat is een Vlaming met zijn onafhankelijkheid ? Antwoord: 12 miljard jaarlijks en een garantie dat hij zijn taal zal mogen blijven spreken op zijn gemeentehuis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 december 2010, 17:30   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, zelfs de Vlaams-nationalisten beseffen drommels goed dat de bevolking precies zo snel mogelijk wél een federale regering wil.
Wat "de bevoling" wil, weet ik niet precies, want het lijkt me dat ze het zich niet teveel aantrekken.

NVA-militanten willen wel zo spoedig mogelijk een .... goede, wij herhalen, een goede, wij herhalen nogmaals, een goede regering. Niet zomaar een regering.

Wat ben je met een regering, als die het talent (lees: een goed regeerakkoord) mist om te regeren ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 december 2010, 17:32   #109
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit geen enkele peiling is gebleken dat een meerderheid van de Vlamingen voorstander zou zijn van dwergstaat-Vlaanderen.
En toch is en blijft de nva de grootste partij in het federaal parlement. Minstens tot aan de volgende verkiezingen. Daarna verschillen de meningen, volgens het kristal van de bol.

De schoofzak is offline  
Oud 15 december 2010, 17:36   #110
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bartje kan het niet. "Zelfs de meest onpartijdige waarnemer moet immers zo stilaan tot de vaststelling komen dat de N-VA niet in een regering wil treden, of daar bij gebrek aan voldoende kaderpersoneel – essentieel om de kabinetten te bevolken – niet kan intreden". Dus is het tijd voor plan C:
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...op-naar-plan-c
Deze passage vind ik gewoon walgelijk en getuigt van kwade wil:

Citaat:
Het N-VA-programma is eerder op gevoelens dan op dossiers gevestigd, en dan vooral op de grote gedachte dat het straks, in een onafhankelijk en een zo blank mogelijk Vlaanderen, op alle vlakken veel beter zal zijn dan in dat ouderwetse België, dat van de francofonie en van de asielzoekerij. In dat Nieuw-Vaanderen zal orde en tucht heersen, en wie het met deze benadering niet eens is, is een slechte Vlaming.
waar in het programma van de N-VA staat dat het een zo blank mogelijk Vlaanderen moet zijn?? vanwaar dan de affiches met niet-blanke Vlamingen??
Oud 15 december 2010, 17:45   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het wordt stilaan tijd voor het plan V.

De tijd tikt: http://www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw

De schoofzak is offline  
Oud 15 december 2010, 17:51   #112
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het wordt stilaan tijd voor het plan V.

De tijd tikt: http://www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw
plan A
plan B
plan C= corrupte PS en SPA die de plak zwaait

plan E= europa die hem moeit
plan I = IMF die orde op zaken komt stellen

plan L = liberaal plan
plan V =verkiezinging
brother paul is offline  
Oud 15 december 2010, 17:56   #113
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En op wat baseert u dat nu? Bij mijn weten gaan de opiniepeilingen enkel over het einde van België dat een ruime meerderheid niet wil, niet over een snelle regeringsvorming.

Ik zou liever vandaag dan morgen een regering hebben, maar ik denk dat als je de keuze zou geven tussen morgen een regering en binnen 5 jaar weeral zo'n vermoeiende staatshervorming of wat langer wachten op een federale regering en dan een goede staatshervorming die België geeft waar het recht op heeft (institutionele stabiliteit), dat er heel wat mensen zouden kiezen voor die laatste optie.

Ik kan dat helaas niet in getalletjes gieten. U ook niet vermoed ik, anders had u dat al gedaan.
Men is bezig om alle deadlines te verkruizen, al enkele maanden. Nu gaan de rekords verpulverd worden. Belgisch -Europees, wereldrekord. Als het om deadlines overschreiden gaat, zullen ze voortdoen zoals ze bezig zijn. En de volgend deadline is gezet door S&P: binnen 6 maand...

Dat belooft dus
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 december 2010, 17:57   #114
born2bewild
Banneling

Standaard

raar dat di rupette en milquet die deadline van S&P accepteren
ik dacht dat die tegen deadlines waren
born2bewild is offline  
Oud 15 december 2010, 17:59   #115
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
raar dat di rupette en milquet die deadline van S&P accepteren
ik dacht dat die tegen deadlines waren
Daarom dat ze die telkens overschrijden he. Zoals ik zei: dat belooft!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 december 2010, 18:02   #116
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Godvr...
Stopte golle na nooit me zeveren,er komt gewoon niske van,zo simpel is dat !!!
duveltje382 is offline  
Oud 15 december 2010, 18:11   #117
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit geen enkele peiling is gebleken dat een meerderheid van de Vlamingen voorstander zou zijn van dwergstaat-Vlaanderen.
Maar wel van de economische reus Vlaanderen, rijkste regio van Europa en deel uitmakend van een groot taalgebied met 23 miljoen Nederlandstaligen.
fonne is offline  
Oud 15 december 2010, 18:13   #118
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan u daarin bijtreden. Het is gewoon een nuchtere vaststelling dat de overwinnaar van de verkiezingen niet in staat blijkt te zijn om een regering te vormen.
Ze hebben de Grote Leider dan ook niet tot formateur benoemd nietwaar? Het is nog altijd de formateur die een regering moet vormen. Dus: waar zit onze kandidaat-premier? Heeft die al iets bereikt?
fonne is offline  
Oud 15 december 2010, 18:15   #119
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het in gevaar brengen van onze kredietwaardigheid. pfffffffffff
Was die toevallig al niet in het gevaar gebracht voor dat interview in Der Spiegel? Oh juist ja, en door wie? Door een bepaalde partij die het eerbare compromis van Bart De Wever niet wou aanvaarden.
fonne is offline  
Oud 15 december 2010, 18:17   #120
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kan het niet, hij wil het niet, hij doet het niet...

Kies maar wat in uw kraam past.
Hij is niet gevraagd het te doen. Wij wachten op de kandidaat-premier om te bewijzen dat hij het premierschap waardig is.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be