Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 december 2010, 14:38   #201
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
We zouden de inhoudelijke toer kunnen opgaan en spreken van Le Pen-Bart of Zwarte Bart. Maar dan begint men hier weer te janken en te krijsen en de eigen geschiedenis te verloochenen.
En hoe zit dat met Johan de Anarchist alias Johan de kombikipper?
fonne is offline  
Oud 16 december 2010, 14:40   #202
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alleen Vlaanderen leefbaar? Totaal onzin!
Graag een begin van een vermoeden van een bewijs dat Brussel zonder Vlaanderen leefbaar zou kunnen zijn.
fonne is offline  
Oud 16 december 2010, 14:41   #203
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zouden de inhoudelijke toer kunnen opgaan en spreken van Le Pen-Bart of Zwarte Bart. Maar dan begint men hier weer te janken en te krijsen en de eigen geschiedenis te verloochenen.
Dus: iedereen die ooit de hand drukte van Le Pen = Le Pen.

Echt intelligente redenering.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 16 december 2010 om 14:41.
EddyBal is offline  
Oud 16 december 2010, 14:52   #204
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geeft toe dat dat 'blank' erover is. Zoals ik ook begrijp dat mensen die geen greintje kritiek op de n-va kunnen verdragen alleen die passage onthouden en ze misbruiken om te beginnen jodelen over nazipamfletten en (zeer) bruine café's.
Aha, dus u doet aan apologetische reflectie. Zoiets als "tis toch zo'ne kwaaie niet en hij heeft 100% gelijk, behalve dan in dat stukje over het uitmoorden van de Vlaams-nationalisten"

Laatst gewijzigd door Turkje : 16 december 2010 om 14:52.
Turkje is offline  
Oud 16 december 2010, 14:52   #205
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
De banken die bijhouden waar al dat spaargeld is vandaan gekomen. De Vlaming spaart zo 1/3 meer dan een Waal, en er zijn meer Vlamingen. Daarnaast is zijn onroerend-goed vermogen 60% hoger dan dat van een Waal. Uiteindelijk zit 80% van het Belgische vermogen in Vlaanderen. Een onafhankelijk Wallonië kan onmogelijk een schuld van >100% BBP aanhouden, omdat zijn eigen vermogen niet eens zo groot is. Vlaanderen zou rustig verder schulden kunnen maken, vermits er een garantie is dat zij het kunnen afbetalen (desnoods via de vermaledijde vermogensbelasting).

Laatst gewijzigd door fonne : 16 december 2010 om 15:22.
fonne is offline  
Oud 16 december 2010, 14:57   #206
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Aha, dus u doet aan apologetische reflectie. Zoiets als "tis toch zo'ne kwaaie niet en hij heeft 100% gelijk, behalve dan in dat stukje over het uitmoorden van de Vlaams-nationalisten"
En in het stukje "In dat Nieuw-Vaanderen zal orde en tucht heersen", alias "Recht und Ordnung soll sein im Flämischen Reich". Linkse zeikerds leven nog altijd in 1945, de tijd toen ze via de epuratie bijna het volledige staatsapparaat in handen hadden gekregen. Daar hebben ze nog decennia lang op geteerd, maar vandaag is het liedje uit. Links is onbetekenend geworden in Vlaanderen, vandaar de kinderachtige reacties op de winnende Vlaams-nationalistische partijen.
fonne is offline  
Oud 16 december 2010, 15:04   #207
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan u niet goed volgen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik stel alleen vast dat weinigen de moeite nemen om dat plan C eens nader te bekijken. Schieten op de pianist is gemakkelijker.
drosophila is offline  
Oud 16 december 2010, 15:04   #208
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De banken die bijhouden waar al dat spaargeld is vandaan gekomen. De Vlaming spaart zo 1/3 meer dan een Waal, en er zijn meer Vlamingen. Daarnaast is zin onroerend-goed vermogen 60% hoger dan dat van een Waal. Uiteindelijk zit 80% van het Belgische vermogen in Vlaanderen. Een onafhankelijk Wallonië kan onmogelijk een schuld van >100% BBP aanhouden, omdat zijn eigen vermogen niet eens zo groot is. Vlaanderen zou rustig verder schulden kunnen maken, vermits er een garantie is dat zij het kunnen afbetalen (desnoods via de vermaledijde vermogensbelasting).
Bron?
drosophila is offline  
Oud 16 december 2010, 15:07   #209
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En in het stukje "In dat Nieuw-Vaanderen zal orde en tucht heersen", alias "Recht und Ordnung soll sein im Flämischen Reich". Linkse zeikerds leven nog altijd in 1945, de tijd toen ze via de epuratie bijna het volledige staatsapparaat in handen hadden gekregen. Daar hebben ze nog decennia lang op geteerd, maar vandaag is het liedje uit. Links is onbetekenend geworden in Vlaanderen, vandaar de kinderachtige reacties op de winnende Vlaams-nationalistische partijen.
Fonteyn links?? Ah, waarschijnlijk omdat hij geen n-va-aanhanger is. Ik was even vergeten hoe binair uw wereldbeeld wel is.
drosophila is offline  
Oud 16 december 2010, 15:08   #210
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan u niet goed volgen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik was gewoon aan het voortborduren. Niets van aantrekken

Citaat:
Ik stel alleen vast dat weinigen de moeite nemen om dat plan C eens nader te bekijken. Schieten op de pianist is gemakkelijker.
We zijn nog altijd bezig met plan A. Plan B is nog geen optie. Laat staan dat we plan C moeten bekijken.
Maar gezien 's mans ingebakken afkeer van de N-VA begrijp ik best dat elke regering zonder N-VA voor hem een goede en betere regering is dan de andere scenario's waarvan sprake. Spijtig genoeg voor die arme man leven we in een d-e-m-o-c-r-a-t-i-e en de keuze van de Vlamingen op 13/06 was meer dan duidelijk.
Oud 16 december 2010, 15:16   #211
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We zijn nog altijd bezig met plan A. Plan B is nog geen optie. Laat staan dat we plan C moeten bekijken.
Maar gezien 's mans ingebakken afkeer van de N-VA begrijp ik best dat elke regering zonder N-VA voor hem een goede en betere regering is dan de andere scenario's waarvan sprake. Spijtig genoeg voor die arme man leven we in een d-e-m-o-c-r-a-t-i-e en de keuze van de Vlamingen op 13/06 was meer dan duidelijk.
In een democratie kan je pas regeren als je een meerderheid hebt. De n-va heeft die op haar eentje niet (wat dus ook meteen uw bewering nuanceert als zouden 'de Vlamingen' ervoor gekozen hebben). Ze zal dat waarschijnlijk jammer vinden, maar ze is dus veroordeeld tot een coalitie. Een coalitie betekent altijd: compromissen. Volgens Fonteyns analyse (die uiteraard bediscussieerbaar is) KAN of WIL de n-va op dit ogenblik geen compromissen sluiten. Op een gegeven ogenblik moet men daar de consequenties van inzien: wie niet kan of wil regeren, zal niet regeren.

Voor de n-va hoeft dat overigens niet per se negatief te zijn. Ze kunnen samen met VB en LDD des te harder oppositie voeren.

Laatst gewijzigd door drosophila : 16 december 2010 om 15:17.
drosophila is offline  
Oud 16 december 2010, 15:21   #212
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fonteyn links?? Ah, waarschijnlijk omdat hij geen n-va-aanhanger is. Ik was even vergeten hoe binair uw wereldbeeld wel is.
ternair om precies te zijn. Er is ook krapuul aan de andere kant van het politieke spectrum
fonne is offline  
Oud 16 december 2010, 16:06   #213
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dus: iedereen die ooit de hand drukte van Le Pen = Le Pen.

Echt intelligente redenering.
Oei, ik heb al met maoïsten, anarcho-kapitalisten, nsv'ers, trotskisten en zélfs Davidsfondsers op café gezeten. Ik moet wel een wreed dik dossier hebben bij de sekuritee detat.
Pelgrim is offline  
Oud 16 december 2010, 16:10   #214
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Oei, ik heb al met maoïsten, anarcho-kapitalisten, nsv'ers, trotskisten en zélfs Davidsfondsers op café gezeten. Ik moet wel een wreed dik dossier hebben bij de sekuritee detat.
Ge vergeet de meest gevaarlijke bende nog te vernoemen... Maar geen nood, daar maakt ge deel van uit.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 16 december 2010, 16:19   #215
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in het stukje "In dat Nieuw-Vaanderen zal orde en tucht heersen", alias "Recht und Ordnung soll sein im Flämischen Reich".
Het Vlaamse gewest bepaalt vanaf 1/1/2011 o.a. het aantal koffielepeltjes dat er aanwezig moet zijn in een vakantiewoning aan de kust.

Orde en tucht.....
pajoske is offline  
Oud 16 december 2010, 16:24   #216
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk zit 80% van het Belgische vermogen in Vlaanderen. Een onafhankelijk Wallonië kan onmogelijk een schuld van >100% BBP aanhouden, omdat zijn eigen vermogen niet eens zo groot is. Vlaanderen zou rustig verder schulden kunnen maken, vermits er een garantie is dat zij het kunnen afbetalen (desnoods via de vermaledijde vermogensbelasting).
Vlaanderen mag mijn vermogen niet gebruiken om hun schulden terug te betalen. Dat zou diefstal zijn.
Als ik morgen mijn geld afhaal om het een paar kilometer verder op een Nederlandse rekening te zetten kan Vlaanderen dat nog onmogelijk gebruiken.
M.a.w. wat heeft privévermogen te maken met staatsschuld.

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 december 2010 om 16:25.
pajoske is offline  
Oud 16 december 2010, 16:42   #217
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?

De krant. Take your pick. Artikels genoeg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 16 december 2010, 16:44   #218
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de n-va geen regering wil vormen, waarom zit ze dan aan de onderhandelingstafel? Bezigheidstherapie op kosten van de samenleving?
Omdat het gevraagd wordt door de andere partijen. Wie is de NVA dan om met slechts 17% van de stemmen daar nee tegen te zeggen. Blijkbaar willen de andere partijen de NVA met man en macht in de regering krijgen. De NVA heeft daar wel oren naar, maar natuurlijk wel op hun eigen voorwaarden en dat zint de belgicistische weners niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 16 december 2010, 16:45   #219
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vlaanderen mag mijn vermogen niet gebruiken om hun schulden terug te betalen. Dat zou diefstal zijn.
Als ik morgen mijn geld afhaal om het een paar kilometer verder op een Nederlandse rekening te zetten kan Vlaanderen dat nog onmogelijk gebruiken.
M.a.w. wat heeft privévermogen te maken met staatsschuld.
Het is natuurlijk zo dat de winsten op het vermogen WEL belast worden. Ik wist niet dat het zo moeilijk was om dat linkje te leggen.
fox is offline  
Oud 16 december 2010, 16:45   #220
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Artikels genoeg.
Dan moet het voor u toch een koud kunstje zijn om er een paar te linken? Zolang u dat vertikt, blijft de bewering gerangschikt onder "ongefundeerde uitlatingen".
drosophila is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be