![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U weet het dus niet.
Genoteerd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hallo, wakker worden. Ik dacht dat je meer grijze cellen in uw koppeke had hoor. Maar als ik dit soort opmerkingen lees.... Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 11:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Relevanter is om te zien wat de Duitse grondwet zegt: Artikel 55: Der Bundespräsident darf weder der Regierung noch einer gesetzgebenden Körperschaft des Bundes oder eines Landes angehören. Ze hebben daar in het verleden nogal slechte herinneringen aan, dus Merkel als staatshoofd gaan benoemen... Klopt niet. Artikel 59 (1) Der Bundespräsident vertritt den Bund völkerrechtlich. Er schließt im Namen des Bundes die Verträge mit auswärtigen Staaten. Er beglaubigt und empfängt die Gesandten. (2) Verträge, welche die politischen Beziehungen des Bundes regeln oder sich auf Gegenstände der Bundesgesetzgebung beziehen, bedürfen der Zustimmung oder der Mitwirkung der jeweils für die Bundesgesetzgebung zuständigen Körperschaften in der Form eines Bundesgesetzes. Für Verwaltungsabkommen gelten die Vorschriften über die Bundesverwaltung entsprechend. Artikel 65 Der Bundeskanzler bestimmt die Richtlinien der Politik und trägt dafür die Verantwortung. Innerhalb dieser Richtlinien leitet jeder Bundesminister seinen Geschäftsbereich selbständig und unter eigener Verantwortung. Über Meinungsverschiedenheiten zwischen den Bundesministern entscheidet die Bundesregierung. Der Bundeskanzler leitet ihre Geschäfte nach einer von der Bundesregierung beschlossenen und vom Bundespräsidenten genehmigten Geschäftsordnung. Je ziet ook dat de functieomschrijving anders is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een continu(bezetting) ploegensysteem van 4 man, heb je 4 ploegen nodig, klein verlet, ziekte en verlof NIET in acht genomen. 4x4 is voor mij nog altijd 16 man. Hebben we het nog niet over het onderhoud gehad.
Pieter De Crem, Minister van Landsverdediging, mag dan wel denken dat wij allemaal onnozelaartjes zijn die hij eender wat op de mouw kan speten, maar zijn berekeningen kloppen van geen kanten. Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Art. 85 De grondwettelijke macht van de Koning gaat bij erfopvolging over op de natuurlijke en wettige nakomelingschap, in de rechte lijn, van Z.M. Leopold, Joris, Christiaan, Frederik van Saksen-Coburg en volgens eerstgeboorterecht. De in het eerste lid bedoelde nakomeling die huwt zonder toestemming van de Koning of van hen die, bij gebreke van de Koning, zijn macht uitoefenen in de bij de Grondwet bepaalde gevallen, verliest zijn recht op de kroon. Hij kan echter in zijn recht worden hersteld door de Koning of door hen die, bij gebreke van de Koning, zijn macht uitoefenen in de bij de Grondwet bepaalde gevallen, doch alleen met instemming van beide Kamers. -------- Tip voor de rabiate Vlaams-nationalisten: er gaan geruchten dat Leopold I op het moment van zijn huwelijk met Louise nog steeds getrouwd was (met de linkerhand) met Caroline Bauer. Als dat zo was, bestaat de kans dat de huidige dynastie niet wettelijk is. Veel plezier met de wetsartikelen uit te spitten over de toenmalige huwelijkswetgeving, want morganatische huwelijke bestaan nu niet meer... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoeft nu niet meer zoals toen destijds werd ingericht nog van toepassing te zijn. Toestanden veranderen, wetten veranderen en worden aangepast aan nieuwe omstandigheden. Wordt het geen tijd om ook dit soort draken uit de prehistorie eens opnieuw onder de loep te nemen en aan te passen aan de situatie van onze huidige tijd. Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de huidige monarchie wettelijk of niet, doet er weinig toe. Ze is niet overeenkomstig de basisprincipes van de democratische staatsordening en hoort bijgevolg als een reliek uit het verleden afgeschaft te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U beantwoordt mijn vraag niet. WIE betaalt het loon van die mensen?
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij natuurlijk, wie anders? En dat in een tijd waarin ze de mond vol hebben van besparingen, van vergrijzing, enz.
Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs dat dat hier het geval is.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Militaire in opdracht van de koning. Nog altijd is de koning het hoofd van de strijdmacht. Als militairen dus een taak vervullen namens de koning, handelen ze overeenkomstig hun militaire opdrachtomschrijving. Dus, ook betaalt door het leger waarvan de koning het hoofd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus op die manier zal dat best wel rendabel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cultuur en folklore mag wat geld kosten.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |