![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees maar zelf.
Ze zijn zo goed in het bedenken van allerlei taken, ja ik moet daarbij lachen.
![]() |
#102 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
voor http://www.verkiezingssite.be/verkie...=8&name=Vivant en tegen http://users.skynet.be/aped/ovds/DS/DS4/16zwits.html Paul
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zowel a als b hebben weinig van zien met een hoeveelheid academische kennis.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 12 december 2010 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#111 | |||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het onderwijs heeft ook een aantal nadelen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als leerkracht heb je 1 groot voordeel. Je kan min of meer zelf je werk plannen. In het onderwijs stappen met het idee dat je minder zal moeten werken, is zeker geen goed idee. Dan kom je van een kale reis thuis. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 13 december 2010 om 13:16. |
|||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wacht op de uren, maar je weet zeer goed dat het zeer minimaal zal zijn.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 13 december 2010 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als ik examens binnenkrijg en die moeten de volgende dag verbeterd en becommentarieerd zijn, hoeveel tijd denk je dat daarin kruipt? Als het dan toch zo'n gemakkelijk verdiend geld is, volgens jou, met weinig opleiding of kennis waarom vindt men er dan geen meer, waarom is het een 'knelpuntberoep' aan het worden? Om dezelfde reden dat men nog weinig bakkers, slagers, enz.. vindt OMDAT JE THUIS MOET WERKEN! En ik weet niet op welke zielige school dat jij gezeten hebt dat de taken of toetsen al in de les verbeterd werden maar als je grote toetsen hebt of examens dan gaat dat niet. En ooit al eens gedacht aan het werk dat kruipt in een lesvoorbereiding, of een jaarplan opstellen? natuurlijk niet, want daar heb jij nog NOOIT van gehoord, evenals van handelingsplannen, leerlijnen, vakoverschrijdende eindtermen, leerplandoelstellingen,enz... maar wij zijn niet gekwalificeerd hoor..... En dan heb ik het nog niet gehad over de klassenraden, de algemene vergaderingen, de schooloverstijgende vakwerkgroepen, het lokaal overleg platform, .... of denk je soms dat die tijdens de schooluren doorgaan. Ik heb privé en onderwijs gewerkt en ik weet waarom ik voor het onderwijs heb gekozen maar weinig werken, was er niet bepaald één van.... Integendeel dan had ik beter in de privé gebleven waar ik thuis in de zetel kon kruipen en zoals de rest van de bevolking voor de tv zitten te zappen. Nu kruip ik achter mijn bureau, maar in de vakantie heb ik tijd voor mijn kinderen en daarom kies je voor het onderwijs.
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
60 a 70 uren
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil per item dat hierboven staat uren en de motivatie van die uren. Je komt nog niet aan de 40 uren die wij moeten werken.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe laat begint de school (lager onderwijs = 8u50) Hoe lang duurt de pauze (lager onderwijs = 12u tot 12u50) Hoe laat is de school gedaan? (lager onderwijs is dat 15u20) Van 8u50 tot 12u00 = 3u en 10 minuten van 12u50 tot 15u20 = 2u en 30 minuten. Totaal op een gewone schooldag is dat 5u en 40 minuten (de kleine pauzes niet afgetrokken). Op een woensdag is dat 3u en 10 minuten Totale werktijd per week = 4 x 5u en 40 minuten + 3u en 10 minuten = 25u en 40 minuten les geven (LO). Dus zo iemand werkt na schooltijd nog eens minsten 25 u. Nu gaan we eens goed lachen en dan serieus babbelen.
![]() |
![]() |
#118 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Elk onderzoek van de voorbije tien jaar wijst uit dat leraar één van de meest veeleisende en stresserende jobs is maar jij weet het weer beter want hij heeft ook ooit eens les gegeven aan een paar volwassenen in de fabriek. Dat is als een bestuurder van een sportvliegtuigje dat zegt tegen de F-16 piloot, wat jullie daarboven doen is toch gemakkelijk, ik kan dat ook. Een wijs man heeft ooit eens gezegd : 'Don't judge a man until you've walked a mile in his shoes'. Ik daag je uit... Als het dan toch zo gemakkelijk verdiend geld is; neem ontslag en kom werken, er zijn overal leraars tekort en dan vooral praktijkleerkrachten. De KTA's en VTI's zullen je met open armen ontvangen, gewoon DOEN! En dan op je luie gat gaan zitten en geld scheppen maar niet heus.... De meest stresserende beroepen en banen volgens het Amerikaanse Stress Instituut: 1. National Institute on Workers Compensation * Leraren, * Politieofficieren, * Mijnwerkers, * Luchtverkeerleiders, * Medisch assistenten, * Aandelenhandelaren, * Journalisten, * Personeel op klantendiensten, * Serveersters, * Sectretaressen Beroepen met weinig stress volgens Amerikaanse wetenschappers De lijst van beroepen met weinig stress komt ook van het wetenschappelijke onderzoek van de Amerikaanse wetenschapper Robert Karasek en zijn collega´s. Hun bevindingen zijn dat de volgende beroepen: 1. Minder bloot staan aan eisen van buitenaf, en 2. Meer controle hebben over hun eigen werk. * Reparateurs, * Natuurwetensschappers, * Architecten, * Programmeurs, * Lijnwachters (telefoon), * Civiel ingenieurs, * Gezondheidstechnici, * Bibliothecarissen, * Professoren.
![]() |
![]() |
#119 |
Burgemeester
|
![]() Bekijk de volgende site eens en vooral de tabel in het midden; kijk en huiver:
http://homepage.mac.com/frestyle/Lif...38/page38.html
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool) Laatst gewijzigd door Slasty : 16 december 2010 om 16:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool) Laatst gewijzigd door Slasty : 16 december 2010 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |