Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2010, 09:56   #421
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
...Gelukszoekers die van de belzieke staat 500€ dwangsom komen eisen per dag (zonder die het al hebben verkregen) kan men niet genoeg oprakelen en waarom, omdat dit een GROOT ONRECHT is wat de arbeider/arbeidster, bejaarde zieken en gehandicapten hier wordt aangedaan want voor hen is volgens diezelfde bewindslieden die deze 500€ uitkeren en zullen uitkeren de SZ in gevaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
... Het spijt me, maar er zijn in België nog grotere onrechten.

Vertel me, behalve het onrecht aan eigen volk; kan het onrecht aan ander volk je bommen?
2 (Artisjok)

---
(Erlich)
Sinds wanneer ben je zo bezorgd om de gehandicapten?
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101013_034
Ik ken wel een zwarte man die elk jaar op vrijwillige basis voor gehandicapten en bejaarden werkt vanaf 24 december t/m 1 januari; een heel brave mens.

-----
EXTRA: Vacatures (vrijwilligers)
http://www.vrijwilligerswerk.be/node/vacatures

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 december 2010 om 09:56.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 13:27   #422
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen, je attitude is arrogant, blijkbaar moeten mensen omdat jij op de univ zat Brusselmans een literair hoogstaand schrijver vinden!
Omdat u dat vindt!
Uw mening over Brusselmans heeft niets te maken met ervaring die je opdoet in het werk met allochtonen, of werk je iedere dag met Brusselmannetjes?
Niet omdat "ik op de univ zat", wel omdat het mijn vakgebied is. Er bestaat trouwens een groot verschil tussen een vakman en een literair hoogstaand schrijver, maar aangezien je toch niet geïnteresseerd bent in een les literatuur (logisch, want ook daarin ben jij de echte expert, want je kent schrijvers) ga ik het je niet nog eens proberen uit te leggen.

Gaan we even terug naar het onderwerp van de draad: Eberhard is zeker niet de eerste om de term 'klootjesvolk' te gebruiken. En hij heeft natuurlijk gewoon een punt: hoe noem je anders mensen die constant lopen te zeuren over tasjesdieven terwijl fraudeurs en kinderverkrachters rustig vrijuit gaan? Of mensen die de schouders ophalen terwijl hun pensioenkassen leeglopen terwijl de minister van financiën zegt dat de strijd tegen fiscale fraude geen prioriteit is (21 miljard euri per jaar)? Of mensen die nog maar eens stemmen op de partij die "rustige vastheid" belooft? Hoe noem je zulke mensen? Fiere Vlamingen? Trotse patriotten? Of toch maar gewoon klootjesvolk?

Laatst gewijzigd door Steve_M : 16 december 2010 om 13:27.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 15:28   #423
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is geen kwestie dat ik er geen genoeg van kan krijgen.
Je schreef
De vakbondsmilitanten in colombia interesseren me geen fluit, dat men daar per werkdag 1,50€ verdient evenmin en waarom, hoe men in het buitenland omspringt met z'n volk zijn mijn zaken niet
Wat ik verwoord als : enkel het onrecht aan eigen volk telt; onrecht aan ander volk kan me niet bommen.
Gelieve je onderschrift aan te passen.

Dan protesteer je met
U moet eens aandachtiger lezen en niet enkel hier en daar iets uitpikken zodat het u zou passen.
Maar het is duidelijk. Het kan je geen fluit schelen.Het kan je wellicht ook geen fluit schelen dat ons geld er geïnvesteerd wordt om die mensen er te gaan uitbuiten en op hun rug geld te verdienen. Want daarop reageer je niet.

Het kan je wellicht ook geen fluit schelen dat die multinationals, die ondanks de crisis, hoge winsten maken en nog rijker zijn geworden; kwasi geen belastingen betalen.
Als u het zo wil bezien, wie komt dan wie hier nu uitbuiten arti? En op uw vraag heb ik al meer dan eens geantwoord zoals u zelf zéér goed weet aangezien u schijnt te weten dat het me geen fluit kan schelen.

Zal voor één keer nogeens een poging wagen om van u een antwoord te krijgen en hier volgt de vraag. Omdat multinationals en banken kwasi geen belastingen betalen, omdat multinationals personen ergens gaan uitbuiten is dit voor u een reden om hier het OCMW van de wereld te spelen met het geld bij elkaar gezweet door de bevolking hier.
Is het volgens u correct dat de bewindslieden alsmaar meer en meer inspanningen vragen van de mensen hier.
Moet het volgens u kunnen dat bejaarden die (nogmaals) 40 jaar hebben gewerkt en afgedragen aan vaderke staat nu met lede ogen mogen toekijken hoe datzelfde vaderke staat voor gelukzoekrs de grote weldoener uithangt terwijl zij met een minimum mogen rondkomen.
Is het volgens u normaal dat autochtonen die van een leefloon moeten leven dit met 975€ de maand moeten zien te klaren terwijl UW gelukszoekers dan wel een bedrag van 500€ per dag krijgen en die het nog niet hebben dit bedrag eisen.
Vind u dan ook niet dat men op z'n minst degene die hier jaren en jaren hebben gewerkt voor vaderke staat recht hebben op 500€ per dag aangezien u toch tegen elke vorm van onrecht bent of zou zoiets financieel niet haalbaar zijn en dan, waarom wel voor een gelukszoeker en niet voor de brave
autochtoon arti.

Dat is de vraag wel een lange maar toch.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 16 december 2010 om 15:35.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 15:47   #424
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...Vind u dan ook niet dat men op z'n minst degene die hier jaren en jaren hebben gewerkt voor vaderke staat recht hebben op 500€ per dag ...
Neen! Ik persoonlijk vind het fout!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 december 2010 om 15:48.
Oud 16 december 2010, 16:45   #425
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Eerlijk ben je wel, jij vindt dus dat mensen die hun leven lang gezwoegd hebben geen recht hebben op hetgeen iemand, die hier aangewaaid komt, nooit ergens aan heeft bijgedragen, enkel maar komt potverteren, wèl recht op zou hebben?

iemand die zn hele leven gewerkt heeft moet noodgedwongen tevreden zijn met een armzalig pensioentje en een ander die nog nooit een poot heeft uitgestoken heeft recht op 500 €/dag waar die hardwerkende voor gewerkt en betaald heeft?

Welke logica hanteert U?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 16:49   #426
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Eerlijk ben je wel, jij vindt dus dat mensen die hun leven lang gezwoegd hebben geen recht hebben op hetgeen iemand, die hier aangewaaid komt, nooit ergens aan heeft bijgedragen, enkel maar komt potverteren, wèl recht op zou hebben?

iemand die zn hele leven gewerkt heeft moet noodgedwongen tevreden zijn met een armzalig pensioentje en een ander die nog nooit een poot heeft uitgestoken heeft recht op 500 €/dag waar die hardwerkende voor gewerkt en betaald heeft?

Welke logica hanteert U?
Je zou meer uitleg over mijn post kunnen vragen i.p.v. mijn post in mijn plaats op een radicale wijze zonder logica "aan het licht te brengen". Dat vind ik dus ook fout; maar deze keer dubbel zo groot dan die van Erlich!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 december 2010 om 16:56.
Oud 16 december 2010, 17:09   #427
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Niet omdat "ik op de univ zat", wel omdat het mijn vakgebied is. Er bestaat trouwens een groot verschil tussen een vakman en een literair hoogstaand schrijver, maar aangezien je toch niet geïnteresseerd bent in een les literatuur (logisch, want ook daarin ben jij de echte expert, want je kent schrijvers) ga ik het je niet nog eens proberen uit te leggen.

Gaan we even terug naar het onderwerp van de draad: Eberhard is zeker niet de eerste om de term 'klootjesvolk' te gebruiken. En hij heeft natuurlijk gewoon een punt: hoe noem je anders mensen die constant lopen te zeuren over tasjesdieven terwijl fraudeurs en kinderverkrachters rustig vrijuit gaan? Of mensen die de schouders ophalen terwijl hun pensioenkassen leeglopen terwijl de minister van financiën zegt dat de strijd tegen fiscale fraude geen prioriteit is (21 miljard euri per jaar)? Of mensen die nog maar eens stemmen op de partij die "rustige vastheid" belooft? Hoe noem je zulke mensen? Fiere Vlamingen? Trotse patriotten? Of toch maar gewoon klootjesvolk?
Dan hebben degenen die zeggen dat moslims klootjes zijn volgens u ook gelijk?
Want ook die kritiek is maar al te vaak terecht, bovendien deel ik uw mening absoluut niet waar het Vlamingen betreft.
Het is niet omdat er ook problemen zijn zoals fiscale fraude dat diefstal met geweld, zoals handtasdiefstallen maar tegenwoordig ook het van de fiets trappen van mensen om die handtas te pakken te krijgen geen probleem meer is.
Dat daarover gepraat wordt betekent niet dat andere problemen ontkent worden of er terecht minachting is voor de Vlaming die ineens tot klootjesvolk zou behoren.
De verontwaardiging onder Vlamingen over wat er in de kerk is gebeurt lijkt me eerder groot, bovendien zorgden die Vlamingen tenminste voor een samenleving waarbij die schandalen aan het licht komen, besproken en bekritiseerd mogen worden, en de kerk zich daar niet boven kan zetten door sensuur op te leggen aan de media of burgers.
Of dacht u dan binnen andere religies geen seksueel misbruik voorkomt?Mooi wel maar binnen die samenlevingen is dat openbaar maken al taboe, hoe noem je die burgers dan die niet eens voor een samenleving konden zorgen waar misbruik tenminste bespreekbaar is?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 17:19   #428
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou meer uitleg over mijn post kunnen vragen i.p.v. mijn post in mijn plaats op een radicale wijze zonder logica "aan het licht te brengen". Dat vind ik dus ook fout; maar deze keer dubbel zo groot dan die van Erlich!
Er staat een vraagteken ( ? ) achter mijn zin, in onze taal betekent dat dat het een vraag is!
Je zou er op kunnen antwoorden i.p.v. wat onbegrijpelijke dingen te fabriceren.
Oud 16 december 2010, 17:53   #429
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er staat een vraagteken ( ? ) achter mijn zin, in onze taal betekent dat dat het een vraag is!
Misschien de volgende keer de zin ook maar beginnen met zo'n omgekeerd vraagteken, net als in het Spaans.

En voor de hardleersen/doofstommen/dyslectici/trollen aanvankelijk de zin met [vraag] beginnen, en eindigen met [/vraag], al dan niet in combinatie met gewone en omgekeerde vraagtekens. Als dat niet helpt in gebarentaal. Eventueel voor de blinden het e.e.a. in braille noteren.

Of gewoon geen discussie mee trachten te voeren. Dat kan ook nog.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:03   #430
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Misschien de volgende keer de zin ook maar beginnen met zo'n omgekeerd vraagteken, net als in het Spaans.

En voor de hardleersen/doofstommen/dyslectici/trollen aanvankelijk de zin met [vraag] beginnen, en eindigen met [/vraag], al dan niet in combinatie met gewone en omgekeerde vraagtekens. Als dat niet helpt in gebarentaal. Eventueel voor de blinden het e.e.a. in braille noteren.

¿Cómo?

Dat laatste is wss (waarschijnlijk ) de beste optie.
Oud 16 december 2010, 18:03   #431
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo heeft het superras dat zélf geregeld.

Je staat dus gewoon voor het verkeerde loket te schreeuwen hier.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:05   #432
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De PS is geen supperras..eerder een rode variant van moderne collaboratie..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:06   #433
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lap, nog ene die het vraagteken ( ? ) gemist heeft.

Zo moeilijk is dat toch niet?
Oud 16 december 2010, 18:31   #434
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Welke logica hanteert U?
Citaat:
In mijn taal betekent een vraagteken hetzelfde. Maar als je in mijn taal, in je eigen post niet kan vinden welke logica jezelf hanteert, vraag je het niet aan iemand anders. Anders is het onlogisch.
-
Citaat:
Onbegrijpelijk? Waar en wat precies? Vraag maar gerust. Ik zal mijn best doen om zelfs de meest triviale dingen uit te leggen hoor.
Oud 16 december 2010, 18:33   #435
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Worden al de door u en aan uzelf gestelde vragen door u op die manier opgelost?
Ik vind het een niet goede raad aan SDX. Ze heeft reeds genoeg moeilijkheden omternt oriëntatie in haar eigen posten.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 december 2010 om 18:34.
Oud 16 december 2010, 18:36   #436
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn taal betekent een vraagteken hetzelfde. Maar als je in mijn taal, in je eigen post niet kan vinden welke logica jezelf hanteert, vraag je het niet aan iemand anders. Anders is het onlogisch.
-

Onbegrijpelijk? Waar en wat precies? Vraag maar gerust. Ik zal mijn best doen om zelfs de meest triviale dingen uit te leggen hoor.
Dit was mijn vraag lieverd, mss (misschien) heb je het gemist, maar ik betwijfel het, daar je me geciteerd hebt en er iets onbegrijpelijks op geantwoord hebt.

Laat ook maar...
Oud 16 december 2010, 18:43   #437
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dit was mijn vraag lieverd, mss (misschien) heb je het gemist, maar ik betwijfel het, daar je me geciteerd hebt en er iets onbegrijpelijks op geantwoord hebt.

Laat ook maar...
Wat zoek je (vraag je) nu?

Welke logica hanteer IK hier... ?

Citaat:
...Vind u dan ook niet dat men op z'n minst degene die hier jaren en jaren hebben gewerkt voor vaderke staat recht hebben op 500€ per dag ...
Citaat:
Of welke logica hanteert U hier?

Citaat:

...

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 december 2010 om 18:47.
Oud 16 december 2010, 18:43   #438
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Worden al de door u en aan uzelf gestelde vragen door u op die manier opgelost?
Ik zie in mijn post die u hier citeert geen enkel vraagteken staan. Bijgevolg is er geen sprake van vragen, laat staan van vragen aan mezelf.

Citaat:
Ik vind het een niet goede raad aan SDX. Ze heeft reeds genoeg moeilijkheden omternt oriëntatie in haar eigen posten.
De berichten van SDX zijn voor mij anders heel helder en makkelijk te begrijpen hoor.

Daarbij was er eigenlijk geen sprake van goede raad, maar van suggesties, een opsomming van de mogelijkheden om het één en ander wat duidelijker te kunnen maken voor slechte verstaanders.

Een stukje didactisch verantwoorde hulpverlening naar de allochtone medemens toe als het ware.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 18:46   #439
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
...De berichten van SDX zijn voor mij anders heel helder en makkelijk te begrijpen hoor.
Zowel voor u, als voor haar; en voor mij ook.

Citaat:
...Daarbij was er eigenlijk geen sprake van goede raad, maar van suggesties, een opsomming van de mogelijkheden om het één en ander wat duidelijker te kunnen maken voor slechte verstaanders.
Vandaar ook dat ik zeg dat ze reeds genoeg moeilijkheden heeft.

Citaat:
...Een stukje didactisch verantwoorde hulpverlening naar de allochtone medemens toe als het ware.
U bent fantastisch interessante mens! Ik weet het niet wie en hoe, maar ikzelf discusseer met u graag

Laatst gewijzigd door QuasiX : 16 december 2010 om 18:48.
Oud 16 december 2010, 18:48   #440
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie in mijn post die u hier citeert geen enkel vraagteken staan. Bijgevolg is er geen sprake van vragen, laat staan van vragen aan mezelf.

Oh, maar een vraagteken is echt niet noodzakelijk voor een vraagstelling in een opmerking;

Citaat:
Niet dat ik hier ooit antwoord heb gehad over waarom het superras zichzelf de domste dingen aandoet.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be