![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 16 december 2010 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter: die risicofactor verhoogt uiteraard als ook de ouders van de nicht en de ouders van de neef neef en nicht waren, en nog meer als hun gemeenschappelijke grootouders ook nog eens neef en nicht waren. In dat geval heb je een zeer beperkte genenpoel en is het risico op recessieve genen zeer hoog. HIER vind je alvast een studie over consanguine huwelijken. Er wordt wel niet extra gespecifieerd hoeveel het risico verhoogt bij een aantal generaties consanguine huwelijken. Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 16 december 2010 om 16:17. |
||
![]() |
![]() |
#183 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#184 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, even snel googelen, leverde dit al op: Citaat:
En het spreekt voor zich dat als zulks zich generatie na generatie afspeelt, het genetisch afval zich ophoopt en de kans op defecten gigantisch is geworden. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 16 december 2010 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is een Vlaam? Wat is de ma7r? Dank voor uw medewerking.
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan een broebel-dieventaaltje heeft inderdaad niemand iets. Je kan toch moeilijk veronderstellen dat alles op google moet worden opgezocht. Je kan ook niemand opdringen zich te interesseren voor wat ma7r betekent.
|
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
(Vraag dat aan die Groene, die weet blijkbaar meer van de islam af dan een moslim zelf) Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 16 december 2010 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
|
![]() Uhuh, zo'n kort lontje als iemand anders iets schrijft over uw geloof?
![]() Het woord waarvoor u een cijfer nodig hebt, zie ik overigens door uw geloofsgenoten worden geschreven als 'mahr'.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2010 om 21:14. |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Hoe kan je ervoor zorgen dat mensen een keuze maken die zo optimaal mogelijk is voor zichzelf en voor de samenleving?
![]() |
![]() |
#191 | |
|
![]() Citaat:
Absoluut fout. Meer zelfs, ik ben ervan ontstelt dat u tot die conclusie kan komen als u mijn volledige post gelezen heeft??? Ik verdenk u van kwaadwillig opzet, want dat je zo slecht kan lezen geloof ik niet.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2010 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als jij dat andere eugenetica noemt, dan wordt het tijd bang weg te kruipen in een zeer donker en verafgelegen hol, want ik moet je slecht nieuws gaan melden vrees ik: onze gezondheidszorg wordt gepland!!!! ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2010 om 21:20. |
||
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
![]() Volledig verkeerd begrepen jammergenoeg, waarbij ik ook u niet van zo weinig verstandelijke vermogens maar wel van kwaad opzet verdenk. Hoe je zoiets uit mijn tekst kan distilleren, moet je me toch wel eens dringend gaan uitleggen. Ofwel heeft iemand hier mijn account gekaapt en mijn post volledig gewijzigd, want van Adrian kreeg ik er ook al zo'n vreemde reactie op. Ik begin me vooral af te vragen waarom ik nog moeite doe... ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2010 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Ik zie wat misverstanden, om duidelijk te maken waarover we hier bezig zijn:
- Een 'normaal' ouderpaar (geen voorgeschiedenis van genetische defecten, dus geen genetische defecten bekend tenzij er screening is gebeurd) heeft een kans van ongeveer 2% op een kind met een beperking/afwijking/ziekte/... - Indien neef en nicht met mekaar trouwen (25% dezelfde genen in theorie, kunnen er meer of minder zijn), verdubbelt de kans. De kans wordt aldus 4 �* 5%. - In principe is 4 �* 5% niet veel, maar ... als families jaren lang onder mekaar gaan trouwens, spreekt men van 'inteelt'. Dit gebeurt veel in Noord-Afrikaanse en Aziatische gebieden, de gevolgen zijn er: kleine mutaties die één persoon heeft en die voor die persoon niets uitmaken, komen meer en meer tot uiting in iedere volgende generatie, omdat deze generatie uit 'een geconcentreerder aantal genen' bestaat. (Zo uitgelegd, voor zij die geen kaas hebben gegeten van genetica). Inteelt leidt tot het uitsterven van een soort (men sterft zo jong dat men zich niet kan voortplanten.) De kans op een defect is dan veel meer dan 4 �* 5%, maar in de praktijk moeten er zelfs al veel kinderen geboren worden om eentje te hebben waar niets aan is... hetgeen wat normaal is, wordt dan de uitzondering. - indien er een bekende 'mutatie/afwijking/...' in de familie zit en neef en nicht huwen, dan is de kans 25% dat dit probleem bij hun kind tot uiting komt Op onze eigen populatie toegepast: In het westen is mucovicidose de recessieve erfelijke ziekte met de hoogste prevalentie. De ziekte is nog ongeneeslijk, behandeling is duur, de vooruitzichten zijn slecht (de meerderheid haalt zijn 30e niet), de kwaliteit van leven wordt steeds zwaarder aangetast door de ziekte. Het is een ziekte die voortkomt uit een autosomaal recessief gen. 1 op 11 van ons is drager (!). Van ieder gen heb je twee allellen, één op 11 van ons heeft dus één 'mucovicidose' allel, wat nooit tot uiting komt, daar niet beide allelen 'mucovicidotisch' zijn. Als we een partner zoeken, is de kans dat die persoon het ook heeft, ook 1/11. Resultaat: (1/11) * (1/11) = 0.8% is de kans dat een koppel tesamen twee recessieve genen voor mucovicidose heeft. Als ze die twee recessieve genen hebben (0.8% dus), is de kans dat ze een kind met mucovicidose verwekken 25% (enkel als de twee allelen worden doorgegeven waardoor er geen gezond allel meer overblijft en het kind dus muco ontwikkeld. Tesamen heeft ieder van ons dus een kans van 0.8 * 0.25 = 0.2% om een kind te krijgen met deze aandoening. Echter ... als broer en zus of nicht en neef met mekaar huwen, beide hebben een recessief gen (weten dit niet, want bij slechts één allel komt de ziekte tot uiting), gevolg: 25% kans op een kind met muco.... Deze cijfers spreken toch voor zich vind ikzelf en bewijzen m.i. waarom consanguine huwelijken op z'n zachtst gezegd sterk afgeraden en op z'n hardst gewoonweg verboden zouden moeten worden.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 december 2010 om 21:43. |
![]() |
![]() |
#195 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft uw moeder u niet geleerd om beleefd te zijn?
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een vraag, als je uit een geweldskoeltoer komt waar vrouwen 2derangsburgers zijn en van achter je PC'tje, waar geen mens van je 'oemma' kan zien wat je doet of zegt, een grote mond opzetten is stoer!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn naam is niet Daisy, dat is niet de naam die mijn ouders me gegeven hebben bij mijn geboorte, ik verzoek U dan ook beleefd om me niet met die naam aan te spreken, indien U toch niet aan die drang kan weerstaan, getuigt dit enkel maar van Uw kwaadwilligheid.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 16 december 2010 om 23:20. |
![]() |