Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2010, 15:34   #21
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Blijkbaar heeft iedereen het gemist, maar de mens is ook geen lid meer van het vlaams belang.
Zijn partijkeuze doet er dan ook bijzonder weinig toe.
Jammer voorval, zonder meer, maar ik vraag mij af wat zo'n artikels in een krant doen. Zelfs al zou hij nog lid geweest zijn van die partij, is het toch niet in zijn functie als ambtenaar bij het Vlaams Belang dat hij een winkeldiefstal heeft begaan?

Ik ben echter wel benieuwd naar hoe de reacties hier moesten geweest zijn indien het artikel begon met 'zotte moslim steelt tomaten en croissant'. Vijfhonderd paginas aan one-liners, woo. Ik zou het in feite overwogen hebben om het zo te stellen, om achteraf te zeggen "sorry peten, het was geen vieze migrant, maar een (ex-) lid van het Vlaams Belang". Gewoon bij wijze van sociaal experiment.

Laatst gewijzigd door Raph : 18 december 2010 om 15:36.
Raph is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 15:39   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Da's "waarschijnlijk" de "kleinste" misdaad dat ze capabel zijn te doen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G7L33UVQR

Conclusie; niet de werkloosheid alleen kan leiden tot misdaad, wel een partijkeuze of het omgekeerde misdaad leidt tot een partijkeuze.
Arme George.
Ik heb een familielid dat op momenten om twee uur 's morgens mij opbelt om te vragen of ik dringend kan afkomen. Ze is er op dat moment van overtuigd dat haar zoon (die ze al jaren niet meer zag) in haar tehuis rondsluipt en haar geld komt stelen...
Of ze wordt heel boos omdat ik haar hondje niet teruggebracht heb na zijn wandeling. Het bedoelde beestje is al jaren geleden overleden en ik ik heb er nooit maar dan ook nooit mee gewandeld...
Ik bedoel maar...
Dat artikel al eens volledig gelezen?
Dat men de politie belt vind ik niet meer dan correct en dat er een PV opgesteld wordt ook.
De manier waarop deze sukkelaar publiekelijke veroordeeld wordt in de media... en hier. Dat is er over.
Er ver over.
Erger nog is dat dit alleen gedaan wordt omdat de man VB'er is.

Wat zal het morgen zijn.
Alle gehandicapten die een VB-mandaat hebben naar de gaskamer?

Zien jullie zelf niet wat je hier postuleert?
Zielig!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 15:46   #23
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Dit is pas zielig:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad
'Als dit verhaal klopt, moet we onmiddellijk optreden', zegt Antwerps partijvoorzitter Jan Penris. 'We hebben bij die man, die een beetje een einzelganger is, al genoeg door de vingers gezien. Hij neemt ook altijd de broodjes mee in de gemeenteraad bijvoorbeeld. En als er ergens suikertjes liggen, verdwijnen die ook altijd mee naar huis. We vergeven hem dat altijd omdat hij al zo oud is. Maar deze feiten gaan te ver.'

Fractieleider Filip Dewinter houdt zich iets meer in. 'Ik wil zo snel mogelijk met George praten om zijn kant van het verhaal te horen. Maar als de feiten kloppen, dan zullen we streng zijn. We hebben met Vlaams Belang net een campagne tegen winkeldiefstallen gelanceerd. Dan kunnen we deze vaudeville natuurlijk missen.'

Ver Eecke stroomde via de partij Waardig Ouder Worden naar Vlaams Belang en is al langer een opmerkelijke figuur in de Antwerpse gemeenteraad. Zijn tussenkomsten worden door collega's omschreven als 'onsamenhangend gewauwel'.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 december 2010 om 15:47.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 16:50   #24
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
...De manier waarop deze sukkelaar publiekelijke veroordeeld wordt in de media... en hier. Dat is er over.
Er ver over.

Daar heb je natuurlijk wél gelijk in.

In Belgie zijn er grosso modo twee groepen die voortdurend benadeeld worden door media en justitie.

VB'ers en Vreemdelingen.

Het zijn ook de twee groepen die niet in aanmerking komen voor politieke benoemingen op goed verdienende jobs.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 december 2010 om 16:51.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 17:09   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Zijn partijkeuze doet er dan ook bijzonder weinig toe.
Jammer voorval, zonder meer, maar ik vraag mij af wat zo'n artikels in een krant doen. Zelfs al zou hij nog lid geweest zijn van die partij, is het toch niet in zijn functie als ambtenaar bij het Vlaams Belang dat hij een winkeldiefstal heeft begaan?

Ik ben echter wel benieuwd naar hoe de reacties hier moesten geweest zijn indien het artikel begon met 'zotte moslim steelt tomaten en croissant'. Vijfhonderd paginas aan one-liners, woo. Ik zou het in feite overwogen hebben om het zo te stellen, om achteraf te zeggen "sorry peten, het was geen vieze migrant, maar een (ex-) lid van het Vlaams Belang". Gewoon bij wijze van sociaal experiment.
Denkt ge echt dat het de kranten zou gehaald hebben ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 17:12   #26
Raph
Burger

Raph's schermafbeelding

Standaard

Voorpaginanieuws.
Oud 18 december 2010, 17:20   #27
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Als ex VB-er mag hij van mij een partijlidkaart krijgen van een nieuw op te richten politieke vereningi ng die de belangen van de "niet geïntegreerden" in deze harde nieuwe wereld zou moeten verdedigen.

De draad past wel degelijk in dit subforum.

Gefeliciteerd overigens VB om deze paria van onze maatschappuij kansen te heben gegund.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 17:25   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Vanden Boeynants zou zeggen, "al die zever voor twee pensen en een bitje compot."
Oud 18 december 2010, 18:05   #29
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Arme George.
Ik heb een familielid dat op momenten om twee uur 's morgens mij opbelt om te vragen of ik dringend kan afkomen. Ze is er op dat moment van overtuigd dat haar zoon (die ze al jaren niet meer zag) in haar tehuis rondsluipt en haar geld komt stelen...
Of ze wordt heel boos omdat ik haar hondje niet teruggebracht heb na zijn wandeling. Het bedoelde beestje is al jaren geleden overleden en ik ik heb er nooit maar dan ook nooit mee gewandeld...
Ik bedoel maar...
Dat artikel al eens volledig gelezen?
Dat men de politie belt vind ik niet meer dan correct en dat er een PV opgesteld wordt ook.
De manier waarop deze sukkelaar publiekelijke veroordeeld wordt in de media... en hier. Dat is er over.
Er ver over.

Wat zal het morgen zijn.
Alle gehandicapten die een VB-mandaat hebben naar de gaskamer?

Zien jullie zelf niet wat je hier postuleert?
Zielig!
Eindelijk voelen jullie (een beetje toch; hoop ik) wat alle vreemdelingen vaak voelen wanneer de media over 1 vreemdeling "spreekt".

Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 december 2010 om 18:15.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:17   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's "waarschijnlijk" de "kleinste" misdaad dat ze capabel zijn te doen.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G7L33UVQR

Conclusie; niet de werkloosheid alleen kan leiden tot misdaad, wel een partijkeuze of het omgekeerde misdaad leidt tot een partijkeuze.
Gaan we nu bij elke diefstal, klein en groot, de "partij" van de kandidaat vermelden, of is dat enkel van doen als men de woorden Vlaams Belang kan neerzetten? Dan zijn we vertrokken voor een paar duizenden blz zeker waarbij we zullen zien dat dat niets met politieke en partijen te maken heeft omdat het bij elke denkbare groep zal voorkomen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:25   #31
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Gaan we nu bij elke diefstal, klein en groot, de "partij" van de kandidaat vermelden...
Ja, als het het Vlaams Belang betreft; zal ik het zeker doen. Zolang dat alle vreemdelingen door het Vlaams Belang op dezelfde manier op het net en door hun demagogie "aangevallen" worden, zullen de vb'ers ook met dezelfde argumenten, wel met een andere tactiek op het net en door propaganda "aangevallen" worden. Zelfverdediging noemt het.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 18 december 2010 om 18:28.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:35   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vorige vrijdagavond een vriend van mijn zoon neergeslagen voor vier Marokkaantjes. Gebroken neus, gekneusde ribben, portefeuille en gsm gestolen... en weg waren ze de vier ingevoerde ratten!
Op het politiekantoor kreeg hij te horen dat hij eigenlijk blij mocht zijn, ze hadden er pas twee met messteken binnengebracht.Goed dat jij fier bent dat je....
Komt tegenwoordig elke dag in elke stad meerdere keren voor. Wanneer men een VBer kan vinden die een diefstal pleegt, d�*t is pas nieuws nietwaar?
dus, nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:36   #33
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, als het het Vlaams Belang betreft; zal ik het zeker doen. Zolang dat alle vreemdelingen door het Vlaams Belang op dezelfde manier op het net en door hun demagogie "aangevallen" worden, zullen de vb'ers ook met dezelfde argumenten, wel met een andere tactiek op het net en door propaganda "aangevallen" worden. Zelfverdediging noemt het.
Heet.

Taaladvies heten/noemen
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:53   #34
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Rauw spek? Bah.
Suikertjes en melkjes neem ik ook wel eens mee naar huis, hoor, maar ik ben wel geen gemeenteraadslid.
Valt het eigenlijk niemand op dat het gedrag van die oude man gewoon eigenaardig is? Rauw spek eten en dan nog in de winkel, of gewoon maar in de winkel eten ipv gestolen etenswaren mee te smokkelen naar huis, dit alles lijkt me meer op het gedrag van een beginnend-dementerende. Eerder iemand om medelijden mee te hebben.

Vraagje volledig off-topic : zijn er nog mensen die hier last hebben met Politics.be vandaag? Voortdurend lege pagina's krijgen en zo?
Oud 18 december 2010, 18:56   #35
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Rauw spek? Bah.
Suikertjes en melkjes neem ik ook wel eens mee naar huis, hoor, maar ik ben wel geen gemeenteraadslid.
Valt het eigenlijk niemand op dat het gedrag van die oude man gewoon eigenaardig is? Rauw spek eten en dan nog in de winkel, of gewoon maar in de winkel eten ipv gestolen etenswaren mee te smokkelen naar huis, dit alles lijkt me meer op het gedrag van een beginnend-dementerende. Eerder iemand om medelijden mee te hebben.

Vraagje volledig off-topic : zijn er nog mensen die hier last hebben met Politics.be vandaag? Voortdurend lege pagina's krijgen en zo?
Het zit misschien in je hoofd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 18:56   #36
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel... Het Vlaams Belang bestrijdt tegen de vreemdelingen i.p.v. tegen criminaliteit te bestrijden. Dat is mijn standpunt.
Mag ik u op een taalfoutje wijzen?
Het is ofwel :
Het VB strijdt tegen de vreemdelingen
of
Het VB bestrijdt de vreemdelingen

"Bestrijden tegen" kan niet. Maar misschien hebt u enkel wat vlug getypt en ben ik aan het muggenziften, in dat geval, sorry!
Oud 18 december 2010, 18:56   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het zit misschien in je hoofd.
Waaruit ik begrijp dat u geen problemen hebt, dank voor de inlichting.
Oud 18 december 2010, 19:00   #38
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vorige vrijdagavond een vriend van mijn zoon neergeslagen voor vier Marokkaantjes. Gebroken neus, gekneusde ribben, portefeuille en gsm gestolen... en weg waren ze de vier ingevoerde ratten!
Op het politiekantoor kreeg hij te horen dat hij eigenlijk blij mocht zijn, ze hadden er pas twee met messteken binnengebracht.Goed dat jij fier bent dat je....
Komt tegenwoordig elke dag in elke stad meerdere keren voor. Wanneer men een VBer kan vinden die een diefstal pleegt, d�*t is pas nieuws nietwaar?
dus, nietwaar?
Ja, wat heb ik daarmee te maken?

Ik kan alleen maar tot de conclusie komen dat de zoon van uw vriend geen ballen bezit. En die flikken zijn al even balloos.

Verder, hoop ik dat die jongen het beter stelt en de criminelen gauw gevat zullen worden.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 19:02   #39
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaan we nu bij elke diefstal, klein en groot, de "partij" van de kandidaat vermelden, of is dat enkel van doen als men de woorden Vlaams Belang kan neerzetten? ...
Neen dat gebeurt alleen bij het VB of bij vreemdelingen.

Het witte Vlaamse establishment haat beide groepen nl:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

In Belgie zijn er grosso modo twee groepen die voortdurend benadeeld worden door media en justitie.

VB'ers en Vreemdelingen.

Het zijn ook de twee groepen die niet in aanmerking komen voor politieke benoemingen op goed verdienende jobs.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 december 2010 om 19:03.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 19:32   #40
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Waaruit ik begrijp dat u geen problemen hebt, dank voor de inlichting.
Ik begrijp daar vooral uit dat het de zoveelste beschimping van hem aan uw adres is.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be