Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 19 december 2010, 13:35   #321
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Mopje, flauw mopje!
als je geen engels begrijpt kan je het artikel nog altijd door de googelvertaler halen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 19 december 2010, 13:37   #322
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als je geen engels begrijpt kan je het artikel nog altijd door de googelvertaler halen.
Met babelfish en dergelijke software vertalingsmethodes, worden de meeste teksten wel hilarisch.
Oud 19 december 2010, 13:40   #323
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met babelfish en dergelijke software vertalingsmethodes, worden de meeste teksten wel hilarisch.
ik denk niet dat het voor Adrian veel verschil zal uitmaken hoor.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 19 december 2010, 14:00   #324
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Toch wel slim bekeken van die Mo. Eerst een agressieve totalitaire doctrine verkleed als religie bedenken, die vervolgens o.a. gebruiken om mensen aan te zetten tot het ongebreideld fokken van toekomstige wegwerpsoldaatjes, daarbij inteelt toestaand, zeer waarschijnlijk heel goed wetende dat inteelt o.a. tot geestelijke defecten leidt (men was toen namelijk niet compleet achterlijk, zelfs in Arabië niet) om tenslotte die wegwerpsoldaatjes, zeg maar gerust low-tech robots, generatie na generatie in te zetten voor de verovering van de gehele wereld, no less.
Zo intelligent was de pedofeet (vrede zij met hem) niet. Er hoeft geen kwaad opzet in het spel te zijn: ideeën en ideologieën overleven:

- hetzij omdat ze waar en dus aan de wereld aangepast zijn;
- hetzij omdat ze de omstandigheden in het leven roepen waarop ze een antwoord bieden, de problemen waarvoor ze een oplossing aanreiken.

Vergelijk dit laatste met slakken die zich bij voorkeur met rottende planten voeden, en dus een slijm afscheiden dat verse plantendelen doet rotten, of met grote grazers (runderachtigen, paarden, bizons, elanden...) die jonge boompjes afvreten en gras zo kort houden en zo vaak belopen dat concurrerende planten, waarvan de grazers zich niet kunnen voeden, verdrongen worden. De evolutie zorgt voor het verdwijnen van planten, dieren en ideologieën die geen habitat weten te creëren waarin ze welig kunnen tieren.

De onderdrukking van de vrouw, de anonimiteit van de soepjurk met sluier en de aangemoedigde veelwijverij in Mohammedanië hebben tot een enorme verspreiding van prostitutie in de islamitische landen geleid, waarbij in sommige Arabische landen de meeste vrouwen zich vroeg of laat prostitueren, en grote delen van de bevolking permanent of tijdelijk aan SOA's lijden: een probleem dat duidelijk zijn oorsprong heeft in de koran en de soenna. En uitgerekend die koran en die soenna reiken ook de oplossing aan in de vorm van strenge straffen. Op die manier creëert de mohammedanerij haar eigen habitat. En door een djihâd-bestemming te geven aan de gevolgen van inteelt, doet zij dat ook. Had de mohammedanerij haar eigen bestaansredenen niet kunnen creëren, dan zou zij zijn weggeconcurreerd door ideologieën die ofwel beter aan de wereld aangepast waren, ofwel de wereld beter aan zichzelf konden aanpassen. Het is een kwestie van survival of the fittest religion.
Oud 19 december 2010, 14:34   #325
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou eerder de afwezigheid van geïnstutionaliseerde prostitutie binnen de Islam aanduiden als 1 van de grondoorzaken van de "hou het binnen de familie" relaties en daaropvolgend nageslacht.
Oud 19 december 2010, 14:39   #326
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou eerder de afwezigheid van geïnstutionaliseerde prostitutie binnen de Islam aanduiden als 1 van de grondoorzaken van de "hou het binnen de familie" relaties en daaropvolgend nageslacht.
De AFWEZIGHEID? het is verdorie geinstitutionaliseerd! Bij de sji'ieten heb je het "tijdelijke huwelijk", wat denk je dat zoiets is? Je kan "huwen" voor een paar uur tot een paar dagen, mits aangepaste bruidsschat. Nooit gehoord dat zulke praktijken ook in het Indonesische Pataya schering en inslag zijn? Je gaat er als man naartoe, "huwt" voor een tweetal weken één van de aangeboden koopwaar, je betaalt haar een bruidsschat, geeft haar twee weken eten en onderdak én kleding, et voil�* .... zij kennen helem�*�*l geen prostitutie.

Of wat dacht je dat die verstoten vrouwen deden? Of gewoon �*lle vrouwen: tegen een bepaald bedrag stellen ze hun vagina (en baarmoeder) ter beschikking. Hoe noem jij dat?

circe is offline  
Oud 19 december 2010, 15:17   #327
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt duidelijk niet in die landen geleefd. Tja, dan kun je er op los fantaseren natuurlijk.
Oud 19 december 2010, 16:00   #328
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spijtig dat cynisme moeilijk doorkomt in tekst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De AFWEZIGHEID? het is verdorie geinstitutionaliseerd! Bij de sji'ieten heb je het "tijdelijke huwelijk", wat denk je dat zoiets is? Je kan "huwen" voor een paar uur tot een paar dagen, mits aangepaste bruidsschat. Nooit gehoord dat zulke praktijken ook in het Indonesische Pataya schering en inslag zijn? Je gaat er als man naartoe, "huwt" voor een tweetal weken één van de aangeboden koopwaar, je betaalt haar een bruidsschat, geeft haar twee weken eten en onderdak én kleding, et voil�* .... zij kennen helem�*�*l geen prostitutie.
Officieel is het helemaal geen prostitutie he.(het feit dat het dat wel is, is wat anders, maar dat valt onder de noemer "de mantel der liefde", of nog accurater, hypocritie.

Citaat:
Of wat dacht je dat die verstoten vrouwen deden? Of gewoon �*lle vrouwen: tegen een bepaald bedrag stellen ze hun vagina (en baarmoeder) ter beschikking. Hoe noem jij dat?
Dat in dat geval vaders/broers ook pooiers zijn. Mare, de bruidschat komt met't vrouwke....
Oud 19 december 2010, 16:54   #329
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar verschiet ik nu toch van.

Zelfs redelijk hoog opgeleide immigranten, een pediatrische verpleegster, negeren in feite de risico's.

En niemand reageert. Niet vanuit ethisch standpunt, noch vanuit de economische realiteit van volksgezondheid.

Met andere woorden: onze politiekers die verantwoordelijk zijn voor de volksgezondheid, zijn medeplichtig aan het niet maximaal voorkomen van het verwekken van gehandicapte kinderen.

(afgezien van de inhoud: mooi stukje journalistiek. Toegankelijk voor iedereen en toch zowel breed als diepgaand. De Standaard is en blijft de standaard, toch op vlak van deze dingen, niet op vlak van binnenlandse politiek)

link: http://www.standaard.be/krant/tekst/...cleid=KG33IEFV

titel: Neef trouwt nicht
Jonge allochtonen HUWen steeds meer binnen de familie

* zaterdag 11 december 2010
*
* Auteur: Guinevere Claeys

beetje tekst:
Een huwelijk tussen neef en nicht zijn nooit verboden geweest in dit land.

Wat wel verboden was, is dat twee kinderen met twee broers als vader huwden.
De kinderen van broer en zus of van twee zussen mochten steeds met elkaar huwen als ze van verschillend geslacht zijn.
Er bestaan daarnaast nog een hele reeks uitzonderingen waarbij zelfs half-broer en half-zus mogen huwen, of zelfs vader met dochter en moeder met zoon.
Er zijn zelfs gevallen waarbij grootvader met kleindochter is gehuwd dankzij de uitzonderingsregels.

De kans op invalide kinderen is zelfs in die gevallen slechts 33,3333%
De kans op super intelligente kinderen is echter even groot.
De kans op gezonde normale kinderen is ook 33,3333%.

Maar als er in zo'n geval invalide kinderen geboren worden, is men sneller geneigd de schuld op de inteelt te steken en niet naar andere oorzaken te zoeken.

De kansen op normale kinderen worden echter veel kleiner en evenredig verdeelt over de kansen op invalide als op super intelligente kinderen eens men spreekt over constante inteelt binnen een bepaalde groep.

De bewijzen daarvoor vind men niet bij de moslims, maar bij de joden en christelijke adel, waar inteelt de normaalste zaak van de wereld is.

En wat nog erger is, zelfs binnen onze Belgische bevolking is iedereen bloedverwante van elkaar als je slechts enkele generaties terug gaat.

De inteelt binnen de jonge allochtonen in ons land heeft dus wel voordelen.
Ze voeren geen nieuwe immigranten door huwelijk in en verkleinen tegelijkertijd de kansen op blijvende aangroei van hun groep door middel van de natuurwetten en verhogen het verstandelijkvermogen van hun nakomelingen die hier overleven en zich gaan kunnen voortplanten. Want deze nakomelingen in de mogelijkheid zal stellen zich lost te maken van elke religieuze onderdrukking.
Jantje is offline  
Oud 19 december 2010, 17:13   #330
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch wel, huwelijken tot de vierde graad (neef/nicht) waren verboden tot begin jaren tachtig.

Citaat:
De kinderen van broer en zus of van twee zussen mochten steeds met elkaar huwen als ze van verschillend geslacht zijn.
Er bestaan daarnaast nog een hele reeks uitzonderingen waarbij zelfs half-broer en half-zus mogen huwen, of zelfs vader met dochter en moeder met zoon.
Er zijn zelfs gevallen waarbij grootvader met kleindochter is gehuwd dankzij de uitzonderingsregels.
ik neem aan dat je het over de kerkelijke wetten hebt?

Citaat:

Maar als er in zo'n geval invalide kinderen geboren worden, is men sneller geneigd de schuld op de inteelt te steken en niet naar andere oorzaken te zoeken.
bij welke sekte zit jij?

Citaat:

De kansen op normale kinderen worden echter veel kleiner en evenredig verdeelt over de kansen op invalide als op super intelligente kinderen eens men spreekt over constante inteelt binnen een bepaalde groep.

De bewijzen daarvoor vind men niet bij de moslims, maar bij de joden en christelijke adel, waar inteelt de normaalste zaak van de wereld is.

En wat nog erger is, zelfs binnen onze Belgische bevolking is iedereen bloedverwante van elkaar als je slechts enkele generaties terug gaat.

Citaat:
Ze voeren geen nieuwe immigranten door huwelijk in en verkleinen tegelijkertijd de kansen op blijvende aangroei van hun groep door middel van de natuurwetten en verhogen het verstandelijkvermogen van hun nakomelingen die hier overleven en zich gaan kunnen voortplanten. Want deze nakomelingen in de mogelijkheid zal stellen zich lost te maken van elke religieuze onderdrukking.
Hoe smaakt je drankje?
Nooit gehoord dat ze vooral nichten en neven importeren? Recht vanachter de geit? analfabeet en onderontwikkeld? Dat geeft dus voordelen?
Is het een lekker drankje Jantje?

circe is offline  
Oud 19 december 2010, 17:55   #331
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan lijkt het erop dat de Joden dan hun achterlijke nakomelingen goed kunnen wegsteken, en die niet laten kweken, want als bevolkingsgroep is hun palmares qua nobelprijswinnaars wel indrukwekkend. Is dat niet voordeling, ze moeten maar 1 op de 3 nakomelingen wegwerken om een arbitrair bepaalde selectie door te drijven.
En de Christelijke adel... Je hebt er een sterk punt mee. Oftewel, "niet op je nichtje kruipen, je krijgt daar Prins Filipjes van"

Citaat:
Ben ik blij geen volle "Belg" te zijn.
En als je ver genoeg terug gaat, kom je uit bij Adam en Eva... tof he.
Citaat:
Aheum, daarom dat "bruiden en bruidegommen ergo neefjes en nichtjes uit het "vaderland" zo gegeerd zijn.
En je "verzwakking" van de religie lijkt ook niet echt door te stomen. Integendeel.
Oud 19 december 2010, 18:43   #332
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn cijfer is dus één op 11, dat maakt tien op 11 geen drager.
Maar compleet idioot zijn... je weet zelf toch ook dat mensen vaak vallen op iets wat ze gemeencshappelijk hebben, die ziekte lijkt me een best sterke bindingsfactor, en dat je medepatiënten opzoekt en daar tijd mee optrekt lijkt me niet zo bizar. Dus neen, ik vind dat niet zo van de pot gerukt. Ik kan me voorstellen dat deze mensen kinderen wensen maar ... en dat moeten ze zelf afwegen. Ze zijn er uiteindelijk het meest geschikt voor.
muco + muco = muco.
ja, ik vind het compleet idioot om een kind te maken als je zeker bent dat het muco gaat hebben, zeker als beide ouders er eigenlijk niet voor kunnen zorgen.

het gaat hier niet om een te kort armpje ofzo eh. het gaat om muco.

Citaat:
Hoe? Dus jij zou je partner daarop testen? Zou je dat ook werkelijk zelf doen en dan eventueel selectie of dergelijke toepassen op de embryo's?
mocht ik muco hebben zou ik in ieder geval geen kind maken met iemand als de kans 50% zou zijn dat het kind ook muco zou hebben. Ongeboren leven 50% kans op muco toewensen is gewoon sadistisch.
Nagaan of m'n partner drager is van het muco-gen lijkt me dan ook niet overdreven.
Selectie enzo vind ik persoonlijk wel overdreven. Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die er blijkbaar zoveel belang aan hechten om zichzelf voort te planten dat ze weet ik veel wat gaan ondernemen om toch maar zwanger te worden en selecteren enzo (draagmoederschap, eiceldonatie,...) maar dat is allemaal niks voor mij. Kost veel, ook aan de samenleving, we zijn al met teveel --> laat het dan maar zo. Ik heb ook wel betere doelen om m'n geld aan te besteden.
Oud 19 december 2010, 18:49   #333
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik heb daar ook al een aantal keren aan gedacht maar durfde het niet aanhalen binnen deze discussie, gezien ik al als monster betiteld werd en men me erop zou kunnen wijzen dat de vergelijking oneerbiedig is, en dat terecht.

Maar bij rasfokkers gebeurt inderdaad hetzelfde...
Ze moeten zo goed mogelijk op het ras lijken. Veel dezelfde hondjes met mekaar kruisen dus.
Dat is de reden waarom heel veel kleinere knaagdieren na een aantal jaren een tumor ontwikkelen.
En waarom heel veel hondjes zeer vroeg sterven.
We zijn thuis trotse eigenaars van een pracht-shi-tzu, zeer mooi rasdier. Blind op zijn 10e, intussen ook doof ... komt idd voor bij quasi alle shi-tzu's...
Bij rasfokkers gebeurt niet "hetzelfde"... Bij slechte fokkers wel ja, maar de deftige fokkers houden net héél goed rekening met verwantschap.

Stamboekfokkers gaan zeer vaak zelf op tocht op zoek naar de beste rasdieren om steeds weer nieuw bloed in hun foklijnen binnen te brengen. Daarnaast zijn er ook steeds weer nieuwe rassen, waarbij men ten volle profiteert van het heterosis-effect.
Oud 19 december 2010, 19:02   #334
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als twee kinderen met twee broers als vader niet mochten huwen dan was er toch een zij het dan gedeeltelijk verbod op huwelijken tussen kozijn en nicht.
Neven zijn eigenlijk niet hetzelfde als kozijns, vgl in het Frans neveu et cousin.
Ik zie geen enkel voordeel in inteelt. Ik denk dat het verhoogde risico op bepaalde ziekten afdoende bewezen is.
Als de allochtonen zich 100 % willen integreren, zouden zij beter naar autochtone huwelijkspartners zoeken anders zullen zij altijd allochtoon blijven.
Oud 19 december 2010, 19:05   #335
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan lijkt het erop dat de Joden dan hun achterlijke nakomelingen goed kunnen wegsteken, en die niet laten kweken, want als bevolkingsgroep is hun palmares qua nobelprijswinnaars wel indrukwekkend. Is dat niet voordeling, ze moeten maar 1 op de 3 nakomelingen wegwerken om een arbitrair bepaalde selectie door te drijven.
En de Christelijke adel... Je hebt er een sterk punt mee. Oftewel, "niet op je nichtje kruipen, je krijgt daar Prins Filipjes van"

Ben ik blij geen volle "Belg" te zijn.
En als je ver genoeg terug gaat, kom je uit bij Adam en Eva... tof he.

Aheum, daarom dat "bruiden en bruidegommen ergo neefjes en nichtjes uit het "vaderland" zo gegeerd zijn.
En je "verzwakking" van de religie lijkt ook niet echt door te stomen. Integendeel.
Ik denk dat ik Jantje moet bijtreden wat uw eerste paragraaf betreft.
Er is veel inteelt bij de Joden en er worden bij hen veel kinderen geboren die tengevolge daarvan handicaps hebben.
Oud 19 december 2010, 19:49   #336
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik ken ook zo gezinnen.
Er is niet veel goeds van gekomen.
Mismaakte en gehandicapte kinderen.
Oud 20 december 2010, 10:24   #337
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Soit, maakt niet uit welke religie. Zo'n huwelijken moeten tout court verboden zijn. In Oost en West Vlaanderen bleek dat vroeger soms wel eens een probleem te zijn bij boeren.

bedoel je de Eerste Minister ? waar je het kan aan zien?
chris k is offline  
Oud 20 december 2010, 11:24   #338
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begreep toch uit uw schrijfsels dat U niet overtuigd bent van de nadelen die verbonden zijn aan reprocreatie binnen de bloedlijn. Noch dat het te vermijden is.
Onzin.

Ik zeg alleen dat daaruit niet volgt dat de arm van de staat gebruikt mag worden om daar iets tegen te doen.

Citaat:
Helaas is de mens als kuddedier redelijk dom te noemen, zo in de orde van "Bovine".
Ook zit het er gewoon ingebakken, er zijn leiders, en er zijn volgelingen.
De staat 'leidt' niet en kan dus ook niet als dusdanig gelegitimeerd worden.
De 'staat' controleert, reguleert, belast, verbiedt, beboet en definieert. Maar 'leiden'; dat doet ze niet. Het is simpelweg een instantie die functioneert op basis van de initiatie van geweld. En dat lijkt mij niet het geschikte niveau om eender wat te regelen; en al zeker niet op het recht te geven om te beslissen wie wel en niet mag voortplanten met wie, wie wel en niet kinderen mag baren met wie, enzv.

En het argument: 'de menselijke soort moet gered worden!' is niet meer dan een schijnargument om dwang te gebruiken om zaken die jij esthetisch onaangenaam vindt te mogen verbieden. Niet meer.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 20 december 2010, 11:33   #339
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Het waren uit de lucht gegrepen percentages wat mij betreft, die enkel dienden om mijn punt te verduidelijken.

Maar goed, even snel googelen, leverde dit al op:

EDIT:

En het spreekt voor zich dat als zulks zich generatie na generatie afspeelt, het genetisch afval zich ophoopt en de kans op defecten gigantisch is geworden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ook Sus Iratys
Het is bijvoorbeeld ongeveer evenveel als de risico's op een mongooltje (het syndroom van Down) bij vrouwen van boven de veertig en het is heel wat minder dan de kans dat een moeder met diabetes mellitus type 1 een gehandicapt kind krijgt.
Oftewel: het risico is dus niet groter dan bij mensen die op latere leeftijd een kind krijgen of bij mensen die zelf een bepaalde aandoening hebben. Bedankt voor de bron.
Oud 20 december 2010, 11:41   #340
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Echter ...
als broer en zus of nicht en neef met mekaar huwen, beide hebben een recessief gen (weten dit niet, want bij slechts één allel komt de ziekte tot uiting), gevolg: 25% kans op een kind met muco....
Je blijft maar aankomen met die 25%, een heel mooi getal, maar niet correct. Dit is namelijk de kans op een ziek kindje bij twee ouders die beide dragers zijn. Zelfs in een hypothetische megasuperinteeltfamilie (een beetje zoals de Europese hoge adel dus) waarin de ziekte heel veel voorkomt kan je er niet zomaar van uitgaan dat neef en nicht dat beide zijn. Twee ouders die drager zijn hebben namelijk ook een kans van 25% op een kind dat de aandoening niet draagt. Zelfs als je begint met twee dragers en een familie opbouwt uit hun nakomelingen en enkel hun nakomelingen (en het experiment kort genoeg laat lopen om niet met mutaties rekening te hoeven houden enzo) zal de kans op een kind met deze aandoening bij een huwelijk tussen neef en nicht dus nog lager liggen dan dit. Bij echt bestaande families ligt het dus nog lager.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be