Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 december 2010, 11:17   #101
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Uw - nu al maanden aanslepende - loze dreigementen zijn uiterst amusant.
Wie het laatst lacht, het best lacht.
system is offline  
Oud 21 december 2010, 11:23   #102
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Allicht, maar zuurpruimen lachen nooit.

Overigens zal het lot van de N-VA mij worst wezen: voor mij is de partij niet meer dan één breekijzer. Als de N-VA pluimen zou verliezen, zoals uw duim nu al maanden voorspelt zonder enige aanwijzing in de realiteit, dan zal dat zijn omdat ze niet meer het beste instrument is om de Belgisch-francofone dominantie te breken. Dan komt er gewoon een ander instrument hoor, de geschiedenis gaat niet achteruit maar vooruit.
Oud 21 december 2010, 11:23   #103
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, we lachen zo hard dat die lach niet van onze gezichten is te KLOPPEN! We lachen idd best.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 december 2010, 11:40   #104
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ja, we lachen zo hard dat die lach niet van onze gezichten is te KLOPPEN! We lachen idd best.
Volgens mij lacht u iets te veel en vooral iets te vroeg.
system is offline  
Oud 21 december 2010, 11:42   #105
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U lacht te weinig!

Overigens, voor wie de laatste 30 jaar overloopt, is er elke dag iets meer reden om te lachen. Van wat in de jaren '70 nog een stevige staat was, blijft vandaag alleen nog maar een schim over.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 21 december 2010 om 11:43.
E. Gidius is offline  
Oud 21 december 2010, 11:43   #106
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U lacht te weinig!
Ik lach als het moet. U lacht uit zenuwachtigheid.
system is offline  
Oud 21 december 2010, 11:46   #107
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lach als het moet. U lacht uit zenuwachtigheid.
Niet hineininterpretieren asjeblief. Ik lach omdat de Belgische geschiedenis aan haar einde komt, na 200 onzalige jaren. De N-VA is hier maar een voetnoot in. Belangrijk is dat het project dat in 1830 op de rails gezet werd, vernietigd wordt. Dat dat aan het gebeuren is, daar heb ik niet de minste twijfel over, en dat is toch wel een zalige glimlach waard, niet?
Oud 21 december 2010, 11:50   #108
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
na vorige keer hebben ze te snel toegegeven en een regering gevormd;
nu merkt men dat men nog veeeeeel langer kan onderhandelen zonder dat er iets beslist wordt;
Ondertussen tikt de tijd weg.
In 2007 ontplofte BDW bijna omdat Reynders zei: oké; we kunnen nu al een staatshervorming beslissen; maar het zal zeker nog tot 2009 duren voor die in werking treedt.
We zijn intussen bijna 2011 en BDW zit nog altijd voor zijn leeg bord.
En als het nog lang duurt zullen de Walen en de Brusselaars voor een leeg bord zitten. Letterlijk dan.
fonne is offline  
Oud 21 december 2010, 11:58   #109
EddyBal

Standaard

Citaat:
Als je met een landslide overwinning niet mag lachen... jij hooppt te kunnen lachen als we 2% verliezen... dat noem jij dan holderdebolder de berg af... Hoe noem je dan het verlies van al die andere partijen? De bodemloze put?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 december 2010, 12:01   #110
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet hineininterpretieren asjeblief. Ik lach omdat de Belgische geschiedenis aan haar einde komt, na 200 onzalige jaren. De N-VA is hier maar een voetnoot in. Belangrijk is dat het project dat in 1830 op de rails gezet werd, vernietigd wordt. Dat dat aan het gebeuren is, daar heb ik niet de minste twijfel over, en dat is toch wel een zalige glimlach waard, niet?
Het NV-A en Bart zullen door volgende generaties gezien worden als klungels eerste klas. Men zal onderwijzen dat ze een paar goede ideeën hadden maar onvoldoende kwaliteit is het flutpartijtje om wat dan ook maar te realiseren.
Henri1 is offline  
Oud 21 december 2010, 12:23   #111
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het NV-A en Bart zullen door volgende generaties gezien worden als klungels eerste klas. Men zal onderwijzen dat ze een paar goede ideeën hadden maar onvoldoende kwaliteit is het flutpartijtje om wat dan ook maar te realiseren.
Ik denk dat je de bal compleet mis slaat. Hij zal aanzien worden als de Jan Breydel van de 21ste eeuw. Als men alle registers ter verdediging van België opentrekt, kan je niet ontkennen dat er wat aan de hand is.
EddyBal is offline  
Oud 21 december 2010, 12:47   #112
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je de bal compleet mis slaat. Hij zal aanzien worden als de Jan Breydel van de 21ste eeuw. Als men alle registers ter verdediging van België opentrekt, kan je niet ontkennen dat er wat aan de hand is.
Toch wel hoor, hij kan dat altijd.
Oud 21 december 2010, 13:03   #113
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jan Breydel... Ik zou toch maar oppassen met dit voorbeeld. U weet toch dat de enige nog authentieke afstammelingen van Jan Breydel nu wonen in Brussel en... Frans praten. Zo Michel Breydel de Groeninghe die in Elsene woont, gemeenteraadslid is of was en die geen iota Vlaams spreekt.

Michel Breydel de Groeninghe, Franstalig Brusselaar.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2010 om 13:26.
system is offline  
Oud 21 december 2010, 13:12   #114
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jan Breydel... Ik zou toch maar oppassen met dit voorbeeld. U weet toch dat de authetieke afstammelingen van Jan Breydel nu wonen in Brussel en Frans praten. Zo Michel Breydel de Groeninghe die in Elsene woont, gemeenteraadslid is of was en die geen iota Vlaams spreekt.

Michel Breydel de Groeninghe, Frantalig Brusselaar.
Gij amuseert u graag precies
Oud 21 december 2010, 13:15   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Elke familie kent een zwart schaap eh
Pelgrim is offline  
Oud 21 december 2010, 13:16   #116
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Gij amuseert u graag precies
Een amusement is altijd mooi meegenomen, daar hebt ge gelijk in.
system is offline  
Oud 21 december 2010, 13:52   #117
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan Breydel... Ik zou toch maar oppassen met dit voorbeeld. U weet toch dat de enige nog authentieke afstammelingen van Jan Breydel nu wonen in Brussel en... Frans praten. Zo Michel Breydel de Groeninghe die in Elsene woont, gemeenteraadslid is of was en die geen iota Vlaams spreekt.

Een franstalige Vlaming dus... zo zijn er wel meer. Ik heb daar geen principiële bezwaren tegen, gij wel?
Oud 21 december 2010, 13:56   #118
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een franstalige Vlaming dus... zo zijn er wel meer. Ik heb daar geen principiële bezwaren tegen, gij wel?
Ja, ik heb daar iets op tegen.

Dat een Vlaming Frans, Duits of Swahili (U??) spreekt of niet in de privé-sfeer, kan mij niet zoveel schelen. Maar een Vlaming moet wel zijn moedertaal kennen. En met 'moedertaal' bedoel ik de taal van de streek die wij de kunstmatige naam 'Vlaanderen' hebben gegeven. Dus een Vlaming moet Vlaams of Zuid-Nederlands kunnen spreken. Dat is nogal wiedes.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2010 om 13:59.
system is offline  
Oud 21 december 2010, 14:03   #119
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb daar iets op tegen.

Dat een Vlaming Frans, Duits of Swahili (U??) spreekt of niet in de privé-sfeer, kan mij niet zoveel schelen. Maar een Vlaming moet wel zijn moedertaal kennen. En met 'moedertaal' bedoel ik de taal van de streek die wij de kunstmatige naam 'Vlaanderen' hebben gegeven. Dus een Vlaming moet Vlaams of Zuid-Nederlands kunnen spreken. Dat is nogal wiedes.
We weten niet of Jan Breydel geen "Vlaams" kan spreken, alleen dat hij een franstalige Vlaming is, maar dat terzijde.

Uw visie lijkt me een etnische (ik wil het woord racistische hier even niet gebruiken) invulling van het nationaliteitsconcept te zijn. Komt niet overeen met onze volksaard, en is in elk geval niet de mijne.
Oud 21 december 2010, 14:13   #120
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is waar. De afstammelingen van Pieter de Coninck naar het schijnt ook niet (ééntalig Frans.)
De relevant hiervan ontgaat mij echter volkomen.
Pericles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be