![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() De islam is de enigste religie die onderwerping met vrijheid kent, er zijn geen andere religiën en je mag maar beginnen opsommen; begin bij westerlingen en westerse denkers (niet-denkers).. Wat is vrijheid? wat is wil? Je hebt twee gekke stromingen: determinisme (er is geen wil at all) en met klein beetje blablabla (om onwetenden uit lachen) proberen de compatibilisten dat een beetje op te maken met blablablan ... of scientisme (blablablabal er is geen wil want er zijn valabalbalabal determinerende factoren zoals economische, psychische, sociale, fysiologische, culturele en blablabal ..) of pragmatisten (neo-sofisten). Noem jij nu misschien een westerse religie/ideologie die vrijheid of wil kent? Alice, westerse niet-denkers zijn meestal positivisten en dit wil zeggen dat ze metafysica uitschakelen uit het domein van wat in hun oog wetenschap is, maar ze botsen tegen de realiteit en daarom vindt men nog deze metafysische begrippen (vrijheid,wil) bij een jurist en moet ook anders gerechtssysteem uitschakelen. Een westerse niet-denker weet niet wat dat is, en zit gewoon praatjes te promoten blablabla .. meer is er eigenlijk niet. De islam leert ons la ilaha illa allah. ![]() Er zijn meerdere goden (die al dan niet subjectief bestaan) dus veel afgoden, maar geen enkelre god buiten God de Enige Schepper heeft het recht om aanbeden te worden. Eigen begeerte heeft geen recht om aanbeden te worden, vergoddelijkte mensen, symbolen en natuurlijke verschijnselen en verzinsels (toeval bijvoorbeeld) en jezus en brhma en krishna en boedha en zeus en amon en mohamed en abraham en geld en aards leven en en en hebben het recht niet om aanbeden te worden. De islam is zeer simpel. Aanbid jouw schepper, niet jezelf je eigen lusten eigen begeerte of andere afgoden. Deze aanbidding en om geldig te zijn moet volledig vredig en vrijwillig verricht worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Porpo, misschien eens een boekje lezen over moslima slachtoffers.
En het feit dat ze 52 zweepslagen krijgen voor een broek te dragen, getuigt van een enorme vrijheid hoor ![]()
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oei, misschien wel, maar indien je echt voor de vrijheid opkomt dan ben jij een voorstander van diversiteit; in een land als soedan is een broek dragen provocerend, waarom niet? Most women blame victims for rape, says British survey Read more: Most women blame victims for rape, says British survey - The Times of India http://timesofindia.indiatimes.com/w...#ixzz18xpCKyOI ![]() Vrouw ontslagen omwille van grote borsten Vrouw krijgt ontslag vanwege haarkleur Vrouw ontslagen vanwege schoonheid Ok, dus broek in soedan is onzedelijk, en ze mogen het met maatregelen bestrijden die ze zien zitten of niet? Man betrapt echtgenote met 14-jarige jongen In het Britse Melton heeft een man zijn echtgenote (25) in bed betrapt met een 14-jarige jongen. De vrouw is de voogdij over haar twee zoontjes (6 en 8) uit een vorige relatie kwijt en heeft drie jaar cel gekregen wegens seks met een minderjarige. Ok, seks met een 14jarige is "onzedelijk", nee nee, onzedelijk bestaat in soedan, ik bedoel het is illegaal bij de wet. Mag soedan zich bemoeien met wat de britten hier te beslissen hebben? Ik hoop van niet, iedereen zijn eigen cultuur en iedereen bepaalt in zijn eigen cultuur wat vrijheid al dan niet is. Of is dit allemaal zever wat ik hier vertel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Banneling
|
![]() Verstandige mensen treden beter niet in discussie met het quasi-filosofisch religieus gebroebel van een godsdienstwaanzinnige die elke gelegenheid aangrijpt om naast de kwesties te antwoorden en aldus de discussie te kapen voor zijn eigen doeleinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alvast dank What makes murder immoral? http://www.ephilosopher.com/philosop...rder-immoral?/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn tijd is nogal kostbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Alice wou u duidelijk maken dat het helemaal geen vrijheid is, maar een onderwerping. Waarin ik ze het volle gelijk geef. De rest is quatsch wat u schrijft, maar geen zorgen... Ik maak me er ook dikwijls schuldig aan ![]() Wel één verschil, ik probeer mijn gelijk niet te halen in ellenlange frasen die mijlenver van de kwestie gaan. Islam brengt veel lelijkheid in de wereld en is allesbehalve vrijheid beste porpo. Het is een afgekeken geloof dat zelf veel kaas van de Indiërs heeft gesnoept om dan te zeggen dat het van zichzelf komt. Wrong, wrong wrong. Ik ben zeker te vinden voor diversiteit, maar is de islam dat ook ? Als een vrouw in vele landen niet eens "te westers" gekleed mag zijn om daarop zweepslagen te ontvangen.... dan weet ik genoeg. Dan ben ik op het einde van de rit toch enorm blij een westerling te zijn en te ervaren wat vrijheid is. En het is niet onderworpen aan enig geloof, maar aan mezelf. Ik mag morgen boedhist worden, overmorgen atheïst, de dag erna een jood, de week erna een moslim, ... er is geen wet dat mij erop kan aanspreken. Maar de islam is wel heel streng in zaken als dat... ze heeft weinig marge voor vrijheid. Was het een "ver van mijn bed show" zou ik het me zo niet aantrekken. Maar 't Wordt een beetje TE hedendaags.
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is uw ding niet, dat is duidelijk. Ik laat u uw geloof waneer u me niet hindert in mijn ongeloof! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |