Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2010, 01:44   #41
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ah ja, want Polen kunnen spontaan ijs doen smelten door er gewoon naast te staan

in Siberië metst men gewoon door aan -30°C.
dat zijn nogal eens mensen.
't zal ne stevige en goed gemetste muur zijn.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 01:47   #42
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
" Dankzij " de kredieten allerhande kunnen de mensen zich vandaag alle technologische snufjes veroorloven die deze samenleving ons aangepraat heeft. Internet bvb, in zijn begindagen een zekere luxe, is nu totaal ingeburgerd, en verkrijgbaar op krediet. Wie schoolgaande kinderen heeft kan tegenwoordig niet buiten intenet, die hebben dat nodig voor hun studies. Wie geen GSM heeft word voor gek versleten, over TV heb ik het niet eens.
Wij hebben geen GSM, dus ik ben gek. Ik vind het nochtans goed zo, om niet bereikbaar te zijn bij momenten...
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 02:11   #43
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
je stelt het heel juist,maar voor Polen telt dit blijkbaar niet,de regels zijn nogal variabel hé
Die polen hadden vroeger genoeg alcohol in het bloed om niet te bevriezen , maar die stellen nu ook meer eisen.

Maar ik heb wel een opmerking .

Ik hou niet zo van regeltjes en betutteling .

De natuurlijke selectie is de beste en dat geldt ook hier .

Als je als werkgever in de bouw Uw mannen niet verzorgd , lopen ze snel weg .

Gelijktijdig geldt , Goede werkmannen in de bouw die weten wat hun vak inhoud , verantwoordelijkheid kunnen pakken en graag werken , hoeven geen regeltjes , als de baas hen niet verzorgd of onredelijke dingen doet doen , dan kunnen zij zonder enig probleem sanderdaags bij een andere werkgever aan de slag , dat is eerlijke competitie en concurentie .

Dus een verstandige baas houd daar rekening mee.
en een prutsventje die de ene stommiteit na de andere doet en te lui is om te werken heeft natuurlijk die regeltjes nodig en de vakbond ook .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 02:17   #44
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Wij hebben geen GSM, dus ik ben gek. Ik vind het nochtans goed zo, om niet bereikbaar te zijn bij momenten...
En ik ben zelfstandig ondernemer en werk aan een behoorlijk uurloon .

Blijkt uit mijn orderboekje dat mijn klanten dat graag betalen , maar, ze weten ook dat ik werk voor dat geld , en mijn GSM blijft in de auto liggen en zelfs meer en meer thuis . zo kan ik me beter concentreren op mijn werk.

Ik zou ook niet tevreden zijn wanneer ik een job uitgeef en die man laat om de 10 minuten zijn gereedschap vallen om 2 minuten te bellen .

Ik heb ooit tegen een werknemer van mij gezegd , ik betaal U voortaan nog een half uurloon , hij vroeg me waarom .

Ik antwoorde , je werkt ook maar met één hand , je bent altijd aan het bellen of sms'en , een half loon is nog te veel want als je tekst of belt is ge gedachte ook niet bij je werk
Oud 24 december 2010, 03:39   #45
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En dat is mijn beste,van wanneer juist
Vanaf hun bloed in hun aderen bevriest.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 17:06   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Die polen hadden vroeger genoeg alcohol in het bloed om niet te bevriezen , maar die stellen nu ook meer eisen.

Maar ik heb wel een opmerking .

Ik hou niet zo van regeltjes en betutteling .

De natuurlijke selectie is de beste en dat geldt ook hier .

Als je als werkgever in de bouw Uw mannen niet verzorgd , lopen ze snel weg .

Gelijktijdig geldt , Goede werkmannen in de bouw die weten wat hun vak inhoud , verantwoordelijkheid kunnen pakken en graag werken , hoeven geen regeltjes , als de baas hen niet verzorgd of onredelijke dingen doet doen , dan kunnen zij zonder enig probleem sanderdaags bij een andere werkgever aan de slag , dat is eerlijke competitie en concurentie .

Dus een verstandige baas houd daar rekening mee.
en een prutsventje die de ene stommiteit na de andere doet en te lui is om te werken heeft natuurlijk die regeltjes nodig en de vakbond ook .
Dat klopt allemaal.
Kledij en goede kledij is zelfs geschikt om op de noordpool mee te werken, straffer zelfs... ze werken daar dus ook in die contreien.

Maar niet iedere baas wenst dat te kopen voor zijn personeel, en personeel vriest dikwijls nog liever ter plekke dood dan ze zelf te kopen.
Oud 24 december 2010, 17:42   #47
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Oh, ik heb in de vrieskou een vakoverschrijdend project moeten voor mijn studie. Met een zelfgemaakt totaalstation een kaart van Gent-centrum maken.
Uren aan een stuk buitengestaan. Met vrij weinig beweging en arbeid dat vingerprecisie vereist.

Valt allemaal heel goed mee. Ten eerste, als men vaak buitenkomt kan men goed tegen de kou.
Ten tweede, als men zich juist kleedt kan men het zelfs te warm hebben bij zo'n weer.

Ik draag overigens nooit handschoenen. Nooit. Hoe koud het ook moge zijn. In dit land zijn ze simpelweg niet nodig.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 18:34   #48
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik draag overigens nooit handschoenen. Nooit. Hoe koud het ook moge zijn. In dit land zijn ze simpelweg niet nodig.
Dan wil ik je wel eens zien als je zonder handschoenen in een 35 meter hoge mast kruipt via een metalen ladder om daar dan "fijn vingerwerk" uit te voeren zoals een elektrische kabel van 10mm² monokern aansluiten in een te kleine kast en dat zonder koude handen te krijgen.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 18:38   #49
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Dan wil ik je wel eens zien als je zonder handschoenen in een 35 meter hoge mast kruipt via een metalen ladder om daar dan "fijn vingerwerk" uit te voeren zoals een elektrische kabel van 10mm² monokern aansluiten in een te kleine kast en dat zonder koude handen te krijgen.
Ik kan dat wel denk ik. In Zweden ging ik geregeld bij temperaturen van rond de nul graden vissen. Dat is veel fijn werk met natte handen. Probeer maar eens twee stukjes vislijn met elkaar te verbinden, of een stukje lijn door het oog van een kleine (14) haak te krijgen en vast te binden, met natte, koude handen bij een vrij stevig windje ergens op een kale rots in't Kattegat.

Dat lukte. Haken blijven hangen aan handschoenen en zijn moeilijk om eruit te werken omwille van de weerhaak.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 19:02   #50
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In de zomer leggen ze ook meteen het werk stil. Maar ze vergeten wel dat het niet de thermometer temperatuur is die telt, maar boilingpoint temperatuur.
Hoe ze dat meten is me verder ook een raadsel maar soit.

In elk geval de kou blijft hangen, het knaagt soms wel eens een beetje maar ik werk ondertussen nog steeds alle dagen verder buiten.

Niet alles kan gedaan worden in de kou, maar toch veel meer dan nu het geval is.
Vertel mij wat. Als installateur (hvac) heb ik mensen weten reclameren bij 24°C omgevingstemperatuur, geen wind of tocht. De radiatoren waren koud. Dat was voldoende voor hen om te denken dat het te koud was.

Als onderhoudsman nu heb ik het meegemaakt dat de vakbond werd ingeschakeld omdat het iets te lang duurde vooraleer enkele defecte spotjes in de keukenblok werden vervangen. Niet dat er onvoldoende licht was maar ze vonden het wel belangrijk dat die werkten.

Het is gewoon een gebrek aan empathie en een ingebakken beeld waardoor mensen met een kantoorjob steeds denken dat ze beter, intelligenter en belangrijker zijn dan de personen die een overal dragen. Velen weten ook niet beter.

Lamzakl
Oud 24 december 2010, 19:03   #51
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En ik ben zelfstandig ondernemer en werk aan een behoorlijk uurloon .

Blijkt uit mijn orderboekje dat mijn klanten dat graag betalen , maar, ze weten ook dat ik werk voor dat geld , en mijn GSM blijft in de auto liggen en zelfs meer en meer thuis . zo kan ik me beter concentreren op mijn werk.

Ik zou ook niet tevreden zijn wanneer ik een job uitgeef en die man laat om de 10 minuten zijn gereedschap vallen om 2 minuten te bellen .

Ik heb ooit tegen een werknemer van mij gezegd , ik betaal U voortaan nog een half uurloon , hij vroeg me waarom .

Ik antwoorde , je werkt ook maar met één hand , je bent altijd aan het bellen of sms'en , een half loon is nog te veel want als je tekst of belt is ge gedachte ook niet bij je werk

Lamzakl
Oud 25 december 2010, 02:46   #52
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ah ja, want Polen kunnen spontaan ijs doen smelten door er gewoon naast te staan

in Siberië metst men gewoon door aan -30°C.
dat zijn nogal eens mensen.
En wat te zeggen van de bedienden?
De wet zegt dat de temperatuur in het kantoor minstens 18 graden moet zijn.
Dat zijn nogal eens mensen.
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 10:29   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan dat wel denk ik. In Zweden ging ik geregeld bij temperaturen van rond de nul graden vissen. Dat is veel fijn werk met natte handen. Probeer maar eens twee stukjes vislijn met elkaar te verbinden, of een stukje lijn door het oog van een kleine (14) haak te krijgen en vast te binden, met natte, koude handen bij een vrij stevig windje ergens op een kale rots in't Kattegat.

Dat lukte. Haken blijven hangen aan handschoenen en zijn moeilijk om eruit te werken omwille van de weerhaak.
Neen dat gaat toch niet hoor. Ik werk veel met alluminium en dergelijke. Als het zo koud is als nu en ik zou aan dat metaal eens likken (wat nogal dom is maar allee...dan vriest mijn tong er meteen aan vast) . Idem met je handen, die vriezen er pijnlijk aan kapot. Een natte vod tegen metaal duwen, die plakt meteen vast van de kou.
Kan je wel voorstellen dat werken met metaal in die vrieskou zonder handschoenen slechts zeer kort mogelijk is.

Maar gelukkig zijn er voor alle soorten jobs handschoenen, ook om in water mee te werken.
Oud 25 december 2010, 10:31   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Het rare is dat de temperatuur soms boven de 36° is in kantoren maar dat ze in de zomer klagen als het te warm is.
Oud 26 december 2010, 12:25   #55
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Het zou me misschien ook nog lukken bij temperaturen rond het vriespunt maar niet zonder koude handen te krijgen.

Lamzakl
Oud 26 december 2010, 12:48   #56
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brufon Bekijk bericht
of geen diploma?
JIj gaat er vanuit dat mensen die in de bouw werken geen diploma hebben en bijgevolg dom . wat een beschamende uitspraak !!!!!!!
Oud 26 december 2010, 12:55   #57
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Ja en er moet een toilet en warme drank voorradig zijn en ze moeten om de twee uur 15 minuten kunnen pauseren ,

K'vind het zo jammer dat die arme ,bedienden geen verwarmde rookruimte krijgen he das mens onwaardig .

Mooi , mag ik met jouw eer een nieuw thema openen ?

Wat met het statuut van bedienden en arbeiders .
Oud 26 december 2010, 13:01   #58
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en er moet een toilet en warme drank voorradig zijn en ze moeten om de twee uur 15 minuten kunnen pauseren ,

K'vind het zo jammer dat die arme ,bedienden geen verwarmde rookruimte krijgen he das mens onwaardig .

Mooi , mag ik met jouw eer een nieuw thema openen ?

Wat met het statuut van bedienden en arbeiders .
Ik zal een voorzet geven,ik kuis heel de dag stront en ik ben bediende
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 13:05   #59
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal een voorzet geven,ik kuis heel de dag stront en ik ben bediende
Als je er open voor uit komt dat je een dergelijk vuile job doet , en het is waar , dan verdient dat alleen respect .
Oud 26 december 2010, 13:08   #60
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je er open voor uit komt dat je een dergelijk vuile job doet , en het is waar , dan verdient dat alleen respect .
Dank U wel,als verzorgers zijn wij in een rvt wel degelijk bedienden
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be