![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel tof dat ze daar zoveel geld ophalen eigenlijk . De daklozen die daar achter den hoek in deurgaten liggen te bibberen zullen hen dankbaar zijn...
Ow , wacht , dat geld is niet voor de sukkelaars die in de zijstraten liggen te kreperen, 't gaat naar 't buitenland ... ![]() Nu ja , ze hebben dan toch nog wat muziek terwijl ze proberen te overleven in Antwerpen hé ... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Logische marketing, dus.. drie regels voor een topformule! PS: er is op Facebook een groep voor het organiseren van een Daklozen MFL ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Siska Schoeters
![]()
![]() |
![]() |
#506 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#507 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Unicef, het kinderkankerfonds, SOS kinderdorpen, en nog anderen kunnen wel op mijn steun rekenen. Net zoals Greyhounds in nood en het WWF . Maar dan krijg je verzuurde reacties zoals: " Je wil wel geld storten voor een paar mishandelde honden maar niet voor de hongersnood in Afrika ." Waarom zou ik ook ? We kennen allemaal de beelden van de hongersnood in Ethiopië, graatmagere kindjes met hun dik opgezwollen buikje, vliegen die in en uit hun mond kropen, De hele wereld was geschokt, vele acties werden opgestart. Singeltjes zoals "Feed the world" werden haast door iedereen gekocht. Ik was toen 9 jaar. Ik ben er nu 36. Van toen tot nu blijven ze maar geld inzamelen voor de hongersnood In Afrika, er is in al die jaren niks veranderd. Dus vraag ik mij serieus af waar al dat ingezamelde geld naar toe is.
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 25 december 2010 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Minister
|
![]() Weet je wat ik een ludieke actie vind ? Dat een dakloze zijn burgemeester een stamp onder zijn gat mag geven. Dan geef ik graag 100 euro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat dan met bejaarden die met moeite hun huisarts en hun medicijnen kunnen betalen omdat ze zo'n klein pensioen hebben? Moet StuBru volgend jaar dan een "Pillen for life" op poten zetten? Of wat met de gezinnen die hun energiefactuur met moeite kunnen betalen of die straks zonder verwarming komen te zitten door de te hoge brandstofprijzen ? Moet StuBru een "Mazout for life" organiseren? De daklozenproblematiek is niet het enige wat in dit kutland scheefloopt hé Polly. Onze regeringsleiders ( ![]()
![]() |
![]() |
#510 |
Europees Commissaris
|
![]() Rare discussie, eigenlijk.
Beroepsmatig kom ik regelmatig in inloophuis 'De steenhouwer'. Daar worden door vrijwilligers daklozen en armen geholpen. In dit geval met eten (1 Euro voor een warme maaltijd). Of koffie en boterhammen (gratis). Er worden geen vragen gesteld. Enkel je identiteitskaart is voldoende. En zelfs als je die niet bezit, wordt er in overleg nog steeds voor gezorgd dat je niet met honger terug buiten gaat. Een groot aantal vrijwilligers ken ik persoonlijk. De verhalen die ik hoor, zijn steeds dezelfde. De meeste 'daklozen' zijn aan de drank of drugs. Onze sociale voorzieningen laten niemand in de kou staan. Maar als je het geld, dat je krijgt om te overleven, gebruikt om op cafe te gaan zitten of in je aders te spuiten, moet je niet beginnen zagen dat je geen eten hebt. Armoede is niet altijd je eigen schuld. Maar voor 99 % van de gevallen gaat het om slecht financiëel beheer. Niemand hoeft honger te lijden in dit land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#512 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad, dat bedoel ik dus. Ik zeg zéker niet dat dat die mensen niet moeten geholpen worden. Maar dan niet alleen door ze elke maand hun drinkgeld toe te stoppen. Een degelijk plan op ze terug op de sporen te krijgen zou al wonderen doen. Ik vrees echter dat, eens men in dergelijke situatie is verzeild geraakt, de wil en de moed dikwijls ontbreekt om terug een normaal leven te leiden. Jezelf in een slachtofferrol plaatsen is makkelijker dan er daadwerkelijk iets aan te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel van die daklozen krijgen bronchitis of longontsteking met dit weer? Dodelijk als je op straat leeft. De enige dakloze doden dit jaar waren dan ook niet toevallig autochtone daklozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Minister-President
|
![]() Ik wil ze ook niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar sommige hebben inderdaad hun erbarmelijke situatie enkel en alleen aan zichzelf te danken. En dat zijn dan ook de personen die niet echt doeltreffende hulp willen, die commentaar hebben op een aangeboden overnachtingsplaats of gewoonweg weigeren van mee te gaan. Geef ze ook geen belegd broodje , veel kans dat ze het samen met een paar verwijten naar je hoofd slingeren. Dit zijn de daklozen die enkel geld willen om zo hun portie drank voor de dag te kunnen bekostigen.
En het zijn zij die het moeilijk maken voor hun mededaklozen die WEL uit hun uitzichtloze put willen geraken. Heel spijtig.
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 25 december 2010 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees mijn voorgaande post. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag is: kunnen we die mensen verplichten tot opname in een gesloten centrum voor verslaafden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |