Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2010, 23:19   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Wat zijn het volgens u dan wel? Walenvriendjes? Collaborateurs?
Kom, nog een taak voor je. Zoek in mijn posts naar uitspraken van mij waar ik aan 'Walenbashing' doe en waar ik het over de 'luie Walen' heb. Komaan man, bewijs dat je vranke mond gerechtvaardigd is!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 23:19   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Kom, nog een taak voor je. Zoek in mijn posts naar uitspraken van mij waar ik aan 'Walenbashing' doe en waar ik het over de 'luie Walen' heb. Komaan man, bewijs dat je vranke mond gerechtvaardigd is!
Ach lul toch op man.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 23:22   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Collaborateurs van het regime.

't Komt van mij maar ik denk dat Z&G het er wel mee eens zal zijn.
Ik heb niet de indruk. We hebben er allemaal het raden naar. Laten we het houden op "stromannen" en "zoethoudertjes".
Oud 25 december 2010, 23:22   #24
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach lul toch op man.
Met andere woorden, u komt hier een beetje uw cliché scheldwoorden droppen tegen een bepaalde poster, zonder de minste aanwijzing in de berichten van die poster, en als gevraagd wordt om dat hard te maken bent u gewoon pleite.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 december 2010 om 23:28.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 23:23   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach lul toch op man.
Ah, geef je het al op? Past het niet in je wereldbeeld dat er ook Vlaamsgezinden zijn die niet meedoen aan het Calimerogedoe om alles op de 'luie Walen' en de 'vuile moslims' te steken dat je met je mond vol tanden staat?
Oud 25 december 2010, 23:24   #26
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de indruk. We hebben er allemaal het raden naar. Laten we het houden op "stromannen" en "zoethoudertjes".
Newspeak is voor niets goed. De Vlaamse bovenlaag wordt gaat al twee eeuwen omgevormd tot collaborateurs. Gezien de koloniale aard van het regime kunnen we misschien nog beter van évolués spreken.

Eén ding hebben ze ieg geval allemaal gemeen: ze zijn hondstrouw aan het belgicistisch regime dat tot enige doel heeft de franstalige dominantie over dit land in stand te houden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 25 december 2010 om 23:31.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 23:25   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Met andere woorden, u komt hier een beetje uw cliché scheldwoorden droppen tegen een bepaalde poster, zonder de minste aanwijzing in de berichten van die posten, en als gevraagd wordt om dat hard te maken bent u gewoon pleite.
Ik verwijt geen enkele Vlaming iets in tegenstelling tot sommige anderen.
Oud 25 december 2010, 23:28   #28
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, geef je het al op? Past het niet in je wereldbeeld dat er ook Vlaamsgezinden zijn die niet meedoen aan het Calimerogedoe om alles op de 'luie Walen' en de 'vuile moslims' te steken dat je met je mond vol tanden staat?
Stromannen & zoethoudertjes. Uw woorden. En dat van iemand die niet zogezegd niet meedoet aan dat calimerogedoe.
Oud 25 december 2010, 23:29   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwijt geen enkele Vlaming iets in tegenstelling tot sommige anderen.
U hebt zwart op wit gesteld dat Z&G de Vlamingen op allerlei belangrijke posten beschouwt als slechte Vlamingen of geen echte Vlamingen.

U kunt dat niet hard maken, en nu trekt u op een lachwekkende wijze uw staart in.
Oud 25 december 2010, 23:32   #30
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stromannen & zoethoudertjes. Uw woorden. En dat van iemand die niet zogezegd niet meedoet aan dat calimerogedoe.
Kun je even de 'macht' van de meest recente Vlaamse eerste ministers ten overstaan van de Brussels-Belgische elite kort omschrijven? Indien het hier over het Amerikaanse establishment zou gaan waarvoor de Amerikaanse presidenten als marionetten optreden stond je wellicht op de eerste rij om de boel aan te klagen. Maar als het om België gaat heb je blijkbaar ineens een tricolore bril op, want hier kan zoiets natuurlijk niet?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 december 2010 om 23:42.
Oud 25 december 2010, 23:56   #31
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Het klinkt inderdaad hard, maar het is de waarheid: we moeten af van de Franstaligen.

(en dat hebben ze volkomen aanzichzelf te danken, btw)
Zeno verdient in feit Franstalige buren te hebben en dat men confrontaties tussen hem en Franstaligen dwingt, vooral als hij niet met Franstaligen wil spreken. Hij zal zeker niet op zijn gemak zijn maar dat zou dan ook zijn eigen probleem zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2010, 23:57   #32
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het revanchisme en de haat droop bijna van het scherm. Blij dat me nog eens is bevestigd is waarom ik niets maar dan ook niets moet hebben van het Vlaams-nationalisme anno 2010.
Niets verplicht u aan het spel deel te nemen en gelukkig maar!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 00:12   #33
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je even de 'macht' van de meest recente Vlaamse eerste ministers ten overstaan van de Brussels-Belgische elite kort omschrijven? Indien het hier over het Amerikaanse establishment zou gaan waarvoor de Amerikaanse presidenten als marionetten optreden stond je wellicht op de eerste rij om de boel aan te klagen. Maar als het om België gaat heb je blijkbaar ineens een tricolore bril op, want hier kan zoiets natuurlijk niet?
Hetzelfde geldt voor Herman Van Rompuy bij de EU. Is er ook maar iemand die gelooft dat Van Rompuy enige macht heeft als "voorzitter van de Europese Raad?" De echte presidenten van de EU zijn Angela Merkel en Nicolas Sarkozy.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 01:05   #34
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Hetzelfde geldt voor Herman Van Rompuy bij de EU. Is er ook maar iemand die gelooft dat Van Rompuy enige macht heeft als "voorzitter van de Europese Raad?" De echte presidenten van de EU zijn Angela Merkel en Nicolas Sarkozy.
Om een lang verhaal kort te maken. De enigste Vlaming die niet op een bepaalde manier een marionet is van iets of iemand is "zijne heiligheid" BDW.
Oud 26 december 2010, 01:24   #35
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Om een lang verhaal kort te maken. De enigste Vlaming die niet op een bepaalde manier een marionet is van iets of iemand is "zijne heiligheid" BDW.
Uw obsessie voor De Wever begint ziekelijke proporties aan te nemen. In mijn bericht heb ik het over Van Rompuy en zijn rol in de EU en toch slaagt u erin om over De Wever te beginnen, die niets met de werking van de EU te maken heeft; waardoor u totaal naast de kwestie antwoordt.

Antwoord u nu eens concreet op mijn bericht: Gelooft u dat Van Rompuy werkelijk iets te zeggen heeft op het Europese niveau?
Oud 26 december 2010, 01:35   #36
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Uw obsessie voor De Wever begint ziekelijke proporties aan te nemen. In mijn bericht heb ik het over Van Rompuy en zijn rol in de EU en toch slaagt u erin om over De Wever te beginnen, die niets met de werking van de EU te maken heeft; waardoor u totaal naast de kwestie antwoordt.

Antwoord u nu eens concreet op mijn bericht: Gelooft u dat Van Rompuy werkelijk iets te zeggen heeft op het Europese niveau?
De man zegt toch zelf dat ie "maar" de voorzitter is van de raad en als voornaamste doel heef om standpunten dichter bij elkaar te brengen en een soort van permanentie te verzekeren tussen vergaderingen van de raad. Als bureaucraat en Europese mandarijn zal ie echter wel degelijk invloed hebben maar het is evident dat Merkel invloedrijker is.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 26 december 2010 om 01:37.
Oud 26 december 2010, 09:27   #37
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zegt u.

De machtsstrijd die nu al sinds 2007 aan de gang is, gaat om de macht over de Belgische staat. Het is dan ook logisch de Vlaamse actoren in te delen in degenen die het Belgicisme trouw zijn en degenen die dat niet zijn.
Oud 26 december 2010, 09:28   #38
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man zegt toch zelf dat ie "maar" de voorzitter is van de raad en als voornaamste doel heef om standpunten dichter bij elkaar te brengen en een soort van permanentie te verzekeren tussen vergaderingen van de raad. Als bureaucraat en Europese mandarijn zal ie echter wel degelijk invloed hebben maar het is evident dat Merkel invloedrijker is.
Jawel, maar als Vlaming heeft hij niet de minste macht, en wenst hij dat ook niet. Hij zit niet in de politiek om de Vlaamse belangen te dienen.
Oud 26 december 2010, 10:11   #39
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Angela Merkel tegen Herman Van Rompuy op een Europese top begin dit jaar: "U kunt nu tegen de pers zeggen dat er later een verklaring van de Europese regeringsleiders komt." Deze zin zegt eigen alles over de "invloed" van Van Rompuy. (ik geloof dat zwartengeel deze zin ook nog een tijd als handtekening heeft gebruikt).

Waar het voor mij om gaat, zijn de doelstellingen die verwezenlijkt worden; niet de postjes die iemand heeft behaald. Er kunnen wel een paar Vlamingen zijn die een mooie positie hebben in de politiek; dat betekent nog niet dat die politici ook hun woord houden en iets bereikt hebben. De laatste decennia hebben al de Vlaamse eerste ministers hun beloftes ingetrokken om toch maar premier te worden.
Oud 26 december 2010, 10:23   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, en kan je nu de link maken met de Belgische politiek?

Heeft Leterme de echte macht? kan hij een evenredig deel van zijn verkiezingsprogramma van 2007 verwezenlijken? evenredig in vergelijking met zijn kiesresultaat en dat van de anderen hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be