Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 december 2010, 09:06   #101
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Groot gelijk. Mensen die menen dat ze een aangeboren superioriteit bezitten omdat ze een bepaalde taal spreken, en die met een Blut- und Boden Politik als excuus streven naar de uitbreiding van hun Lebensraum dmv. de Anschluss van Flämisch SudetenBrabant moeten op alle mogelijke manieren bestreden worden. Inclusief de collaborateurs die hun daden goedpraten.
Ik ben blij dat we akkoord zijn over bepaalde zaken...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 27 december 2010, 09:07   #102
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Andere landen zijn ons land niet...

Die dienen zich helemaal niet "te schikken". In het democratisch proces is iedereen gelijk... gezien ik niet kan stemmen op Franstalige lijsten spreekt men van twee groepen die logisch elk hun verdedigingsmechanismen krijgen tegen het opleggen van wetten en regels door de andere groep.

Sprekend natuurlijk dat jij zaken wil opleggen aan een andere bevolkingsgroep... nu dacht ik dat dat net hetgene was dat de Vlaming de Franstalige zo kwalijk neemt; dat ze hem dingen hebben opgelegd. Misschien was Uw familie vroeger wel Franstalige; zou veel uitleggen.
Ok dus omdat we belgie zijn moeten de vlamingen hun rechten opgeven?
Ik heb een ander voorstel
Als we onze rechten niet krijgen geven wij België op.
alfa16vjtd is offline  
Oud 27 december 2010, 09:13   #103
largo_w

Standaard

Citaat:
Sterker nog: de eerste tachtig jaar (voor WO-I) vroeg de Vlaamse Beweging niets anders dan de toepassing van de Grondwet, namelijk de vrijheid van taalgebruik voor de gewone man. Het zou tot 1898 duren vooraleer de gelijkheid van de talen wettelijk werd erkend in het gerecht. De praktijk is zelfs vandaag nog anders (zie het ondertussen beruchte interview van Vic van Aelst).
Ik dacht dat "heb" de tegenwoordige tijd was van hebben... Is Uw Vlaams niet al te best?

Citaat:
Integendeel, je plaatsje in de leeuwenkooien is al gereserveerd
Uiteraard ik ben dan ook een Franstalige hé... Je weet wel die mensen die zich zo superieur voelen en al... weg ermee!

Citaat:
Dat had weinig met adel te maken, de adel leefde grotendeels geïsoleerd in zijn eigen wereldje. De rebellen die België hebben losgescheurd tegen de wil van de meerderheid van de bevolking waren niet van adel, maar wel duidelijk racisten die alles wat Nederlandstalig was haatten. Het was hun expliciete bedoeling om van België een ééntalig Frans land te maken.
Uiteraard niet als men spreekt van "België is een Franstalige creatie" dan bedoelt men eigenlijk "België is een creatie van haar elite". Het is uiteraard fout want enorm veel Vlamingen wouden van het protestants juk af maar er is zeker een pak van de Katholieke elite (die toen Franstalig was uiteraard) die van het Huis van Oranje af wou. Is historisch ook volledig normaal... onze landen hebben nooit veel affiniteit gehad met dat huis. Overigens was "het Frans" enkel de taal van de Elite het is U misschien ontgaan maar in Wallonië gebruikte men toen nog het Waals en in Vlaanderen het Vlaams.
Citaat:
We moeten vandaag de strijd voeren tegen het fascisme dat ons vandaag bedreigt: dat van de fundamentalistische francophonie.
Dat bedreigt ons pakken minder dan het oprukkende Volknationalisme van Flamingant...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 27 december 2010, 09:15   #104
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ok dus omdat we belgie zijn moeten de vlamingen hun rechten opgeven?
Helemaal niet ik vraag me af hoe U dit haalt uit wat ik schreef...
Citaat:
Ik heb een ander voorstel
Als we onze rechten niet krijgen geven wij België op.
Onze rechten hebben we al lang dus geven we dat idee ook op?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 27 december 2010, 09:24   #105
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Helemaal niet ik vraag me af hoe U dit haalt uit wat ik schreef...

Onze rechten hebben we al lang dus geven we dat idee ook op?
Lees je tekst eens goed,.... dan zie je direct in wat ik hiermee bedoel.

Ik zal er dan ipv onze rechten "gelijke rechten" van maken dit hebben we nog nooit gehad.
alfa16vjtd is offline  
Oud 27 december 2010, 09:31   #106
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Lees je tekst eens goed,.... dan zie je direct in wat ik hiermee bedoel.
Ik weet wat erin staat ik heb hem namelijk geschreven ; en nee ik snap niet wat je wil zeggen.
Citaat:
Ik zal er dan ipv onze rechten "gelijke rechten" van maken dit hebben we nog nooit gehad.
Dat hebben we wel...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 27 december 2010, 09:50   #107
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat hebben we wel...
Dit is al genoeg besproken in andere topics blijkbaar hebben de franstaligen vanuit hun gevoel van superioriteit een andere kijk op de zaak. Maar als 60 percent van een bevolking bijna niets zelfstandig kan beslissen,.... dit beveiligingsmechanisme dat jij aanhaalt voor de minderheden te beschermen had er nooit mogen komen aangezien de vlamingen toen deze enkel toegegeven hebben voor toch iets of wat gelijkheid te kunnen bekomen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 27 december 2010, 10:10   #108
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het partijbestuur van de N-VA bijvoorbeeld.
voorzitter van het OVV is een N-VA'er. Hij werkt zelfs als parlementair medewerker voor de partij
vrijevlaming is offline  
Oud 27 december 2010, 10:14   #109
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
voorzitter van het OVV is een N-VA'er. Hij werkt zelfs als parlementair medewerker voor de partij
advocaat die VB veroordeeld heeft was PS'er
alfa16vjtd is offline  
Oud 27 december 2010, 10:17   #110
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel wat minder juist... de Fascistische partijen in Wallonië komen niet van de grond. Er is er één in Brussel die het wel kan maar onder de bescherming van een grotere partij; toegegeven dat vind ik ook onverstaanbaar.
Noem eens één Franstalige partij die het discours van het FDF over de uitbreiding van de Brusselse Lebensraum dmv. Anschluss van Vlaams SudetenBrabant niet onderschrijft. Noem eens één Franstalige partij die bereid is het Blut- und Boden principe te laten vallen en te berusten in het feit dat een Franstalige die naar Vlaanderen verhuist veronderstelt wordt Nederlands te gebruiken in zijn relaties met de overheid (zoals dat in Zwitserland expliciet is vastgelegd!).
Het rexisme zit diep in de genen van de Franstaligen, en alle Franstalige partijen ademen dat uit.
fonne is offline  
Oud 27 december 2010, 10:22   #111
largo_w

Standaard

Citaat:
Noem eens één Franstalige partij die het discours van het FDF over de uitbreiding van de Brusselse Lebensraum dmv. Anschluss van Vlaams SudetenBrabant niet onderschrijft. Noem eens één Franstalige partij die bereid is het Blut- und Boden principe te laten vallen en te berusten in het feit dat een Franstalige die naar Vlaanderen verhuist veronderstelt wordt Nederlands te gebruiken in zijn relaties met de overheid (zoals dat in Zwitserland expliciet is vastgelegd!).
Het rexisme zit diep in de genen van de Franstaligen, en alle Franstalige partijen ademen dat uit.
Wat jij aangeeft is een legitieme vraag van de Franstaligen daar zie jij rats over... het is logisch (het systeem zit zo in elkaar) dat ze voor hun achterban uitbreiding van Brussel vragen. Het is het discours van de FDF dat niet alle Franstaligen overnemen en dat is wat telt... Maar jij bent een zeveraar er is bijna geen partij in Franstalig België dat de pretentie heeft van het VB. Er is zeker geen partij in Franstalig België dat het discours van het VB durft overnemen; zij zijn daar wel gevoelig aan. Het VB is een fascistoïde partij die wij moeten isoleren... hoeveel Calimero gehalte hen dat ook oplevert; het moet!
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 27 december 2010, 10:25   #112
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet al goed gek zijn om tegenwoordig nog te durven beweren dat de Vlaming ondergeschikt is. Hij is pakken rijker, heeft een hoger aantal, is het meest aanwezig in parlement,... wie nu nog beweert dat de Vlaming moet lopen onder een Franstalig juk weet waarschijnlijk niet goed wat dat juk is.
Als de Vlaming het meest belastingen betaalt van heel de wereld, daar het minste van terugkrijgt in de vorm van uitkeringen, als hij de grootste netto bijdrager is aan Europa, als hij elk jaar 12 miljard moet afdragen als brandschatting aan Wallonië en Brussel (solidariteit heet dat), als duidelijk is dat zijn pensioen niet meer zal kunnen betaald worden, dan zou het niet slecht zijn als hij ook eens iets te zeggen zou krijgen over zijn eigen toekomst.
Dat de Franstaligen een minimum aan respect opbrengen voor taal en kultuur, dat de Franstaligen ophouden met grondgebied van de Vlamingen in te pikken (alhoewel de taalgrens in 1962 definitief werd vastgelegd), dat ze ophouden te morrelen aan de Gemeenschappen omdat ze persé Brussel tot vooruitgeschoven fort van de Francophonie in Vlaanderen willen uitbouwen als "volwaardig" derde Gewest, dat de Franstaligen zich neerleggen bij democratisch gestemde wetten en de Grondwet, dat ze aanvaarden dat solidariteit transparant en controleerbaar moet zijn en met zin voor verantwoordelijkheid moet worden aangewend. Dat ze aanvaarden dat de federale overheid en overheidsbedrijven geen tewerkstellingsmachine zijn voor Franstaligen (zie oververtegenwoordiging NMBS, leger, bPost).
Kortom: dat Franstaligen leren zich te gedragen als een loyale partner in plaats van een bloedzuiger.
fonne is offline  
Oud 27 december 2010, 10:26   #113
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jij aangeeft is een legitieme vraag van de Franstaligen daar zie jij rats over... het is logisch (het systeem zit zo in elkaar) dat ze voor hun achterban uitbreiding van Brussel vragen. Het is het discours van de FDF dat niet alle Franstaligen overnemen en dat is wat telt... Maar jij bent een zeveraar er is bijna geen partij in Franstalig België dat de pretentie heeft van het VB. Er is zeker geen partij in Franstalig België dat het discours van het VB durft overnemen; zij zijn daar wel gevoelig aan. Het VB is een fascistoïde partij die wij moeten isoleren... hoeveel Calimero gehalte hen dat ook oplevert; het moet!
hihi
die angst...you gotto love it
born2bewild is offline  
Oud 27 december 2010, 10:26   #114
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat we akkoord zijn over bepaalde zaken...
Ja, ik weet wat Limburgers over hun dialect denken
fonne is offline  
Oud 27 december 2010, 10:38   #115
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat "heb" de tegenwoordige tijd was van hebben... Is Uw Vlaams niet al te best?
En dat was een antwoord over een opmerking over "geschiedenis". Kunt gij niet lezen of is het woord "geschiedenis" U vreemd. Beide kan ook natuurlijk.

Citaat:
Uiteraard ik ben dan ook een Franstalige hé... Je weet wel die mensen die zich zo superieur voelen en al... weg ermee!
In ieder geval een racistische collaborateur. Je weet wat ze met collaborateurs doen, niet? Misschien krijg je nog een haantje getatoeëerd op je kaalgeschoren kop

Citaat:
Uiteraard niet als men spreekt van "België is een Franstalige creatie" dan bedoelt men eigenlijk "België is een creatie van haar elite". Het is uiteraard fout want enorm veel Vlamingen wouden van het protestants juk af maar er is zeker een pak van de Katholieke elite (die toen Franstalig was uiteraard) die van het Huis van Oranje af wou. Is historisch ook volledig normaal... onze landen hebben nooit veel affiniteit gehad met dat huis. Overigens was "het Frans" enkel de taal van de Elite het is U misschien ontgaan maar in Wallonië gebruikte men toen nog het Waals en in Vlaanderen het Vlaams.
België is een creatie van een stel rebellen uit Brussel en Luik, met de hulp van Franse huurlingen, en politiek gesteund door Frankrijk. En die rebellenbeweging had wel degelijk een uiterst racistisch wereldbeeld gebaseerd op de waanidee van superioriteit van de Franse taal en kultuur.
Het is een feit dat Willem-I niet de steun had van de katholieken, dat was zijn grootste stommiteit uiteindelijk, anders had hij op steun in Vlaanderen kunnen rekenen. Maar de massale aanhang van de orangisten in de grote stenden (inclusief Luik overigens) toont aan dat het hier zeker niet over een volksopstand ging die kon rekenen op een democratische meerderheid van de bevolking. Het is en blijft een goed geplande staatsgreep door een francophoon rebelen-legertje.

Citaat:
Dat bedreigt ons pakken minder dan het oprukkende Volknationalisme van Flamingant...
En wat is er mis mee dat een onderdrukt volk zijn fierheid herwint en naar zelfbeschikking streeft? Omdat ge denkt daar persoonlijk armer van te worden misschien?

Laatst gewijzigd door fonne : 27 december 2010 om 10:39.
fonne is offline  
Oud 27 december 2010, 10:49   #116
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat jij aangeeft is een legitieme vraag van de Franstaligen daar zie jij rats over... het is logisch (het systeem zit zo in elkaar) dat ze voor hun achterban uitbreiding van Brussel vragen.
Wat is daar legitiem aan? Was de aanhechting van Sudetenland volgens jou ook legitiem? Ja dat verklaart dan alles natuurlijk.
Er is niets legitiems aan de wanstaltige eisen van Brussel om grondgebied te annexeren, en zich in een nog groter grondgebied rond Brussel te willen inmengen in de interne aangelegenheden van het Vlaams Gewest. Dat is de logica van de afbakening van de taalgrens in 1962, de staatshervormingen van de jaren 70 en 80.
Citaat:
Het is het discours van de FDF dat niet alle Franstaligen overnemen en dat is wat telt...
Lees de partijprogrammas van alle Franstalige partijen, en noem me er één dat de groteske eisen van het FDF niet heeft overgenomen. Ik kan je garanderen: ik heb ze gelezen, dus ik weet waarover ik spreek.
Citaat:
Maar jij bent een zeveraar
jankerige nicht
Citaat:
er is bijna geen partij in Franstalig België dat de pretentie heeft van het VB. Er is zeker geen partij in Franstalig België dat het discours van het VB durft overnemen; zij zijn daar wel gevoelig aan. Het VB is een fascistoïde partij die wij moeten isoleren... hoeveel Calimero gehalte hen dat ook oplevert; het moet!
En waarom vond de CdH dan dat Luxemburg blank moet blijven? Daarin gesteund door een PS-staatssecretaris die toevallig ook uit Luxemburg komt.
Omdat ze daar hun stemmen halen. Wat het VB roept in de woestijn, wordt door de CdH elke dag ten uitvoer gebracht. Geen asielzoekers in Luxemburgse kazernes. Spreiding van asielzoekers: 80% voor Vlaanderen. Dan heb ik het nog niet over het anti-Vlaams racisme gehad van CdH burgemeesters in de faciliteitengemeenten Komen/Moeskroen. Wat zij de burgemeester van Dour nu weer juist over zigeuners? En wie besliste er weer om mosterdgras te planten op een terrein dat soms door zigeuners werd gebruikt?
Franstaligen zijn altijd heel gul en gastvrij, zolang de Vlaming de rekening betaalt. Daar komt het zo een beetje op neer in dit land. De dag dat ze zelf moeten opdraaien voor de kosten van hun wanbeleid zal je wat anders meemaken.
fonne is offline  
Oud 27 december 2010, 11:06   #117
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Andere landen zijn ons land niet...
Nochtans zijn er veel landen die wel een democratische rechtstaat hebben uitgebouwd, en die als voorbeeld voor ons land kunnen dienen.

Citaat:
Die dienen zich helemaal niet "te schikken".
Zelfs de Europese Unie heeft uiteindelijk een systeem van meerderheidsbeslissingen moeten invoeren, omdat het niet mogelijk bleek significante vooruitgang te boeken in het eenmakingsproces zolang de unanimiteitsregel gold. Net zoals vandaag België stilstaat.

Citaat:
In het democratisch proces is iedereen gelijk...
In een democratisch proces is elke burger gelijk. In België niet.

Citaat:
gezien ik niet kan stemmen op Franstalige lijsten spreekt men van twee groepen die logisch elk hun verdedigingsmechanismen krijgen tegen het opleggen van wetten en regels door de andere groep.
Zelfs als je er op zou kunnen stemmen, zou dat niets veranderen aan de sociologische realiteit: er leven in dit land twee volkeren samen die het over niets eens zijn. En dan moet je gewoon de conclusie durven trekken die Jules Destrée nu bijna 100 jaar geleden al getrokken had: splitsen dat land.

Citaat:
Sprekend natuurlijk dat jij zaken wil opleggen aan een andere bevolkingsgroep... nu dacht ik dat dat net hetgene was dat de Vlaming de Franstalige zo kwalijk neemt; dat ze hem dingen hebben opgelegd. Misschien was Uw familie vroeger wel Franstalige; zou veel uitleggen.
Ofwel heb je een systeem van één man, één stem, en dan legt de meerderheid van 50%/+1 zijn wil op aan de andere 50%-1. Ofwel ga je voor een confederatie met maximale bevoegdheden en financiële verantwoordelijkheid voor beide Gemeenschappen.
Een situatie waar een minderheid van 35% van de bevolking systematisch elke noodzakelijke verandering kan tegenhouden, omdat ze vasthoudt aan haar historische bevoorrechtiging en privileges voor de eigen kliek is niet houdbaar. België moet vooruit, of het zal verdwijnen.
De Waal beslist, de Vlaming betaalt is een principe dat niet kan blijven werken.
Een situatie waar uiteindelijk zelfs een mini-partijtje met 2 kamerzetels in Brussel het land kan naar de vaantjes helpen door een rexistisch programma te propageren is belachelijk. Dat heeft zelfs geen homeopatisch vleugje van democratie meer.
fonne is offline  
Oud 27 december 2010, 11:35   #118
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het democratisch proces is iedereen gelijk...
Inderdaad. Als een kleinere groep dus haar wil oplegt aan een grotere groep, heeft die kleinere groep dus een ondemocratisch privilege.

Citaat:
gezien ik niet kan stemmen op Franstalige lijsten
Dit is een leugen, u kan perfect stemmen op Franstalige lijsten.

Citaat:
Sprekend natuurlijk dat jij zaken wil opleggen aan een andere bevolkingsgroep... nu dacht ik dat dat net hetgene was dat de Vlaming de Franstalige zo kwalijk neemt; dat ze hem dingen hebben opgelegd.
Integendeel, de Vlaams-Nationalistische partijen willen zoveel mogelijk regionaliseren. Hun einddoel is om volstrekt niets meer te zeggen te hebben over Wallonie. Wat men wel hekelt, is dat de Franstalige partijen enerzijds regionale autonomie weigeren, maar anderzijds federaal (en dus uit eigen keuze als minderheid) wel het beleid willen bepalen.
Nyquist is offline  
Oud 27 december 2010, 11:38   #119
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minderheden moeten in ons land blijvend verdedigingsmechanismen krijgen... dat is niet meer dan logisch. Ons systeem is zo gecreëerd dat ze weghalen trouwens oneerlijk zou zijn... dus ja het was dom ze in den beginne te maken maar zoals het systeem nu is geëvolueerd; gelukkig dat ze er zijn. Wat die federale kieskringen betreft; daar ben ik van overtuigd. Probeer dat er nu maar eens door te krijgen met de NVA is de regering of toch bijna .

Hoezo minderheden? We zijn toch allemaal Belgen die "solidair" moeten zijn met elkaar? Maak er dan ook echt 1 land van, zonder enig belachelijk "beschermingsmechanisme" want als we allemaal belg zijn dan is dat ook helemaal niet nodig. Of vreest u dat de franstaligen er dan de stekker gaan uittrekken misschien?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 27 december 2010, 11:44   #120
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minderheden moeten in ons land blijvend verdedigingsmechanismen krijgen...
Welke verdedigingsmechanismen stel je voor, die voor alle 'minderheden' geldig zijn?

Ik ga hier twee veronderstellingen maken die ik je graag zou zien ontkrachten:

- Jij wil enkel extra rechten voor taalminderheden.
- Jij wil enkel extra rechten voor de Franse taalminderheden (eventueel ook het handvol Duitstaligen).
Nyquist is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be