Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2010, 15:22   #301
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Het is toch op zijn minst vreemd dat niemand er een probleem mee heeft dat je je kind niet alleen bij een pitbull wil laten omdat pitbulls erom bekend staan te bijten.
Maar wanneer je je huis niet wil verhuren aan bepaalde etnische groepen omdat die erom bekend staan van hun tuin een stort te maken en het niet zo nauw nemen met hygiëne en onderhoud van de woonst, dan vertoon je abnormaal en verwerpelijk gedrag.
Links is overigens zeer hypocriet op dat vlak.
De meest frappante vorm van dit soort linkse hypocrisie zagen we recent in Nederland, waar vooraanstaand antiraciste Femke Halsema haar kinderen van een 'zwarte' school haalde om ze naar een 'witte' school te sturen.
Mensen met pitbulls vergelijken, veralgemenen ? Goe bezig in de lijn van dat beruchte artikel van de beau van Alexandra Colen en zijn hyenas bij de MP3-moord.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 15:23   #302
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar haalt U het uit dat ik een gelijkaardige opvoeding als die van U zou hebben gekregen?
We zijn rond dezelfde tijd opgegroeid in een katholiek gezin, en dezelfde "cultuur".
Citaat:
cultureel gezien zijn we uiteraard gelijk: beide vrouwen zijn gewoon hun mond open te doen, hun eigen ideeën te verkondigen, zich niet als onderdanig schepsel te gedragen, zich als individu stand te houden in de maatschappij, ervan uit te gaan dat ze een eigen bijdrage kunnen leveren, vrijheid van meningsuiting propageren (daarom hoeft die mening niet mijn mening te zijn), gelijkwaardigheid tussen de verschillende zogenaamde rassen te accepteren, gelijkheid tussen de sexen te accepteren, eigen verantwoordelijkheid (inclusief vrijheid) te veronderstellen.... etc... me dunkt is dat een gelijkaardig cultureel patroon.
Hoe verklaar je dan zo'n verschil wat betreft ideologie, visie, gedrag....

Citaat:
Je hebt blijkbaar nog nooit met mensen uit een totaal verschillende cultuur gesproken precies. Die houding kan nogal eens danig verschillen. Zeker op gebied van eigen verantwoordelijkheid en vrijheid.
Ja, die houding kan verschillen maar die kan ook gelijk zijn.
Idem voor mensen van dezelfde cultuur, die kan ook zeer verschillend zijn of ook gelijk zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 15:39   #303
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het verhaal van Femke Halsema moet je wel correct vertellen. Ze haalde er haar kinderen weg omdat het een concentratieschool was; niet omdat er ook allochtonen school lopen.
wat is het verschil?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 15:41   #304
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn rond dezelfde tijd opgegroeid in een katholiek gezin, en dezelfde "cultuur".
KATHOLIEK GEZIN? mijn vader draait zich om in zijn graf!

Citaat:
Hoe verklaar je dan zo'n verschil wat betreft ideologie, visie, gedrag....
ik spreek voor mezelf: ik had intelligente ouders!

Citaat:
Ja, die houding kan verschillen maar die kan ook gelijk zijn.
Idem voor mensen van dezelfde cultuur, die kan ook zeer verschillend zijn of ook gelijk zijn.
er is een ontzettend groot verschil tussen de verschillende cultuurpatronen éénmaal men de mensen privé en ten gronde kent.
Kannibalisme is ook geen kwestie van smaak.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 15:56   #305
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Mensen met pitbulls vergelijken, veralgemenen?
De grootste doorbraken in de medische en gedragswetenschappen hebben we te danken aan de redenering: wat voor dieren geldt, geldt ook voor mensen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 16:07   #306
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
KATHOLIEK GEZIN? mijn vader draait zich om in zijn graf!
Mijn excuses aan je vader. Je ging dus als kind van een vrijzinnige vader naar een katholieke school.

Citaat:
ik spreek voor mezelf: ik had intelligente ouders!
Ach zo. De ideologie, visie, gedrag....van de kinderen wordt nu plots bepaald door de intelligentie van de ouders. Dat is al iets heel anders dan je stellingen van enige posts geleden :
"Diezelfde persoon die hier van kleinsaf aan wordt opgevoed met andere normen en waarden heeft een totaal ander gedragspatroon.
Hetzelfde met mensen die worden opgevoed met een bepaald ideologisch patroon"
Oud 26 december 2010, 16:45   #307
Wisord
Banneling

Standaard Racisme bij politie en justitie!

Citaat:
Allochtone verdachten krijgen sneller een gevangenisstraf dan Belgische, omdat de justitie selectief is en etnische minderheidsgroepen viseert. Tot die bevinding komen Belgische criminologen, zo schrijft De Standaard zaterdag.

Noord-Afrikaanse verdachten belanden gemakkelijker in de gevangenis dan Belgische. Dat staat in het jongste nummer van het criminologisch tijdschrift Orde van de dag. "Er zijn voldoende aanwijzingen om te spreken over een selectieve justitie die bepaalde (etnische) groepen viseert", schrijft criminologe Kristel Beyens (VUB).

Het gaat dan vooral om Marokkaanse jongeren. Ze moeten zich bijvoorbeeld vaker onderwerpen aan identiteitscontroles door de politie en krijgen gemakkelijker een gevangenisstraf. Volgens de publicatie leeft er een negatief beeld bij politiemensen, parketmagistraten en rechters dat in het nadeel speelt van niet-Belgische verdachten.

Dat veel agenten voor Vlaams Behang stemmen is een publiek geheim. Nu kan ik begrijpen dat wie in Brussel of andere grote steden werkt sneller vatbaar is voor racisme, daar wonen nu eenmaal veel allochtonen.

Maar daarom mag men racisme niet laten meespelen in uw werk. Rechters moeten naar de ernst van de zaak kijken en niet naar de huidskleur, politiemensen moeten hun werk doen maar moeten niet overijverig worden als het om allochtonen gaat.

Helaas is racisme iets dat de hele samenleving verziekt. Natuurlijk zijn er problemen met allochtone jongeren, die zijn er ook met blanke Belgische jongeren, maar daar heeft men het nauwelijks over.

Helaas verkorven een paar honderd jongeren het voor een hele bevolkingsgroep en helaas denken veel bange blanke mannen en vrouwen in termen van "wij" tegen zij".

Het is nu eenmaal gemakkelijker om racist te zijn dan om in eigen boezem te kijken. Door hen alleen maar te bekritiseren en ze geen kansen te geven zullen ze zich nooit echt "thuis" kunnen voelen en dat zet aan tot criminaliteit.

Bedrijven die capabele allochtonen weigeren omdat zogezegd "de klanten dit niet willen" aan te werven zijn er in overvloed. Zelf Unizo riep onlangs nog op om illegalen te regulariseren en aan te werven, in plaats van op te roepen om allochtonen aan te werven. Hypocrisie ten top!

bron http://columns.skynetblogs.be/archiv...-justitie.html
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 18:36   #308
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele reden om een wantrouwen te hebben tegen bepaalde kleurlingen, op basis van vroegere ervaringen en/of empirische waarnemingen.

Ik dacht dat de mensheid al voldoende geëvolueerd was om de "normale, natuurlijke reactie" te beredeneren.
Het is normaal om wat ongekend is te wantrouwen. Vertrouwen moet immers opgebouwd worden. Maar het is niet normaal om een afkeer of haat te hebben voor alles wat ongekend is.
Ik heb mijn spontane afkeer voor mannen met pak en das en vrouwen met duex-piece en (naald)hakken al tientallen jaren geleden overwonnen.
Ik vrees dat er al voldoende tijd verlopen is om dat "ongekende" als voldoende gekend te beschouwen en er vooral negatieve indrukken aan over te houden!
Bepaalde "onbekenden" zoals Chinezen, Japanners, enz waren ook ongekend. Nu zijn ze dat niet meer en is er weinig of geen probleem met hun aanwezigheid.
Anderen daareentegen hebben na verschillende generaties nog altijd een negatief imago, dat zelfs negatiever wordt naarmate de tijd verstrijkt en meer over hen gekend is!
Ligt het probleem bij diegenen die "observeren" of bij diegenen die "geobserveerd" worden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 18:48   #309
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik vrees dat er al voldoende tijd verlopen is om dat "ongekende" als voldoende gekend te beschouwen en er vooral negatieve indrukken aan over te houden!
Bepaalde "onbekenden" zoals Chinezen, Japanners, enz waren ook ongekend. Nu zijn ze dat niet meer en is er weinig of geen probleem met hun aanwezigheid.
Anderen daareentegen hebben na verschillende generaties nog altijd een negatief imago, dat zelfs negatiever wordt naarmate de tijd verstrijkt en meer over hen gekend is!
Ligt het probleem bij diegenen die "observeren" of bij diegenen die "geobserveerd" worden?

De meeste kennen ze niet , en die enkele die ze wel kennen dat zijn dan die paar goei die er zijn ... de zogezegde uitzondering . Het enige dat ze kennen is wantrouwen , vooroordelen en angst ... veel angst . Ik hoop dat de komende generaties gaan leren uit de fouten die er nu gemaakt worden . En de angtige bende herbergt in een home waar ze door oa allochtonen hun laatste zorg zullen krijgen , dan nog zullen ze denken dat er slechts een paar goei tussen zitten .
Oud 26 december 2010, 18:52   #310
Wisord
Banneling

Standaard

Er zijn van die mensen die alles en iedereen in groepjes opdeelt , ze gaan zo ver dat ze denken dat die groepjes een gelijkdenkende massa zijn .... begrijp wie het begrijpen kan . Kijken naar mensen als individuen is blijkbaar niet iedereen gegeven .
Oud 26 december 2010, 19:02   #311
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Wie zichzelf als groep ziet, als 'oemma' bijvoorbeeld, mag wat mij betreft ook gerust als groep behandeld worden.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 19:09   #312
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wie zichzelf als groep ziet, als 'oemma' bijvoorbeeld, mag wat mij betreft ook gerust als groep behandeld worden.

Wie zichzelf als groep ziet , kan je mij uitleggen hoe je uzelf als groep kan zien ? Ik denk eerder dat er individuen zijn die andere mensen graag in bepaalde groepjes duwen ook al hebben deze er in weze niets mee te maken .
Oud 26 december 2010, 19:31   #313
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Wie zichzelf als groep ziet , kan je mij uitleggen hoe je uzelf als groep kan zien ? Ik denk eerder dat er individuen zijn die andere mensen graag in bepaalde groepjes duwen ook al hebben deze er in weze niets mee te maken .
Eenvoudig door de eigen identiteit ondergeschikt te maken aan de groepsidentiteit, zoals bijvoorbeeld de groepsidentitet van de 'oemma', oftewel het 'religieuze' aspect van een groep compleet de controle geven over, en de identiteit laten bepalen van, het individu. Door het individu zelf welteverstaan. En al dan niet onder groepsdruk/-dwang.
Daaruit voortvloeiend ook de bereidheid om zich voor het wel en wee van de eigen groep op te offeren. Zowel letterlijk als figuurlijk.

Neem de proef maar eens op de som en vraag willekeurige moslims welke van de volgende identiteiten en groepen zij het hoogst achten en op de eerste plaats zetten:
In hoedanigheid van moslim tot de oemma behoren; (bijv.) Marokkaan of Turk e.d. zijn; Nederlander, Belg (westerling) zijn; links/rechts, democraat/andere polieke strekking zijn; metalhead of rapper of weetikwat zijn; en ga zo maar door.

Hele dikke kans dat moslim zijn en tot de oemma behoren op nummer één staat.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 20:31   #314
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Waar mag je geen commentaar op hebben?

Gedrag ligt ook niet vast door cultuur en/of ideologische opvoeding.
Wij zijn beide in dezelfde "Vlaamse cultuur" opgevoed. We zijn beide katholiek opgevoed. (ongeveer in dezelfde tijd)
En toch hebben we zo'n verschillende visie, ideologie, gedrag,....
Waaraan ligt dit dan?
Verschil in IQ misschien?
Oud 26 december 2010, 20:44   #315
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschil in IQ misschien?
Misschien. Dat zou moeten getest worden.
Maar je ziet dus ook in dat mensen met eenzelfde cultuur en/of ideologische opvoeding toch zo'n verschillende visie, ideologie, gedrag,....kunnen hebben.
Dit impliceert dat er nog andere zaken dan cultuur en/of ideologische opvoeding meespelen bij het bepalen van iemands visie, ideologie, gedrag,....
Oud 27 december 2010, 04:26   #316
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Het is toch op zijn minst vreemd dat niemand er een probleem mee heeft dat je je kind niet alleen bij een pitbull wil laten omdat pitbulls erom bekend staan te bijten.
Maar wanneer je je huis niet wil verhuren aan bepaalde etnische groepen omdat die erom bekend staan van hun tuin een stort te maken en het niet zo nauw nemen met hygiëne en onderhoud van de woonst, dan vertoon je abnormaal en verwerpelijk gedrag.
Links is overigens zeer hypocriet op dat vlak.
De meest frappante vorm van dit soort linkse hypocrisie zagen we recent in Nederland, waar vooraanstaand antiraciste Femke Halsema haar kinderen van een 'zwarte' school haalde om ze naar een 'witte' school te sturen.
Waar je scheef gaat in je vergelijking is dat je mensen niet meer als individu behandelt maar discrimineert op basis van vermeende eigenschappen van een groep. Je gaat er op voorhand van uit dat iemand zich gedraagt zoals jij denkt dat hij zich gedraagt, op basis van vooroordelen.

Dat je in de huidige tijd argwanend bent is niet zo vreemd. Dat je daarom meer eisen stelt aan je huurders (inkomenseis, bewijs van goed gedrag, etc) is misschien zelfs verstandig te noemen. Maar je weet net zo goed als ik dat een Katholieke Vlaming geen garantie geeft op het zijn van een perfecte huurder, net zoals een islamitische Marokkaan geeft garantie geeft op narigheid.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 06:12   #317
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien. Dat zou moeten getest worden.
Maar je ziet dus ook in dat mensen met eenzelfde cultuur en/of ideologische opvoeding toch zo'n verschillende visie, ideologie, gedrag,....kunnen hebben.
Dit impliceert dat er nog andere zaken dan cultuur en/of ideologische opvoeding meespelen bij het bepalen van iemands visie, ideologie, gedrag,....
Mogelijk het ligt het verschil in "open minded" zijn of niet.
Wat denk je van mensen die opgevoed zijn in een andere cultuur, ideologie, taal, met bovendien een generatiekloof, maar toch tot dezelfde visie, ideologie en gedrag komen?
Oud 27 december 2010, 08:42   #318
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Racisme in de lage landen wordt vaak verward met het beschermen van een kultuur die haaks staat tegenover de achterlijkheid die de islam invoert. Maar mij hoor je niet klagen, ik woon niet in Europa en vind het bijgevolg perfekt dat moslims emigreren naar Europa. Lang leve de Europese OCMW's!
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 12:40   #319
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is ook wat ik dacht.
Idd
Oud 27 december 2010, 12:48   #320
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Racisme in de lage landen wordt vaak verward met het beschermen van een kultuur die haaks staat tegenover de achterlijkheid die de islam invoert. Maar mij hoor je niet klagen, ik woon niet in Europa en vind het bijgevolg perfekt dat moslims emigreren naar Europa. Lang leve de Europese OCMW's!
ALs Europa leggeplunderd is zal Amerika aan de beurt komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be