![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat een verhaal , er geen strooizout meer en hoe ?
Ik hoor cijfers die me doen fronzen met de het voorhoofd . Donderdagnacht heeft men voor 2500 ton zout verstrooid op de wegen . In dat zelfde nieuwsbericht het zout komt per schip aan in Rotterdam en wordt per vrachtwagen van 30 to naar België gebracht , dat zou om voldoende te zijn , dan om en bij de 85 vrachtwagens per dag zijn .die heen en weer boll'en naar Rotterdam . Is België dan financieel niet meer in staat om een schip zout te kopen en naar Antwerpen te laten komen ? Of is de haven van Antwerpen te klein daarvoor ? Wat een geklungel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds zie ik niet in waarom daar over te klagen valt , toch weer goed voor de statistieken van de Rotterdamse haven ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als je inporteert , neem je toch een rederij naar keuze , en dan nog , breng je uw goederen naar de dichts bijzijnde haven of naar uw eigen haven niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat kies jij niet. Je koopt een product voor een bepaalde prijs. Hoe dat hier geraakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondanks de grote noden van vorig jaar werd voor deze winter 2010-2011 ongeveer de helft (!) van de zoutvoorraad voorzien. Aldus dienden nu in ijltempo zout-bestellingen geplaatst in Brazilië en Egypte welke per mega-cargo in Antwerpen verwacht worden tegen ... eind februari ! Wat hebben we vandaag geleerd ? Onze politici besparen op ALLES BEHALVE hun eigen salaris en onkosten. Zelfs werkloos trekken ze het maximum. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 28 december 2010 om 19:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 28 december 2010 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2010 groeide Zeebrugge met bijna 20 %. Volgend jaar méér dankzij de grote zoutaanvoer uit de Egypte, Brazilie en de Bahama's... In Zeebrugge worden die schepen véél sneller gelost dan in A'pen waar ze naartoe ZOUDEN moeten geloodst worden vanaf Vlissingen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Sta ik geheel voor open. Maar als Limburger kom ik dan sowieso als laatste aan de beurt (of helemaal niet, zoals nu). Via Antwerpen kan ik nog ergens hopen op het Albertkanaal. Al blijkt nu dat er 23 bruggen moeten opgekrikt worden om de zoutpiramides uit Egypte doorgang te kunnen geven ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Limburg ligt verder van Zeebrugge dan van Antwerpen - bij wintertijd is Brussel de sky vanuit Zeebrugge - wat die 23 bruggen betreft : het stond vandaag in de krant. Nu ja, ik hou het evenwicht tussen een grappende cynicus en een grollende satiricus. Al zoek ik altijd wel mee naar een oplossing. Liefst zonder politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Slpwl ! Laatst gewijzigd door Boduo : 28 december 2010 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
had een plan toen het Albertkanaal werd aangelegd om dat door te trekken van Antwerpen over Stekene - Eeklo Brugge Zeebrugge , in plaats van het Kanaal Gent terneuzen en ipv de warboel van doodlopende dokken in de achtertuin van Antwerpen . Gevolg een lage industriele as met mider files en niet afhankelijk van Nederlend met de haven APN die moeten betalen voor ieder bootje dat tot Antwerpen moet geloodst worden . Dat had pas efficient geweest . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verse sneeuw... geen ijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor politici dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja... in de VS waar Hummers de norm zijn, zou ik er ook niet van verschieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met winterbanden of zelfs sneeuwkettingen, maar dat wordt er vaak niet bijgezegd natuurlijk.
|
![]() |
![]() |