Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2010, 21:57   #341
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
u vindt gedachtengoed dan een ras?
Neen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 21:58   #342
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Deels. Dit in combinatie met "kritiek op de multiculturele samenleving", om het zacht uit te drukken.
Vroeger ja, nu verdedigen ze diezelfde multiculturele samenleving tegen de intolerante islam. Begrijpe wie begrijpen kan.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 21:59   #343
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Racisme is gewoon discriminatie -onderscheid maken dus- op grond van raciale eigenschappen. Racisme is een vorm van discriminatie waarvoor toevallig een eigen woord bestaat. Net zoals anti-semitisme een vorm van discriminatie is waarvoor een eigen woord bestaat. Echter, onze taal voorziet niet in een speciaal woord voor elke denkbare en ondenkbare vorm van discriminatie. Dat is verder ook helemaal niet nodig. Het 'discriminatie' noemen wanneer er onderscheid gemaakt wordt, volstaat gewoon. Eventueel met de toevoeging 'op grond van'.

Zo heb ik bijvoorbeeld een metaaldetector met een ingebouwde discriminator, en die kan ik zo instellen dat hij bijvoorbeeld blik, lood en aluminimum negeert en enkel uitslaat als er goud of zilver aanwezig is. Mijn metaaldetector maakt onderscheid -discrimineert dus- op edele en onedele metalen.
Ik vind dat een bijzonder goede eigenschap, want het bespaart me veel onnodig graafwerk.
²
toch raar dat sommige mensen een zo overduidelijke uitleg niet willen begrijpen.
Ze hebben waarschijnlijk ook nooit de Molinari lezing van Professor Matthias Storme gehoord:

Matthias Storme & de vrijheid om te discrimineren (+ audio)

Citaat:
OVERHEID MAG NIET DISCRIMINEREN, BURGERS WEL
"De overheid mag niet discrimineren, omdat ze een monopolie heeft. Maar zij mag dit discriminatieverbod niet opleggen aan haar burgers. In een niet-totalitaire staat is het essentieel dat een burger zijn keuzes niet moet rechtvaardigen en verantwoorden. Er kunnen grenzen gesteld worden aan de vrijheid, maar binnen die grenzen moet een burger geen verantwoording afleggen. Wat nu aan de gang is met de anti-discriminatiewetgeving, doorbreekt dit principe. Het gaat hier niet over de externe begrenzing van de vrijheid, maar om de aantasting van de kern ervan. Als de overheid stelt dat de vrijheid beperkt blijft tot "objectief en redelijk te verantwoorden handelen", dan is er geen vrijheid meer, maar een 'gebonden bevoegdheid'".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 22:07   #344
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien ik een slechte ervaring heb met een blonde heer in maatpak en das; moet ik in het vervolg alle blonde heren in maatpak en das mijden.
Indien ik al 5 -10 slechte ervaringen met blonde heren in een maatpak heb gehad doe ik dat, en ik niet alleen denk ik.

Laatst gewijzigd door daiwa : 27 december 2010 om 22:07.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 10:39   #345
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gedachtegoed van het VB was racisme. Tot ze veroordeeld werden en het VB in haar discours vreemdeling verving door moslim. Nu is het gedachtegoed van het VB discriminisme.
hier ben je niet helemaal juist he

na meerdere wetsveranderingen konden ze pas veroordeeld worden voor rascisme

zo zou ik iedere partij in belgie kunnen veroordelen voor rascisme
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 10:47   #346
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
hier ben je niet helemaal juist he

na meerdere wetsveranderingen konden ze pas veroordeeld worden voor rascisme

zo zou ik iedere partij in belgie kunnen veroordelen voor rascisme
Wat werd er veranderd in de wet?

Ga je gang. Leg klacht neer tegen iedere partij.
Verklap hier misschien al voor welke daden/uitspraken.

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 december 2010 om 10:48.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 10:49   #347
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Indien ik al 5 -10 slechte ervaringen met blonde heren in een maatpak heb gehad doe ik dat, en ik niet alleen denk ik.
arti doet zoiets niet.
Zelfs indien ze vijf keer na elkaar door zo'n blonde maatpakman werd verkracht gaat ze er nog alleen mee in het bos wandelen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 11:24   #348
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
arti doet zoiets niet.
Zelfs indien ze vijf keer na elkaar door zo'n blonde maatpakman werd verkracht gaat ze er nog alleen mee in het bos wandelen.
Dat ligt eraan, wanneer het een gekleurde medemens is wel, anders niet hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 20:17   #349
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gedachtegoed van het VB was racisme. Tot ze veroordeeld werden en het VB in haar discours vreemdeling verving door moslim. Nu is het gedachtegoed van het VB discriminisme.
Hadden de politiekers maar beter een cordon rond de andere partijen gelegd en het VB laten orde op zaken brengen...
Maar jij bent best tevreden met de rotzooi waar we nu mee zitten.
Maar rotzooi moet en zal vroeg of laat moeten opgeruimd worden!
En laat dat "racisme" maar achterwege. De zaken bij naam noemen is geen racisme, het VB is niet voor racisme veroordeeld - dat is al zoveel keer gezegd, en het VB is niet "tegen alle vreemdelingen uit racisme" en "wil niet alle vreemdelingen buiten" ook al beweren jullie dat nog duizend keer.
Het VB wil bepaalde vreemdelingen weg en wil niet dat wij ons aanpassen aan hen maar zij aan ons. Iets wat ieder zinnig mens zou moeten begrijpen en steunen.
Een tijdje geleden was één vierde van het Vlaamse kiezerscorps VB-stemmer.
Voor jou allemaal racisten? En wees gerust, die mensen denken nog altijd hetzelfde maar willen gewoon niet uitgemaakt worden door multiculidioten die er maar op los brabbelen hoe iedereen die hun mening niet deelt "racist" is.
Als alle vreemdelingen, ook diegenen die we liever kwijt zijn dan rijk, denken dat hun broodje voor eeuwig gebakken is vergissen ze zich.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 20:22   #350
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Deels. Dit in combinatie met "kritiek op de multiculturele samenleving", om het zacht uit te drukken.
Zomaar: geef eens een land op dat geen kritiek heeft op zijn "multiculturele samenleving"? Benieuwd...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 20:26   #351
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zomaar: geef eens een land op dat geen kritiek heeft op zijn "multiculturele samenleving"? Benieuwd...
Citaat:
De poging om van Duitsland een multiculturele samenleving te maken, is mislukt. Dat zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel zaterdag op een bijeenkomst in Potsdam met jongeren van haar christendemocratische partij CDU.

Merkel stelde dat Duitsland zichzelf een tijd voor de gek heeft gehouden, door te denken dat de gastarbeiders die in de jaren '60 naar het land kwamen weer weg zouden gaan.
"Maar dat is niet de realiteit", aldus Merkel. "De poging om een multiculturele samenleving op te bouwen en naast elkaar te leven, is mislukt, volkomen mislukt."
http://www.nu.nl/buitenland/2357831/...-mislukt-.html

Onze schuld uiteraard.
Wij zijn véél te beschaafd.

Laatst gewijzigd door Caligula : 28 december 2010 om 20:26.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 21:59   #352
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
http://www.nu.nl/buitenland/2357831/...-mislukt-.html

Onze schuld uiteraard.
Wij zijn véél te beschaafd.
In Rusland is men ook niet zo verguld met de multi-flauwe-Kul en de 'verrijking!
Moskou verzet zich tegen islamisering.

Citaat:
De Russische hoofdstad heeft meer moslims dan welke andere Europese metropool dan ook. Twee miljoen, en dat blijft uiteraard – net als overal – niet zonder gevolgen. Tijdens het zogenaamde »offerfeest« worden daar in alle openheid schapen de koppen afgesneden, duizenden moslims liggen op belangrijke islamitische feestdagen op een gebedskleedje op straat en leggen het verkeer lam en steeds opnieuw verrijken boodschappers van de »vrede« hun ongelovige buren met de bekende gewelddadigheden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 22:15   #353
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
In Rusland is men ook niet zo verguld met de multi-flauwe-Kul en de 'verrijking!
Goe bezig ginder. Ook "incidentjes" uiteraard
Citaat:
Nu willen morgen op 15 december 2010 de moslims uit de Kaukasus in Moskou een tegendemonstratie houden en hebben zware onlusten en wraak op de Russische bevolking aangekondigd. Men zegt, dat er veel personenauto’s en bussen vanuit Dagestan, Tsjetsjenië, Ingoesjetië en Kabardië-Balkarië onderweg zijn richting Moskou. Op de dag dat de Russische voetbalfan Jegor Swiridow werd begraven(vermoord door bende moslimjongeren), hebben twee moslims uit Dagestan opnieuw een Rus, Pavel Kasakov, neergestoken. Ongeveer een week geleden werd ook in Rostov aan de Don een Russische biologiestudent, Maksim Sytschow, door islamitische studenten uit Ingoesjetië zó erg in elkaar geslagen, dat hij korte tijd later aan zijn verwondingen overleed.
Ginder lachen ze er niet mee. Vooral niet met zulke leiders.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 22:40   #354
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Islamisering van Rusland? Het zijn harde koppen die soortgelijke demagogie aan het verspreiden zijn. In Rusland zijn er altijd moslims geweest en multiculturele samenleving is een geschiedenis daar. Niemand is daar bang noch van islam, noch van christendom en noch van Zhirinovsky.
Ze praten over Rusland. Тоже мне, "Kenners" van Rusland. Belachelijk!
Er zijn conflicten geweest met de tjechenen; puur olie-kwestie; net als americanen in IraQ(8)...
-
Jullie miraculeuze "uitvindingen" en verwijzingen zijn vaak zwart-op-geel geschreven door te kort aan bewijzen en gegronde feiten misschien? "Versterken" van "overtuigingstechnieken"?

Laatst gewijzigd door QuasiX : 28 december 2010 om 22:47.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 22:52   #355
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Goe bezig ginder. Ook "incidentjes" uiteraard
Ginder lachen ze er niet mee. Vooral niet met zulke leiders.
't Is te hopen dat 'ze' er daarginds korte metten mee maken, voorbeeldfunctie voor het verloren EUropa/abië!

De Ruskies in mijn kennissenkring doen daar ook niet flauw over, de zweep erover , maar 'rotte appels' vind je nu eenmaal overal, ook daar, èn hier die van d�*�*r komen! Snappie?
Oud 28 december 2010, 22:55   #356
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Soms leidt tekort aan feiten tot geweld zelfs;
http://www.youtube.com/watch?v=vVJYj...eature=related
(Kijk naar Zhirinovsky; de Russische Dewinter zogezegd... jammer begrijpen jullie geen Russisch... kijk de video vanaf 3min30sec.)

Laatst gewijzigd door QuasiX : 28 december 2010 om 22:56.
Oud 28 december 2010, 22:59   #357
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
't Is te hopen dat 'ze' er daarginds korte metten mee maken, voorbeeldfunctie voor het verloren EUropa/abië!

De Ruskies in mijn kennissenkring doen daar ook niet flauw over, de zweep erover , maar 'rotte appels' vind je nu eenmaal overal, ook daar, èn hier die van d�*�*r komen! Snappie?
Er is hier Hit-parade van de meest arrogante posten van 2010 op politics.be, als ik me niet vergis. U bent een heel serieuze kandidaat ervoor.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 28 december 2010 om 22:59.
Oud 28 december 2010, 23:00   #358
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Islamisering van Rusland? Het zijn harde koppen die soortgelijke demagogie aan het verspreiden zijn. In Rusland zijn er altijd moslims geweest en multiculturele samenleving is een geschiedenis daar. Niemand is daar bang noch van islam, noch van christendom en noch van Zhirinovsky.
Ze praten over Rusland. Тоже мне, "Kenners" van Rusland. Belachelijk!
Er zijn conflicten geweest met de tjechenen; puur olie-kwestie; net als americanen in IraQ(8)...
-
Jullie miraculeuze "uitvindingen" en verwijzingen zijn vaak zwart-op-geel geschreven door te kort aan bewijzen en gegronde feiten misschien? "Versterken" van "overtuigingstechnieken"?
Inderdaad, in Rusland zijn altijd moslims geweest, de commies wisten er wel raad mee.

Overigens heb je het steeds over Tjechenen, ik ken dat volk niet, een minder goeie verstaander zou er Tjechen in kunnen lezen, het gaat echter over Tsjetsjenen oftewel Chechen (Hохчи)!
Oud 28 december 2010, 23:03   #359
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms leidt tekort aan feiten tot geweld zelfs;
http://www.youtube.com/watch?v=vVJYj...eature=related
(Kijk naar Zhirinovsky; de Russische Dewinter zogezegd... jammer begrijpen jullie geen Russisch... kijk de video vanaf 3min30sec.)
Ik zou ook een aantal filmpjes kunnen opsnorren over die befaamde Tsjetsjenen hoor, speciaal voor U.
Oud 28 december 2010, 23:04   #360
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is hier Hit-parade van de meest arrogante posten van 2010 op politics.be, als ik me niet vergis. U bent een heel serieuze kandidaat ervoor.
U voelde zich aangesproken?

Maar ik had het - eerlijk gezegd - niet eens over U!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be