![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe berekent men dat ? Laatst gewijzigd door Bobke : 27 december 2010 om 23:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar wel wordt daar vaak afgunstig maar gekeken. uit dit uurloon moet een zefstandige wel zichzelf voorzien van een goede uitrusting ,wagen en gereedschap om zijn beroep naar behoren en efficient te kunnen uitvoeren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de mensen begrijpen dat niet immers, de zelfstandige maakt verlies en moet er zijn spaarcenten nog bij insteken.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zelfstandige zal zijn winst altijd aanspreken in perioden van verlies. Een werknemer zal dat niet doen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb een goed idee , wat denk je er van . Zelfstandigen die tot hun 50 goed en hard gewerkt hebben mogen dan stoppen en nog 5 jaar ambtenaar worden met hun ervaring . DEN boel zou wel draaien , en zij verdienen dat ook , een beetje meer respect en hun ervaring uitwerken , en een rustiger leven aan het einde van hun loopbaan . PS ik weet niet of het zou lukken , sorry ...... Ik heb 4 jaar ambtenaar geweest toen ik jong was en heb het laten stikken , ben nu 26 jaar zelfstandig en nog geen moment spijt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() In mijn loopbaan en bedrijf heb ik altijd de arbeiders die het werk deden om de centen binnen te brengen beschermd , en de administratie tot een minimum beperkt . en wanneer een bediende of een ingenieur op kantoor in ging tegen een arbeider , kon die een halve dag naast de arbeider staan om te zien hoe het moest . de grote muilen gingen van zelf weg , en de gene die respect hadden en er uit leerden werkten efficenter .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat ambtenaren en zelfstandigen altijd wel gescheiden zullen blijven.
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ben nog iets vergeten , wie naar de vakbond ging om ook maar een vraag lag er uit . PUNT uit . voor hun rechten en hun vragen betaal ik veel geld aan een sociaal secretariaat en dat zijn ook geen bedriegers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is een kwestie van - anders denken de ene denkt , eerst presteren en laten zien wat ik waard ben en dan iets vragen . de andere denkt hoeveel is mijn loon en wat zijn de voorwaarden en profijtjes , en als ik maandag niet ziek ben dan moet ik er tog wel zijn zeker . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog verleden week kondigden enkele werkgeversorganisaties aan dat ze het "beu" waren..dat regeringsonderhandelen.
Een tijdje ervoor lanceerde een van de vakbonden (de rode) een "offensief" tegen de NVA... beiden wezen de politici op hun "verantwoordelijkheid" Ondertussen,al die tijd eigenlijk,was er gekissebis,en nu ook formeel overleg tussen werknemers- en werkgevers .Omtrent algemene nieuwe CAO en ook "het statuut" waarvan sprake in deze thread. Het ziet er naar uit dat dit op niks zal uitlopen.... Blijkbara nemen werkgevers en werknemers-vertegenwoordigers "hun verantwoordelijkheid" zelf niet en zullen het dus de politici moeten zijn die de knoop doorhakken ergens na nieuwjaar.Zo kan al de "schuld" bij de politici gelegd worden natuurlijk De bal ligt voor het doel,de match verloopt momenteel tamelijk gusntig (de Belgsiche economie en het begrotingstekort vallen,gezien de omstandigheden,best mee),de keeper is gaan plassen en toch wordt er niet geschoord Dat ben ik ook beu,ellendige lafaards . Ze helpen mee de maatschappij om zeep op die manier .Ze DWINGEN de politiek zich te bemoeien tot op de werkvloer en in het loonzakje ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 28 december 2010 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wie in de metaalsektor zit en denkt dat het beter is in de houtsektor moet zich maar omscholen hé. Waar een wil is is een weg. Die zogezegde ongelijkheid zorgt er nu net voor dat de mensen aktief blijven. Je moet zelf je leven maken. Niet de overheid of de vakbond. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof we veel keuze hebben.
![]() |
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat zegt iemand met als onderschrift
"nu durven veranderen" en "denken - durven - doen " Waar ik trouwens volledig achter sta. ![]() ![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 28 december 2010 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sta hier ook achter, maar als arbeider kan je niet zelf je loon bepalen, je bent nu eenmaal afhankelijk van de onderhandelingen tussen vakbonden en patroons.
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik blijf er bij: niet teveel op de overheid rekenen en je kansen grijpen als ze zich voordoen. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 28 december 2010 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |