![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor mij lijkt het (voorlopig toch) een betere optie dan te gaan voor inmenging van de overheid of de privé. Dat wil niet zeggen dat het beleid moet beginnen en eindigen met social clubs. Ik heb persoonlijk ook niets tegen dealers, maar dat negatief beeld is er gekomen door het illegaal maken van bepaalde drugs. Ze werden namelijk criminelen. Ook werd het interessanter voor echte criminelen om te dealen. Van welke drugs kan u dat begrijpen en waarom?
![]() |
![]() |
#863 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
LSD weet ik niet meer waar ik ben en dut een 6-8 uur. Niet gevaarlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan hier ook wel een paar zatte verhaaltjes komen vertellen, maar dat is irrelevant.
![]() |
![]() |
#865 | |||||||||||
Minister
|
![]() Hier wel.
Citaat:
Citaat:
"In the 1996 household survey on drug abuse, 1.1 % of those polled said they had used heroin at least once, but only 18% of that 1.1% had used it in the past year, and only 9% had used it in the past month". Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
Banneling
|
![]() je kan niet verder van de waarheid zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Ge gaat ook niet zeggen "oeoeoe kijk vergelijk eens alcohol met koffie want van 1L sterke drank per dag hebt ge een probleem en van 1L koffie niet". Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw alcohol in sterke drank is trouwens ook verkregen met een chemisch proces: distillatie. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Tenandere, voor de 500 miljoen miljardste keer: kijk eens naar Portugal en andere landen (met een beperktere vorm van decriminalisatie en/of gedoogbeleid) en zeg nog eens dat er méér gebruikers zijn in zo'n systeem. Niet dus. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#870 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Even nadenken echter zou je doen beseffen dat het alcoholgehalte in rot fruit, "iets" minder is dan je Schotse Malt of Cubaanse rum. Die zijn namelijk tot stand gekomen door distillatie. Citaat:
Laatst gewijzigd door Caligula : 28 december 2010 om 18:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je verwacht kennis, onderzoek EN genuanceerd denken. Dat is er niet bij iemand die dode planten(olie) met bijen vergelijkt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Gouverneur
|
![]() Dan neem ik dat stukje van mijn bericht terug.
![]() |
#873 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, los van het feit dat die mensen veel minder uit te geven hebben natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wrm hebt ge het hier dan ook nodig? Hier lijden we niet aan hoogteziekte.
Ge kunt u trouwens zo coca stekken, zaden en planten via de post laten komen, legaal. Dus? Citaat:
Kijk naar hero junks, die schuiven zelfs hun eigen kids opzij voor hun verslaving te onderhouden. Besef toch met wat je hier vraagt. Legalisering van alle drugs kan gewoonweg niet. Er moet hulp komen, centra om naalden in te ruilen, centra om drugs op zuiverheid te testen. Maar legaliteit? NEEN!!!! Citaat:
Ik heb nog nooit een gematigd hero gebruiker gezien, u wel misschien? Edit: En hierbij ontken ik niet dat hero gebruikers niet eerst al gematigd gebruiker begonnen. Nochtans "geïndustrialiseerde" opium he makker. Citaat:
Citaat:
Bekijk ook hoe men omgaat met hun kinderen aub. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Andersom ook, wiet is nog altijd de zuiverste drugs. (mits zelf bio opgekweekt) Citaat:
Citaat:
En hard drug gebruikers met bezit van hard drugs krijgen geen zware vingertik in BE. Ze zien de bak zelfs niet meer. Wat meer wensen we nog???
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 28 december 2010 om 23:00. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die olifanten worden wel degelijk zat van dat rot fruit. Een olifant eet er niet eentje he. Natuurlijk typt dat niet aan een Cubaanse rum of dergelijke. Wat ik wou aantonen, alcohol zoals we die vandaag kennen in onze drank is een natuurlijk proces. Geen chemische bijwerkingen op bepaalde industriële dranken na.
![]() |
![]() |
#877 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ff willen dat alle drugs zomaar kan, en de staat verantwoordelijk moet zijn om zuivere drugs te leveren, dan vind ik dat toch vrij van de pot gerukt. Portugal is geen voorbeeld op wat bepaalde mensen hier vragen. Men vraagt hier aanbod en een bijsluiter bij die drugs. Citaat:
Zie hero, dat is taliban dope. Zie coke, dat is van coca-fabriekjes die uitgebuit worden door rijke mannekes die koelbloedig een kogel in je kop schieten.... Denk toch eens na. En 't is niet omdat het "gedecriminaliseerd" wordt dat het niet van diezelfde bronnen gaat komen he. Wordt ze dan werkelijk zuiverder dan ze nu is? Ze passeert dan toch ook nog evenveel handen.
![]() |
![]() |
#878 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sommige telen voor zichzelf en hun vrouwtje. Sommige telen enkel voor zichzelf. Als je dan enkel op buitenteelt valt, kom je idd niet toe met één plant. Dus nog minder met één plant binnen. Tenzij je echt de moeite neemt op een superlange voorgroei. Maar er kan zoveel misgaan, dus één gedoogde wietplant is zeker geen goed beleid. Daarin volg ik je helemaal. LSD is wel een gevaarlijke drugs. Je weet niet wat er in iedereens kopje omgaat. Misschien is de uwe zuiver. Maar zelfs op paddo's kunnen mensen zich heel raar gaan gedragen. Securiteit is dan van doen, en dan kan je niet in het wildeweg gaan zeggen: "Ok doe maar mannekes". Persoonlijk ben ik toch diep in het psychonauten gebeuren getreden, en ik heb nog nooit iemand zien blijven hangen. Maar hoe diep kunt ge in het konijnenhol gaan he? Sommige mensen, waaronder ik bijna, gaan compleet losgerukt van de realiteit denken. Nuja, wat is realiteit. LSD is niet de manier volgens mij om de geest te expanderen. Ik heb het wonder pas ervaren op paddo's. LSD speelde zich heel chemisch af in mijn hoofd en dacht echt raar na. Simpel voorbeeld, wij woonde dichtbij spoorwegen en mijn vriendin lag naast me. Ik was in slaap gevallen en werd wakker, mijn gedachte waren "ik moet eerst die spoorweg oversteken om ze te zoenen". Terwijl ze gewoon naast me lag. Het was een double hoffman wat mijn eerste en laatste LSD ervaring was. Paddo's daarintegen, ik kon werkelijk de natuur inspringen omdat ik voelde dat ze tegen me sprak. Beetje zoals Alice in wonderland de bloemetjes tot haar hoorde spreken toen ze ook van die paddenstoel at. Nevertheless, ik heb mensen enorm zien afzien op paddo's en rede moeten inspreken omdat ze dachten dat de "bad trip"' nooit overging. Wat doen sommige mensen met het idee dat een bad trip nooit eindigt? De verhalen zijn ons niet onbekend. Citaat:
Een dealer is niet meer en niet minder dan een zwartwerker, hoewel die dealer in de context minder crimineel is. Vanuit mijn zicht. Wel gezegd zijnde, in de Marokkaanse VZW's valt nog goede hasj te rapen, maar of ze de beste verkopen is niet altijd zo. Tbizla is hier in overvloed na de zomermaanden, dat wel. Maar zij hebben ook zo hun truukjes om het gewicht te doen toenemen he. Zelfs in NL shops krijg je niet altijd Tbizla wanneer men hem in die naam verkoopt. Citaat:
Meth bv, mensen worden zombies. Of meth haar intrede al maakte in BE is mij een vraag. Ik zit dan ook niet meer in die milieus, ben al een dagje ouder. Ik vind het wel minder dat BE het NL probleem niet wou oplossen door shops bij ons op de grens te duwen, zodat we niet meer tot daar moesten gaan. Als ons gedoogbeleid (iets) ruimer was, had NL minder snel pasjes moeten invoeren. Maar bon, de Fransmannen zijn volgens mij de grootste boosdoeners, want dan op hun beurt weer meestal Franse "allochtonen" waren.
![]() |
![]() |
#879 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Terwijl het ook een opiaat is he. Minderjarigen zullen altijd nieuwsgierig naar drugs grijpen en als u denkt dat een "legalisering" dat gaat weerhouden, think again. Er zullen altijd fuckers zijn die dat voor hun in hun plaats zullen kopen.
![]() |
![]() |
#880 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees je ook de manual niet van een toestel dat je koopt? Citaat:
Het systeem zal niet sluitend zijn, maar er zullen toch veel minder minder-jarigen aan gerief geraken dan bij de illegale verkooppunten. Niet? Kan ik nu eindelijk je advies krijgen? Ik wil de schade maximaal beperken; door minder gezondheidsrisico's en minder criminaliteit. En dat levert nog eens enorme besparingen op. |
||
![]() |
![]() |