![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Beide hebben hun voor- en nadelen in mijn ervaring en ik heb ook het diepste respect voor arbeiders. Maar ik ben geindoctrineerd dat ik goed moest leren om bediende te worden dus van mijn part mag dat onderscheid blijven. Ben arbeider geweest en zoveel vond ik toch niet om over te klagen. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 28 december 2010 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus niet rechtstreeks op ouderdom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het nieuwe statuut: "de ardiende"
ardiende = slechtste uit het bediende statuut + het slechtste uit het arbeidersstatuut. En zo is er geen discriminatie meer... iedereen tevree
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() filosoofke, volgens mij weet jij niet waarover dit gaat
wat denkt ge zelf? Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 december 2010 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gelijktijdig vergeet men tienduizenden zelfstandige ondernemers die graag mensen in dienst zouden nemen , maar de betutteling en te dure voorwaarden maakt hun groei en ambitie onmogelijk ( Pas op - Ik heb niet gezecht dat de arbeider in kwestie zijn loon te hoog is ) maar de verbintenis is tot wat te beschermend , om de motivatie op peil te houden . Ook diverse bedrijven doen zeer bewust een aanwervingstop om niet boven die 50 arbeiders/ bedienden te komen . Ik denk dat de vakbonden momenteel meer schade dan goed doen . en ja de wereld is mondeaal ,maar we geven te veel macht uit handen en verkopen ons eigen zeggenschap . zie Opel en tientallen andere |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Altijd die aftrekposten ha ha ha , Als je op het einde van de rit uw facturen niet kan betalen is het snel gedaan met aftrekken beste vriend . En als je balans wat scheef zit mag je gauw een wat uitleg geven in de bank . En de Boekhoudkantoren die U aanporren om er wat tussen te foeffelen zijn niet niet meer , die patriotten zijn goed gekend bij de belastingen en je kan daar best geen klant zijn , of Uw BTW tegoed kan al eens een maand of 6 op zich laten wachten . Ik zou beschaamd zijn om de koe waar ik melk van drink altijd in de stront te duwen . Een bedrijf , groot of klein die zijn mensen niet verzorgd , kan zijn volk niet houden en geen service aan zijn klanten geven , zo rond is een cirkel . en als je het niet geloofd , onderneem ook eens iets en zet je eigen vermogen op het spel , of denk je dat een bank , vennootschap of niet Uw bedrijf financiert zonder persoonlijke borgstelling . Rond de bescherming van een vennootschap hangen zoveel strikken als 7 naalden rond een balon Mijn Heer . en je huis en vrouw inclus op het spel. Maar Uw boeksken van de vakbond van buiten leren en zelf geen lap doen is gemakkelijk hoor . Sorry ben dat aanvallend gedrag een beetje pisserig beu hoor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, persoonlijk verander ik regelmatig van werkgever, daar ik werken niet mijn hoofdinkomsten is en ik ontslag neem als ik het beu ben of als ik een betere aanbieding krijg. Heb in heel mijn leven nog NOOIT 10 jaar voor dezelfde werkgever gewerkt. Het bedrijf waar ik nu werk, daar ben ik slechts 2 maanden, maar heb er wel een brutoloon dat meer dan 400€ per maand hoger ligt dan dat van jongere werknemers die er al 7 en zelfs 15 jaar werken. Dit gewoon al omdat een +50 reeds meer werkloosheidsuitkering krijgt en dus niet werkt als hij minder dan 1700€ netto per maand verdient. Terwijl dit vaak het brutoloon is van jongere werknemers. Je moet trouwens een de barema's van de bouw opzoeken, daar vindt je de verschillen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kan wel extra legale voordelen verwerven zoals extra verlofdagen, een extra premie, maar echt loon nooit.
![]() |
![]() |
#55 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit forum is daar te klein voor. ![]() Fred. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast spelen diploma's een belangrijke rol, samen met de leeftijd. Het werk is vaak zelfs slechts een nevenfactor voor het bepalen van het loon. Wat veel meer van belang is, is de sector waarin een arbeider zijn bedrijf is ingeschreven. Zo zijn er mensen die zelfs samen werken en hetzelfde werk doen, maar een verschillende verloning krijgen, enkel omdat ze in verschillende sectoren zijn ingeschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Het is als jongere zeer moeilijk ervaring op te doen. Dus het overgrote deel van 'rechtstreeks' is recht evenredig met ouderdom.
Citaat:
Citaat:
Doe dat boekje maar eens open. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 29 december 2010 om 16:31. |
||
![]() |
![]() |