Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2010, 10:26   #41
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Geen probleem, geef me uw e-mail adres via PB en zullen dan zien wat VIVANT gemist heeft. Kunnen het zonder probleem terug tot leven roepen, de tijd dringt overigens.
Aangezien hier vuil openbaar gespuid wordt, verwacht ik ook dat de bron openbaar gemaakt wordt. Ik hoef dat niet onder PB te ontvangen. Ik wens dat het forum-reglement gevolgd wordt.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 10:27   #42
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
1 verkozene als ik het goed heb. Duchatelet zelf.
U vergeet Nele Lijnen en 2 Duitstalige parlementariërs. Daarnaast nog heel wat lokale verkozenen.
Oud 28 december 2010, 10:34   #43
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Aangezien hier vuil openbaar gespuid wordt, verwacht ik ook dat de bron openbaar gemaakt wordt. Ik hoef dat niet onder PB te ontvangen. Ik wens dat het forum-reglement gevolgd wordt.
Waar zie je het vuil ? Als VIVANT pleit voor een basisinkomen en wanneer dat zuiver economisch helemaal geen probleem is, waar zie je dan het vuil ? Wanneer echter de sponsor van VIVANT het bewijs daarvoor 'te moeilijk' vindt, wat rest er dan ? Hoe of wat moet een normaal mens dan denken hierover ? Probeer me dat eens uit te leggen alvorens diegenen die trachten te helpen met de vinger te wijzen. Beetje respect zou niet ongepast zijn, denkt U zelf ook niet ?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 10:41   #44
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Verhaal klopt niet helemaal, Duchatelet zijn mogelijkheden geboden om het plan verder te dragen, zelfs in versneld tempo. Hij heeft simpelweg geweigerd om er enige aandacht aan te besteden.
Deze ongestaafde bewering noem ik 'vuil'
Oud 28 december 2010, 10:52   #45
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Noem het dan vuil, geen probleem. Ik neem aan dat je ook van VIVANT bent ? Blijkbaar nog steeds hetzelfde liedje aldaar, niet echt hoopgevend natuurlijk. Toch succes gewenst, zullen wel andere kanalen opzoeken die bereid zijn om wel samen te werken.
Oud 28 december 2010, 11:18   #46
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
100 = 10 x 10
10 = 10 x 1
100 – 10 = 90

Hierzo, geen probleem voor het basisinkomen dus. Hebben er zelfs tekeningetjes bij gegeven en een volledig psychotechnische analyse. En wat deed uw sponsor, denkt U ? Vergist U zich vooral niet, of straks gaat U ook wiskunde ontkennen en vuil noemen.
Oud 28 december 2010, 12:16   #47
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Per direct mailverkeer
Dat is heel fijn.
Maar ........ wie had die mail verzonden?
Oud 28 december 2010, 14:38   #48
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
100 = 10 x 10
10 = 10 x 1
100 – 10 = 90

Hierzo, geen probleem voor het basisinkomen dus. Hebben er zelfs tekeningetjes bij gegeven en een volledig psychotechnische analyse. En wat deed uw sponsor, denkt U ? Vergist U zich vooral niet, of straks gaat U ook wiskunde ontkennen en vuil noemen.
Als wetenschapper heb ik geen boodschap dit 'bewijs'. Wat ik mis is die beweerde "weigering" waarover u het in uw eerdere mail had. Maar doe geen moeite, ik leg het wel aan Roland voor.

Groet
DJr
Oud 28 december 2010, 17:31   #49
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS
Per direct mailverkeer

Dat is heel fijn.
Maar ........ wie had die mail verzonden?

Geen antwoord.
Oud 28 december 2010, 19:18   #50
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Daar een politicus niet verder plant
dan een herkiezing voor 't eigen ambt
voorzag hij voor ons
een leeg zilverfonds.
Maar de hoop groeit, want daar is .... Vivant !

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 28 december 2010 om 19:19.
Oud 28 december 2010, 19:24   #51
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
hoezo?
duchatelet en nele dinges hebben toch een zachte rode zetel onder hun **** in ruil voor god weet wat van vrhfstdt

als dat geen planning is

Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 december 2010 om 19:26.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 01:56   #52
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zie je het vuil ? Als VIVANT pleit voor een basisinkomen en wanneer dat zuiver economisch helemaal geen probleem is, waar zie je dan het vuil ? Wanneer echter de sponsor van VIVANT het bewijs daarvoor 'te moeilijk' vindt, wat rest er dan ? Hoe of wat moet een normaal mens dan denken hierover ? Probeer me dat eens uit te leggen alvorens diegenen die trachten te helpen met de vinger te wijzen. Beetje respect zou niet ongepast zijn, denkt U zelf ook niet ?
U hebt een moeilijk woordje gebruikt , Sponser .

Enerzijds grote bewondering en dankbaarheid aan Roland om zoveel te investeren in een ideaal dat ons allen aan het hart lag . Dat hij dit niet hoefde te dragen , of mintens niet permanent, lijkt mij zeer normaal . Dat hij dat wel heeft gedragen , terwijl hij er zelf niet in geloofde of het niet wou realiseren is zeer onwaarschijnlijk .

Maar of hij genoeg heeft open gestaan , of vertrouwen had in mogelijkheden om dat met anderen te delen om de tijd te overbruggen, is een klein vraagteken . Ik heb wel vaker gehoord dat hij te veel de beslissingen alleen wou dragen , , anderzijds . wanneer ik iets alleen financier , zou ik ook niet dulden dat er mensen willen mee sturen waar ik niet zeker van ben
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 02:00   #53
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoezo?
duchatelet en nele dinges hebben toch een zachte rode zetel onder hun **** in ruil voor god weet wat van vrhfstdt

als dat geen planning is
Als die zetel gebruikt wordt om het Vivant Programma alsnog te promoten en te realiseren is dat een goede beslissing .

Dat één man dat na een resultaat zonder partijfinanciering niet kon dragen of niet wou , kan je Roland maar moeilijk kwalijk nemen .

Gebruikt hij deze zetel nu om rustig en comfortabel te zitten , dan stelt hij veel mensen teleur , en zo ken ik Roland niet .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 06:27   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik heb zeer uitgebreidt het gedachtengoed en de werking en studie's van Vivant gelezen .

Belasting op consumptie en andere zeer nieuwe , frisse en vooruitdenkende ideeen .
Een politiek denken dat op zijn eigen studie werd gebouwt en niet aanleunde of afgeleid was van wat dan ook .

Dat was een partijprogram waar mensen durven denken
Opgelost in de O-VLD. Wist je dat niet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 06:29   #55
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
voorzag hij voor ons
een leeg zilverfonds.
Maar de hoop groeit, want daar is .... Vivant !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 09:20   #56
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Als wetenschapper heb ik geen boodschap dit 'bewijs'. Wat ik mis is die beweerde "weigering" waarover u het in uw eerdere mail had. Maar doe geen moeite, ik leg het wel aan Roland voor.

Groet
DJr
Bizar, als wetenschapper heeft U net het bewijs gekregen dat de financiering voor het basisinkomen geen enkel probleem vormt, zoals we ook aan Roland hebben toevertrouwd. Het verheugt ons echter wel dat U het terug aan Roland wil voorleggen, we zijn nl altijd bereid om samen te werken in functie van het nobele gedachtegoed dat in het manifest werd opgenomen. U wil beslist Roland eraan herinneren aan wat we destijds gezegd hebben, zullen het kort nog even herhalen. Het cruciale punt was dat het idee van een basisinkomen binnen de huidige complexiteit gewrongen werd waardoor het aan waarachtigheid moest inboeten. Om hieraan tegemoet te komen en het idee aan kracht te laten winnen, hebben we dan het rekenkundige bewijs geleverd dat het basisinkomen veel en veel hoger zou kunnen liggen wanneer een andere denkpiste zou gevolgd worden, de doelstelling is dus dezelfde, dat vormt het probleem dus niet. Roland heeft ons destijds nog geantwoord dat de gebruikte term om deze aanpak te omschrijven te moeilijk zou zijn. Over de inhoud zelf geen enkele reactie, weten dus zelfs niet of Roland het nu wel of niet begrepen heeft of ernstig aandacht heeft gegeven. Nu, over het verleden kunnen we nog veel wauwelen, we zijn U alvast dankbaar moest U als intermediair de dialoog en samenwerking alsnog kunnen induceren. Zoals U als wetenschapper beslist ook weet begint de tijd te dringen. Waarom dat zo is hebben we overigens ook aan Roland laten weten, zat vervat in dezelfde bundel. Merkt U vooral op, wij zijn niet haatdragend, U wil beslist onze teleurstelling van destijds begrijpen en hopen dat de toekomst een hoopvoller perspectief mag bieden. Meen U hiermee te hebben geantwoord in alle oprechtheid.

ps : gezien uw wens om deze dialoog openbaar te voeren, hoop ik dat U dan ook zo fair wil zijn om de reactie van Roland ook openbaar te stellen, op deze manier kan iedereen volgen. We streven nu eenmaal naar transparantie, net zoals VIvant deze wens heeft.

Laatst gewijzigd door MIS : 29 december 2010 om 09:22.
Oud 29 december 2010, 09:25   #57
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is heel fijn. Maar ........ wie had die mail verzonden? Geen antwoord.
U kan hiervoor contact opnemen met dhr Paul Nollen, U welbekend wellicht. Heeft destijds getuige geweest van dit mailverkeer.
Oud 29 december 2010, 09:38   #58
MIS
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt een moeilijk woordje gebruikt , Sponser .

Enerzijds grote bewondering en dankbaarheid aan Roland om zoveel te investeren in een ideaal dat ons allen aan het hart lag . Dat hij dit niet hoefde te dragen , of mintens niet permanent, lijkt mij zeer normaal . Dat hij dat wel heeft gedragen , terwijl hij er zelf niet in geloofde of het niet wou realiseren is zeer onwaarschijnlijk .

Maar of hij genoeg heeft open gestaan , of vertrouwen had in mogelijkheden om dat met anderen te delen om de tijd te overbruggen, is een klein vraagteken . Ik heb wel vaker gehoord dat hij te veel de beslissingen alleen wou dragen , , anderzijds . wanneer ik iets alleen financier , zou ik ook niet dulden dat er mensen willen mee sturen waar ik niet zeker van ben
Allemaal begrijpelijk, geen probleem daarmee. U zal het beslist met me willen eens zijn dat vandaag de situatie net iets anders ligt dan een viertal jaar geleden. Het is vandaag dat we nood hebben aan attractors die het tij kunnen keren, dergelijke attractors liggen in lijn met het manifest van VIVANT, net hierom is het belangrijk om dit terug op de agenda te plaatsen. Een deterministische houding zal hierbij niet helpen, integendeel. Overigens, het begrip ‘sponsor’ is niet enkel in financiële termen te begrijpen maar zeer zeker verwijst het naar autoriteiten of gezagsdragers die een nobel project ondersteunen en verder dragen opdat steeds meer mensen op de hoogte geraken van hoopvoller alternatieven. Een hoopvoller initiatief is bvb wat in het manifest van Vivant beschreven staat, hiermee zou dus het vertrouwen gerehabiliteerd kunnen worden.
Oud 29 december 2010, 09:43   #59
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je niets over dat programma weet of iets zinnigs te debateren hebt , hou Uw goedkope zever dan voor U en maak Uw hoofdkusen nat
Oei. Het zijn weer die maandelijkse ambetante dagen zeker ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 12:46   #60
jamaar
Vreemdeling

jamaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat zo niet gevolgd, ik ging eigenlijk naar die bijeenkomst omdat een vriendin van ons daar militant van was.
Even daarna zijn er verschillende Vivanters overgekomen van Vivant naar N-VA (N-VA betekende toen ook niets).
Ook naar LDD.. maar ook miskent....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be