Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 09:13   #221
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
maar nee, w�*�*rom zouden ze die westerse dwaling ondertekenen? Alle islamitische landen weten van zichzelf dat ze de Waarheid in petto hebben want ZIJ volgen de wet zoals opgelegd door Allah. Ze gaan toch geen wet volgen die is opgelegd door westerlingen zeker?

Blijkbaar dringt het bij sommigen nog steeds niet door dat het geen kwestie is van paternalistisch polleke vasthouden tot ze het wel zullen snappen.
ZIJ gaan ervan uit dat ze ONS moeten heropvoeden en koloniseren zodat ze uitvoeren wat in hun boekje staat: "zorg dat heel de wereld van Allah is".

Wie denkt nu dat de islamitische landen die verdorven westerse UVRM gaan ondertekenen als ze zèlf een vééééééééééééééééééééél beter verdrag hebben?
Omdat ze in 1948 of nog niet bestonden, of minder extreme leiding hadden.

Alleen Pakistan en Saoudi Arabië waren toen van tel, Pakistan heeft dat charter getekend, Saoudi Arabië niet.

En het is een constant heet hangijzer binnen de VN, de Islamietjes nu hun zin te geven, en de muzelman variante van de rechten van de mens te ratificeren, en daarmee een wettelijk tintje te geven. Gelukkig dat de VS en zowat heel Zuid Amerika tegengas geven op dit vlak.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 december 2010 om 09:15.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 09:19   #222
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik heb vandaag een fatwa gelezen van een van de grootste islamgeleerden uit SA, Muhammad ibn al Uthaymeen, over huwelijk van minderjarige meisjes; hij zegt zeer duidelijk dat het in strijd is met de leer van de islam (= instemming is noodzakelijk en men gaat geen mening van een minderjarige verwachten terwijl zij geen inzicht in/begrip van huwelijk/beslissing heeft).
Volgens Mohammed stond het zwijgen van een maagd gelijk aan haar instemming!

uit de Sahih ahadith van Bukhari:

Citaat:
Volume 7, Book 62, Number 67:
Narrated Abu Huraira:

The Prophet said, "A matron should not be given in marriage except after consulting her; and a virgin should not be given in marriage except after her permission." The people asked, "O Allah's Apostle! How can we know her permission?" He said, "Her silence (indicates her permission)."

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 09:29   #223
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
die post is al vier maal herhaald.
Neen, je gaf links van artikels waaruit blijkt dat het gebeurt. Geen link naar de wet waaruit blijkt dat dit wettelijk is.
Je begrijpt toch het verschil?
Citaat:
Iets wat je misschien had kunnen weten als je meer leest dan de openingszin.
Jij weet niet van welke posts ik enkel de eerste zin lees.
En? Zou je dat kunnen? Posts schrijven zonder schelden en beledigen.
Citaat:
hoezo? je weet dat dit gebeurt in Iran?
Dat vertelde ik eergisteren al.
http://forum.politics.be/showthread....69#post5189169
Citaat:
En de volgens jou "overtreders" worden niet gestraft? ga je nu ineens komen vertellen dat er een gedoogbeleid is of hoe meen je eronder uit te geraken?
Ik zou het niet weten.
Ik vind vooral artikels over India, indien ik google op "kinderhuwelijken".
http://www.mo.be/artikel/zo-jong-en-zo-getrouwd
http://www.updaid.nl/vrouwen-kindere...jken-in-india/
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 09:31   #224
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
NEEN MEVROUW! IRAN HEEFT DE UVRM NIET ONDERTEKEND.
Toch wel.
http://treaties.un.org/Pages/ViewDet...pter=4&lang=en
Oud 29 december 2010, 09:34   #225
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En als je gelooft dat zo'n vodje papier een land zoals Iran zal overtuigen zich eraan te houden, dan heb ik hier nog een fantastische deal voor bouwgrond aan't strand van de Mare Tranquillitatis.

Circe, ik ben bang dat Iran dat stukje papier wel getekend heeft, maar sinds dat de universele islamitische rechten van de mens in 1979 zijn "ontworpen", en de ayatollahs de plak zwaaien in Iran, dat er constant gelobbied is om de UVRM aan te passen naar dit stukje fantastische proza. (1 van de weinige dingen waar Saoudi Arabië en Iran wel overeenkomen)
Neen, ik geloof niet dat de ondertekening en ratificering een garantie is op het naleven. Dat schreef ik meermaals.
Oud 29 december 2010, 09:41   #226
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, je gaf links van artikels waaruit blijkt dat het gebeurt. Geen link naar de wet waaruit blijkt dat dit wettelijk is.
Je begrijpt toch het verschil?
neen, ik gaf een link waar verwezen werd naar de Iraanse wetgeving.
Lees nog eens.
Citaat:
Ik vind vooral artikels over India, indien ik google op "kinderhuwelijken".
http://www.mo.be/artikel/zo-jong-en-zo-getrouwd
http://www.updaid.nl/vrouwen-kindere...jken-in-india/
ik vind vooral islamitische huwelijken, maar ik zoek dan ook op "child brides"

http://en.trend.az/regions/iran/1713190.html
http://www.nydailynews.com/opinions/...s_a_bride.html

Citaat:
Muslim men, who are Canadian citizens or permanent residents return to their homeland to wed a "child bride" in an arranged marriage in which a dowry is given to the girl's parents. Officials said some of the brides can be 14 years old or younger and are "forced" to marry. The practice occurs in a host of countries including: Afghanistan, Iran, Pakistan and Lebanon.
http://www.jihadwatch.org/2010/03/ca...-increase.html

Citaat:
Forced marriage is different from arranged marriage, which is common in many countries. In an arranged marriage, both bride and groom consent to the marriage. But how can a 13-year-old girl consent to such an obviously adult institution? Child brides lack the maturity to consent, making all child marriages forced marriages. Imagine a young bride, excited to wear a new dress on her wedding night, completely oblivious to the consummation (rape) awaiting her at night's end.

Thirteen-year-old Yemeni child bride Ilham Mahdi al Assi died tragically three days after her wedding in April, after she was tied down, raped repeatedly and left bleeding to death. Another recent example is 12-year-old Fawziya Abdullah Youssef, also a Yemeni child bride, who died after three days of excruciating labor pain because her body wasn't developed enough to give birth.

The horrific practice of child marriages still exists because it is a tradition passed down through generations, kept alive through cultural, economic and religious realities difficult for our Western society to fathom. But cultural differences aside, how many children have to lose their lives because of forced marriages and repeated rapes?

Read more: http://www.nydailynews.com/opinions/...#ixzz19UMjZirJ
waarom googelt ge eens niet op "kindhuwelijken VS"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2010 om 09:50.
Oud 29 december 2010, 09:57   #227
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens Mohammed stond het zwijgen van een maagd gelijk aan haar instemming!
Mohammed discussieert hier niet mee. Je kan dus wat Mohammed zegt niet gebruiken om in de mond te leggen van forummers hier. Je zou beter vragen wat iemand bedoeld met "instemmen".
Caligula heeft ook zo'n ideeën.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Niet afkeuren is instemmen ....toch?
Alice denkt ook in die richting. Als je niet expliciet afkeurt/veroordeelt, keur je goed.
Oud 29 december 2010, 09:58   #228
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, ik gaf een link waar verwezen werd naar de Iraanse wetgeving.
Lees nog eens.
Geef dan eindelijk de link naar (de vertaling) van die wetgeving.
Oud 29 december 2010, 10:04   #229
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mohammed discussieert hier niet mee. Je kan dus wat Mohammed zegt niet gebruiken om in de mond te leggen van forummers hier. Je zou beter vragen wat iemand bedoeld met "instemmen".
Caligula heeft ook zo'n ideeën.
jij hebt dus nog steeds niet in de gaten dat ik het over de islamitische regelgeving heb? soms is het moeilijk hé Sjokske! geduld meid, het komt wel.

Citaat:
Alice denkt ook in die richting. Als je niet expliciet afkeurt/veroordeelt, keur je goed.
lees nog eens die hadith die ik plaatste. volgens de islamitische gedachtengang (voorbeeld en regels van Mohammed) stemmen kinderen toe in het huwelijk als ze zwijgen ja.

Of heb jij het over Cubaanse indianenstammen of zo?

Oud 29 december 2010, 10:05   #230
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef dan eindelijk de link naar (de vertaling) van die wetgeving.
ha! je bedoelt de IRAANSE tekst? google eens hé
je kan je zoektermen eerst via googlevertaling opvragen.

man man man! zoveel moeite.

Oud 29 december 2010, 10:08   #231
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ha! je bedoelt de IRAANSE tekst? google eens hé
je kan je zoektermen eerst via googlevertaling opvragen.

man man man! zoveel moeite.
Ik dacht dat je wist dat "wettelijk" bepaald wordt door een wet.
Graag dus een vertaling van die wet.
Oud 29 december 2010, 10:09   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit zijn niet de UVRM

Citaat:
. Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide
leer toch eerst eens lezen meiske.

Oud 29 december 2010, 10:13   #233
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dit zijn niet de UVRM
Toch wel. Per hoofdstuk.
Oud 29 december 2010, 10:42   #234
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. Per hoofdstuk.
kijk dan zelf eerst eens naar alle hoofdstukjes lieverd want ik vind IRAN niet, behalve in uw hoofdstukje 1 (verder keek je niet zeker) en hoofdstukje 2!(International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination )

kijk eens naar hoofdstukske 8 en zoek eens naar uw "zij hebben wèl ondertekend" Iran???

ze hebben een PAAR hoofdstukken ondertekend, hoofdzakelijk gebaseerd op racisme en apartheid (daar zijn ze tegen, ze hebben alle zwarte afrikaanse slaven gecastreerd, dus gaan ze nu de VS met de vinger wijzen.... nochtans was je wel beter af op een plantage in de VS als bij een harem in de islamitische landen als ze je eerst onverdoofd eunuch gemaakt hadden denk ik).

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2010 om 10:49.
Oud 29 december 2010, 10:52   #235
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
kijk dan zelf eerst eens naar alle hoofdstukjes lieverd want ik vind IRAN niet!
Zopas schreef je : dit zijn niet de UVRM
Nu vind je Iran niet.
Op de link klikken
en naar beneden scrollen. De landen staan in alfabetische volgorde..
Oud 29 december 2010, 10:52   #236
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Maar ik zie nergens een bron + bron dat men geen recht heeft om een wettelijke klacht in te dienen tegen uithuwelijking..
Bij wie kan ze daarvoor terecht ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 11:00   #237
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
N�* het huwelijk begréép het 'kind' misschien pas wat een huwelijk eigenlijk �*s!
Alle meisjes willen toch vaderke en moederke spelen nietwaar ?
Maar als Porpo's achtjarige dochter een nieuwe pop wilt heeft ze toestemming van papa nodig.
Voor een futiliteit als het huwelijk is ze natuurlijk oud genoeg om een contract aan te gaan.
Oud 29 december 2010, 11:05   #238
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zopas schreef je : dit zijn niet de UVRM
Nu vind je Iran niet.
Op de link klikken
en naar beneden scrollen. De landen staan in alfabetische volgorde..
jij antwoordde: dit zijn de UVRM per hoofdstuk.

ik klik nu op ELK hoofdstuk en vind buiten de eerst twee en die over apartheid nog geen enkel hoofdstuk dat Iran heeft geratificeerd of zelfs maar getekend.

waar staat Iran:

9 . Convention against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment ---> GEEN IRAN

12 . Second Optional Protocol to the International Covenant on Civil and Political Rights, aiming at the abolition of the death penalty ---> GEEN IRAN

13 . International Convention on the Protection of the Rights of All Migrant Workers and Members of their Families ---> GEEN IRAN

15 . Convention on the Rights of Persons with Disabilities ---> GEEN IRAN

16 . International Convention for the Protection of All Persons from Enforced Disappearance ---> GEEN IRAN

En volgens mij zijn dit idd niet de standaard UVRM.

Citaat:
Bron van verdragen De Universele verklaring is gebruikt als basis voor twee bindende VN verdragen voor de mensenrechten, namelijk het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten en het Internationaal verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten. Ook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens van 1950 is er op gebaseerd. Inmiddels hebben de VN op het terrein van mensenrechten zo’n driehonderd verdragen en (niet-bindende) verklaringen aangenomen. Zo kwam er in 1984 een verdrag tegen martelen, in 1989 een Verdrag inzake de rechten van het kind, in 2007 een verdrag tegen gedwongen verdwijning. Bij de meeste verdragen zijn toezichthoudende comités ingesteld.
Maar jij wou met die link iets bewijzen: wat? dat Iran mee heeft ondertekend tegen apartheid en tegen apartheid in sport? flink hoor. Me dunkt is het duidelijk dat ze net de belangrijke verdragen NIET hebben ondertekend zoals ik al vijf pagina's lang zeg.

Citaat:
De Islamic Council of Europe formuleerde daarom als islamitisch alternatief een Universele islamitische verklaring van mensenrechten, die op 19 september 1981 werd gepresenteerd op een congres over mensenrechten in de moslimwereld te Parijs. Deze verklaring wordt voorafgegaan door de aya: Dit is een duidelijke verklaring voor de mensheid, een leiding en vermaning voor hen die zich God bewust zijn. (Soera Het Geslacht van Imraan 138) en is eerder een compilatie van principes uit de Koran en de soenna dan dat ze voor de moslimwereld nieuwe ideeën verwoordt. Een kritische vergelijking tussen de UVRM en de UIVM vanuit westers perspectief wekt de indruk dat een aantal bepalingen met betrekking tot gelijkheid, met name van vrouwen en religieuze minderheden, is genegeerd of door verwijzing naar de sharia in feite wordt omzeild. De laatste 2 artikelen 24 en 25 van deze verklaring geven duidelijk aan dat alle artikelen in deze verklaring volledig ondergeschikt zijn aan de sharia[3].

Een vervolg op de UIVM is de Cairo Declaration on Human Rights in Islam, die in 1990 werd ondertekend door de ministers van Buitenlandse Zaken van de lidstaten van de Organization of the Islamic Conference. Ook met deze officiële verklaring stellen de ondertekenaars impliciet (via de artikelen 24 en 25) dat zij Koran en sharia beschouwen als een hogere norm dan de UVRM.
Ten slotte moet vermeld worden dat de grondwet van Iran (1979) een aantal passages over mensenrechten bevat en dat de Islamic Research Academy of Cairo, een instituut dat is gelieerd aan de voor soennitische moslims gezaghebbende al-Azhar Universiteit, in hetzelfde jaar een Draft of the Islamic Constitution opstelde waarin ook mensenrechten aan de orde komen. Dit is echter een document zonder rechtskracht dat meer als soennitische tegenhanger van de sjiitische Iraanse grondwet beschouwd moet worden.
In 1990 gaf de Organisatie de Caïro-verklaring voor de mensenrechten in de islam uit, een richtsnoer voor haar leden op het gebied van de mensenrechten.
en kijk kijk, wie staat er op plaatske 20 van de ORGANISATIE VAN ISLAMITISCHE LANDEN die de verklaring van Cairo wèl hebben ondertekend?

rarara: http://nl.wikipedia.org/wiki/Organiz...mic_Conference

Trouwens, uw afleidingsmanoeuver mag nu worden afgesloten: het gaat hier niet over de UVRM (die door geen enkel islamitisch land werden ondertekend) maar over het feit dat het uithuwelijken van kinderen van de leeftijd van 9 is toegestaan in het land van Kohmeiny!

Lees nog eens de link over "the age of consent" die ik je gaf, die staat vol met verwijzingen. Ook naar de door U zo gegeerde iraanse wetteksten. Have fun.

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2010 om 11:32.
Oud 29 december 2010, 11:05   #239
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Alle meisjes willen toch vaderke en moederke spelen nietwaar ?
Maar als Porpo's achtjarige dochter een nieuwe pop wilt heeft ze toestemming van papa nodig.
Voor een futiliteit als het huwelijk is ze natuurlijk oud genoeg om een contract aan te gaan.
als propo zijn achtjarige dochter zegt dat ze "mama wil spelen" dan huwelijkt hij haar uit... want dan heeft ze er zelf achter gevraagd.

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2010 om 11:10.
Oud 29 december 2010, 11:20   #240
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als propo zijn achtjarige dochter zegt dat ze "mama wil spelen" dan huwelijkt hij haar uit... want dan heeft ze er zelf achter gevraagd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be