![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Al ben ik het niet eens met het feit dat dit allemaal improvisatie is. Dit is allemaal compleet in scène gezet en nauwgezet voorbereid door een bende criminelen uit de financiële sector. Ze zijn er de eerste keer mee weggekomen, waarom geen tweede keer proberen... en het lijkt nog te lukken ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De financiële sector is verdeeld, want uit op eigen belang. De EU is eveneens verdeeld, al was het maar in zwakke en sterke landen en landen buiten de Eurozone. Volgens mij kan niemand hiervan de toekomst voorspellen, want de geschiedenis is niet bezig zich te herhalen. Er zijn andere spelregels en andere spelers. Wat men ook doet, de schuldenberg blijft bestaan. Wat mij vooral niet bevalt is dat de meest brutalen, die te grote risico's hebben genomen, goed van de maatregelen zullen profiteren en hun privé-buit binnen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 28 december 2010 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat "we" niet bestaat: we zijn allemaal individus met een eigen rekening. Het is niet omdat "we" in mijn straat schulden aan elkaar hebben, dat we die kunnen kwijtschelden, want de spaarzamen zullen dan weer moeten opdraaien voor de brassers. Dat is wat "schulden kwijtschelden" eigenlijk wil zeggen. Eigenlijk is dat hetzelfde als "failliet". Het is niet omdat sommige mensen staatsobligaties hebben gekocht met hun spaarcenten, en anderen goed hebben geleefd op staatsfondsen, dat zij samen "schulden aan elkaar" hebben: die die op staatsfondsen heeft geleefd, heeft schulden (via de staat) aan die brave huisvader die gespaard heeft in obligaties. Het kwijtschelden wil zeggen dat brave huisvaders hun centen kwijt zijn, en die andere goed heeft geleefd. Volgende keer zal de brave huisvader ook weten wat te doen, he. En aan schulden valt niks te doen, tenzij de schuldeiser te bedotten of af te maken, maar dan zijt ge uw reputatie als schuldenaar kwijt. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 december 2010 om 07:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zijn "jij" en "ik" in die omstandigheden nu plots wel alleen maar "ikken" ? (wat niet belet dat jij en ik dingen kunnen samen doen die jij en ik samen interessant vinden, en dan kunnen "we" dat inderdaad samen doen, he). Laatst gewijzigd door patrickve : 29 december 2010 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Q = welvaart S = staatsschuld F1 = 1 + S/Q Het bovenstaande zal je niet onbekend zijn, menen we. Zullen je cheque al invullen, aan welk bedrag had je gedacht ? Overigens, wat ga je met die cheque doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De snelheid van de formule-1 wagens is gelijk aan 1 plus de verhouding van de staatschuld over de welvaart ? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|