Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2010, 18:27   #281
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je staat niet op mijn negeerlijst. Niemand staat er op. Het is wel correct dat ik veel van je posts niet lees. Eén zin is dikwijls voldoende. Je scheldt en beledigt te veel. Mocht je in staat zijn om dat schelden en beledigen achterwege te laten zou ik meer posts van jou lezen.

Maar je gaf toch geen betrouwbare bron (van een vertaling) van de wet in Iran waaruit blijkt dat 9-jarige meisjes wettelijk mogen huwen. Dat is wat Alice beweerde.

Ik weet ook wel dat dit gebeurt in Iran; net zoals bijvoorbeeld in India (ook veelvuldig bij niet-moslims) Alhoewel het in beide landen wettelijk niet toegestaan is.
In Iran is de sharia van kracht, welke bron heeft u dan eigenlijk nog nodig?
Het is dus wel degelijk toegestaan en gebeurt ook.
Evengoed in Pakistan, Saoudi Arabie..en ja daar zijn we weer" anderen doen het ook"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 18:33   #282
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Er wordt hier flink om de pot gedraaid over de rechtsbescherming van jonge meisjes in moslimlanden. Men trouwt daar
Misschien moet de discussie een beetje hoger worden, denk je niet? Laten we fundamenteel "recht" en "wet" in vraag stellen. Wat denk je?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 18:35   #283
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik kan de vraag natuurlijk niet beantwoorden omdat het begrip "kind" relatief is, en wat je daar leest noemt men de tekenen van volwassenheid en geen volwassenheid, plus "de 15 jarige leeftijd bereiken" is iets dat lokaal kan zijn omdat het een inschatting is op basis van die criteria, maar ergens anders kan het meer of minder zijn, hoor.

Voor volwassenheid te bepalen moet je ook rekening houden met verschillende definities, de definitie die men wettelijk hanteert, is absoluut niet de definitie die wij pakweg in de ontwikkelingspsychologie terug vinden. Volwassenheid bepalen heeft ook invloed op recht (strafrecht, burgerlijke recht ..). Wat ik wil zeggen is dat men met verschillende criteria werkt om volwassenheid te bepalen, en deze zijn allemaal dynamisch. Kennis is dynamisch, en de wet ook.

De islam bepaalt nergens een leeftijd, ja, omdat de islam altijd slimmer is natuurlijk. Zonder islam moet men de leeftijd bepalen = nutteloos omdat mensen eens in alles verschillen, omdat het veralgemeent, omdat de behoeften van de mensen verschillend zijn .. enz.

Volwassen volgens Van Dale is: niet meer groeiend; volgroeid.
Gaan we beweren dat alle mensen 'en overal' vanaf hun 16-18 (wet) of 22 (ontwikkelingspsychologie ) niet meer groeien?

Of gaan we beweren dat alle mensen die jonger zijn niet volgroeid kunnen zijn?

Of gaan we beweren dat jongere meisjes (hier) niet aan seks doen?
Het begrip kind is helemaal niet relatief, ookal wil u dat graag doen geloven om zo pedofilie goed te praten..walgelijk eigenlijk!
Het gaat niet enkel over groei en ontwikkeling maar over handelingsbekwaamheid, uiteraard heeft een kind of puber dit niet en al zeker niet om te beslissen over een huwelijk.

Uw islam is niet slimmer maar pervers, vandaar dat er geen leeftijd is bepaald waarop getrouwd kan worden, aangezien Mohammed immers ook niet vies was van een kindbruidje..ik kan nog begrijpen dat dit gebeurde in de zevende eeuw maar dat dit nu nog gebeurd is regelrechte verkrachting van kinderen door pedofielen die via uw islam daar doodsimpel de mogelijkheid voor krijgen.

Dat is walgelijk en uw mening is dat ook, aangezien u probeert om dergelijk gedachtengoed te verdedigen!
Hopelijk heeft u nooit dochters!
Oud 29 december 2010, 18:42   #284
Wisord
Banneling

Standaard

Idd evengoed in India , naast Iran en de rest van deze streng gelovige landen is het weeral links dat de strijd voert tegen dit onrecht .

Citaat:
Dear Dr. Manmohan Singh ji,

I am writing to you in connection with the decision of the Government to refer the issue of legislation for “honour crimes” to a Group of Ministers. Such a decision will undoubtedly further delay the entire process. It is a great disappointment to all democratic minded citizens in this country who are appalled at the retrograde assaults and violent action against young adults who assert their constitutionally and legally protected rights for self choice marriage/ relationships. They had expected the Central Government not to procrastinate any further and to take steps to ensure an adequate legal framework to address this increasing crime and to bring some relief to affected couples. The country is not unaware that in some of the States where this particular type of crime is taking place, there are political considerations at work to downplay the magnitude of the crime. There is an attempt by those in office in at least one of the States where such crimes have occurred to defend the highly retrograde actions of self-styled caste panchayats in the name of tradition. You will agree that to put vote bank politics over the requirements of those in office to uphold the rights granted by the constitution is abhorrent. Yet this is being done. Delays on the part of the Central Government to decide on a firm course of action in setting up a legal framework strengthens the perception that it is caused by the pressure of vote bank politics.

I would like to draw your attention to the short duration discussion on the issue of “Crimes related to ‘honour’ ” in the Rajya Sabha almost exactly a year ago, on July 28th, 2009 which I had raised. Parties cutting across political lines had supported the suggestion that there should be a separate law to deal with the range of so-called honour crimes. There are many dimensions to these crimes including the absence of a definition of the ‘honour” crime, the role of caste panchayats, the role of the girl’s family because of which often there is no complainant in the case of the disappearance of the girl when she has actually been murdered which necessitates the mandatory role of State intervention, monitoring and investigation, the role of the law enforcement agencies acting in connivance with the perpetrators of the crime and so on. The crime includes murder but also many other crimes such as social and economic boycott, coercive dissolution of the marriage, leveling of fines on the family of the boy and their supporters, externment from the village, public humiliation, threats and harassment against relatives of the boy etc.

Unfortunately the Union Home Minister who is clearly unaware of the logic, the reasons and the struggle of women’s organizations for such a legislation stated "I think the demand for a special law is the one that has been made most eloquently. But I am afraid that it is a very simple demand in the sense that make a law, but the answer is not to make another law. Whatever law we make honour killing is murder…I would look into this whether we can define honour killing, but prima facie I am not sure whether that will take us very far.”

It is this flawed understanding of those charged with addressing the crime which is responsible for the misconceived piecemeal attempts for a legal framework that we see today. For a whole year after the issue was raised in Parliament, the requisite legal initiatives were not taken. On the contrary, other suggestions made in the course of the debate such as simplification of the Special Marriages Act and changes in the Evidence Act which were to be complementary to the enactment of a separate law are suggested as the main legal framework. This is now to be the basis for discussions with State Governments and the GOM. This will not be at all helpful. Women’s organizations as for example the All India Democratic Women’s Association have already worked on such a comprehensive law which the Government may consider.

I request you to do justice to young couples who are victims of anti-democratic and casteist notions and beliefs which are strengthened by the absence of a comprehensive law to address the crimes they face in the name of honour.

What is required is a firm decision by the Government for a separate law, the draft of which may be placed in Parliament in the coming session.

With regards,

Yours sincerely,

Sd/-

Brinda Karat

bron http://cpim.org/content/brinda-karat-pm-honour-killings
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 18:44   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Toon toch eens wat meer begrip.
Iemand met een job en een gezin die hier zo wanhopig op zoek is naar wat aandacht.
Dat zijn mensen die er zelfs niet in slagen om met hun gezinsleden of de werkmakkers te converseren vrees ik.
ik heb vandaag écht al veel aan haar echtgenoot gedacht hoor....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 18:45   #286
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet de discussie een beetje hoger worden, denk je niet? Laten we fundamenteel "recht" en "wet" in vraag stellen. Wat denk je?
Neen! Dat gaan we helemaal niet doen, u zult moeten accepteren dat u leeft in een cultuur die seks met kinderen veroordeeld en onacceptabel vindt, wat uw Mohammed of Koran zeggen doet er totaal niet toe! Dat boek heeft evenveel zeggenschap dan een sprookjesboek van Grimm!
Het is heel erg dat uw "boek" mannen toestemming geeft kinderen te neuken, en het is veelzeggend dat u blijft proberen om dergelijk " gedachtengoed" als "normaal" en zelfs " goddelijk" te verkopen!
Oud 29 december 2010, 18:46   #287
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd evengoed in India , naast Iran en de rest van deze streng gelovige landen is het weeral links dat de strijd voert tegen dit onrecht .

bron http://cpim.org/content/brinda-karat-pm-honour-killings
In India wonen zowel hindoes als miljoenen moslims. Het is niet dat het in hindoe milieus niet voorkomt, maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat ze dit doen in navolging van een of andere spirituele leider.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2010 om 18:47.
Oud 29 december 2010, 18:46   #288
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik heb vandaag écht al veel aan haar echtgenoot gedacht hoor....
Ik bewonder je geduld met Arti!
Oud 29 december 2010, 18:47   #289
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
er zijn zo van die dagen hé!

spijtig genoeg had ik het systeem van de kleurkes niet rapper ontdekt, dan had het misschien wat sneller gegaan.

Laatst gewijzigd door circe : 29 december 2010 om 18:48.
Oud 29 december 2010, 18:53   #290
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
er zijn zo van die dagen hé!

spijtig genoeg had ik het systeem van de kleurkes niet rapper ontdekt, dan had het misschien wat sneller gegaan.
Jammer dat het forum niet voorziet in geluidsberichten. Anders had men eens flink in een megafoon kunnen brullen in de (ijdele?) hoop dat in elk geval enkele woorden zouden doordringen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 18:55   #291
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het begrip kind is helemaal niet relatief,
Ok, we zullen zien, en dan verder zien wie voor diversiteit open staat en wie de normen van mensen wettelijk in acht neemt enzovoort enzovoorts .. Beetje geduld hebben en niet selectief omgaan met mijn citaten en al helemaal niet selectief reageren.

Eerst #195 en dan #202. Kan jij nu misschien een poging doen om opnieuw te proberen?

En dan kunnen we een juiste discussie daarover voeren.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 18:56.
Oud 29 december 2010, 19:03   #292
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
In India wonen zowel hindoes als miljoenen moslims. Het is niet dat het in hindoe milieus niet voorkomt, maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat ze dit doen in navolging van een of andere spirituele leider.

Ik las hier dat india aangehaald werd daarom dat ik mij geroepen voelde dit te posten . http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=284

Laatst gewijzigd door Wisord : 29 december 2010 om 19:04.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 19:04   #293
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vingers typen wat uw hart niet begeert, uw hart zegt in alle rust en zekerheid "ik bewonder de intelligentie en geduld van ruim denker Arti!", maar die vingers misleiden jouw echte natuur alice.
Oud 29 december 2010, 19:08   #294
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, we zullen zien, en dan verder zien wie voor diversiteit open staat en wie de normen van mensen wettelijk in acht neemt enzovoort enzovoorts .. Beetje geduld hebben en niet selectief omgaan met mijn citaten en al helemaal niet selectief reageren.

Eerst #195 en dan #202. Kan jij nu misschien een poging doen om opnieuw te proberen?

En dan kunnen we een juiste discussie daarover voeren.
Diversiteit??? Man toch! Laat ik even zeer duidelijk zijn, voor uw perverse opvattingen over seks met kinderen is hier geen ruimte, het wordt moreel en wettelijk veroordeeld en wat u vanuit uw "diversiteit "daarover denkt veranderd dit niet.
Het is geen norm of waarde die ter discussie staat, en wat uw islam daarover zegt boeit niemand!
Oud 29 december 2010, 19:10   #295
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw vingers typen wat uw hart niet begeert, uw hart zegt in alle rust en zekerheid "ik bewonder de intelligentie en geduld van ruim denker Arti!", maar die vingers misleiden jouw echte natuur alice.
Zo zo zo porpo. Dus u kunt in het hoofd kijken van Alice?

Of heeft uw onzichtbaar vriendje u dat ingefluisterd?

Het wordt hier met de dag gekker met die geloofsfanaten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 19:13   #296
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen! Dat gaan we helemaal niet doen, u zult moeten accepteren dat u leeft in een cultuur die seks met kinderen veroordeeld en onacceptabel vindt..
Alice, we respecteren de wet en we moeten de wet respecteren zolang de wet in gang is, maar deze wet zegt nergens dat het heilig is en niet aanpasbaar is, tegen kritiek of niet afgeschaft kan worden. Je MOET dit kunnen begrijpen.

Wat volgens de wet vandaag volwassen is, was gisteren niet volwassen of omgekeerd, en kan morgen volwassen of omgekeerd zijn. Men houdt rekening met kennis en omstandigheden en deze zijn allemaal dynamisch (ligt aan onwetendheid van de mens en/of de natuur van de gehanteerde methodologieën in de wetenschappelijke onderzoeken).

Ik ga uw vraag nog steeds niet beantwoorden zolang u niet bepaalt wat een "kind" is. En met u ga ik geen fundamentele discussie voeren, ik vroeg het aan Piero. Met jou is een referentiële discussie meer dan voldoende op voorwaarde dat je natuurlijk niet rond de pot blijft draaien en inhoudsloze beweringen uitlaat.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 19:15.
Oud 29 december 2010, 19:13   #297
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wilt ge voor u zelf spreken en niet voor mij?
Oud 29 december 2010, 19:17   #298
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diversiteit??? Man toch! Laat ik even zeer duidelijk zijn, voor uw perverse opvattingen over seks met kinderen is hier geen ruimte, het wordt moreel en wettelijk veroordeeld en wat u vanuit uw "diversiteit "daarover denkt veranderd dit niet.
Het is geen norm of waarde die ter discussie staat, en wat uw islam daarover zegt boeit niemand!

(bloemetje)
Oud 29 december 2010, 19:19   #299
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice, we respecteren de wet en we moeten de wet respecteren zolang de wet in gang is, maar deze wet zegt nergens dat het heilig is en niet aanpasbaar is, tegen kritiek of niet afgeschaft kan worden. Je MOET dit kunnen begrijpen.

Wat volgens de wet vandaag volwassen is, was gisteren niet volwassen of omgekeerd, en kan morgen volwassen of omgekeerd zijn. Men houdt rekening met kennis en omstandigheden en deze zijn allemaal dynamisch.

Ik ga uw vraag nog steeds niet beantwoorden zolang u niet bepaalt wat een "kind" is. En met u ga ik geen fundamentele discussie voeren, ik vroeg het aan Piero. Met jou is een referentiële discussie meer dan voldoende op voorwaarde dat je natuurlijk niet rond de pot blijft draaien en inhoudsloze beweringen uitlaat.
Ik denk dat het andersom is en gij zult moeten begrijpen dat de basis van onze samenleving NIET TER DISCUSSIE KAN WORDEN GESTELD EN AL ZEKER NIET OMDAT ISLAM ER EEN ANDERE MENING OP NAHOUDT.
Deze samenleving zal nooit kinderen uithuwelijken aan volwassen mannen,en iemand is een kind tot de pubertijd intreedt, dan ben je puber, daaropvolgend adolescent en dan volwassen, duidelijk voor je?
Oud 29 december 2010, 19:20   #300
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

(bloemetje)
Herhaal je vraag dan maar even, heb geen goesting helemaal op zoek te gaan en van iemand zoals u wil ik zeker geen bloemen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be