Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 02:22   #461
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Twee jaar cel voor Nederlander die ontucht had met minderjarige 'prostituee-stagiaires'
(gva.be)

Wettelijk spreken we het oordeel van de rechter allemaal goed want men moet de wet respecteren anders zijn we bezig met een devolutie terug naar chimpanseeachtige beesten. Wie probeert er nu om het ook logisch goed te spreken?

Ja, natuurlijk is het oordeel van de rechter HEEL goed want ontucht is nu eenmaal chimpanseeachtig , niet menselijk. Mensen trouwen, bouwen een gezinnetje en geven hun leven en bestaan een zin en een waarde.
Van uw mening wordt menig mens zo langzamerhand misselijk!
Voor u staat " ontucht" centraal, niet seks met minderjarigen, dat is ok zolang ze maar " getrouwd" zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 02:25   #462
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vermoed dat dit een poging tot sarcasme was, maar dat mag gerust. Misschien moet ik me iets duidelijker uitdrukken (voor ook ik mijn bed opzoek). Ik denk dat ik al een behoorlijke relativist ben. Natuurlijk zijn een boel gedragingen relatief, zowel historisch als geografisch als cultureel.

Wil je een discussie voeren over de mogelijkheid van een 15-jarig meisje dat verliefd wordt op een 25-jarige, interessant. Temeer omdat ik destijds in mijn klas twee zulke (overigens niet-islamitische) meisjes had zitten. De discussie gaat dan over de grens tussen volwassenheid en kindertijd. Boeiende shizzle.

Wil je een discussie voeren over de symbolische aard van de koran, waarin Aïsha dan een symbool moet zijn voor een bepaalde zuiverheid (een beetje zoals de bijbelse appel ook een symbool was), mij ook goed. Allemaal interessante onderwerpen.

Wil je een discussie voeren over de leeftijd van Aïsha: iets te theologisch naar mijn zin, maar ga ervoor.

Wil je een discussie voeren of een 9-jarig meisje kan instemmen met een huwelijk met een 52-jarige man, dan pas ik. Kinderen van 9 kunnen die inschatting niet maken en 52-jarige die zulke neigingen hebben zijn ziek. Ik herhaal: een vijftiger die zich aangetrokken voelt tot mensen die geen secundaire geslachtskenmerken vertonen zijn ziek: het zijn pedofielen. Dat hoeven we hoegenaamd niet kapot te relativeren.
Kijk, dat verdient nu een bloemetje!
Oud 30 december 2010, 02:36   #463
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Gatverdamme...
Net als je denkt het ergste te hebben gezien ...
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 02:40   #464
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is pas ruimdenkendheid broeder, of moet ik altijd Adam en Eva spreken? Nee, hé. Er zijn ook mensen die iets anders beweren en geloven, dus hun taal af en toe gebruiken is juist ruim denken.
is er nog iemand die deze Popo nog begrijpt?
Oud 30 december 2010, 02:44   #465
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
-Omdat een kind van twaalf onmogelijk kan beslissen of en met wie ze wil trouwen
- Omdat het fout is kinderen uit te huwelijken aan volwassenen
- Omdat een 12 jarige naar school moet, kennis opdoen, zichzelf ontwikkelen, emotioneel en fysiek groeien en plezier maken met vriendinnen,zonder de verantwoordelijkheden van een getrouwde vrouw
- Omdat een 12 jarige te jong is voor seks.
- omdat een 13 jarige te jong is om moeder te zijn
- Omdat bevallen op te jonge leeftijd extra medische risico's meebrengt
- Omdat daarmee meisjes onrecht wordt aangedaan, ze beroofd worden van de kans zichzelf te ontwikkelen op ieder gebied, ze al voordat ze volgroeid is gereduceerd werd tot babyfabriek met zorg voor een gezin..dat u dit uitgelegd moet worden is ronduit schrijnend!
Vreemd dat het uitgerekend u en Porpo zijn die daar als " vertegenwoordigers van het juiste geloof" vragen bij stellen, enkel en alleen omdat ooit een warlord in de zevende eeuw zichzelf trakteerde op een kindbruidje!
Helemaal niet vreemd aangezien beiden hun zin voor het bestaan daar uit halen.
Valt deze (zelf)verzonnen cocon weg valt heel hun fictief wereldbeeld in duigen.
Ze hebben eigenlijk geen keuze. Afvallige sekte leden.
Oud 30 december 2010, 03:00   #466
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
is er nog iemand die deze Popo nog begrijpt?
Volgens mij begrijpt zijn eigen maangodje hem niet eens.

Wellicht wordt het begrijpelijker als men jarenlang qat kauwt of zo.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 08:22   #467
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kinderen

De Nobelprijswinnares heeft niet enkel speciale aandacht voor vrouwenrechten. Ze trekt zich ook fel de omgang met de Iraanse kinderen aan. En ook die situatie is eveneens schrijnend.

Ook als kind zijn jongens en meisjes niet gelijk. Meisjes worden als 'volwassenen' berecht vanaf de leeftijd van 9 (!) jaar, terwijl jongens vanaf 15 jaar meerderjarig zijn. Huwen kan voor meisjes vanaf 13 jaar, en voor jongens vanaf 15 jaar.

Dit had ik al verduidelijkt in post 50 : http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=50

Citaat:
The arbitration body ruling does not change the age at which children can get married - nine for girls and 14 for boys - but says girls below the age of 13 and boys younger than 15 need their parents' permission and the approval of a "righteous court".
ik veronderstel dat U het zinnetje hierboven niet goed hebt begrepen:

Citaat:
De arbitrage-instantie uitspraak verandert niets aan de leeftijd waarop kinderen kunnen trouwen - negen voor meisjes en 14 jongens - maar zegt dat meisjes beneden de leeftijd van 13 jaar en jongens jonger dan 15 toestemming moeten krijgen van hun ouders en de goedkeuring van een "rechtvaardige rechter"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Voor circe :

Vooruitgang boeken

Toch is Ebadi niet pessimistisch. Integendeel, ze stelt vast dat Iran, dat dit jaar de 30ste verjaardag van de Islamitische Republiek viert, de mensenrechtenverdragen van de Verenigde Naties nog steeds onderschrijft, hoewel die wel in de praktijk dode letter blijft.
http://www.medium4you.be/Shirin-Ebad...echten-in.html
dit had ik reeds vermeld in post nummer 238
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=238

Citaat:
Ten slotte moet vermeld worden dat de grondwet van Iran (1979) een aantal passages over mensenrechten bevat en dat de Islamic Research Academy of Cairo, een instituut dat is gelieerd aan de voor soennitische moslims gezaghebbende al-Azhar Universiteit, in hetzelfde jaar een Draft of the Islamic Constitution opstelde waarin ook mensenrechten aan de orde komen. Dit is echter een document zonder rechtskracht dat meer als soennitische tegenhanger van de sjiitische Iraanse grondwet beschouwd moet worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 08:42   #468
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dit had ik al verduidelijkt in post 50 : http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=50
Dit deel van mijn post was dan ook een antwoord aan Alice die beweerde dat in Iran een meisje wettelijk kan huwen vanaf 9 jaar.
Niet dus. Vertel jij het Alice, van jou wil ze dit misschien wel aannemen.

Citaat:
dit had ik reeds vermeld in post nummer 238
Jij beweerde dat Iran de UVRM niet tekenden.
Wel dus.
Alice haar bewering "Mij lijkt dat landen die mensenrechten erkennen toch een stap verder staan dan hun medemens die dit niet doet,"
http://forum.politics.be/showthread....52#post5190752
raakt dus kant nog wal; indien de mensenrechten niet eerbiedigd worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 08:52   #469
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit deel van mijn post was dan ook een antwoord aan Alice die beweerde dat in Iran een meisje wettelijk kan huwen vanaf 9 jaar.
Toch wel, als je mijn post 50 leest dan staat daarin:

Citaat:
De arbitrage-instantie uitspraak verandert niets aan de leeftijd waarop kinderen kunnen trouwen - negen voor meisjes en 14 jongens - maar zegt dat meisjes beneden de leeftijd van 13 jaar en jongens jonger dan 15 toestemming moeten krijgen van hun ouders en de goedkeuring van een "rechtvaardige rechter"
wat begrijpt U niet aan "verandert niets"? en wat begrijpt U niet aan "toestemming van ouders" wat in een land als iran waar sowieso ouders hun dochters uithuwelijken standaard is.

Citaat:
Wel dus.
Alice haar bewering "Mij lijkt dat landen die mensenrechten erkennen toch een stap verder staan dan hun medemens die dit niet doet,"
[/quote]

ik geef het op
Niet alleen tekende Iran de UVRM in 1948, ze hebben ze zelfs uitgevonden en de Shah heeft ze in gouden letters laten graveren naast de wetten van Hamurabi. Bovendien zijn de Iraniers elke morgen verplicht om hun klompen aan te trekken en een liedje te zingen met de hand op het hart waarin �*lle elementen van de UVRM dagelijks worden herhaald, dit terwijl ze een ritmisch rondedansje maken en klepperen met hun klompjes.

Ben je nu content?

o ja: en de homo's die worden opgehangen en de vrouwen die worden vermoord, dat is allemaal VS propaganda. Niks aan het handje!
ZE HEBBEN DE UVRM ZELF UITGEVONDEN!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 08:55.
Oud 30 december 2010, 11:19   #470
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, natuurlijk is het oordeel van de rechter HEEL goed want ontucht is nu eenmaal chimpanseeachtig , niet menselijk. Mensen trouwen, bouwen een gezinnetje en geven hun leven en bestaan een zin en een waarde.
Echt ?
Een slavinnetje mag ook niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 11:25   #471
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Echt ?
Een slavinnetje mag ook niet ?
volgens mij hoeven ze een jong slaafje ook niet te versmaden.... "alles wat hun rechterhand bezit" is blijkbaar neukbaar.

Oud 30 december 2010, 11:58   #472
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel dus.
Meisjes kunnen in Iran WEL trouwen op negen jaar, mist toestemming van ouders en mullah, kan iemand dit even aan Arti uitleggen??
Want ookal schreef Circe dit al, ze doet net alsof ze niet kan lezen!

En wanneer iemand er nog zin in heeft, ook nog eens uitleggen dat Belgie wel degelijk mensenrechten erkent, deze zelfs in onze eigen wetgeving vastliggen, en dat het overtreden van een wet niet gelijk is aan de reguliere verkrachting van meisjes binnen een islamitisch huwelijk?
Om mottig van te worden dit gedoe!
Oud 30 december 2010, 12:01   #473
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vermoed dat Artisjok regelmatig een digitale versie doet van vingers in de oren en lalalalalala neuriën.
Oud 30 december 2010, 12:03   #474
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Meisjes kunnen in Iran WEL trouwen op negen jaar, mist toestemming van ouders en mullah, kan iemand dit even aan Arti uitleggen??
Want ookal schreef Circe dit al, ze doet net alsof ze niet kan lezen!
Ik heb godverdomme een hele pagina met wetten ter zake in geplaatst.
Geen tijd meer aan verspillen. Achterlijk belachelijk, heel deze conversatie.
Kies zelf maar

Laatst gewijzigd door Caligula : 30 december 2010 om 12:08.
Oud 30 december 2010, 12:06   #475
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb godverdomme een hele pagina met wetten in die context geplaatst.
Geen tijd meer aan verspillen. Achterlijk belachelijk, kies zelf maar
Ik vind het ongehoord dat iemand dan toch nog onzin blijft verkopen!
Zo leg je discussies lam en volgens mij is dat ook gewoon de bedoeling?
Oud 30 december 2010, 12:09   #476
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het ongehoord dat iemand dan toch nog onzin blijft verkopen!
Zo leg je discussies lam en volgens mij is dat ook gewoon de bedoeling?
De vraag is , waarom "jullie" er steeds op blijven reageren.
Don't feed the pedofeet.
Oud 30 december 2010, 12:12   #477
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Heb ik hier 1 woord gezegd over videospellen? En wat bedoel je met beneden hun niveau behandeld? Heb je dan liever dat ze op 9 of 10-jarige leeftijd door een volwassen vent onteerd worden?? Dat ze sexueel misbruikt worden? Amai zeg: ziek gewoon!
Je reageert hier alleen op wat je zelf bedenkt en invult en dat veroordeel je. Dwaas.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 12:14   #478
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dwaas.
Aan jezelf herken je anderen nietwaar.
Oud 30 december 2010, 12:19   #479
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is , waarom "jullie" er steeds op blijven reageren.
Don't feed the pedofeet.
anders begint ze misschien rode driehoekjes te duwen uit frustratie. Ik zorgde vroeger ook altijd dat mijn kinderen bezigheid hadden.

Oud 30 december 2010, 12:25   #480
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Je reageert hier alleen op wat je zelf bedenkt en invult en dat veroordeel je. Dwaas.
2
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be