![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld, in Polen komt de RK-kerk sterker dan ooit naar voren, niemand mag er openlijk kritiek op hebben. De kerk krijgt de bezittingen van voor het communisme terug en soms zelfs meer dan dat. Na de 'bevrijding van het juk van de Sovjets was het gedaan met het verplichtte vooruitgangsgeloof van het communisme waarop het bestaan was gefundeerd. Die leemte had direct gevuld moeten worden met een vooruitgangsgeloof van de wetenschap, het kapitalisme en de democratie. Maar veel arbeiders verloren hun baan en ze moesten hun hand ophouden en jongeren verloren hun vertrouwen in de toekomst. Dan is het vertrouwen in het systeem en haar ethiek snel verdwenen. En daar kwam de kerk weer van pas. De goede oude tijd wordt geïdealiseerd. Wellicht krijgt de Poolse adel haar privileges ook nog terug. Het christendom past bij een slavenmentaliteit. Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 27 december 2010 om 21:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Ik zie geen enkele relevantie in uw reply op mijn post.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
![]() En waarom zou dat niet gaan? Het merendeel van je rites gebeuren reeds in de privé sfeer.
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dan? Liever een hoop schade dan een verkeerd beeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Deze thread tergt mijn ziel. Het doet pijn. Zoveel haat.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 december 2010 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel meer dan apen die wat springen zijn we niet.
Doe er maar een leiband om ook ![]()
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hierzie
![]() En hierzie ![]()
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
![]() Ja, maar de ceremonies nemen plaats achter gesloten deuren, zolang je de kerk niet binnenstapt heb je er dus geen last van.
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Je bent van indoctrinatie naar genen gesprongen en ik weet nog steeds niet waarover je bezig bent. Communiceer duidelijker
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() William Somerset: I just don't think I can continue to live in a place that embraces and nurtures apathy as if it was virtue.
David Mills: You're no different. You're no better. William Somerset: I didn't say I was different or better. I'm not. Hell, I sympathize; I sympathize completely. Apathy is the solution. I mean, it's easier to lose yourself in drugs than it is to cope with life. It's easier to steal what you want than it is to earn it. It's easier to beat a child than it is to raise it. Hell, love costs: it takes effort and work. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begin dat ook te denken.
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens JIJ maakte die sprong. Laatst gewijzigd door Caligula : 28 december 2010 om 09:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Het argument dat 'de wetenschap' steunt op bewijzen klopt niet helemaal. Je kan de werkelijkheid niet bewijzen. Bewijzen kunnen alleen bestaan in een door onszelf gecreëerde wereld, bijvoorbeeld die van de wiskunde. Vaststaande feiten bestaan niet in de werkelijkheid. Wel is de kans dat sommige dingen waar zijn soms meer dan 99,9% en dan hebben we de neiging om hetgeen bijna zeker zo is een feit te noemen.
'De wetenschap' probeert modellen te maken die zeer waarschijnlijk zijn. Op basis van waarnemingen en experimenten kan de waarschijnlijkheid van een model stijgen of dalen en wordt het oude model vaak vervangen door een nieuw model dat een nog grotere waarschijnlijkheid heeft. Een wetenschapper gelooft niet in 'de wetenschap'. Een wetenschapper is er zich van bewust dat hetgeen 'de wetenschap' zegt niet 100% juist is en probeert 'de wetenschap' te hervormen om de kans op juistheid te verhogen. Als ik dan toch een keuze moet maken uit dingen die niet 100% zeker juist dan, dan kies ik wel voor het meest waarschijnlijke. Daarom aanvaard ik evolutie van organismen als de ontstaanswijze van de mens. Daarom geloof ik niet in goden. Wel besef ik dat ik slechts voor mezelf kan beslissen. Slechte daden voor of in combinatie met een religie keur ik niet goed, maar dat geldt evengoed wanneer we religie vervangen door iets anders. Een eigen mening is heilig. Een opgedrongen mening is onheilig, alsook het verbieden van een mening, ongeacht zoiets voor of tegen een religie of iets anders is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Staatssecretaris
|
![]() Maar er is ook geen meerwaarde. Gezien de courante en vele discussies omtrent religieuze standpunten is het duidelijk dat het geen plaats heeft in politiek en zou het beter verboden moeten worden.
|
![]() |
![]() |