![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Blij dat u zo optimistisch bent over de gemiddelde levensstandaard maar zelf heb ik daar niet veel van ondervonden, heb er mooi zelf voor mogen werken als jongere. Natuurlijk zal ik dit wel afwrijven als ervaring zodat ik zo snel mogelijk op pensioen kan gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Staatssecretaris
|
![]() 1 ouder. 2 kinderen. Geen bovengemiddeld inkomen. In vergelijking met andere in soortgelijke - zelfs betere - omstandigheden heb ik het er trouwens nog verschrikkelijk goed vanaf gebracht door pure wilskracht. Net door de waarde van sommige dingen te beseffen. Ik snap welke groepen je bedoelt van "op reis gaan" maar dat is echt geen meerderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Staatssecretaris
|
![]() Ik begrijp je situatie... Maar dat is nu.. Ik bedoelde eigenlijk je jeugd en tienerjaren.
Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Als de markt of reglementering of subsidiering of omgeving of gezondheid verandert ben je ook failliet en geruïneerd. De laatste schrijnende verhalen die ik op TV zag van sukkelaars die zelfstandig geweest waren en nu een aalmoes krijgen per week waren harde werkers ervoor. Laatst gewijzigd door CyberpunX : 30 december 2010 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Ah nu snap ik het.. dat was de situatie bij jullie thuis.
Citaat:
![]() Ik ben beginnen werken op mijn 14de in de zaak van mijn vader en niks geen half Europa. De Ardennen ja. ![]() Maar goed, we hebben ook gouden jaren gekend met die zaak. We waren toen, in de jaren '70, welstellende mensen. Later ging het weer heel wat minder en in de jaren '90 stond ik ooit op het randje van de ondergang. Maar net zoals jij heb ik door wilskracht de zaak terug op de rails gekregen en veel bijgeleerd. Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was de enige in de klas die een rekenmachientje had. De klastitularis kwam het regelmatig lenen. Groot voordeel, wij hebben leren rekenen, uit het hoofd en op papier.
![]() |
![]() |
#108 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb een ongelukkig parcours doorlopen waar ik veel geluk in gehad heb sommige uitzonderingen mee te maken. Op een ander school en voor andere studenten was het niet waar geweest. Mijn vriendin haar ervaring staat zelfs compleet haaks op mijn, die is quasi nergens geweest. Zelfs de efteling was te ver, normaliter is dit walibi. De jaren 70 en 80 boden mogelijkheden die nooit meer geëvenaard zullen worden, men kon geld verdienen (en uitgeven) als water. Als die generatie dat niet verbrast had zaten we nu niet in de problemen. Dan zou er geen discussie zijn arbeiders tegen bedienden tegen zelfstandigen. Elke sector heeft zijn voor- en nadelen, uit politiek perspectief (= voor eigen zak) is het echter interessanter deze groepen tegen elkaar uit te spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor 20 jaar en voor dat bedrag zou ik mijn hand niet in het vuur durven steken dat het minder dan 1000 euro per maand gaat zijn. Voor een vaste rentevoet gaan banken niet veel onder de 5% willen gaan. Variabel gaan ze allicht wat dieper voor.
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Met andere woorden... laat u niet afschrikken door die loongroep gezever
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(gebonden aan ne tak23, of weet ik veel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.econoshock.be/2010/belgia...estate-bubble/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Ik spreek al "by default" over 30 jaar.... (en dan bij de huidige rentes die je doorgaans krijgt bij variabele rentevoet leningne) Ik betwijfel in de mate dat 20 jaar nog populair is bij de gewone mens.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 2 januari 2011 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |