![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf een wijndrinker en mijn lievelingsdruif is de Riesling. Mijn schoonbroer houdt het bij de Chardonnay... Pils kan ik niet smaken op ééntje na: Cristal Alken en ik heb me laten wijsmaken dat het aan het gebruikte water ligt. Verder heb ik liefst smaakvollere bieren zoals Gueuzes, abdijbieren, een aantal streekbieren, dat soort bieren. Niettemin is alleen een échte Trappist in staat mijn voorkeur voor wijn te overklassen. Heineken is zowel als Jupiller in mijn smaakpalet niet veel beter dan geloosd afwaswater zonder enig kwaliteitsverschil tussen beide maar een Hertog Jan, een Palm (om er maar een paar te noemen) kunnen er wel in. Ongetwijfeld zijn er nog meer goede brouwerijen en ik pas als wijndrinker voor een meer uitgebreide lijst.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 26 augustus 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Riesling is geweldig, 'k heb de druif zelf gezien en ben er altijd van verbaast hoe zo'n klein druifje dat niet te veel en niet te weinig licht mag hebben, want het gaat snel kapot toch zo'n goede wijn kan opleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de 16e eeuw was Antwerpen een wereldmacht. Door de oorlogen werd uiteindelijk Amsterdam de wereldmacht in de 17e eeuw. Geschiedenisvervalsing?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 september 2010 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De protestantse opstand is wel in het zuiden begonnen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Thirty_Years%27_War
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 september 2010 om 17:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
gedachten erbij houden aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hij eerder dit bedoeld: http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_Revolt Maar daar kwam Willem van Oranje in opstand tegen de Spanjaarden.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ??????????
Wat betwist u hier? Dat Willem van Oranje in opstand is gekomen tegen de Spanjaarden of dat hij iets anders bedoelt?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bracke had het erover dat de noordelijke en zuidelijke Nederlanden samen een wereldmacht zouden geweest zijn in de 17de eeuw. Een uitspraak die fout is gezien de tachtigjarige oorlog (Nederlandse opstand + dertigjarige oorlog) er toen reeds voor gezorgd had dat het noorden en het zuiden gesplitst waren. Zelfs wanneer hij zou gezegd hebben dat de zeventien provincies een wereldmacht waren in het begin van de 16de eeuw dan nog zou hij fout zijn aangezien Italië (Genua, Venetië, Firenze) toen de wereldmacht was. Antwerpen wordt in het midden van de 16de eeuw een wereldmacht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...en#Gouden_eeuw Amsterdam (en de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden) worden begin 17de eeuw een wereldmacht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Eeuw Bracke zou beter wat geschiedenis bijstuderen vooraleer hij domme uitspraken doet.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 september 2010 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg even niet....... Maar u hebt wel gelijk natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Dat gaat over de Taalgrens, niet de BE-NL grens
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Ik vrees dat je hebt gedronken.
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan maakte ik meer tikfouten.
![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 december 2010 om 14:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
|
![]() Dan spreek je in raadselen. Wat bedoel je?