Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 20:59   #501
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, ik wacht nog steeds op jouw bron.

Ga je er niet mee akkoord om de juiste kritiek te uiten tegenover de juiste mensen; i.p.v. in het wilde weg te schieten en daarbij hele groepen onterecht over dezelfde kam te scheren?

Heb je dit ook al niet gelezen
Voor alle duidelijkheid, ik veroordeel pedofilie, eerwraak, besnijdenis en steniging.
Maar; alhoewel dit ook voorkomt bij moslims, is het niet correct dat dit eigen is aan de ideologie van moslims. Er zijn immers ook niet-moslims die zich daar aan bezondigen; en niet alle moslims volgen een ideologie die dit zou goedkeuren/tolereren.
http://forum.politics.be/showthread....50#post5193150
Om van omver te vallen! Hele teksten werden al geciteerd, en wanneer je op google invoegt; Iran huwbare leegtijd meisjes kunt u de artikels kiezen!
Uw bewering is dus fout, waarom kun je dat niet gewoon toegeven?
Van kromme redenering gesproken, dus omdat het ook voorkomt bij anderen is het niet eigen aan islam?
De realiteit ( kinderen worden in een aantal landen wel degelijk uitgehuwelijkt aan volwassen mannen ) en leer ( geen beperking op leeftijd voor een huwelijk!) bewijzen dat , ookal gebeurt het bij anderen ook WEL EIGEN IS AAN ISLAM.
Het is niet omdat niet alle moslims dit ook wettelijk toelaten, dat de islamitische rechtleer dit niet toestaat en wanneer u werkelijk pedofilie veroordeeld probeert u niet daarrond te draaien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:07   #502
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Om van omver te vallen! Hele teksten werden al geciteerd, en wanneer je op google invoegt; Iran huwbare leegtijd meisjes kunt u de artikels kiezen!
Van kromme redenering gesproken, dus omdat het ook voorkomt bij anderen is het niet eigen aan islam?
De realiteit ( kinderen worden in een aantal landen wel degelijk uitgehuwelijkt aan volwassen mannen ) en leer ( geen beperking op leeftijd voor een huwelijk!) bewijzen dat , ookal gebeurt het bij anderen ook WEL EIGEN IS AAN ISLAM.
Het is niet omdat niet alle moslims dit ook wettelijk toelaten, dat de islamitische rechtleer dit niet toestaat en wanneer u werkelijk pedofilie veroordeeld probeert u niet daarrond te draaien!

En hoe zou je dit ongedaan willen maken beste Alice ?? ... Steun je Iranese organisaties die vechten tegen dit onrecht ? Of blijft het bij enkel een uitlaatklep om uw haat tegenover de Islam te uiten ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:10   #503
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar Filosoof, we hebben dat soort van verstandshuwelijken al aangehaald, en nergens keurt iemand dat hier goed.
We moeten dan ook even het tijdperk in de gaten houden... 'is maar een paar 100 jaar geleden dat U aanhaalt.

Porpo en Suqar_7Loe daarentegenover vergoeilijken zulke huwelijken in het heden wel. Consumatie en al.
Mag ik vragen, mij geen woorden in de mond te leggen. Ik heb slechts enkele vragen gesteld en alleen bekrompen imbecielen kunnen daaruit afleiden dat ik voorstander van pedofiele huwelijken. Dank bij voorbaat.
Oud 30 december 2010, 21:11   #504
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mag ik vragen, mij geen woorden in de mond te leggen. Ik heb slechts enkele vragen gesteld en alleen bekrompen imbecielen kunnen daaruit afleiden dat ik voorstander van pedofiele huwelijken. Dank bij voorbaat.

Opgepast he Suqar ze hebben een geheim wapen .

Oud 30 december 2010, 21:13   #505
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Opgepast he Suqar ze hebben een geheim wapen .

Edit: Mijn excuses bro,

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 december 2010 om 21:19.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:15   #506
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er standaard in Iran?
Terwijl Iraanse jongens nu gemiddeld op 26-jarige leeftijd trouwen en meisjes op 24 jaar,
http://nieuws.be.msn.com/buitenland/...ntid=155314220
Vrouwen staan dus vandaag extra onder druk in Iran, ook al zijn ze hoger opgeleid dan mannen. Volgens officiële cijfers is 65 procent van de universiteitsstudenten vrouwelijk. Het percentage vrouwen aan de universiteit is al jarenlang aan het stijgen en die toenemende scholing van vrouwen vormt de motor voor verandering en verbetering van de maatschappij. Geschoolde en verlichte vrouwen kunnen immers niet langer genegeerd worden. Zij vinden ook hoe langer hoe meer hun weg in de wereld van de politiek en het sociaal-economische beleid. Nu moeten we de wetten die vrouwen discrimineren nog veranderen.
http://www.mo.be/artikel/shirin-ebad...en-vrede-maken
Ik geloof zonder meer dat de huwelijksleeftijd in Iran de laatste decennia gestadig omhoog gegaan is. Maar gemiddeld 24 jaar voor meisjes (beetje oud voor meisje) kan ik moeilijk geloven. Misschien voor alleen studentes? Want als dit een gemiddelde is dan zouden er ook nog maagden van ca 30 jaar trouwen. Dat lijkt mij cultureel ondenkbaar. En dat er in Iran werkelijk ruimte is voor verlichte vrouwen, zonder hoofddoekje, kan ik ook al moeilijk geloven.

En dan vraag ik mij nog af of de heren van gemiddeld 26 en de dames van gemiddeld 24 als maagd het huwelijk in gaan. Niet dat dat beter is of zo, maar om de info juist te kunnen interpreteren. Want de moderne moraal van Iran zou wel eens kunnen toelaten dat de jongelui eerst een paar jaartjes een tijdelijk huwelijk sluiten en dan na de studie pas besluiten om een 'echt huwelijk' aan te gaan; dat overigens altijd weer ontbonden kan worden. Dat wil zeggen, een studentje kan een reeks van tijdelijke huwelijken sluiten met jongens/hoeri's van xx jaar en in de statistiek pas trouwen op haar/zijn 24ste of 26ste. Jouw post is dan tamelijk misleidend.

Iran promoot namelijk het tijdelijke huwelijk als oplossing voor overspel (voor nog ongehuwden is beter te spreken van hoererij?).
Citaat:
De islam staat niet onverschillig tegen de noden van een vijftienjarige aan wie God een libido heeft geschonken."Het tijdelijk huwelijk is een gebruik onder sjiitische moslims waarbij een man en een vrouw een in de tijd beperkte overeenkomst sluiten die het mogelijk maakt seksuele betrekkingen te hebben zonder te worden gestraft voor overspel.
http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/..._overspel.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:24   #507
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jij hebt geen wettekst gegeven, hé.

Citaat:
Ik kan dat toegeven, maar je toont niets aan.
Maar, je hebt geluk en gelijk ik vond een tekst van amnesty international waaruit blijkt dat een tijdlang meisjes in Iran konden huwen vanaf 9 jaar.
Iraanse vrouwen nemen het heft in handen

Ondanks de discriminerende wetten vechten veel Iraanse vrouwen voor hun rechten. Op bepaalde vlakken is er al een positieve evolutie merkbaar. Sinds de Islamitische Revolutie in 1979 stijgt bijvoorbeeld het aantal geletterde vrouwen in Iran. Ook het aantal vrouwen dat zich op de universiteit inschrijft, neemt toe. De hervormingsgezinde President Khatami (1997-2005) stimuleerde de oprichting van NGO's ter bevordering van de rechten van vrouwen en kinderen. Het aantal niet-gouvernementele organisaties steeg tussen 1997 en 2005 dan ook van 67 tot 480.

Ondertussen werden er ook een aantal wetsvoorstellen goedgekeurd, die ervoor zorgden dat de huwbare leeftijd van meisjes werd opgetrokken van 9 naar 13 jaar. Vrouwen kunnen ook het voogdijschap over hun kinderen krijgen na een scheiding en dit totdat de kinderen 7 jaar zijn.
http://www.aivl.be/subthema/de-vrouw...id-in-iran/870
Citaat:
Omdat het ook voorkomt bij niet-moslims en omdat het bijlange niet overal voorkomt binnen de islam. Er zijn zelfs imams die het streng veroordelen en fatwa's uitgesproken hebben. Er zijn ook (moslim-)rechters die zo'n huwelijken ontbonden hebben en de bruidegom veroordeeld hebben tot gevangenisstraf. De moslims zijn er nog niet unaniem uit of de rechtsleer dit wel toestaat.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:41   #508
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bedoelt U nu dat U het huwelijk van uw 53-jarige voorbeeldnorm en profeet met het negenjarige kind Aisha AFKEURT?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 21:41.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 21:42   #509
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ik geloof zonder meer dat de huwelijksleeftijd in Iran de laatste decennia gestadig omhoog gegaan is. Maar gemiddeld 24 jaar voor meisjes (beetje oud voor meisje) kan ik moeilijk geloven. Misschien voor alleen studentes? Want als dit een gemiddelde is dan zouden er ook nog maagden van ca 30 jaar trouwen. Dat lijkt mij cultureel ondenkbaar. En dat er in Iran werkelijk ruimte is voor verlichte vrouwen, zonder hoofddoekje, kan ik ook al moeilijk geloven.

En dan vraag ik mij nog af of de heren van gemiddeld 26 en de dames van gemiddeld 24 als maagd het huwelijk in gaan. Niet dat dat beter is of zo, maar om de info juist te kunnen interpreteren. Want de moderne moraal van Iran zou wel eens kunnen toelaten dat de jongelui eerst een paar jaartjes een tijdelijk huwelijk sluiten en dan na de studie pas besluiten om een 'echt huwelijk' aan te gaan; dat overigens altijd weer ontbonden kan worden. Dat wil zeggen, een studentje kan een reeks van tijdelijke huwelijken sluiten met jongens/hoeri's van xx jaar en in de statistiek pas trouwen op haar/zijn 24ste of 26ste. Jouw post is dan tamelijk misleidend.

Iran promoot namelijk het tijdelijke huwelijk als oplossing voor overspel (voor nog ongehuwden is beter te spreken van hoererij?).
Voor vrouwen zonder hoofddoek is er inderdaad geen plaats in Iran.

Maar ik vrees dat je toch een beetje een vertekend beeld hebt van Iran.
Iran is een imens land met 70miljoen inwoners. (Teheran 10miljoen inwoners) De macht is momenteel in handen van moslim-fundamentalisten. Maar je denkt toch niet dat al die inwoners even straffe overtuigde moslims zijn; of eenzelfde Islam aanhangen. Dit was voorheen Perzië! Denk je dat die in één a twee generaties allemaal veranderd zijn in moslim-fundamentalisten? Met vaders die allemaal hun piepjonge dochter willen uithuwelijken aan oude knarren. Waar alle studenten zich prostitueren in tijdelijke huwelijken.
Dat is daar nooit een traditie geweest, en nu ook niet. (Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet voorkomt)
Oud 30 december 2010, 21:42   #510
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bedoelt U nu dat U het huwelijk van uw 53-jarige voorbeeldnorm en profeet met het negenjarige kind Aisha AFKEURT?
U was me te snel af.
Mare, het huwelijk was al ingezegend wanneer het kind nog maar 6 was.
Oud 30 december 2010, 21:43   #511
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht

Ik ben aangenaam verrast dat er nog anderen inzicht beginnen te krijgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 december 2010, 21:44   #512
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar, ik moet U geen woorden in de mond leggen. De Koran was me al lang voor.
Oud 30 december 2010, 21:45   #513
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
U was me te snel af.
Mare, het huwelijk was al ingezegend wanneer het kind nog maar 6 was.
Er zijn overleveringen waar men spreekt over een leeftijd van 9 jaar. In andere overleveringen spreekt men van een leeftijd van 18 jaar.
Oud 30 december 2010, 21:45   #514
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Maar, ik moet U geen woorden in de mond leggen. De Koran was me al lang voor.
In de koran wordt geen woord gerept over de leeftijd van Aicha.

Next!
Oud 30 december 2010, 21:46   #515
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn overleveringen waar men spreekt over een leeftijd van 9 jaar. In andere overleveringen spreekt men van een leeftijd van 18 jaar.
ik heb nog nooit geen hadith gezien waar men spreekt over de leeftijd van 18 jaar. gelieve die eens voor me te quoten aub.

Oud 30 december 2010, 21:48   #516
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "belangrijke, moderne" schriftgeleerden hebben al lang de consumatieleeftijd van dat huwelijk op 9 jaar gebracht.
Het komt zeer goed naar voren in de "uitzonderlijke" uitspraken van rechters in moslimgebieden.
Of is het soms niet waar dat zulke maart-december huwelijken niet voorkomen in zandbakkiestan?
Oud 30 december 2010, 21:48   #517
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Next!
En de hadiths dan?
Oud 30 december 2010, 21:48   #518
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Next!
In de koran wordt met geen woord gerept over aisha, noch over enige andere van zijn twaalf vrouwen! wat wil je daarmee bewijzen?

De documentatie over Aisha is torenhoog, ik heb ze al gepost. heb je al die SAHIH (goedgekeurde) hadith gemist? ik wil ze nog eens per pm doorsturen anders hoor.

Stop met zeggen dat er geen door de muzelmannen zèlf overgeleverde bewijzen zijn van de pedofilie van Mohammed aub;

Geef me de bewijzen dat het kind 18 22 49 of zelf 59 was!

Oud 30 december 2010, 21:51   #519
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Iraanse vrouwen nemen het heft in handen

Ondanks de discriminerende wetten vechten veel Iraanse vrouwen voor hun rechten. Op bepaalde vlakken is er al een positieve evolutie merkbaar. Sinds de Islamitische Revolutie in 1979 stijgt bijvoorbeeld het aantal geletterde vrouwen in Iran. Ook het aantal vrouwen dat zich op de universiteit inschrijft, neemt toe. De hervormingsgezinde President Khatami (1997-2005) stimuleerde de oprichting van NGO's ter bevordering van de rechten van vrouwen en kinderen. Het aantal niet-gouvernementele organisaties steeg tussen 1997 en 2005 dan ook van 67 tot 480.

Ondertussen werden er ook een aantal wetsvoorstellen goedgekeurd, die ervoor zorgden dat de huwbare leeftijd van meisjes werd opgetrokken van 9 naar 13 jaar. Vrouwen kunnen ook het voogdijschap over hun kinderen krijgen na een scheiding en dit totdat de kinderen 7 jaar zijn.
http://www.aivl.be/subthema/de-vrouw...id-in-iran/870

Omdat het ook voorkomt bij niet-moslims en omdat het bijlange niet overal voorkomt binnen de islam. Er zijn zelfs imams die het streng veroordelen en fatwa's uitgesproken hebben. Er zijn ook (moslim-)rechters die zo'n huwelijken ontbonden hebben en de bruidegom veroordeeld hebben tot gevangenisstraf. De moslims zijn er nog niet unaniem uit of de rechtsleer dit wel toestaat.

Daar kan er nog aan toevoegen dat het niet enkel vrouwen zijn die dit aanklagen en er dagelijks tegen vechten . Ik hoop dat deze mensen ooit de strijd winnen en de onderdrukking van deze gekken overwinnen ... ze krijgen mijn volle steun . http://www.childrenfirstnow.com/
Oud 30 december 2010, 22:08   #520
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De "belangrijke, moderne" schriftgeleerden hebben al lang de consumatieleeftijd van dat huwelijk op 9 jaar gebracht.
Het komt zeer goed naar voren in de "uitzonderlijke" uitspraken van rechters in moslimgebieden.
Of is het soms niet waar dat zulke maart-december huwelijken niet voorkomen in zandbakkiestan?
Bronnen graag.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be