![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor mijn toekomstig dak twijfel ik om Celit4D als onderdak te verkiezen wegens de stevigheid (je zou erop kunnen lopen), de perfecte winddichtheid wegens het tand en groef systeem, de goede thermische en akoestische isolatie van dit materiaal, en de langere weerstand tegen warmtedoorslag. Als nadeel is er wel de hogere prijs in vergelijking met andere onderdakmaterialen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een duurder onderdak bespaard nadien ook een beetje op isolatiekosten.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou nooit en ik benadruk nooit een houtvezelstructuur van spaanplaat nemen voor houtwerk dat toch bloot staat aan vochtige omgevingen. Ook niet als het geïmpregneerd of behandeld is met een waterafstotende emulsie van eender welke oorsprong. Ik weet waarom ze dat aanraden hoor. Met tand en groef werk je veel sneller dan op de keper uit te lijnen en je kan gans het boeltje vastschieten met nieten en krammen. Dus duurder = meer commissie op aankoop + sneller werk = hogere winst. Maar kijk wie ben ik? Doe de test en oordeel zelf. Geef het wel voldoende tijd natuurlijk om de vochtigheid ook zijn werk te kunnen laten doen. Tenslotte eenmaal het op uw dak ligt, is het ook voor vele jaren. Dus koop gewoon van elk een overschotje en gooi het ergens in het gras voor een paar maand. Betere test kan niet.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou nooit en ik benadruk nooit een houtvezelstructuur van spaanplaat nemen voor houtwerk dat toch bloot staat aan vochtige omgevingen. Ook niet als het geïmpregneerd of behandeld is met een waterafstotende emulsie van eender welke oorsprong. Ik weet waarom ze dat aanraden hoor. Met tand en groef werk je veel sneller dan op de keper uit te lijnen en je kan gans het boeltje vastschieten met nieten en krammen. Dus duurder = meer commissie op aankoop + sneller werk = hogere winst. Prijs is per m² immers. Maar kijk wie ben ik? Doe de test en oordeel zelf. Geef het wel voldoende tijd natuurlijk om de vochtigheid ook zijn werk te kunnen laten doen. Tenslotte eenmaal het op uw dak ligt, is het ook voor vele jaren. Dus koop gewoon van elk een overschotje en gooi het ergens in het gras voor een paar maand. Betere test kan niet.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar laat de prijs uw keuze niet beïnvloeden om een eerlijke vergelijking te maken.
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ..... ben je er al uit wat het zal worden?