![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat bij de verkoop van een vastgoed , er een attestje zou moeten zijn van de bouwpolitie , die even heeft geinspecteerd of er geen bouwovertreding op zit .
Nu koopt men vaak een pand belast met een overtreding en als die later aan het licht komt kan de nieuwe koper de gevolgen dragen . Wanneer er een dergelijk attest aan je Akte wordt toegevoegd wordt de eigenaar aangapakt die de bouwovertreding heeft begaan , en niet de nieuwe eigenaar / koper Vaak worden huizen opgekocht door soemelaars die ze opsmukken en verbouwingen uitvoeren zonder vergunning en dan de woning te duur en met overtreding verkocht |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) het is in feite de verantwoordelijkheid van de notaris om na te gaan of alles in orde is, en een beschrijving van de feitelijke stedebouwkundige toestand bij de akte te voegen. Je kan op dat moment nog altijd weigeren om de akte te tekenen als er iets in tegenspraak is met het verkoopscompromis (zie 1)). 3) bouwovertredingen die de eigenaar niet zelf heeft begaan (de zogenaamde instandhouding van een bouwovertreding) verjaren tegenwoordig na vijf of tien jaar (tenzij in specifieke omstandigheden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt, maar dat maakt nog geen vergunde toestand. Hoogstens een gedoogd. Bij de aanvraag van een nieuwe stedenbouwkundige vergunning, komt dat toch terug boven water. Er wordt dan geen vergunning verleend, omdat er niet vertrokken wordt van een vergunde toestand. De aanvrager zal de onvergunde toestand alsnog moeten regulariseren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs wanneer je een eigendom met een bouwmisdrijf erft, dat zo gekocht werd door uw ouders, ben jij daarvoor aansprakelijk. Zelfs wanneer je dat eigendom verkoopt met geschreven in kennis stellen van de overtreding waarvan een zaak lopende is, en uitdrukkelijk de nieuwe eigenaar dit voor eigen rekening neemt, dan nog blijf jij aansprakelijk. Wanneer er dan later herstel wordt uitgesproken ben je verplicht het eigendom af te breken dat niet meer van jou is. Klinkt misschien ingewikkeld maar dat is onze wetgeving, ingewikkeld en onuitvoerbaar. Arm België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 30 december 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dit doet geen afbraak aan de herstelmaatregel. Zelfs voor inbreuken van meer dan 30 jaar oud kan nog gedwongen herstel uitgespoken worden. Daarvoor hoeft zelfs het bouwmisdrijf zich niet te situeren in een natuurgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout. Fout. En nog eens Fout. Wanneer er reeds een gerechtelijke procedure opgestart is, voor de verkoop, blijft de eigenaar waartegen de procedure lopende is aansprakelijk ook al is het eigendom tussentijd reeds 1, 2, 3 keer verkocht.
Laatst gewijzigd door Garry : 31 december 2010 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In dat geval natuurlijk wel en dat is maar logisch ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet logisch wanneer de nieuwe eigenaar expliciet er van schriftelijk in de compromis en de akte op de hoogte werd gesteld. Hoe kan de vorige eigenaar na uitspraak van herstel het eigendom afbreken dat niet meer zijn eigendom is?
Laatst gewijzigd door Garry : 31 december 2010 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar en wanneer heeft een rechter dat zo uitgesproken?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou handig zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Notaris zit in zijn stoel en krijgt alleen melding al de procedure of overtreding al is vastgesteld . dat is mogelijk in 2 % van de gevallen . Ik vind , wanneer er een overtreding is gebeurt dan moet de overtreder daar voor opdraaien ( zonder enige uitzondering of risico voor wie ook ) en de uitgelezen moment is de controle bij verkoop . trouwens verkoop is een van de reden om een overtreding te begaan , de pakkans is klein de vervolging nog kleiner , en de winst gigantisch . Maar dat is te eenvoudig he , tipisch Belgisch . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat je een auto koopt waarmee overdreven snelheid is gepleegt of erger nog een dodelijk ongeval met vluchtmisdrijf . Ik weet bij GOD niet , wanneer men een maatregel voorstelt in België , die efficient en eerlijk zou zijn waarome er zoveel tegenreactie is om dat per C toch af te voeren en ingewikkeld te maken . HET MENSDOM zeker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd... Op Juridat is er niks over terug te vinden... Je hebt toevallig het arrest niet ter beschikking?
![]() |
![]() |