Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2010, 15:58   #501
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik ben Katholiek, niet "katteliek". En ik ben niet van de oude stempel, maar een Katholiek zoals het zal moeten. Consequent dus, niet de Traditie negerend.
...

Vergeet niet dat jullie ongelovigen ze hebben binnengehaald. Wij hebben steeds slag geleverd tegen de Islam, tot aan de poorten van Wenen.
Hier begrijp ik iets niet goed!
Een moslim kan zeggen: jullie ongelovigen hebben de islam binnengelaten
Een katholiek die dat zegt? Wie zijn die "ongelovigen" dan?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 16:33   #502
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Waar dwang is, is er geen vrijwillig onderwerpen. Er is geen dwang in de religie.

...De christenen en joden wonen de dag van vandaag en al 14eeuwen samen met moslims in moslimlanden. Ik weet niet of ik jou serieus moet nemen, want je zegt zelf van nee, dus??
Efkes op het internet aangeklikt moslims/christenen...
Citaat:
31 dec 2010 ... Hier op geenstijl worden christen ook aangevallen ... Vind je dat ook van Moslims die in landen door Christenen afgeslacht worden? ...
http://www.powned.tv/nieuws/buitenla...allen.htmlMeer resultaten uit de afgelopen 24 uur
Dominee aangevallen door moslims17 maart 2009 ... Dominee aangevallen door moslims. Een Britse televisiedominee is vorige ... Door deze kerststal te kopen steunt u gehandicapte christenen in ...
www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=7965 - In cacheFOK.nl / Nieuws / Christenen aangevallen in Indonesië / FOK!frontpage13 sept 2010 ... Ach ja Christenen aangevallen is weer eens wat anders dan moslims bombarderen .... Moslims door de oorlog uit te roepen rond het jaar 600. ...
frontpage.fok.nl/.../christenen-aangevallen-in-indonesi.html - In cacheKerknieuws.nl: Christenen aangevallen in Indonesie13 sept 2010 ... Christenen aangevallen in Indonesie ... Door: Aragorn (145.58.227.xxx) Ik las in de Jakarta Post, dat de politie van tevoren ... Nogal wiedes dat de militante moslims (hardliners) uit West-Java op hun aanwezigheid en ...
www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=18821 - In cacheChristenvervolgingen in Indië: 24 miljoen mensen bedreigd « KASPER ...20 sept 2010 ... Zo werd vrij recent een christelijke professor recent aangevallen door moslims wegens blasfemie (hij zou in een door hem opgesteld examen de ...
http://www.kasper-gent.org/.../chris...iljoen-mensen- bedreigd/ - In cacheAnti-christelijk geweld door radicale moslims in Algerije - Pagina ...15 berichten - 6 auteurs - Laatste bericht: 12 jan
De NOS en RTL journals laten wel zien als een christen wordt vermoord in Egypte, kerken worden aangevallen door moslims, maar als massaal ...
forums.marokko.nl/archive/index.php/t-3022519-p-3.html - In cacheMeer discussieresultaten
Egyptische moslims verbranden huizen van Christenen | IsraelToday.nl17 nov 2010 ... Egyptische Christenen weer aangevallen door Moslims; spanningen bereiken het kookpunt, maar de wereld schenkt er geen aandacht aan ...
israeltoday.nl/.../1286-egyptische-moslims-verbranden-huizen-van-christenen - In cacheChristenen aangevallen in Indonesië - Trouw12 sept 2010 ... Christenen aangevallen in Indonesië ... intimidatie tegen Christenen door radicale Moslims in Indonesie en de politie ... Stuur artikel door ...
http://www.trouw.nl/nieuws/wereld/.....nesie.htmlOpen Doors - Weer kerk in Indonesië aangevallen23 sept 2010 ... Skip navigatie. Open Doors: Op de bres voor vervolgde christenen. ... Lokale extremistische moslims verzetten zich echter tegen de bouw. ...
http://www.opendoors.nl/vervolgdechr...-in-indonesie- aangevallen/ - In cachenrc.nl - Buitenland - Schrijver Barnard aangevallen door moslims ...2 april 2010 ... Schrijver Barnard aangevallen door moslims België ... „Die wilde ik een beetje provoceren door te betogen dat het christendom om een aantal ...
http://www.nrc.nl/.../Schrijver_Barn...moslims_Belgie - In cache Bek
enz enz enz
... beetje warrige tekst, maar men begrijpt vlug waarover het gaat zeker?
Oud 31 december 2010, 16:45   #503
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Breng alternatief, meer vragen we niet.
Je zou even ernstig die vraag gesteld hebben een paar decennia geleden ivm het nazisme waarschijnlijk...
Indien er niets verkeerd zit met de islam, dan met het nazisme ook niet zeker?

Laatst gewijzigd door andev : 31 december 2010 om 16:46.
Oud 1 januari 2011, 02:51   #504
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
En toch zie ik weinig migratiestromen richting waar het allemaal zoveel beter is.
Heeft Kallikles je niet verklapt dat hij naar Mohammedanië verhuisd is?
Oud 1 januari 2011, 02:54   #505
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Een wedstrijdje 'who is the baddest' zal ik het u zeggen ... zowel het christendom als de islam heeft onnoemelijk veel slachtoffers gemaakt en doet het nu nog .
Ik neem aan dat je het woord "worst" vermijdt omdat je er niet zeker van bent of de worst wel hallal is?
Oud 1 januari 2011, 02:59   #506
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Heeft Kallikles je niet verklapt dat hij naar Mohammedanië verhuisd is?
Tijd voor 'n feessie.

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 03:01   #507
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Albrecht heeft zich heel duidelijk gedistantieerd van de intellectuele oneerlijkheid van het islamofobe kamp op dit forum.
Een nuchter antwoord.
Oud 1 januari 2011, 10:02   #508
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nog een nuchter antwoord.
De ‘moslimbashers‘ zien zichzelf zelden als racisten. Een echte racist gaat tenslotte af op huidskleur, een biologisch gegeven, en plakt daar allerlei negatieve eigenschappen aan vast. Maar de ‘nieuwe racist’ denkt van zichzelf dat hij alleen kritiek heeft op een cultuur of een religie. Ondertussen zijn ze daarbij vaak net zo ‘essentialistisch’ als de klassieke racisten. Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.

In combinatie met nationalisme, ‘wij’ worden bedreigd, ‘zij’ moeten het land uit, kan de combinatie dodelijk worden. Vooral wanneer het geloof aangehangen wordt dat moslims per definitie tegen de democratie zijn en waarden aanhangen die evenzeer per definitie niet verenigbaar zijn met westerse waarden. Anti-islamisme, opgeteld bij nationalisme uit zich vervolgens in de gedachte dat de moslims een gevaar opleveren voor de westerse samenleving. Modood noemt het nieuwe racisme liever ‘inherentistisch’ dan ‘essentialistisch’, waarmee hij bedoelt dat de cultuur gezien wordt als inherent aan de islam, en dus neerkomt op inherente eigenschappen van elk lid van die groep.
citaat van Multicultural Politics. Racism, ethnicity and muslims in Britain
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 10:06   #509
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
De ‘moslimbashers‘ zien zichzelf zelden als racisten. Een echte racist gaat tenslotte af op huidskleur, een biologisch gegeven, en plakt daar allerlei negatieve eigenschappen aan vast. Maar de ‘nieuwe racist’ denkt van zichzelf dat hij alleen kritiek heeft op een cultuur of een religie. Ondertussen zijn ze daarbij vaak net zo ‘essentialistisch’ als de klassieke racisten. Cultuur en religie worden gezien als statische gegevens, aangeboren, onontkoombaar, met een aantal inherente negatieve trekken die scherp afgezet worden tegen de eigen superieur geachte cultuur. Die negatieve trekken komen neer op dogmatisme, intolerantie, vrouwvijandigheid, weigering om te integreren, gewelddadigheid.

In combinatie met nationalisme, ‘wij’ worden bedreigd, ‘zij’ moeten het land uit, kan de combinatie dodelijk worden. Vooral wanneer het geloof aangehangen wordt dat moslims per definitie tegen de democratie zijn en waarden aanhangen die evenzeer per definitie niet verenigbaar zijn met westerse waarden. Anti-islamisme, opgeteld bij nationalisme uit zich vervolgens in de gedachte dat de moslims een gevaar opleveren voor de westerse samenleving. Modood noemt het nieuwe racisme liever ‘inherentistisch’ dan ‘essentialistisch’, waarmee hij bedoelt dat de cultuur gezien wordt als inherent aan de islam, en dus neerkomt op inherente eigenschappen van elk lid van die groep.
oei! nu gaat ze al van draadje naar draadje met haar copy-peest.

Noemen ze dit geen spammen of zo?de hoeveelste keer post je dit nu al? ik denk dat ik het zeker al vijf keer gezien heb.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 10:48   #510
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
oei! nu gaat ze al van draadje naar draadje met haar copy-peest.

Noemen ze dit geen spammen of zo?de hoeveelste keer post je dit nu al? ik denk dat ik het zeker al vijf keer gezien heb.
Als je denkt dat het spammen is, moet je dit melden.
(Spam is massaal ongevraagde (commerciële) reclame.)
Oud 1 januari 2011, 10:51   #511
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je denkt dat het spammen is, moet je dit melden.
(Spam is massaal ongevraagde (commerciële) reclame.)
en jij maakt geen reclame voor die mijnheer zeker? ik heb zijn stelling al eens helemaal onderuitgehaald en ik ga dat niet herhalen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 januari 2011, 10:56   #512
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
en jij maakt geen reclame voor die mijnheer zeker? ik heb zijn stelling al eens helemaal onderuitgehaald en ik ga dat niet herhalen.
Wil je zijn stelling ook eens onderuithalen hier op het forum?
Oud 1 januari 2011, 11:09   #513
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je zijn stelling ook eens onderuithalen hier op het forum?
dat WAS hier op ht forum, toen je dat tekstje nog maar voor de derde keer herhaalde.

Oud 1 januari 2011, 11:11   #514
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Laat me raden, moskee op de St Bernardse Steenweg? Richting Hoboken?
sorry, ik zie dit nu pas.

INDERDAAD! Dat is de regio van die straathoekwerkster.

Oud 1 januari 2011, 11:23   #515
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
dat WAS hier op ht forum, toen je dat tekstje nog maar voor de derde keer herhaalde.
Dit noem jij onderuithalen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=436
Oud 1 januari 2011, 12:57   #516
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
sorry, ik zie dit nu pas.

INDERDAAD! Dat is de regio van die straathoekwerkster.
Tja..die mevrouw kent haar eigen wijk dus niet!
Gelukkig nieuwjaar Circe!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 13:02   #517
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar slaat dit eigenlijk op?
Bedoel je dat wie hier kritiek heeft op islam eigenlijk dus een racist is?
Indien niet; begrijp ik niet waarom je dit hier plaatst en indien wel; is de eerste belediging voor onze forumleden dit jaar al binnen!
En nee, ik voel me niet aangesproken maar vind dit hypocriet, wanneer je denkt dat mensen hier vanuit racisme reageren spreek je die mensen aan, en verschuil je jezelf niet achter nietszeggende woorden van anderen om allerlei insinuaties te doen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 13:12   #518
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien niet; begrijp ik niet waarom je dit hier plaatst en indien wel; is de eerste belediging voor onze forumleden dit jaar al binnen!
En nee, ik voel me niet aangesproken maar vind dit hypocriet, wanneer je denkt dat mensen hier vanuit racisme reageren spreek je die mensen aan, en verschuil je jezelf niet achter nietszeggende woorden van anderen om allerlei insinuaties te doen.
Ik heb je toch al uitgelegd waar dit op slaat.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=54
Oud 1 januari 2011, 13:14   #519
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het al eerder gezegd, maar nogmaals:

Die Modood is een Pakistaanse moslim die er vanuit zijn eigen achtergrond als moslim en kolonist zeer bij gebaat is dat de definitie van 'racisme' zo ver mogelijk opgerekt en zo breed mogelijk gedefiniëerd wordt, al dan niet door er quasi-filosofische termen als 'inherentisme' aan te verbinden.

Op die manier pogen hij en zijn medestanders (zijn mede-moslims en de multiculturalistische lobby) een nieuw wapen te creëren om daarmee elke discussie over de wenselijkheid van zowel de aanwezigheid van de islam als die van massa-immigratie lam te kunnen leggen nu de termen 'discriminatie' en 'racisme' steeds minder blijken te werken. Oude wijn in nieuwe zakken dus.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 13:18   #520
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het betekent dat wie zegt geen racist te zijn, omwille dat hij niets zegt over een ras toch racist kan zijn.
Zie ook de definitie van de verenigde naties.

Citaat:
elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven

Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 januari 2011 om 13:20.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be