![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk niet dat er een relatie is tussen "jong van geest" en "gelovig zijn". Citaat:
Citaat:
Ik verdedig de Islam en de geplogenheden niet. Waar doe ik dit volgens jou? (graag citaat en link) Schrijf jij een 11-jarige "lichamelijke genoegens" toe? Mag dat wel? Citaat:
Maar ik hou niet van hokjes. Te benepen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
me dunkt dat Alice refereerde naar de islamitische kindhuwelijken waar kinderen inderdaad MOETEN huwen (hun stilzwijgen is hun instemming en als ze tegenspreken dan zijn ze ongehoorzaam). Iets verder dan 1+1 lezen is precies niet aan jou besteed? of had je de vorige posten niet gevolgd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1 van mijn dingen is "when in Rome, do like the Romans". Helaas lijkt het erop dat we niet met Rome aan't omgaan zijn, maar met Mekka... En dat Mekka naar hier komt, en niet andersom. Ik als man kan perfect hypocriet gaan doen, 5 keer per dag mijn reet in de lucht heisen, 1 keer per jaar een half schaap weggeven aan de Imam en wat denigrerend te doen tegenover heidenen en vrouwen. Oh, en mijn 11 jarige dochter uithuwelijken aan de zoon van mijn nicht, als dat voorkomt dat ze aangerand wordt door een of andere haatbaard... dan lijkt het me een fair deal. Zolang ze hun "regelingen na het huwelijk" maar discreet houden. We willen toch geen bezoedelde familie-eer he.
![]() |
![]() |
#964 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of we nu deterministisch bepaald zijn of niet, als mens (als persoon of 'ik') vertegenwoordigen wij inderdaad de cellen van ons lichaam. Dat is ook zo voor de wet en in de gezondheidszorg. Wij hoeden en koesteren en gebruiken ons lichaam en wij vervullen de wensen van ons lichaam voor zover mogelijk. Werkt dat bij jou niet zo? Dan schrijft je: "Dan is er geen verschil, geen mening, geen waardesverschil en geen onderscheidingslijn tussen wat ik wens, heb, steun, vind en herhaal." Je probleem is mij niet duidelijk. Al die dingen zouden zonder het lichaam toch niet kunnen gebeuren of een betekenis hebben? Let wel, gebeuren! Dit zijn namelijk geen vaste kenmerken of eigenschappen van het lichaam. Je benoemt hier namelijk een deel van de dynamiek van het lichaam. Wij zijn fysiek noch mentaal te beschouwen als statisch porpo. Wij zijn verwikkeld in een deterministisch worden porpo. 'Wij' zijn ons hiervan bewust. Citaat:
De moderne natuurwetenschappen hebben in de natuur helaas geen doel kunnen ontdekken. De zon en de maan en de sterren bestaan echt niet om het leven op aarde te faciliteren. Toch functioneert het woord doel in onze taal prima, zelfs in de wetenschappelijke taal; evenals woorden als rijk en arm en vreugde en verdriet en eer en schande enzovoorts. Zoals ik al eerder stelde, wij zijn ons bewust van verleden toekomst. Dan is het zinnig om daar woorden bij te verzinnen toch? Zoals: Lot, noodlot, wens, doel, prognose, verwachting, voorspelling toekomst enzovoort. Wat is je bezwaar? Een doel is geen tastbare werkelijkheid, het is slechts een rationele duiding van een wens. Laatst gewijzigd door Piero : 2 januari 2011 om 15:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alles wat je niet aanstaat heb je het stopwoordje "politiek correct" en dat noem je discussiëren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | ||||||||
Banneling
|
![]() Dan scheelt er iets aan je interpretaite.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij meent te moeten lezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik "wil" kan ik hypocriet zijn, en de redelijk hersenspoelende bezigheid van 5 keer per dag mijn royaal achterwerk in de lucht te steken en te prevelen dat mijn onzichtbaar vriendje de sterkste is uitvoeren. @ kallikles. Politiek correct is geen stopwoordje voor me, maar een aanduiding van een situatie zoals ik ze interpreteer. In alle geval, U bent een ondermaats discusiepartner door 1 van uw weinige postings aan mij gericht me het recht te ontzeggen mijn mening/interpretatie/deel van het digitale gesprek hier te brengen. U mag nu op't rode driehoekje klikken, of me op een negeerlijst te plaatsen. Da's ook een goeie actie.
![]() |
![]() |
#970 | |
|
![]() Citaat:
Begrijp jij, of iemand anders, iets van spiritualiteit? Waar dient het voor Kallikles? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#971 |
Banneling
|
![]() Ik wil hierbij maddox veel sterkte toewensen. Niet omdat dat nodig zou zijn voor het weerleggen van bepaalde zaken, maar eerder omdat het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een keer of -tig gedaan zal moeten worden.
Een tip: hoedt u in dat proces voor elke poging de discussie te verleggen of af te leiden. Ga tevens niet de discussie aan indien er gebruikt gemaakt wordt van definities en begrippen die u niet onderschrijft of afwijken van de gangbare. Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 2 januari 2011 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Metafysica vind je niet bij profeten en openbaringen, maar wel bij (o.a.) Aristoteles en Aquino. Het ens realissimum bestaat inderdaad niet. Lees hier eens Heidegger over ofzo.
Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 januari 2011 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | |
|
![]() Citaat:
Wel, als je mijn posts hier nog eens goed leest zal je zien dat ik Aristoteles en Aquino, met zijn geloof in een doel in de natuur, respecteer maar verwerp. 'het ens realissimum bestaat inderdaad niet'. Juist. Waarom zou ik Heidegger of zo daarover moeten lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#975 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat U mijn interpretatie wil. Politiek correct is de reeks van geplogenheden waarbij bepaalde politieke strekkingen hun opposanten willen mee monddood maken. Het feit dat het een soort van geuzen-uitspraak is geworden veranderd niks aan de situatie. In het geval van deze topic zien we 4 groepen. Groep 1, die aanstoot neemt aan de uitspraken van een cabaretier. En de standpunten vanuit een islamistisch standpunt komt verdedigen. Groep 2, die het spartelen van groep 1 ziet als het perfecte voorbeeld van niet willen inpassen in deze maatschappij en hun eigen, sterk verouderde, discriminerende dictaten van een onzichtbaar vriendje willen opdringen. Groep 3. Hen die het hele discours aanzien als een enorme racistische haatcampagne tegen die arme verdrukte moslimmetjes. Groep 4. Trollen die niks bijdragen aan een discusie. Groep 1 wil geen discusie. Allah heeft gelijk, en daarmee basta. Groep 2 wil op zijn minst proberen groep 3 te overtuigen met argumenten, (inclusief bronvermeldingen) en redenaties. Citaat:
Het is aan de zetelende politici om mijn standpunt te ontkrachten. Of mijn zakken te vullen. Ik ben geen idealist, maar een realist. Mare, kallikles, wat is uw standpunt over die cabaritiers uitspraak? Misschien dat U me een linkje kan geven naar Uw ter zake doende posting in dit topic.
![]() |
![]() |
#977 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() nee, niet zoals een plechtige communie. een plechtige communie heeft héééél wat minder consequenties dan een huwelijk.
![]() |
#978 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt wel van de pastoor af he.
![]() |
#979 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je mij een voorbeeld geven van een moslim die aanstoot neemt aan de uitspraak van die cabaretier? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#980 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()