Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2011, 14:40   #601
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus verschillende dialecten = multicultuur?

Vandaar dat we in Vlaanderen nooit mohammedanen hebben moeten importeren om aan multikul te kunnen doen.
Oud 2 januari 2011, 14:54   #602
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waar zijn de cubaanse moslims? hebben ze die vergeten?
Denk jij binair? 2 culturen : moslims en niet-moslims.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 14:57   #603
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Idd .... pretentie en ignorantie vieren weer hoogtij vandaag in deze draad.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 14:59   #604
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
dus verschillende dialecten = multicultuur?
waar zijn de cubaanse moslims? hebben ze die vergeten?

Waar schrijf ik dat ??... Uit welke invloeden komt het Cubaans-spaans voort ?
Oud 2 januari 2011, 15:08   #605
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
@ sus . Dat had ik in deze post al aangegeven denk ik .
Met die definitie is elke samenleving bij voorbaat al multicultureel te noemen.
Zelfs een monoculturele indianenstam in het Zuid-Amerikaanse oerwoud die enkel contact heeft met de naburige monoculturele indianenstam, is volgens die definitie multicultureel te noemen om de doodeenvoudige reden dat contact tussen culturen nu eenmaal leidt tot tot het opnemen van elementen van andere culturen. Als was het maar omdat indianenstam A bij wijze van spreken de strooien rokjes van indianenstam B overneemt omdat ze die mooier of praktischer vinden dan de eigen rokjes van bladeren.
Maar de facto blijft die indianenstam gewoon monocultureel.

Maar goed, dat is een langzame verandering in monoculturen die vrijwillig geschiedt en is dus iets heel anders dan van boven opgelegde veranderingen volgens de multiculturalistische doctrine die stelt dat in de samenleving alle culturen gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden en dat de culturele normen en waarden van de ene cultuur niet (moreel) superieur zijn aan die van een andere.

Volgens die idiote doctrine is een cultuur met eerwraak, gedwongen uithuwelijking, genitale verminking en chronische ongelijkheid tussen man en vrouw -om maar eens wat te noemen- binnen een multiculturalistische samenleving evenwaardig aan een andere cultuur binnen diezelfde samenleving waar dat alles niet zo is.
En dat is natuurlijk je reinste kolder.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 15:09   #606
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo denken moslims er anders wel over.

Als u de koran gelezen had, had u dat ook kunnen weten.
Oud 2 januari 2011, 15:16   #607
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Met die definitie is elke samenleving bij voorbaat al multicultureel te noemen.
Zelfs een monoculturele indianenstam in het Zuid-Amerikaanse oerwoud die enkel contact heeft met de naburige monoculturele indianenstam, is volgens die definitie multicultureel te noemen om de doodeenvoudige reden dat contact tussen culturen nu eenmaal leidt tot tot het opnemen van elementen van andere culturen. Als was het maar omdat indianenstam A bij wijze van spreken de strooien rokjes van indianenstam B overneemt omdat ze die mooier of praktischer vinden dan de eigen rokjes van bladeren.
Maar de facto blijft die indianenstam gewoon monocultureel.

Maar goed, dat is een langzame verandering in monoculturen die vrijwillig geschiedt en is dus iets heel anders dan van boven opgelegde veranderingen volgens de multiculturalistische doctrine die stelt dat in de samenleving alle culturen gelijk zijn en gelijk behandeld moeten worden en dat de culturele normen en waarden van de ene cultuur niet (moreel) superieur zijn aan die van een andere.

Volgens die idiote doctrine is een cultuur met eerwraak, gedwongen uithuwelijking, genitale verminking en chronische ongelijkheid tussen man en vrouw -om maar eens wat te noemen- binnen een multiculturalistische samenleving evenwaardig aan een andere cultuur binnen diezelfde samenleving waar dat alles niet zo is.
En dat is natuurlijk je reinste kolder.
??? ... De indiaanse cultuur is een cultuur op zich eentje met diverse kenmerken net zoals de westerse die hebben . Vergelijk daarom bvb de nederlanders met de Belgen .

Ik zal nog een voorbeeldje aanhalen ivm de taal in Cuba ...
Citaat:
TaalDe officiële taal in Cuba is Spaans. Het Spaans dat in Cuba wordt gesproken valt onder het Caribisch-Spaans en vertoont daarmee sterke overeenkomsten met het Spaans dat wordt gesproken op Puerto Rico en de Dominicaanse Republiek. Zoals in bijna alle landen in Spaanstalig Amerika, kent ook Cuba het Spaanse persoonlijk voornaamwoord vosotros (jullie) niet, daarentegen wordt ustedes gebruikt (U meervoud). Vergeleken met het standaard Spaans, zijn er verder ook duidelijke verschillen in uitspraak en woordenschat.

[bewerken] UitspraakDe uitspraak van de 'j' ligt dichter bij de 'h' dan de 'g', zoals gebruikelijk in standaard Spaans. De 'll' wordt vaak uitgesproken als 'dj'. Ook wordt de 's' vaak niet uitgesproken. Estamos wordt bijvoorbeeld vaak uitgesproken als e'tamo'. Cuba kent ook het Seseo; de 'c' en 'z' worden uitgesproken als de 's', in tegenstelling tot de in Spanje gebruikelijke Engelse 'th'.

[bewerken] WoordenschatDe woordenschat is ook beïnvloed door Ta�*no woorden en woorden uit Afrikaanse talen. De Ta�*no taal komt tegenwoordig nog het meest naar voren in plaatsnamen zoals Camagüey
Godsdienst

Citaat:
De meeste inwoners van Cuba zijn rooms-katholiek, hoewel de staat officieel atheïstisch is na de revolutie. Naast het Katholicisme wordt de Santer�*a gepraktiseerd door met name de Afro-Cubaanse bevolking. Er zijn ook protestantse Cubanen te vinden, deze stroming werd vanaf de 18e eeuw ingevoerd uit de Verenigde Staten. Cuba kent ook kleine Joodse gemeenschappen en enkele Moslims en Baha'i.

Cuba heeft een rijk multicultureel verleden , dat nu als gevolg een geslaagde multiculturele samenleving is geworden . Dat kan je niet ontkennen .
Oud 2 januari 2011, 15:22   #608
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo denken moslims er anders wel over.
Is circe een moslima?
Oud 2 januari 2011, 15:24   #609
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Is circe een moslima?

Oud 2 januari 2011, 15:53   #610
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is circe een moslima?
In het geheel niet, maar Circe is wel, in tegenstelling tot u, wel in staat zich in het islamitische, koranische, denken in te leven.

Een bijzonder verstandige eigenschap, omdat men daarmee tot de essentie van de islam kan doordringen en de kwalijke gevolgen ervan veel beter kan zien.

Probeer het maar eens artisjok. Lees de koran en probeer vervolgens de koranische gedachtegang te volgen terwijl u in het achterhoofd houdt welke implicaties dat voor onze samenlevingen zal hebben wanneer toegelaten wordt dat dat gedachtegoed ongestoord mag voortwoekeren.
Oud 2 januari 2011, 15:58   #611
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
??? ... De indiaanse cultuur is een cultuur op zich eentje met diverse kenmerken net zoals de westerse die hebben . Vergelijk daarom bvb de nederlanders met de Belgen .

Godsdienst

Cuba heeft een rijk multicultureel verleden , dat nu als gevolg een geslaagde multiculturele samenleving is geworden . Dat kan je niet ontkennen .

Voordat er weer driehoekduwers te werk gaan plaats ik even mijn bronvermelding .

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cuba_(land)
Oud 2 januari 2011, 16:01   #612
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Godsdienst

Multicultureel volgens die definitie die u gaf (=elementen uit andere culturen hebben overgenomen) is niet hetzelfde als multiculturalistisch.
Oud 2 januari 2011, 16:08   #613
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Multicultureel volgens die definitie die u gaf (=elementen uit andere culturen hebben overgenomen) is niet hetzelfde als multiculturalistisch.

Ja en uw punt is ?..
Oud 2 januari 2011, 16:10   #614
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In het geheel niet, maar Circe is wel, in tegenstelling tot u, wel in staat zich in het islamitische, koranische, denken in te leven.

Een bijzonder verstandige eigenschap, omdat men daarmee tot de essentie van de islam kan doordringen en de kwalijke gevolgen ervan veel beter kan zien.

Probeer het maar eens artisjok. Lees de koran en probeer vervolgens de koranische gedachtegang te volgen terwijl u in het achterhoofd houdt welke implicaties dat voor onze samenlevingen zal hebben wanneer toegelaten wordt dat dat gedachtegoed ongestoord mag voortwoekeren.
Circe klinkt dikwijls als een imam; maar ik merkte niet dat ze zich kan inleven. Ook niet in het "islamitische, koranische, denken".

Wat ze wel doet is hier en daar een stuk tekst uit de Koran halen en daar dan een uitleg bij brouwen.

Verder is circe sterk in het neerschrijven van beledigingen; maar of dat aantoont dat ze zich kan inleven en/of over een verstandige eigenschap beschikt weet ik niet.
Oud 2 januari 2011, 16:14   #615
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en uw punt is ?..
Mijn punt is dat monoculturen monocultureel blijven, zelfs al zijn er elementen uit andere culturen in opgenomen.

En dat dat dus iets heel anders is dan multiculturalisme als politieke doctrine.
Oud 2 januari 2011, 16:23   #616
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn punt is dat monoculturen monocultureel blijven, zelfs al zijn er elementen uit andere culturen in opgenomen.

En dat dat dus iets heel anders is dan multiculturalisme als politieke doctrine.

Zoals ik al zei zullen personen zoals jij enkel zien wat ze willen zien , zodoende belieg je buiten uwzelf enkel de onwetenden .

Ook zijn er geen elementen uit andere culturen opgenomen deze zijn samengekomen , behalve godsdienst dat nog afzonderlijk bestaat .

Laatst gewijzigd door Wisord : 2 januari 2011 om 16:25.
Oud 2 januari 2011, 16:28   #617
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei zullen personen zoals jij enkel zien wat ze willen zien , zodoende belieg je buiten uwzelf enkel de onwetenden .

Ook zijn er geen elementen uit andere culturen opgenomen deze zijn samengekomen , behalve godsdienst dat nog afzonderlijk bestaat .
Ik noteer dat u er geen zak van begrijpt of wilt begrijpen.

Mij best. Discussie gesloten.
Oud 2 januari 2011, 16:30   #618
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij best. Discussie gesloten.

... ik denk dat je dat best doet .
Oud 2 januari 2011, 16:34   #619
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Circe klinkt dikwijls als een imam; maar ik merkte niet dat ze zich kan inleven. Ook niet in het "islamitische, koranische, denken".

Wat ze wel doet is hier en daar een stuk tekst uit de Koran halen en daar dan een uitleg bij brouwen.

Verder is circe sterk in het neerschrijven van beledigingen; maar of dat aantoont dat ze zich kan inleven en/of over een verstandige eigenschap beschikt weet ik niet.
Hoe kunt u nu weten dat Circe zich niet kan inleven in het koranisch denken? U geeft zelf immers keer op keer blijk van de koran helemaal niet gelezen te hebben.
Oud 2 januari 2011, 16:37   #620
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
... ik denk dat je dat best doet .
Dat heeft u haarscherp in de gaten. Ik ga mijn tijd niet verdoen aan iemand die het verschil tussen multicultureel (volgens zijn eigenste definitie dan ook nog eens) en multiculturalistisch niet kan of wil begrijpen. Dan kan ik net zo goed iets anders gaan doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be